problem z AIRBAG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kropeck
    RS
    • 2009
    • 2319
    • Octavia II (1Z3)
    • BLF 1.6 FSI 115 KM

    #26
    krzyzie, w VCDS jest opcja do włączenia pokazywania otwartych drzwi :-)
    Pozdrawiam,
    Michał

    Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

    Komentarz

    • krzyzie
      Drive
      • 2009
      • 85

      #27
      cześć.
      Panowie mam dwa pytania po 3 godzinach prób wkońcu mój interfejs (świeżynka ) wkońcu skomunikował się z poduszką. Na początku wchodził w sterownik silnika, a przy próbie wejścia w poduszki wysypywał się.
      Oczywiście zanim podłączyłem się pod poduchu spojrzałem na numer mojego sterownika AIRBAG - mam 1J0 909 603 AS.
      Problem wysypywania leżał w VISCIE!!!!! - program trzeba uruchamiać jako administrator.

      Ale wracając do pierwszego pytania zczytałem błąd 588 - znalazłem na forum passata:
      00588 Obwód uruchamiania poduszki powietrznej 1 – strona kierowcy – N95.
      Dlaczego jak auto postoi na mrozie to wywala ten błąd?
      Nie wiem od czego zacząć i co można by sprawdzić.
      Przy okazji przeczyściłem wszystkie kostki jakie znalazłem i zapodałem jakiś specyfik do połączeń Kontakt.

      Drugie pytanie gdzie mam szukać napinaczy-bo patrzyłem pod siedzenie kierowcy i nie widzę żadnych kostek czy przewodów ani też napinaczy .

      pozdro
      krzyzie

      [ Dodano: Pią 18 Gru, 09 20:57 ]
      kropeck, niestety nie mam VCSD tylko VAG-com 409-1 i to wersje testową.
      Skoda Octavia I-2000r. - 1,9TDI AHF 110KM
      Alfa Romeo 145 - 1.6 boxer - only noPB
      Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :mrgreen:

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 11205
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #28
        błąd poduszki kierowcy 588 - hmm
        zazwyczaj jest błąd inny - rezystancja zapalnika poduszki za duża -czyli przerwa w obwodzie

        musiałbyś zdjąć kierownicę i tam jest:
        - wtyczka do poduszki
        - pierścień ślizgowy z gniazdem do tej wtyczki
        - 2 gniazdo, w które idzie wtyczka z wiązki

        popatrzeć, siknąć kontaktem

        te napinacze pasów mają wbudowany mechaniczny zapalnik
        nie ma tam żadnych przewodów.
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • krzyzie
          Drive
          • 2009
          • 85

          #29
          Zamieszczone przez krzynol
          błąd poduszki kierowcy 588 - hmm
          zazwyczaj jest błąd inny - rezystancja zapalnika poduszki za duża -czyli przerwa w obwodzie



          musiałbyś zdjąć kierownicę i tam jest:
          - wtyczka do poduszki
          - pierścień ślizgowy z gniazdem do tej wtyczki
          - 2 gniazdo, w które idzie wtyczka z wiązki

          popatrzeć, siknąć kontaktem




          te napinacze pasów mają wbudowany mechaniczny zapalnik
          nie ma tam żadnych przewodów.
          Witam
          A u mnie jest rezystancja za mała :shock: i to tylko jak postoi kilka godzin na mrozie.
          A może ktoś wie czy przy przewodach metalowych rezystancja nie spada ze spadkiem temperatury??
          W sobote jechaliśmy na zakupy ogólnie jakieś 4 godzinki, przed wyjazdem skasowałem błąd i do powrotu do domu wszystko było dobrze.
          Postaram się rozebrać poduche i same złącza od taśmy przeczyścić i psiknąć kontaktem, gdzieś na forum znalazłem jak zdjąć poduchę więc jak znajdę chwilę to zabiore się do tego.

          A jeżei chodzi o mechaniczny zapalnik to gdzie go szukać, bo nie widziałem niczego takiego pod siedzeniami i czy mają jakieś blokady, które zakłada się przy demontażu siedzeń aby nie wystrzeliły?

          pozdro
          krzyzie
          Skoda Octavia I-2000r. - 1,9TDI AHF 110KM
          Alfa Romeo 145 - 1.6 boxer - only noPB
          Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :mrgreen:

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 11205
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #30
            Zamieszczone przez krzyzie
            A jeżei chodzi o mechaniczny zapalnik to gdzie go szukać, bo nie widziałem niczego takiego pod siedzeniami i czy mają jakieś blokady, które zakłada się przy demontażu siedzeń aby nie wystrzeliły?
            on jest wewnątrz obudowy zwijacza pasa
            ale poczytałem sobie o napinaczach pirotechnicznych
            i każdy ma wejście na sygnał odpalający z zewnątrz
            a ja mam pasy przed sobą rozebrane i nie ma nic takiego
            może były wersje bez napinaczy pasów

