Zamieszczone przez eX
biały dym przy odpalaniu na zimno
Zwiń
X
-
a za kazdym razem, masz tak samo rozgrzany wydech jak gasisz auto? taka sama wilgotnosc powietrza, temperature, opady nocne i tak samo spada co noc temperatura ? to sa czynniki zalezne od siebie, ostatnio odpalalem 1.6 benzyne i zakrylem 1/4 parkingu chmura z wydechu, a z tlumika wylecialo mi duzo wody.... taka noc po prostu byla
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez eXa za kazdym razem, masz tak samo rozgrzany wydech jak gasisz auto? taka sama wilgotnosc powietrza, temperature, opady nocne i tak samo spada co noc temperatura ? to sa czynniki zalezne od siebie, ostatnio odpalalem 1.6 benzyne i zakrylem 1/4 parkingu chmura z wydechu, a z tlumika wylecialo mi duzo wody.... taka noc po prostu byla___________
Octavia SEDAN SLX 1,9 TDI ASV (110 KM)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yosssarianjedyną zależność jaką wyraźnie widać wg mnie to im dłuższe kręcenie silnikiem rano tym większy obłok.obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD
Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl
Komentarz
-
-
Witka. W moim ahf to samo. Pali na dotyk ale czasami jakby cyindry wszystkie nie łapaly i jakby mial spod maski wyskoczyć. Ja myslalem ze to olej przez noc gestnieje i zanim dotrze gdzie trzeba to mija te kilka sekund. Jak sie go rano odpali i postoi kilka godzin to pozniej tego nie ma . tylko po nocy jak stoi kilkanascie godzin.
Bede sledzil ten watek . moze wspolnie dojdziemy co to za ustrojstwo.
Komentarz
-
-
Ja kupiłem aku w lipcu, więc to raczej nie to.obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD
Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl
Komentarz
-
-
Witam wszystkich ponownie. Widzę, że nażuciłem dobry temat, bo nie tylko ja mam ten problem.
Dzisiaj odpalałem przy -2,5 C i podgrzałem dwa razy odpalił na dotyk i prawie wcale dymu. Zaczynam dochodzić do wniosku, że wilgoć na tu spory wpływ, bo dzisiaj było mroźno i sucho. Może coś z elektryką z jakimiś przewodami
Jak to wyglśda ww TDi? Są przewody, które trzeba okresowo wymieniać jak przewody świec w benzyniakach?
Mam też taka teorię: czy przypatkiem przy niekożystnych warunkach (wysoka wilgotność i niska temperatura) nie zbiera sie nadmierna lilość wody i przypycha sie katalizator i trzeba pokręcić żeby go spaliny przepchnęły?
Kolejna sprawa to długość grzania świec, pyknięcie przekaźnika jest po kilku sekundach, jak to powinno wyglądać?
Ciekawa jest też sprawa rodzaju dymu, bo faktycznie jeśli chodzi o dymek przy odpalaniu na zimno to ten "wodny" rozwiewa sie w kilka sekund ale inna bajka to chmura jakby olejowego dymu, który unosi się w powietrzu kilkadziesiąt sekund. Faktem jest też to, że czym dłużęj sie kręci tym chmura większa.
Jak się do tego odniesiecie?TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe
Komentarz
-
-
zipped79, podpisuję się pod powyższym postem. Ja dziś odpaliłem "normalnie" tzn. jedno grzanie aż zgaśnie kontrolka. Zaskoczył niemalże na dotyk, 2s nierównej pracy i zaskoczył na równo.
Co do teorii katalizatora to nie wiem, bo ja go nie mam. W jego miejscu siedzi strumienica, ale w niej też woda może się zebrać.
Mnie tylko zastanawia co jest, że nie zawsze równo zasoczy, tylko po chwili (czyli jak ktoś wyżej napisał, że jakby nie odpalił na wszystkich cylindrach). Hmm...obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD
Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl
Komentarz
-
-
Chwilowy biały dymek to jest też i u mnie w ASV'ce wg mnei to nie dokonca zjarane paliwko z cylindrów bo niektore nie zdążą załapać i tąd ten problem, ale nie jestem pewny.
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
Widzę, że temat zaczyna przygasać.
Przyszła wilgoś i znowu problemy z kręceniem.
Gdzieś tam ktoś tam napisał, że dymek to może być niedopalone paliwo, fakt przy długim kręceniu może tak być tylko dlaczego? Czy wypowie się na ten temat jakiś fachowiec?TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe
Komentarz
-
-
Wymieniłem filtr paliwa i powietrza i nic z porannym wilgotno/chłodnym odpalaniem się nie poprawiło.obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD
Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl
Komentarz
-
-
w gdańsku VW t4 pracujące w poczcie maja zamontowany dodatkowy przycisk dogrzewania świec rozmawiałem z człowiekiem który właśnie jeździ taka t4 i ma ten sam problem wiec jeżeli przekaźnik mu szybko odpuszcza a temp jest ok 5 - 6st C to podgrzewa załączając właśnie takowy guziczekna ok 3 - 4 sek i problem zginął
Komentarz
-
-
witam czy moze ktos konkretnie odpowiedziec przy jakiej temperaturze zewnetrznej zaczynaja grzac swiece zarowe ??? bo czytam i niewiem czy grzeja cały czas czyli lato i zima czy tylko ponizej jakies temperatury i drugie pytanie z podgrzewaniem płynu chłodzacego sa trzy swiece zarowe przy jakiej temp sie załancza ?? czy grzeja przez cały rok ??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zipped79Reaktywacja tematu a mikorbowód (podobno uszkodzony wczesniej) wywaliB dziure w silniku. I co powiecie?
no co? masz dziurawy silniksuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zipped79dymek to może być niedopalone paliwo, fakt przy długim kręceniu może tak być tylko dlaczego? Czy wypowie się na ten temat jakiś fachowiec?
U mnie dymienie rano wygląda tak:
- Niska temperatura - silnik pali troszke dluzej bo akumulator juz ma 7 lat(fabryczny) ale to nie o to chodzi,
- po kilku sekundach pracy pojawia się z tyłu para wodna z tłumika,
- jak się ruszy i jedzie to w bocznych lusterkach jeszcze trochę widac czasem na bokach lekkie kłebuszki pary,
- 60 stopni i nic nie ma,
- jak się lekko nagrzeje to pali juz normalnie bo akumulator juz tam się niby troche doładował i "dymek" znika.
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zipped79wymienilem silnik i pomoglo
Pstryk i wszystkie wcześniejsze problemy z silnikiem znikają... (ewentualnie pojawiają się nowe)O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
Komentarz