Problem z drzwiami kierowcy, centralnym a może modułem komf.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aniol
    RS
    • 2012
    • 5228
    • Octavia I combi (1U5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #51
    chudy005, Napisz co ci powie elektronik na temat modułu.Jak co to ci napisze jak ja to zrobiłem.Co do wtyczki modułu to piny wyciągniesz.Wez sobie dwie zszywki ze zszywacza biurowego do kartek.Wyprostuj i włóż tak jak pin wchodzi do gniazda we wtyczce.Chodzi o to żeby sie wyprostowały te dwa wąsy zabezpieczające na pinie,a potem pociągnij kabel do tyłu i musi wyjść.Ja tak robiłem.Tylko że nie miałem samych pinów ino kawałki kabli z takimi pinami.Więc uciołem,splotłem razem,polutowałem i na to koszulka termokurczliwa.Co do kostki przy słupku spróbuj tak samo
    http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
    Pozdrawiam ANIOL

    Komentarz

    • chudy005
      Classic
      • 2013
      • 28

      #52
      Byłem dziś z tym u elektronika/elektryka powiedział że raczej z przylutowaniem nowych pinów będzie trudno, bo są obustronnie lutowane, i jak zacznie podgrzewać to mogą powypadać inne układy, ponieważ zbyt blisko sąsiadują i ewentualnie można by było do starych dolutować nowe nóżki, ale powiedział że śniedź jest również na innych układach i powiedział może być coś więcej popalone. Kupiłem cały silnik z modułem z golfa IV, i piny i wtyczka jest identyczna i moje pytanie jest takie czy jak przełożę sam moduł do mojego silniczka czy będzie to działać czy niestety VW zrobił jakieś utrudnienie Skodzinie :roll:

      Komentarz

      • rafiki
        RS
        • 2012
        • 15975
        • Superb III (3V3)

        #53
        chudy005, moduł musi mieć identyczny nr, bo inaczej będą jaja w stylu samoopuszczające się szyby, samoprzestawiające się lusterka, itp.
        رافال
        Spoty
        Cause freedom is a lonely road

        Komentarz

        • chudy005
          Classic
          • 2013
          • 28

          #54
          No to chyba będzie lipa, na moim są numery:
          101446 203
          05 0763 20

          A na tym z golfiny:
          105414-301
          05 0742 50

          Komentarz

          • aniol
            RS
            • 2012
            • 5228
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #55
            chudy005, Zmień elektronika.Opowiem ci co zrobiłem jak u mnie były zgnite trzy piny.Żeby dać inny moduł musi być o takich samych oznaczeniach,numerach bo będziesz miał szopki w sterowaniu.Dwa miesiące szukałem mojego i nie znalazłem.Kupiłem najtańszy na allegro z dobrymi pinami nie patrząc na numery.I w module gdzie są piny jest taka żółta masa,wydłubałem ją dokładnie i tam są cztery małe zaczepy.Wyłamałem je i wyciągnołem płytke w raz z pinami.Przy wyciąganiu trzeba delikatnie szarpać i ruszać na boki.Niektórzy na forum pisali że nie idzie modułu rozebrać-nie prawda.Po wydostaniu płytki zobaczysz że te 29 pinów są z drugiej strony zagięte 90 stopni i wchodzą w prostokątną płytke.Z tym kupionym modułem zrobiłem to samo,rozebrałem go.Następnie te dwie płytki dostarczyłem elektronikowi (naprawde dobrego).Ten mi z kolei przelutował te 29pinów z tą płytką do mojego modułu,poskładałem do kupy,uszczelniłem założyłem i śmigam już trzy lata
            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
            Pozdrawiam ANIOL

            Komentarz

            • chudy005
              Classic
              • 2013
              • 28

              #56
              Ja swój też mam rozebrany i dość łatwo się go rozbiera z golfiny na razie mam jeszcze cały. czyli pójdę jeszcze do innego elektryka i może mi poskłada z dwóch, bo w tym z golfa to piny jak nówki, także jak będą nowe postępy to się odezwę, a może spróbować wczepić ten z golfa ? fakty że rozłożenie układów na obu płytkach widać ze inne

              Komentarz

              • rafiki
                RS
                • 2012
                • 15975
                • Superb III (3V3)

                #57
                chudy005, wpiąć go możesz, ale nikt Ci nie zagwarantuje, że to będzie w 100% działać tak jak powinno.
                رافال
                Spoty
                Cause freedom is a lonely road

                Komentarz

                • aniol
                  RS
                  • 2012
                  • 5228
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #58
                  chudy005, Jak ci pisałem niech ci elektronik przelutuje te 29 pinów z tą kostką z golfa na twoją płytkę tak jak było u mnie.Z tego co pamiętam to takie lutowanie powinno się robić delikatnie lutownicą antystatyczną co by nie popękały ścieżki.I nie dawaj tego robi jakiemuś ciarachowi
                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                  Pozdrawiam ANIOL

