biały dym przy odpalaniu na zimno

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • yosssarian
    Drive
    • 2008
    • 79

    #26
    Zamieszczone przez eX
    ale bialy dym bedziesz mial jesienia i zima praktycznie co rano. para jest wynikiem stygniecia wydechu i odkladania sie w nim wilgoci/wody. jeszcze co dzien jest wilgotno. to do pary sie przyzwyczajaj na zimnym silniku.
    tozostalo Ci sprawdzic kąt wtrysku, a talej to ja nie wiem
    No tak ale co innego delikatny dymek jak dziś gdy zagrzały świece a co innego chmura jak z EC Siekierki przy temperaturze 5-7 stopni. Chyba idealnym rozwiązaniem byłoby przestawienie świec na grzanie poniżej +10 stopni.
    ___________
    Octavia SEDAN SLX 1,9 TDI ASV (110 KM)

    Komentarz

    • eX
      Elegance
      • 2006
      • 980

      #27
      a za kazdym razem, masz tak samo rozgrzany wydech jak gasisz auto? taka sama wilgotnosc powietrza, temperature, opady nocne i tak samo spada co noc temperatura ? to sa czynniki zalezne od siebie, ostatnio odpalalem 1.6 benzyne i zakrylem 1/4 parkingu chmura z wydechu, a z tlumika wylecialo mi duzo wody.... taka noc po prostu byla

      Komentarz

      • yosssarian
        Drive
        • 2008
        • 79

        #28
        Zamieszczone przez eX
        a za kazdym razem, masz tak samo rozgrzany wydech jak gasisz auto? taka sama wilgotnosc powietrza, temperature, opady nocne i tak samo spada co noc temperatura ? to sa czynniki zalezne od siebie, ostatnio odpalalem 1.6 benzyne i zakrylem 1/4 parkingu chmura z wydechu, a z tlumika wylecialo mi duzo wody.... taka noc po prostu byla
        jedyną zależność jaką wyraźnie widać wg mnie to im dłuższe kręcenie silnikiem rano tym większy obłok.
        ___________
        Octavia SEDAN SLX 1,9 TDI ASV (110 KM)

        Komentarz

        • mamaj12
          RS
          • 2009
          • 1956
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #29
          Zamieszczone przez yosssarian
          jedyną zależność jaką wyraźnie widać wg mnie to im dłuższe kręcenie silnikiem rano tym większy obłok.
          Mam tak samo.
          obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
          wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

          Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

          Komentarz

          • BOODZISZ
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2007
            • 235

            #30
            Witka. W moim ahf to samo. Pali na dotyk ale czasami jakby cyindry wszystkie nie łapaly i jakby mial spod maski wyskoczyć. Ja myslalem ze to olej przez noc gestnieje i zanim dotrze gdzie trzeba to mija te kilka sekund. Jak sie go rano odpali i postoi kilka godzin to pozniej tego nie ma . tylko po nocy jak stoi kilkanascie godzin.
            Bede sledzil ten watek . moze wspolnie dojdziemy co to za ustrojstwo.

            Komentarz

            • bzyq
              Ambiente
              • 2009
              • 129

              #31
              ja powiem tak to samo bylo u mnie wymieniony akumulator na nowy i pali na dotyk (lekko na bialo zadymi ale prawie ze nic). sprawdzcie jak odpala po ladowaniu aku przez cala noc i rano podlaczony do samochodu
              VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM

              Komentarz

              • mamaj12
                RS
                • 2009
                • 1956
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #32
                Ja kupiłem aku w lipcu, więc to raczej nie to.
                obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
                wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

                Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

                Komentarz

                • kula
                  Classic
                  • 2006
                  • 14

                  #33
                  Zipped79, mam dokladnie to samo co Ty i to juz trzeci rok z rzedu, dwa razy wymieniany rozrzad, ustawiane dawki i kat wtrysku, swiece, aku, nic nie pomaga, jak ktos dojdzie w czym problem niech napisze :cry:
                  Znalazlem cos takiego , czy ktos moze to testowal :?:

                  Komentarz

                  • zipped79
                    Classic
                    • 2009
                    • 31

                    #34
                    Witam wszystkich ponownie. Widzę, że nażuciłem dobry temat, bo nie tylko ja mam ten problem.

