Witajcie. Jestem świeżo po wymianie termostatu razem z całą obudową. Termostat wymieniany z powodu wycieku z obudowy. Škoda O1 1.6 avu i teraz mi wskaźnik na szafie wariuje. Chłodnica gorąca węże też. Nawet dochodzi do jednej kreski za 90 włączają sie wiatraki i zbija na 90. Sprawdzałem na pitstonie jaka temp to pokazuje że 114 115 i włączają sie wiatraki i zbija do 103/4. Czy może być ten zielony nowy czujnik zły? Na starym czujniku było lepiej. Po zgaszeniu i włączeniu zapłonu nieraz pokazuje więcej niż 90. Zmieniony czujnik na stary i już temp. nie wariuje w czasie jazdy. Po 5 min na postoju rośnie do 117 według vcds i dopiero włącza wentyle na drugi bieg. Wentyle sprawdzone mają oba biegi i oba dzialaja na krótko po podaniu napięcia poprzez kostki. Wydaje mi się że jak włączę klime to jak by się wolniej kręciły tak jak by pierwszy bieg. Czemu przy chlodzrniu nie mam pierwszego biegu tak przy 107C?
Temperatura płynu a wiatraki
Zwiń
X
-
A sprawdzałeś termostat przed montażem ?
Trzeba sprawdzić w garnku z wodą czy otwiera się na właściwej tmp.
Masz 1 termostat w aucie czy 2?
Coś mi się wydaje że Twój silnik ma 2 termostaty.
Jeden na bloku z przodu
termo1.jpg
a drugi w tym pająku elektryczny.
termo3.JPG
termo2.jpg
Poszukaj tutaj na forum kolegi który opisywał jazdę z termostatami w AVU/BFQ.Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
-
-
Tak 115 jest temp zadana przez sterownik a zegar 90 pokazuje. AVU i BFQ na takich temp pracują jak jest lato (pokrętło ogrzewania nastawione na zimno). Te 90 na zegarach to dla uspokojenia kierowcy pokazuje, bo tak na prawdę silnik ma piekiełko. F265 termostat, to hasło klucz do internetów i opisów przebojów.
Po przemyśleniach, odnośnie pytania kolegi, czy można na stale obniżyć temperaturę silnika, to mam propozycję bardzo prostą do wykonania, a więc zamontować na przewodzie rezystor, ale tutaj każdy zainteresowany musi wykonać to na swoją odpowiedzialność. Ponieważ powstało aktywne zainteresowanie na ten pomysłOstatnio edytowany przez mark711; 43844.
Komentarz
-
-
Zmieniłem na stary termostat Behr i jest lepiej niż było. Teraz tylko po staniu w korku jakieś 10 min temperatura rośnie na zegarach do 100 i zalaczaja się wentyle. Mam tylko jeden termostat ten w pająku. Dziwi mnie tylko dlaczego niema pierwszego biegu wentyli trochę wczesniej niz 117C według Vcfs.Nygus81
Komentarz
-
-
Tak wrzenia. W minus są temp zamarzania, a w plusie wrzenia. Niektóre płyny maja już przy 110 temp.wrzenia, troche mało nawet jak w układzie jest ciśnienie, to duzo wyżej nie dają rady. A wspominam o tym bo producent na opakowaniu najczęściej podaje temp zamarzania -37, a wrzenia nie bardzo. Trzeba niekiedy kartę charakterystyki sobie poszukać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpisW sumie ciekawe kto z użytkowników wie jaką temp.wrzenia ma płyn, którym ma zalanany silnik. : )
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Screenshot_20220704-224050_Chrome.jpg
Taki, ale...ale ostatnie sztuki mieli kiedyś na Orlen, a teraz nie mają, chyba już nie produkują, zrobiłem sobie zapas 2 bańki za 31 zł był, ostatnie. Karta ch-ki od niego:
https://docplayer.pl/26865310-Max-ma...ebiorstwa.html
A jak mi sie skończy to zamienie na Prestone Heavy Duty ma temp.wrzenia 129st C.Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.
Komentarz
-
Komentarz