                  Komentarz

                  • marky2552
                    Ambiente
                    • 2015
                    • 134

                    #59
                    trochę odświeżę temat gdyż dziś drzwi działały mi normalnie lecz gdy zamykałem wszystkie drzwi nie słyszałem zamykania tylnych lewych drzwi ani nie palącej się tej kontrolki koło rygla otworzyłem drzwi i posprawdzałem każde z nich i co wszystkie się otwarły ale tylne lewe się nie otwierają ciągnę za klamke i nic dodam że jak mam wyłączone światła to pali się na czerwono przycisk opuszczania szyby na tych drzwiach lewych tylnych nie działa opuszczanie szyby z tego przycisku jak i z kluczyka czy też z panelu kierowcy zrobiło mi się jakieś zwarcie gdzie jak i co mogło być przyczyną drzwi jeszcze o 19 godzinie działały niestety przed 21 już się zacięły zamka w ogóle nie słychać nie otwiera się

                    Komentarz

                    • chudy005
                      Classic
                      • 2013
                      • 28

                      #60
                      Witam, dziś przyniosłem moduł z przylutowanymi pinami, całej kostki jednak nie podjął się przylutować. Ale całość wyszła bardzo dobrze, wszystko zobrazowane jest na zdjęciach, myślę że na pewno to komuś pomoże i jest to do wykonania w warunkach domowych. Z sterownika z golfa zostały odcięte piny, ale tylko górna część bez ruszania lutów na płytce i tak samo ze zgniłymi pinami z octy i zostały przylutowane na zgięciach nowe piny

                      Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


                      Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


                      Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


                      Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.

                      Komentarz

                      • aniol
                        RS
                        • 2012
                        • 5228
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #61
                        chudy005, No i też dobry pomysł.Grunt co by działało.
                        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                        Pozdrawiam ANIOL

                        Komentarz

                        • chudy005
                          Classic
                          • 2013
                          • 28

                          #62
                          Podłączyłem dziś bez składania tylko sam układ wetknąłem do silniczka, podłączyłem wszystkie kable, zamek, i niestety zamek nie otwiera ani nie zamyka się, po włożeniu kluczyka do zamka, wszystkie drzwi zamykają i otwierają się centralnym czyli napięcie jest. I też nie działa lewe lusterko i podgrzewanie jego. Z panelu wszystkie szyby otwierają i zamykają się, włącznik otwierania i zamykania drzwi od wewnątrz też działa, oprócz oczywiście drzwi kierowcy. Możliwe że jak było zwarcie na pinach w układzie to coś popaliło się w nim... no chyba że teraz w samym module coś za szwankowało :|

                          Komentarz

                          • aniol
                            RS
                            • 2012
                            • 5228
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #63
                            chudy005, Jak wtyczka wygląda :?: (piny) czy tam masz wporządku
                            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                            Pozdrawiam ANIOL

                            Komentarz

                            • michalrh
                              Rider
                              • 2012
                              • 322
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #64
                              sprawdź czy we wtyczce przy instalacji nie ma kawałków starych ugnitych pinów.
                              Jak ja wymieniałem moduł to od razu tam patrzyłem i musiałem wydłubać z 3 gniazd resztki które zostały po ugniciu.
                              był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
                              jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



                              komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

                              Komentarz

                              • chudy005
                                Classic
                                • 2013
                                • 28

                                #65
                                wtyczki nie rozbierałem, ale gniazda wyglądają na nie uszkodzone, nawet preparatem do elektroniki całość przepłukałem, wiązka dobra bo kable w przelotce zaizolowane. Jutro jeszcze przebadam tą wtyczkę, a da są jakoś otworzyć aby wyjąć kabelek z wtyczki ?

                                Komentarz

                                • aniol
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 5228
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #66
                                  chudy005, Ze wtyczki kabelki wyciągałem tak:Bierzesz ze spinacza biurowego do kartek dwie zszywki i je prostujesz,potem wkładasz od przodu z obu stron pinów co by sie odgieły w kostce te dwa ząbki zabezpieczające na pinach.Potem jak ci już wejdą te zszywki do końca to pociągnij kabel od tyłu i musi wyjść.Ja tak robiłem.
                                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                  Pozdrawiam ANIOL

