drgania silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • RODROG
    Drive
    • 2006
    • 96
    • Octavia III (5E3)
    • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    drgania silnika

    Hej, ja tylko napisze że znam bóle dotyczące awarii turbin, wysokich obrotów i tp, strasznie to boli i mega denerwuje, że samochód staje na trasie i kaput.
    Złość wtedy jest na wszystkich i na wszystko.
    Niestety prawda jest taka, ze samochód po modyfikacjach, musi być też odpowiednio traktowany. A wszystkie modyfikacje zrobione z głową i zasadami techniki oraz pewnych praw fizyki, których nie da się oszukać.
    Dość istotne jest by mieć jakąś informacje co dzieje się z silnikiem podczas jazdy, np. temp. oleju, ciśnienie oleju, doładowanie na turbinie. Daje to jakiś pogląd na całokształt modyfikacji.
    Nie sztuką jest mieć mega stado koników pod maską i stać w warsztatach, sztuką jest nimi tak powozić by w kolano tłokiem nie dostać
    I prawda jest taka że większość tych awarii zależy głownie od nas i naszego podejścia do modyfikowanego samochodu.
    Pozdrawiam i sukcesów życzę w naprawie.
    P.S Ja bym wsadzał tylko poczciwego AHF , wiele potrafi ten silniczek znieść……….choś nie zawsze wszystko
    czekamy na info z dalszych oględzin i naprawy,
    1)1,9 TDI rok 2001
    333 000 km
    110 KM seria - prog. na 135KM

    2)2,0 TD rok 2011 140KM
    po mod. 187KM

    3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
    po mod. 225KM
  • mitmar
    Drive
    • 2005
    • 47

    #2
    drgania silnika

    od jakiegoś czasu zauważyłem, że do wnętrza zaczęły przenosić się drgania silnika (1.9 TDI AHF przebieg 134kkm). najbardziej odczuwalne to jest przy ok. 1200 - 1500 obr/min (szczególnie podczas postoju) - tak jakby na sztywno przymocować rurę wydechową do nadwozia. dodatkowo silnik zaczął chodzić głośniej - tak jak diesel bez filtru powietrza (no może trochę ciszej). oglądałem silnik z góry, z dołu, z rurą wydechową też wydaje się wszystko ok. może ktoś coś podobnego przerabiał?
    Pzdr z Poznania

    Komentarz

    • Antek_amb
      Ambiente
      • 2005
      • 127

      #3
      Ja przerabiałem ale w Roverze 620 SDI. Okazało się że samochód był po dzwonku i krzywo wyciągnięto silnik. Przez to sztywno na poduszkach silnika siedział i drgania sie przenosiły. Może po prostu poduszki masz zużyte?

      Komentarz

      • mitmar
        Drive
        • 2005
        • 47

        #4
        hmmm; ale to się stało z godziny na godzinę :shock:
        Pzdr z Poznania

        Komentarz

        • xekon
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 742

          #5
          Moze sprzeglo sie sypie - jak u mnie rozsypal sie docisk sprzegla to wlasnie telepalo sie bardziej i dodatkowo przy gaszeniu bylo takie nieprzyjemne walniecie.

          Komentarz

          • Piotrus
            Rider
            • 2004
            • 524

            #6
            A nie mass przypadkiem do tego jakichś dziwnych odgłosów podczas gaszenia/pracy na wolnych obrotach?
            Piotruś
            AGR(RIP) + ALH

            Komentarz

            • mitmar
              Drive
              • 2005
              • 47

              #7
              żadnych odgłosów przy odpalaniu i gaszeniu; jadę dzisiaj albo jutro do serwisu; zobaczymy co mądre głowy wymyślą; sprzęgło też chodzi normalnie - nie ślizga się, nie szarpie.
              Pzdr z Poznania

              Komentarz

              • marcind
                Rider
                • 2005
                • 438

                #8
                Pewnosci oczywiscie nie ma, ale skoro z godziny na godzine to ja stawiam na poduszki....
                Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
                mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

                Komentarz

                • mitmar
                  Drive
                  • 2005
                  • 47

                  #9
                  no i pojechałem do serwisu, a drgania zniknęły; może ja się czepiam, bo zawsze benzyniakiem jeździłem :roll: facet z serwisu nie zauważył żadnych niepokojących rzeczy, ja zresztą już też. dzięki za wszelkie informacje. z drugiej strony to oznacza że parę stówek zostanie w kieszeni.
                  Pzdr z Poznania

                  Komentarz

                  • rafalus
                    L&K
                    • 2005
                    • 1140
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    ale generalnie jakies drgania wystepuja przy dieslu ? Jak czasem szybko przelece jakis odcinek i zatrzymam auto na swoatlach czasem za trzesie
                    nowy cSIMC od Aliego
                    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                    półosie seryjne przebieg 273 tyś

                    Komentarz

                    • mitmar
                      Drive
                      • 2005
                      • 47

                      #11
                      pewnie to moje przyzwyczajenie, bo zawsze jeździłem benzyniakiem; teraz faktycznie przestaję zwracać uwage na te drgania, a dźwięk diesel'a zawsze mi się podobał
                      Pzdr z Poznania

                      Komentarz

                      • chester121
                        L&K
                        • 2005
                        • 1053

                        #12
                        ja sie potczepie pod temat bo nie ma sensu zapodawac nowy
                        mam octe 1,9tdi 100kkm zrobione i zauwazam czasmi (prawie ciagle) ze jak autko jest zimne to strasznie sie terlepie(jak by jej zimno bylo :lol: )
                        jak dam troszke gazu i puszcze to silnikowi wracaja rowne obroty
                        co to moze byc(dodam ze nin nie wyminialem od nowosci
                        czy moga to byc swiecee???????????
                        bledow w kompie nigdy nie mialem(ani jednego k k k )
                        pomorzcie :cry:

