Temperatura płynu a wiatraki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nygus81
    Ambiente
    • 2007
    • 104
    • Octavia I combi (1U5)
    • AVU 1.6 MPI 102 KM

    Temperatura płynu a wiatraki

    Witajcie. Jestem świeżo po wymianie termostatu razem z całą obudową. Termostat wymieniany z powodu wycieku z obudowy. Škoda O1 1.6 avu i teraz mi wskaźnik na szafie wariuje. Chłodnica gorąca węże też. Nawet dochodzi do jednej kreski za 90 włączają sie wiatraki i zbija na 90. Sprawdzałem na pitstonie jaka temp to pokazuje że 114 115 i włączają sie wiatraki i zbija do 103/4. Czy może być ten zielony nowy czujnik zły? Na starym czujniku było lepiej. Po zgaszeniu i włączeniu zapłonu nieraz pokazuje więcej niż 90. Zmieniony czujnik na stary i już temp. nie wariuje w czasie jazdy. Po 5 min na postoju rośnie do 117 według vcds i dopiero włącza wentyle na drugi bieg. Wentyle sprawdzone mają oba biegi i oba dzialaja na krótko po podaniu napięcia poprzez kostki. Wydaje mi się że jak włączę klime to jak by się wolniej kręciły tak jak by pierwszy bieg. Czemu przy chlodzrniu nie mam pierwszego biegu tak przy 107C?
    Nygus81
  • Przemek_i
    RS
    • 2012
    • 3237
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    A sprawdzałeś termostat przed montażem ?
    Trzeba sprawdzić w garnku z wodą czy otwiera się na właściwej tmp.

    Masz 1 termostat w aucie czy 2?

    Coś mi się wydaje że Twój silnik ma 2 termostaty.
    Jeden na bloku z przodu
    termo1.jpg


    a drugi w tym pająku elektryczny.

    termo3.JPG


    termo2.jpg



    Poszukaj tutaj na forum kolegi który opisywał jazdę z termostatami w AVU/BFQ.
    Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz

    • luckd
      Rider
      • 2012
      • 310
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Poszukaj wątku temperaturowego na tym forum, wartości które podajesz są prawidłowe dla tego silnika.

      Komentarz

      • mark711
        Rider
        • 2017
        • 267
        • Octavia I combi (1U5)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Tak 115 jest temp zadana przez sterownik a zegar 90 pokazuje. AVU i BFQ na takich temp pracują jak jest lato (pokrętło ogrzewania nastawione na zimno). Te 90 na zegarach to dla uspokojenia kierowcy pokazuje, bo tak na prawdę silnik ma piekiełko. F265 termostat, to hasło klucz do internetów i opisów przebojów.

        Po przemyśleniach, odnośnie pytania kolegi, czy można na stale obniżyć temperaturę silnika, to mam propozycję bardzo prostą do wykonania, a więc zamontować na przewodzie rezystor, ale tutaj każdy zainteresowany musi wykonać to na swoją odpowiedzialność. Ponieważ powstało aktywne zainteresowanie na ten pomysł
        Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.

        Komentarz

        • nygus81
          Ambiente
          • 2007
          • 104
          • Octavia I combi (1U5)
          • AVU 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zmieniłem na stary termostat Behr i jest lepiej niż było. Teraz tylko po staniu w korku jakieś 10 min temperatura rośnie na zegarach do 100 i zalaczaja się wentyle. Mam tylko jeden termostat ten w pająku. Dziwi mnie tylko dlaczego niema pierwszego biegu wentyli trochę wczesniej niz 117C według Vcfs.
          Nygus81

          Komentarz

          • mark711
            Rider
            • 2017
            • 267
            • Octavia I combi (1U5)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Bo chodziło o ekologię i normę euro. W tych silnikach temp jest aż taka wysoka, nie ma półbiegu dużego wiatraka, trzeba mieć dobry płyn, nie tylko taki -37, ale też taki 120-130st.C.

            Komentarz

            • nygus81
              Ambiente
              • 2007
              • 104
              • Octavia I combi (1U5)
              • AVU 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Jest taki płyn? Pierwsze słyszę? Chyba że chodź Ci o temp. wrzenia. Ja mam dwa wiatraki i oba się kręcą czy to na klimie czy to przy wysokiej temperaturze płynu.
              Nygus81

              Komentarz

              • mark711
                Rider
                • 2017
                • 267
                • Octavia I combi (1U5)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Tak wrzenia. W minus są temp zamarzania, a w plusie wrzenia. Niektóre płyny maja już przy 110 temp.wrzenia, troche mało nawet jak w układzie jest ciśnienie, to duzo wyżej nie dają rady. A wspominam o tym bo producent na opakowaniu najczęściej podaje temp zamarzania -37, a wrzenia nie bardzo. Trzeba niekiedy kartę charakterystyki sobie poszukać.

                Komentarz

                • mark711
                  Rider
                  • 2017
                  • 267
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  W sumie ciekawe kto z użytkowników wie jaką temp.wrzenia ma płyn, którym ma zalanany silnik. : )
                  Mój ma 127 st.C przy cisnieniu atmosferycznymym, wg karty charakterystyki.

                  Komentarz

                  • Przemek_i
                    RS
                    • 2012
                    • 3237
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpis
                    W sumie ciekawe kto z użytkowników wie jaką temp.wrzenia ma płyn, którym ma zalanany silnik. : )
                    1% może ma pojęcie

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz

                    • mark711
                      Rider
                      • 2017
                      • 267
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      No a jeden z dość popularnych płynów, wszędzie dostępny, stacje, markety, zaczyna wrzeć >107.5 st C. Mało dla AVU, BFQ. Opis na płynach że G12/12++/13, nie gwarantuje wysokiej temp.wrzenia.

                      Komentarz

                      • nygus81
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 104
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AVU 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        MARK711 Jaka nazwa tego płynu? oczywiście bez lokowania produktu i reklamy.
                        Nygus81

                        Komentarz

                        • mark711
                          Rider
                          • 2017
                          • 267
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Screenshot_20220704-224050_Chrome.jpg
                          Taki, ale...ale ostatnie sztuki mieli kiedyś na Orlen, a teraz nie mają, chyba już nie produkują, zrobiłem sobie zapas 2 bańki za 31 zł był, ostatnie. Karta ch-ki od niego:

                          https://docplayer.pl/26865310-Max-ma...ebiorstwa.html

                          A jak mi sie skończy to zamienie na Prestone Heavy Duty ma temp.wrzenia 129st C.
                          Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.

                          Komentarz

                          Pracuję...