                                  Komentarz

                                  • chudy005
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 28

                                    #67
                                    Jednak Chłopaki okazało się że miałem ugnity pin we wtyczce, złapałem lekko szczypcami za kabel i sam wyszedł. Chociaż z samym konektorem był problem z wyciągnięciem w efekcie musiałem go rozwiercić. Nowego konektora który jest zastosowany w tych wtykach nie dostałem w sklepach elektrycznych. Udało mi się go dosztukować z innej wtyki po obróbce szlifierką (aby zmniejszyć jego średnice oczywiście udało mi się to dopiero za drugim podejściem, rzecz jasna przy drugim konektorze ) Który był z końcówka kabla którą przylutowałem do ugnitego pinu. Był to pin zasilający dlatego nie chodził zamek ani lusterko. chciałem sprawdzić jeszcze jeden pin ale nie mogłem go wydobyć z wtyki, nawet na zszywki nawet odtykałem fioletowe zabezpieczenie z wtyczki. I jest jeszcze jedna sprawa którą warto zrobić przy takowych problemach to przesmarować połączenie lekko silikonem silniczka podnoszenia szyb z sterownikiem który dał się we znaki, ponieważ po jego rozłączeniu i ponownym złączeniu może wyniknąć brak styku na silikonowej uszczelce i przenikaniu wody do sterownika i spłynięciu na piny, dalsze postęp jak na moim przykładzie. Przechodząc do sentencji tematu: 1. SPRAWDZIĆ KABLE DOGŁĘBNIE W PRZELOTCE MIĘDZY DRZWIAMI A SŁUPKIEM. 2.SPRAWDZIĆ PINY W STEROWNIKU DRZWI CZY NIE SĄ UGNITE 3. SPRAWDZIĆ NA WIĄZCE WTYCZKĘ KTÓRA WCHODZI W STEROWNIK W DRZWIACH CZY NIE SĄ UGNITE KONEKTORY. To są 3 najczęstsze problemy dotyczące zablokowanych zamków, wariujących szyb, bądź problemy z centralnym zamkiem.

                                    Dziękuję Wszystkim którzy byli aktywni w temacie, mam nadzieję że nasza wspólna debata pomoże następnym forumowiczom

                                    Komentarz

                                    • ROBAL_26
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2327
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                      #68
                                      chudy005, najważniejsze że udało się usunąć usterkę
                                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                      Komentarz

                                      • krzynol
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 11007
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        #69
                                        Zamieszczone przez chudy005
                                        nawet odtykałem fioletowe zabezpieczenie z wtyczki
                                        brawo, że nawet to zrobiłeś :szeroki_usmiech
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz

                                        • Bialy
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 306

                                          #70
                                          Podepnę się pod temat.
                                          Mam podobny problem z tylnymi prawymi drzwiami. Zamknęły się na amen i nie chcą się otworzyć (otwieranie klamką od środka nic nie daje, rygiel się podnosi i tyle) natomiast zamek jakby chciał się otworzyć bo jakieś dźwięki wydaje.
                                          Jak jechałem po bruku i chciałem od środka otworzyć centralnym to raz się udało że się drzwi otworzyły,
                                          Ma ktoś jakiś pomysł jak to ugryźć? Pewnie samemu nic nie wskóram?

                                          Komentarz

                                          • ROBAL_26
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2327
                                            • Octavia I combi (1U5)
                                            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                            #71
                                            Bialy, a sprawdzałeś przewody w harmonijce w której idą przewody do drzwi ,z tylnymi jest taki problem że jest mało miejsca przy złączu słupku i często tam pękaja przewody , ale również problem może leżeć w zimnych lutach zamka ,wiec może pomóc w otwarciu rozgrzanie suszarką ,nagrzewnicą tych drzwi .ok
                                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                            Komentarz

                                            • wujamateo
                                              Drive
                                              • 2014
                                              • 69

                                              #72
                                              Bialy, ten cały grzybek masz w górze, ale od środka nie możesz drzwi otworzyć? od zewnątrz możesz? Może linka wypięła się i trzeba się dobrać do tych drzwi, ściągnąć boczek i zobaczyć..

                                              Komentarz

                                              • Bialy
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 306

                                                #73
                                                Rygiel jest cały czas w "środku" jedynie jak otwieram od środka to się on podnosi ale jak puszczę klamkę to opada.
                                                Właśnie wydaje mi się że to nie jest problem w wiązce bo słychać gdy próbuję otworzyć że coś się tam dzieje, mało tego jak dobrze pamiętam ten rygiel też jakby drga tak jakby chciał wyjść ale jednak nie
                                                Nie wiem czy jasno wytłumaczyłem bo to dość zawiłe.

                                                Komentarz

                                                • ROBAL_26
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2327
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                                  #74
                                                  Bialy, to najprędzej zimne luty w zamku ,a i jeszcze jedno w O1 są zamki które się podwójnie ryglują co uniemożliwia właśnie otwarcie ze środka np.przez złodzieja ,dlatego tyrównież nie możesz ich tak otworzyć a robiąc to na siłę możesz coś uszkodzić ,spróbuj jak pisałem wyżej podgrzać te drzwi ,wówczas luty się rozgrzeją i powinieneś móc otworzyć drzwi.ok
                                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                                  Komentarz

                                                  • wujamateo
                                                    Drive
                                                    • 2014
                                                    • 69

                                                    #75
                                                    Bialy, nie próbowałeś tak na przypał złapać klamkę od środka żeby rygiel podniósł się i wtedy jak się podniesie żeby druga osoba złapała klamkę z zewnątrz?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...