problem ze wskazaniem predkosci i kilometrow

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mad_mark
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 413

    #76
    Panowie, mialem przed chwila pogadanke z elektrykiem od skody (serwis KTADEX na brodnickiej) i z tego co powiedzial to czujnik predkosci odpada... podobno innego typu niz dedykowany po prostu nie idzie zalozyc a jak pada czujnik to sporo zagarow szaleje nie tylko predkosciomierz. i znowu diagnoza padla na wadliwe liczniki... nie wiem na ile to faktycznie prawda, dzisiaj jeszcze bede w jednym serwisie w innej sprawie to tez zapytam moze spotkali sie z czyms takim.

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #77
      uuuu to jest naprawde suuuuuper zagadka :P :lol:

      [ Dodano: Sro 11 Mar, 09 21:03 ]
      mad_mark, alfee, wyslalem miela do goscia ktory sie zajmuje naprawa zegarow do skody (gosciu z bydzi) z pytaniem czy naprawi mi zegary oczywiscie opisalem cala usterke i jak to sie objawia odpisal

      "Mysle,ze nie licznik bardziej z jakims czujnikiem...odpowiadajacym za
      podanei predkosci.Licznik mozna sprawdzic jesli podjedzie pan do firmy
      ,bez wyjmowania.pozdrawiam"

      i co o tym teraz myslec ? wyjmowac czuja ze skrzyni i go zamienic na nowy cy cos innego ?

      Komentarz

      • alfee
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 2583

        #78
        tom2212, Najlepiej byłoby gdzieś pożyczyć sprawny czujnik skrzyni i zrobić test. Ale skąd taki wziąć?
        Alfee
        Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
        Kawasaki ER5 :-)

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          #79
          wymontowalem czujnik :roll: oto nr czesci : 1H0919149C natomiast jest jeszcze 2 numer i jest on zapisany na zebatce : 1H0919149A wiec nie wiem co jest prawidlowe )


          Nowy typ czujnika, z półokrągłą kostką. Dla pojazdów z popychaczowym mechanizmem zmiany biegów.

          1 jest stosowany w pojazdach od nr nadwozia 1U-X 134201
          2 jest stosowany w pojazdach do nr nadwozia.1U-W-134200

          jest pytanie dlaczego ja mam 2 rozne numery w jednym czujniku :roll: :| :shock:


          jak wroce od tesciow to zamieszcze foty
          Załączone pliki

          Komentarz

          • alfee
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2583

            #80
            tom2212, No ładne jajca. Może rzeczywiście zmień ten czujnik. Załóż taki jak ma być czyli końcówka "C" i pewnie zegary będą działały poprawnie :P
            Alfee
            Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
            Kawasaki ER5 :-)

            Komentarz

            • tom2212
              RS
              • 2008
              • 3892

              #81
              alfee, wlasnie ustalam sprawe z kolega "KUBAŃCZYK" i od niego wezme ten czujnik cene juz znam ale ma jeszcze sprawdzic nr czesci czy faktycznie sa 2 takie same nr czesci czy 2 rozne ma mi dac znac pod koniec tygodnia a z wyjmowaniem tego czujnika to sa takie jaja .... sporo trzeba rozerbac wlacznie z calym zawieszeniem skrzyni aby sie do niego dostac ale juz teraz przy wymianie bedzie prosciej

              Komentarz

              • dariuspolo
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1168

                #82
                OT

                tom2212, odnosnie zdiecia powyzej 0022, en reduktor gazu to do czego jest przykrecony? do silnika :!:
                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                Zuzycie paliwa

                Komentarz

                • tom2212
                  RS
                  • 2008
                  • 3892

                  #83
                  dariuspolo, nie do silnika jest przykrecony do plaskownika gr 1,5 mm ktory to przykrecony jest do podstawy akumulatora no a podstawa przykrecona jest do nadwozia :wink:

                  Komentarz

                  • 4tech
                    RS
                    • 2008
                    • 4199
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #84
                    Panowie, na czym temat się skończył?
                    Mam podobny problem, tyle, że u mnie wskazania samego licznika są w normie, ale komputer silnika nie wie z jakimi prędkościami się poruszam. Mianowicie komp ciągle wywalał mi błąd czujnika prędkości pojazdu, czyli tego w skrzyni, ale zegar pokazywał prawidłową prędkość... Podstawiałem czujnik identyczny z tym który miałem, problem dalej występuje. Dowiedziałem się, że ten sygnał z czujnika idzie do zegarów, gdzie jest zamieniany z analoga na cyfrę i dopiero trafia ponownie do kompa silnika, gdzie komp przydziela odpowiednią dawkę paliwa itd... 8) Wow
                    Żeby było śmiesznie, to ten sam sygnał cyfrowy, odpowiedzialny jest również za podgłaśnianie i sciszanie firmowego radia, odczyt temperatury na zewnątrz i pewnie coś jeszcze, o czym w tej chwili nie wiem.
                    Dodam tylko że mam O1 1,9 TDI 2001rok po FL, wersja Elegancka :roll:
                    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                    Komentarz

                    • tom2212
                      RS
                      • 2008
                      • 3892

                      #85
                      generalnie skonczylo sie na niewiadomej :roll: nie doszliśmy co to było.

                      Komentarz

                      • alfee
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 2583

                        #86
                        4tech, U ciebie stawiałbym gdzieś na brak kontaktu (przerwany przewód) na linii zegary-komp.
                        Alfee
                        Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                        Kawasaki ER5 :-)

                        Komentarz

                        • 4tech
                          RS
                          • 2008
                          • 4199
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #87
                          Zamieszczone przez alfee
                          4tech, U ciebie stawiałbym gdzieś na brak kontaktu (przerwany przewód) na linii zegary-komp.
                          Kurde, no i widzisz, w tym jest kłopot, bo kabelki, gniazda, wtyczki sprawdzone, tym bardziej że komputer widzi że jadę do prędkości 9-11 km/h, z czego te 10-11 to potrafi zakłamywać, później dopiero sygnał się urywa i jest 0.
                          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                          Komentarz

                          • delfin2525
                            Drive
                            • 2010
                            • 51

                            #88
                            mam octavie z 99r aee 1.6 75kM
                            i mam kodowanie: 02142 i nie wiem czy dobre poniewaz przeklamuje mi predkosc o okolo 10km/h(pokazuje o tyle mniej) . Jesli chodzi o dystans to rowniez jest cos nie tak , licznik pokazuje przejechanych 100km a w rzeczywisctosci jest ok 120. Rozmiar opon jest ok.

                            Bylbym wdzieczny za pomoc

                            Komentarz

                            • 4tech
                              RS
                              • 2008
                              • 4199
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #89
                              Jako, że kolegadelfin2525 napisał coś w tym wątku, to i mi się przypomniało, że problem mam już dawno z głowy. U mnie był problem ze źle podłączonym radiem, które "wycinało" sygnał w magistrali CAN.

                              delfin2525, faktycznie możesz mieć źle zakodowane zegary... Kupiłeś ją niedawno??? może ktoś coś grzebał przy szafie :roll:
                              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                              Komentarz

                              • Darekgda
                                Rider
                                • 2010
                                • 611

                                #90
                                Zamieszczone przez 4tech
                                był problem ze źle podłączonym radiem, które "wycinało" sygnał w magistrali CAN
                                jakie masz radyjko , od kiedy auto i czy grzebane było w instalacji za twojej kadencji czy ot tak z dnia na dzień walnęło .A czy nie robiłeś czegoś z LPG (masz sekwencję ?)

                                Komentarz

                                Pracuję...