Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Temperatura płynu a wiatraki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Temperatura płynu a wiatraki

    Witajcie. Jestem świeżo po wymianie termostatu razem z całą obudową. Termostat wymieniany z powodu wycieku z obudowy. Škoda O1 1.6 avu i teraz mi wskaźnik na szafie wariuje. Chłodnica gorąca węże też. Nawet dochodzi do jednej kreski za 90 włączają sie wiatraki i zbija na 90. Sprawdzałem na pitstonie jaka temp to pokazuje że 114 115 i włączają sie wiatraki i zbija do 103/4. Czy może być ten zielony nowy czujnik zły? Na starym czujniku było lepiej. Po zgaszeniu i włączeniu zapłonu nieraz pokazuje więcej niż 90. Zmieniony czujnik na stary i już temp. nie wariuje w czasie jazdy. Po 5 min na postoju rośnie do 117 według vcds i dopiero włącza wentyle na drugi bieg. Wentyle sprawdzone mają oba biegi i oba dzialaja na krótko po podaniu napięcia poprzez kostki. Wydaje mi się że jak włączę klime to jak by się wolniej kręciły tak jak by pierwszy bieg. Czemu przy chlodzrniu nie mam pierwszego biegu tak przy 107C?
    Nygus81

  • #2
    A sprawdzałeś termostat przed montażem ?
    Trzeba sprawdzić w garnku z wodą czy otwiera się na właściwej tmp.

    Masz 1 termostat w aucie czy 2?

    Coś mi się wydaje że Twój silnik ma 2 termostaty.
    Jeden na bloku z przodu
    termo1.jpg


    a drugi w tym pająku elektryczny.

    termo3.JPG


    termo2.jpg



    Poszukaj tutaj na forum kolegi który opisywał jazdę z termostatami w AVU/BFQ.
    Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Poszukaj wątku temperaturowego na tym forum, wartości które podajesz są prawidłowe dla tego silnika.

      Komentarz


      • #4
        Tak 115 jest temp zadana przez sterownik a zegar 90 pokazuje. AVU i BFQ na takich temp pracują jak jest lato (pokrętło ogrzewania nastawione na zimno). Te 90 na zegarach to dla uspokojenia kierowcy pokazuje, bo tak na prawdę silnik ma piekiełko. F265 termostat, to hasło klucz do internetów i opisów przebojów.

        Silniki BFQ i AVU - przegrzanie silnika i jego konsekwencje cz. 2a - Octavia Club Polska
        Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.

        Komentarz


        • #5
          Zmieniłem na stary termostat Behr i jest lepiej niż było. Teraz tylko po staniu w korku jakieś 10 min temperatura rośnie na zegarach do 100 i zalaczaja się wentyle. Mam tylko jeden termostat ten w pająku. Dziwi mnie tylko dlaczego niema pierwszego biegu wentyli trochę wczesniej niz 117C według Vcfs.
          Nygus81

          Komentarz


          • #6
            Bo chodziło o ekologię i normę euro. W tych silnikach temp jest aż taka wysoka, nie ma półbiegu dużego wiatraka, trzeba mieć dobry płyn, nie tylko taki -37, ale też taki 120-130st.C.

            Komentarz


            • #7
              Jest taki płyn? Pierwsze słyszę? Chyba że chodź Ci o temp. wrzenia. Ja mam dwa wiatraki i oba się kręcą czy to na klimie czy to przy wysokiej temperaturze płynu.
              Nygus81

              Komentarz


              • #8
                Tak wrzenia. W minus są temp zamarzania, a w plusie wrzenia. Niektóre płyny maja już przy 110 temp.wrzenia, troche mało nawet jak w układzie jest ciśnienie, to duzo wyżej nie dają rady. A wspominam o tym bo producent na opakowaniu najczęściej podaje temp zamarzania -37, a wrzenia nie bardzo. Trzeba niekiedy kartę charakterystyki sobie poszukać.

                Komentarz


                • #9
                  W sumie ciekawe kto z użytkowników wie jaką temp.wrzenia ma płyn, którym ma zalanany silnik. : )
                  Mój ma 127 st.C przy cisnieniu atmosferycznymym, wg karty charakterystyki.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpis
                    W sumie ciekawe kto z użytkowników wie jaką temp.wrzenia ma płyn, którym ma zalanany silnik. : )
                    1% może ma pojęcie

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz


                    • #11
                      No a jeden z dość popularnych płynów, wszędzie dostępny, stacje, markety, zaczyna wrzeć >107.5 st C. Mało dla AVU, BFQ. Opis na płynach że G12/12++/13, nie gwarantuje wysokiej temp.wrzenia.

                      Komentarz


                      • #12
                        MARK711 Jaka nazwa tego płynu? oczywiście bez lokowania produktu i reklamy.
                        Nygus81

                        Komentarz


                        • #13
                          Screenshot_20220704-224050_Chrome.jpg
                          Taki, ale...ale ostatnie sztuki mieli kiedyś na Orlen, a teraz nie mają, chyba już nie produkują, zrobiłem sobie zapas 2 bańki za 31 zł był, ostatnie. Karta ch-ki od niego:

                          Max Master Max Master Chłodnicol Red - Płyn SEKCJA 1: IDENTYFIKACJA SUBSTANCJI/MIESZANINY I IDENTYFIKACJA SPÓŁKI/PRZEDSIĘBIORSTWA - PDF Free Download

                          A jak mi sie skończy to zamienie na Prestone Heavy Duty ma temp.wrzenia 129st C.
                          Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X