                        Komentarz

                        • mitmar
                          Drive
                          • 2005
                          • 47

                          #13
                          hmm; u mnie jest tak samo; ale podobno te silniki charakteryzują się "niską kulturą pracy" na biegu jałowym;
                          chyba przestanę na to zwracać uwagę
                          Pzdr z Poznania

                          Komentarz

                          • Piotrus
                            Rider
                            • 2004
                            • 524

                            #14
                            Telepanie na wolnych które ustaje po lekkim "kopnięciu" w pedał gazu to początek końca dwumasowego koła zamachowego. :wink:
                            Piotruś
                            AGR(RIP) + ALH

                            Komentarz

                            • mitmar
                              Drive
                              • 2005
                              • 47

                              #15
                              ekstra, czyli muszę już zbierać kasę :cry:
                              Pzdr z Poznania

                              Komentarz

                              • Piotrus
                                Rider
                                • 2004
                                • 524

                                #16
                                Spokojnie - narazie jeszcze długo km przed Toba zanim całkowicie padnie. Po prostu narazie zaciśnij zęby i staraj się nie zwracać na to uwagi :wink:
                                Piotruś
                                AGR(RIP) + ALH

                                Komentarz

                                • tompol
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 410

                                  #17
                                  Na szczęście to nie jest takie pewne. U mnie też się trochę telepie, a mam jednomasowe koło. :szeroki_usmiech
                                  srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                                  Komentarz

                                  • Piotrus
                                    Rider
                                    • 2004
                                    • 524

                                    #18
                                    A znika po lekkim pyknięciu w pedał gazu?
                                    Piotruś
                                    AGR(RIP) + ALH

                                    Komentarz

                                    • tompol
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 410

                                      #19
                                      Tak.
                                      srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                                      Komentarz

                                      • Piotrus
                                        Rider
                                        • 2004
                                        • 524

                                        #20
                                        To mnie zaciekawiłeś Jak diagnozowałem problem u siebie to nikt nie chciał dać 100% pewności że trzeba wymienić daną część. Obstawiane były poduszki, nastawnik pompy, napinacz paska wielorowkowego, koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych i na końcu koło dwumasowe. Oczywiście nie miałem zamiaru tego wszystkiego wymieniać i wybrałem opcję jeżdżenia aż coś się konkretnie wysypie. Po około 2 latach z koła zaczęły wydobywać się stuki i wtedy już na 100% było wiadomo gdzie jest problem. :wink: Po wymianie jak ręką odjął, ale widzę że to wcale nie musiało być to
                                        Piotruś
                                        AGR(RIP) + ALH

                                        Komentarz

                                        • tompol
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 410

                                          #21
                                          Na to wychodzi. Poza tym czasem po wciśnięciu sprzęgła (w czasie jazdy a nie na postoju :wink: ) mam wrażenie, że silnik się telepie (coś w tym stylu słychać i czuć drgania), a po chwili wszystko się uspokaja... :roll: Trochę tak, jakby się denerwował jazdą i musiał potem uspokoić... :diabelski_usmiech
                                          srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                                          Komentarz

                                          • chester121
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1053

                                            #22
                                            no to panowie troche mnie zmartwiliscie
                                            ja myslalem ze to moze wina swiec, bo w drgania mi wpada tylko jak autko jest
                                            zimne dodatkowo silnik inaczej pracuje takimi taktami
                                            aha co to jest to kolo masowe ile kosztuje i po czym poznac ze mam 1 czy 2 masowe???

                                            Komentarz

                                            • tompol
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 410

                                              #23
                                              Chodzi o koło zamachowe. Taki kawał mela, do którego dociskane jest sprzęgło, a jednocześnie ma on zapewniać płynność ruchu obrotowego silnika, pomimo tego, że siła od tłoków działa tylko momentami. Ma też zapewniać energię potrzebną do sprężenia powietrza w cylindrach. Fabrycznie montowane jest koło dwumasowe. To takie, które składa się z dwóch części połączonych sprężynami mającymi łagodzić drgania skrętne spowodowane niejednostajnym działaniem siły od tłoków. W klasycznym rozwiązaniu sprężyny były w tarczy sprzęgła, a koło było jednym kawałkiem metalu.

                                              Nowa dwumasówka kosztuje kilka tysięcy (w ASO ze 4 w komplecie ze sprzęgłem). Są też zamienniki Sachsa (dwumasowe) i Valeo (jednomasowe - klasyczne rozwiązanie). To drugie można dostać w hurtowni za około 1200 ze sprzęgłem.
                                              srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                                              Komentarz

                                              • chester121
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1053

                                                #24
                                                mam jeszcze jedno pytanie czy jak bym mial kupowac te kolo masowe to czy jest sens zaaoszczedzic i kupiw sprzeglo valeo 1masowe?????
                                                czy trwalosc ich sie rozni????
                                                no i jeszcze pytanko ile ogolnie wytrzymoja sprzegla w octaviach
                                                (przy sredniej jezdie :twisted: )
                                                w niedlugim czasie mam zamiar odwiedzic mastersa i zaastanawiam sie czy nalezy przed tem zmienic sprzeglo(aby nie rozsyopalo sie na chamowni??)

                                                Komentarz

                                                • tompol
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 410

                                                  #25
                                                  Jednomasowe raczej przeżyje samochód. :szeroki_usmiech Ja się zdecydowałem na jednomasówkę ze względu na trwałość i cenę.
                                                  srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...