Wg serwisówki kąt przepustnicy na jałowym powinien być w zakresie 1,5-4,0. Lewiznę ciągnie albo przepustnica do czyszczenia albo .... ??
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
Zwiń
X
-
Właśnie skończyłem pomiary ciśnienia paliwa i coś na pewno szwankuje.
a) ciśnienie na wolnych obrotach 2,1 bar (powinno być 2,5)
b) po odpięciu wężyka podciśnienia z regulatora rośnie do 2,2 bar (powinno być 3)
c) na wolnych obrotach po zaciśnięciu powrotnego wężyka paliwa rośnie z 2,1 do 2,2 bar
d) po zgaszeniu silnika ciśnienie powoli rośnie aż do 2,7 bar (ok. 30 min) i potem delikatnie opada, po godzinie było 2,5 bar
Na pewno wymienię filtr paliwa ale obawiam się że to pompa siada, regulator ciśnienia chyba powinien być ok, co sądzicie?
Komentarz
-
-
Pompa paliwa ma wytworzyć ciśnienie 4 bar . Regulator obniża do ok 3,5 bara .2.1 to trochę za mało . Jeśli ciśnienie nie spada zbyt szybko to zawór zwrotny w pompie jest raczej o.k. Wymień filtr paliwa i sprawdź czy sitko pompy nie jest mocno zanieczyszczone . Na pracującym silniku gdy zagnieciesz przewód powrotny powinieneś zaobserwować znaczny wzrost ciśnienia . Obawiam się że pompa do wymiany .
Komentarz
-
-
Jestem po wymianie filtra i nic się nie zmieniło, być może ciśnienie wzrosło o 0,05-0,1 bar lub błąd pomiaru. Stary filtr był mocno zasyfiony. Jedyna różnica to teraz po zgaszeniu silnika ciśnienie nie rośnie a delikatnie opada (pierwszy pomiar spadek z 2,1 na 1,7 bar w ciągu 30 min, drugi pomiar 2,2 do 2 bar w ciągu 20 min). Na starym filtrze po wyciągnięciu bezpiecznika pompy po chwili auto gasło, na nowym ciśnienie spadło do 1 bar i silnik sobie tak pracował nie chciał zgasnąć. Przy zaciskaniu powrotu praktycznie nie wzrasta ciśnienie, Pozostaje tylko wymiana pompy.
Czy tu sprawdzają się jakieś zamienniki czy też lepiej brać VDO? Prawdopodobnie będę zamawiał VDO E22-041-095Z która jest z koszyczkiem i sitkiem za ok. 275zł, będzie dobra?Ostatnio edytowany przez luckd; 23791.
Komentarz
-
-
Dobrze napisałeś wyżej . Pompa ma robocze ciśnienie 3 bar . Regulator obniża o ok 0.5 bara . 2.2 to może być błąd pomiaru albo mocno zabite szlamem sitko pompy . Zaglądałeś do tego sitka ? Czyściłeś ? Po wyczyszczeniu warto by było sprawdzić wydajność pompy czy w czasie zadanych 15 sekund mieści się w normie . Ewentualnie dopiero potem zainwestować w nową . Dobra cena jak za VDO . Gdzie za tyle znalazłeś ?
Komentarz
-
-
Jestem po wymianie pompy, w zbiorniku tragedii nie było, parę paprochów na dnie ale nie chciało mi się czyścic zbiornika. Na sitku pompy tylko w centralnej części niewielkie zabrudzenie, bo bokach było czysto i bez problemu pompa powinna ciągnąć. Po wymianie pomiar ciśnienia i tu lekkie rozczarowanie, na wolnych 2,2bar ale za to po odpięciu wężyka podciśnienia skacze do 3bar. Auto szybciej odpala (nie trzeba długo kręcić), na wyższych obrotach lepiej przyspiesza, nie podszarpuje np. przy zmianie biegów, jeździ się przyjemniej i spadło spalanie. Wskazania maf na wolnych ok 1,9g/s. Dużo nie jeździłem ale podejrzewam że błąd ubogiej mieszanki nie powinien już się pojawić. Wydaje mi się że za trochę niskie ciśnienie na wolnych + maf poniżej 2g/s odpowiada regulator ciśnienia (sprężyna za słabo dociska, jest tam chyba też filterek) i nowy pierburg już do mnie jedzie, po wymianie dam znać czy coś się poprawiło.
Komentarz
-
-
Po ok. 250km błędu ubogiej mieszanki nie ma, nowy regulator podniósł ciśnienie do ok. 2,3-2,4 bar na jałowym. Maf oscyluje wokół 1,9 g/s. Jeździ się zdecydowanie przyjemniej a spalanie spadło prawie o litr. Korekty na k32 wyglądają prawie idealnie.
12_04_2019.jpg
Komentarz
-
Komentarz