                    Dzisiaj odpalałem przy -2,5 C i podgrzałem dwa razy odpalił na dotyk i prawie wcale dymu. Zaczynam dochodzić do wniosku, że wilgoć na tu spory wpływ, bo dzisiaj było mroźno i sucho. Może coś z elektryką z jakimiś przewodami
                    Jak to wyglśda ww TDi? Są przewody, które trzeba okresowo wymieniać jak przewody świec w benzyniakach?
                    Mam też taka teorię: czy przypatkiem przy niekożystnych warunkach (wysoka wilgotność i niska temperatura) nie zbiera sie nadmierna lilość wody i przypycha sie katalizator i trzeba pokręcić żeby go spaliny przepchnęły?

                    Kolejna sprawa to długość grzania świec, pyknięcie przekaźnika jest po kilku sekundach, jak to powinno wyglądać?

                    Ciekawa jest też sprawa rodzaju dymu, bo faktycznie jeśli chodzi o dymek przy odpalaniu na zimno to ten "wodny" rozwiewa sie w kilka sekund ale inna bajka to chmura jakby olejowego dymu, który unosi się w powietrzu kilkadziesiąt sekund. Faktem jest też to, że czym dłużęj sie kręci tym chmura większa.

                    Jak się do tego odniesiecie?
                    TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

                    Komentarz

                    • mamaj12
                      RS
                      • 2009
                      • 1956
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #35
                      zipped79, podpisuję się pod powyższym postem. Ja dziś odpaliłem "normalnie" tzn. jedno grzanie aż zgaśnie kontrolka. Zaskoczył niemalże na dotyk, 2s nierównej pracy i zaskoczył na równo.
                      Co do teorii katalizatora to nie wiem, bo ja go nie mam. W jego miejscu siedzi strumienica, ale w niej też woda może się zebrać.

                      Mnie tylko zastanawia co jest, że nie zawsze równo zasoczy, tylko po chwili (czyli jak ktoś wyżej napisał, że jakby nie odpalił na wszystkich cylindrach). Hmm...
                      obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
                      wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

                      Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

                      Komentarz

                      • neverland
                        Classic
                        • 2009
                        • 16

                        #36
                        U mnie przy mrozach też lepiej, ale na początku trochę nieregularnie chodzi, za chwilę równo. Niestety problem z odpalaniem występował już pod koniec lata, a więc niskich temperatur nie było. Regulowaliście może dawkę rozruchową? Może za mało paliwa dostaje przy rozruchu??
                        neverland

                        Komentarz

                        • maczupikczu 01
                          Classic
                          • 2009
                          • 21

                          #37
                          U mnie też dziś rano odpalił od strzału ,ale tak po 3 godzinach to już był problem no i ten biały bąk :roll:

                          Komentarz

                          • shark
                            Classic
                            • 2008
                            • 20

                            #38
                            Hej, ja mam ALH i w przy takich temperaturach od 5 w dół pali tak średnio. Co robić ??

                            Komentarz

                            • maludybartek
                              Classic
                              • 2009
                              • 12
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #39
                              witam. ja tez tak mialem i umnie problem rozwiazal sie po ustawieniem zapłonu. juz nie pamietam czy byl za poźny czy za wczesny, ale najwazniejsze ze teraz pali na dotyk i to jak temp ok -5C na polu.

                              Komentarz

                              • roLLo
                                L&K
                                • 2008
                                • 1063
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #40
                                Chwilowy biały dymek to jest też i u mnie w ASV'ce wg mnei to nie dokonca zjarane paliwko z cylindrów bo niektore nie zdążą załapać i tąd ten problem, ale nie jestem pewny.

