Octavia 1,4 pracuje na trzech garach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arekkk
    Classic
    • 2010
    • 1

    Octavia 1,4 pracuje na trzech garach

    Dzieki kapi, fosforus.
  • wioora
    Classic
    • 2009
    • 3

    #2
    Octavia 1,4 pracuje na trzech garach

    Szanowni koledzy,
    Nie znalazłem podobnego tematu, wiec postanowiłem go delikatnie opisać prosząc o pomoc. Rzecz się tyczy Octavii I z silnikiem 1,4. Dzisiejszego poranka po wielodniowym prawidłowym działaniu, po odpaleniu pracuje na 3 garach i po chwili zapala się check engine które świeci raz jednostajnie, raz pulsuje. Jak sugestia kolegów? kable wysokiego napięcia czy może gdzieś indziej zajrzeć? Dodam że ostatni serwis skody odbył sie jakieś 7 tys km. Proszę o pomoc a jeśli powieliłem problem to najmocniej przepraszam.
    PS. Może głupie pytanie, ale czy żeby dostać się do kabli to muszę zdemontować plastikową, czarną osłonę silnika?

    Pozdrawiam serdecznie
    Piotr

    Komentarz

    • gregor6
      Rider
      • 2008
      • 488
      • Volkswagen

      #3
      Zacznij może od sprawdzenia kabli WN. Co do osłony, to nie wiem jak wygląda Twój silnik, ale w moim trzeba to ściągnąć. U Ciebie pewnie będzie tak samo.

      Pozdrawiam

      Komentarz

      • Piotr_T
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 479

        #4
        swiece, kable lub cewka/i. Tylko jak zamierzasz sprawdzic te kable ? Mi samochod tez mlocil na 3 gary (w zasadzie na 3.5 bo czasem odpalal), a zabawa omomierzem nic nie dala - kabel przewodzil ladnie, dopiero wymiana pomogla.

        Komentarz

        • gregor6
          Rider
          • 2008
          • 488
          • Volkswagen

          #5
          No to może najlepiej wymienić kable. Koszt nie jest jakiś straszny a od czegoś trzeba zacząć

          Komentarz

          • youngtimer
            Classic
            • 2009
            • 11

            #6
            Jezeli to kable, mozesz to latwo sprawdzic, wyciagajac po koleji kable z kolejnych cylindrow. Po wyciagnieciu felernego, praca silnika sie nie zmieni, zas jezeli bedzie to jeden z 3 pozostalych, silnik zacznie sie mocno dusic.

            Swiece mozna sprawdzic j.w.

            Jezeli cewka, hmm ona chyba by nie dawala by prawidlowego napiecia na wszystkie kable, czyli de facto pracowalby wciaz na 4 gary.
            http://testdrive.blox.pl

            Komentarz

            • wioora
              Classic
              • 2009
              • 3

              #7
              Bardzo kolegom dziękuję za pomoc. Sprawdzę kable bo również nie skłaniam się ku teorii cewki. Wydaje mi się również że jeśli cewka pada to nie ma iskry nigdzie. Spróbuje sie dzis do tematu dorwać. Pozdrawiam serdecznie i raz jeszcze dziękuję.

              Komentarz

              • Krzych
                Rider
                • 2005
                • 671

                #8
                Zamieszczone przez Piotr_T
                a zabawa omomierzem nic nie dala - kabel przewodzil ladnie
                w tym przypadku nie chodzi o przewodność elektryczną przewodu, ale o stan izolacji kabla i jego odporności na przebicia wysokiego napięcia do masy.

                Zamieszczone przez youngtimer
                Jezeli to kable, mozesz to latwo sprawdzic, wyciagajac po koleji kable z kolejnych cylindrow
                i równie łatwo możesz sobie zafundować uszkodzenie cewki zapłonowej, modułu lub co bardziej kosztowne, sterownika.
                Taką metodą sprawdzało się Polonezy czy inne wynalazki z zapłonem na przerywaczu.

                Zamieszczone przez wioora
                Sprawdzę kable bo również nie skłaniam się ku teorii cewki
                Sprawdź na początek stan świec zapłonowych, a w Twoim silniku cewka jest 4 biegunowa (każde wyjście do kolejnej świecy) która też często ulega uszkodzeniu.
                Załączone pliki
                DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                www.chiptuning.katowice.pl
                DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                Komentarz

                • czernobyl
                  L&K
                  • 2008
                  • 1276
                  • Octavia III (5E3)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  wczoraj identyczne objawy zaliczyła fabia 1,4 żony (silnik BBY lub BKY, nie pamiętam dokładnie, 75KM) - winna okazała się cewka. po wymianie auto pali jak należy

                  Komentarz

                  • wioora
                    Classic
                    • 2009
                    • 3

                    #10
                    Usterka zdiagnozowana. Padła jedna z cewek zapłonowych. Dziś zakup, wymiana i powinno być ok. Dziękuję za pomoc, choć cewki nie są takie jak na załączonym zdjęciu, a bezpośrednio na każdej ze świec. Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • Krzych
                      Rider
                      • 2005
                      • 671

                      #11
                      Zasugerowałem się, bo ktoś zaczął temat o kablach WN.
                      Pewnie chodzi o taką cewkę, która jest montowana bezpośrednio na świecy w głowicy i odpada już problem przebić na kablach WN.
                      Załączone pliki
                      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                      www.chiptuning.katowice.pl
                      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                      Komentarz

                      Pracuję...