                                Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                Komentarz

                                • zipped79
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 31

                                  #41
                                  Widzę, że temat zaczyna przygasać.
                                  Przyszła wilgoś i znowu problemy z kręceniem.
                                  Gdzieś tam ktoś tam napisał, że dymek to może być niedopalone paliwo, fakt przy długim kręceniu może tak być tylko dlaczego? Czy wypowie się na ten temat jakiś fachowiec?
                                  TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

                                  Komentarz

                                  • maludybartek
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 12
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #42
                                    kolego pojedz do jakiegos kolesia ktory zna sie na Vag-u i niech ci sprawdzi zapłon. U mnie to pomoglo.

                                    Komentarz

                                    • mamaj12
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1956
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      #43
                                      Wymieniłem filtr paliwa i powietrza i nic z porannym wilgotno/chłodnym odpalaniem się nie poprawiło.
                                      obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
                                      wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

                                      Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

                                      Komentarz

                                      • tomaszeg
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 51

                                        #44
                                        w gdańsku VW t4 pracujące w poczcie maja zamontowany dodatkowy przycisk dogrzewania świec rozmawiałem z człowiekiem który właśnie jeździ taka t4 i ma ten sam problem wiec jeżeli przekaźnik mu szybko odpuszcza a temp jest ok 5 - 6st C to podgrzewa załączając właśnie takowy guziczekna ok 3 - 4 sek i problem zginął


                                        Była O1 134,6KM i 305Nm

                                        Komentarz

                                        • robert2005
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 38

                                          #45
                                          witam czy moze ktos konkretnie odpowiedziec przy jakiej temperaturze zewnetrznej zaczynaja grzac swiece zarowe ??? bo czytam i niewiem czy grzeja cały czas czyli lato i zima czy tylko ponizej jakies temperatury i drugie pytanie z podgrzewaniem płynu chłodzacego sa trzy swiece zarowe przy jakiej temp sie załancza ?? czy grzeja przez cały rok ??

                                          Komentarz

                                          • zipped79
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 31

                                            #46
                                            Reaktywacja tematu a mikorbowód (podobno uszkodzony wczesniej) wywaliB dziure w silniku. I co powiecie?
                                            TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              #47
                                              Zamieszczone przez zipped79
                                              Reaktywacja tematu a mikorbowód (podobno uszkodzony wczesniej) wywaliB dziure w silniku. I co powiecie?

                                              no co? masz dziurawy silnik
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • roLLo
                                                L&K
                                                • 2008
                                                • 1063
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez zipped79
                                                dymek to może być niedopalone paliwo, fakt przy długim kręceniu może tak być tylko dlaczego? Czy wypowie się na ten temat jakiś fachowiec?
                                                A jest tak dlatego że jest niedopalone paliwo. Jak zimny odpalasz to od momentu rozpoczęcia rozruchu pierwsza jakaś tam mała dawka paliwa zawsze jest nie spalona bo silnik zimny i dopiero w następnym cyklu jak się chwilę pokręci zaskakuje cylinder i tak każdy z 4 cylindrów.


                                                U mnie dymienie rano wygląda tak:
                                                - Niska temperatura - silnik pali troszke dluzej bo akumulator juz ma 7 lat(fabryczny) ale to nie o to chodzi,
                                                - po kilku sekundach pracy pojawia się z tyłu para wodna z tłumika,
                                                - jak się ruszy i jedzie to w bocznych lusterkach jeszcze trochę widac czasem na bokach lekkie kłebuszki pary,
                                                - 60 stopni i nic nie ma,
                                                - jak się lekko nagrzeje to pali juz normalnie bo akumulator juz tam się niby troche doładował i "dymek" znika.

                                                Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                                Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                                Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                                Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                                Komentarz

                                                • zipped79
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 31

                                                  #49
                                                  wymienilem silnik i pomoglo
                                                  TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

                                                  Komentarz

                                                  • 4tech
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 4199
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez zipped79
                                                    wymienilem silnik i pomoglo
                                                    Najlepszez rozwiązanie jakie może być :wink:
                                                    Pstryk i wszystkie wcześniejsze problemy z silnikiem znikają... (ewentualnie pojawiają się nowe)
                                                    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                                    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                                    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...