            [ Dodano: Pon 21 Gru, 09 13:50 ]
            sam się troszkę zaklopsowałem
            rozbiorę ten pas co mam i zobaczę
            nie mogę znaleźć strony gdzie był pas rozrysowany
            i w środku niezależny moduł czujnika uderzenia bocznego i zapłonnik
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • endryu
              RS
              • 2006
              • 3778
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #31
              u mnie wystąpił podobny problem przy -15 st.C. Po przekręceniu stacyjki kontrolka airbag-u zgasła na sekundę i znowu się zapaliła i świeci się ciągle. Fachman podłączył vag-a i po sprawdzeniu powiedział mi, że jest to błąd sporadyczny związany z rezystancją na poduszce-kole kierownicy. Skasował błąd i przez kilka dni było ok. Dzisiaj auto cały dzień stało na mrozie -18 st.C i ta sama sytuacja. Co dalej ztym robić ?
              Zamieszczone przez krzynol
              błąd poduszki kierowcy 588 - hmm
              zazwyczaj jest błąd inny - rezystancja zapalnika poduszki za duża -czyli przerwa w obwodzie

              musiałbyś zdjąć kierownicę i tam jest:
              - wtyczka do poduszki
              - pierścień ślizgowy z gniazdem do tej wtyczki
              - 2 gniazdo, w które idzie wtyczka z wiązki

              popatrzeć, siknąć kontaktem
              czy to pomoże ?
              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
              =================================================

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 11205
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #32
                powinno pomóc
                poduszka raczej się nie psuje sama
                gdzieś na stykach jest wilgoć- zamarza i robi przerwę w obwodzie
                rezystancja obwodów zapłonników poduszek jest bardzo mała,
                więc bardzo czuła na czystość styków wtyczek
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • krzyzie
                  Drive
                  • 2009
                  • 85

                  #33
                  endryu,
                  Nie wiem czy pomoże bo jeszcze się za to nie zabrałem. Nie bardzo mam gdzie, brak garażu. Musze wybrać się do rodziców ale niestety nie ma kiedy .
                  Moja po skasowniu błędu nie wywala do - 7,5 st. C , poniżej przy włączeniu stacyjki mrugnie i świeci cały czas.
                  Jak rozwiążesz problem daj znać i podziel się wiedzą.
                  pozdro
                  krzyzie
                  Skoda Octavia I-2000r. - 1,9TDI AHF 110KM
                  Alfa Romeo 145 - 1.6 boxer - only noPB
                  Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :mrgreen:

                  Komentarz

                  • Marceli
                    Classic
                    • 2007
                    • 23

                    #34
                    Well. Po padnieciu aku i odpaleniu kablem przez assistance wlaczyla sie kontrolka airbaga. Probowalem zrobic reset poprzez odlaczenie aku. Kontrolka airbag swiecila sie nadal. Dodakowo zapalila sie kontrolka uszkodzenia wspomagania kierownicy. Zrobilem test drive - po chwili kontrolka wspomagania zgasla.

                    Zaniepokojony udalem sie do ASO - po zeskanowaniu VAGiem wyszlo tylko tyle, ze aku slabiutki.

                    Panowie poinformowali mnie, ze kontrolka poduchy bedzie sie aktywowac przy tego typu spadkach napiecia jak padniecie aku. Kasowanie tylko VAGiem.

                    Jezeli chodzi o kontrolkem wspomagania to niestety przypadlosc Szkodnikow - po odpieciu klemy akumulatora i ponownym zalaczeniu kontrolka wspomagania aktywuje sie, ale po przejechaniu paruset metrow wylacza sie.

                    Koszt pracy pana elektromechanika z VAGiem w reku to 150 PLN netto + 22% VAT

                    Pozdrawiam.
                    Marceli
                    ----------------------------------
                    1: OCTAVIA II COMBI 1.6 MPI
                    2. PT Cruiser 2.2 CRD Limited Edition

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 11205
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #35
                      przy niskim napięciu akumulatora
                      jeszcze jest możliwość uszkodzenia sterownika airbag na stałe
                      objawia się to błędem 65535
                      i wtedy lekka dupa
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3778
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #36
                        podpowiedźcie, gdzie znajduje się opisywany sterownik i ewentualnie jak się do niego dostać ? Chcę sprawdzić jego numer.
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz

                        • piotrek_gdy
                          RS
                          • 2008
                          • 7723
                          • Volkswagen
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez endryu
                          Chcę sprawdzić jego numer
                          w VAGu będziesz miał nr
                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                          Komentarz

                          • endryu
                            RS
                            • 2006
                            • 3778
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #38
                            nie posiadam vag-a (jeszcze) dlatego chciałem sprawdzić organoleptycznie.
                            pytam w celu potwierdzenia, czy jest zainstalowany pod deską w pobliżu pedałów ?
                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                            =================================================

                            Komentarz

                            • spj
                              ***** ***
                              ModeratoRS
                              • 2009
                              • 4046
                              • Octavia IV combi (NX5)

                              #39
                              Zamieszczone przez endryu
                              czy jest zainstalowany pod deską w pobliżu pedałów ?
                              tak, na prawo od pedału gazu
                              jest tam plastikowa osłona, która po zdjęciu jednego mocowania zdejmuje się i widać wtedy (u mnie był zakurzony, więc od razu nie było dobrze widać) tenże sterownik airbagu, ciężko jest dostrzec na nim nr, bo jest bliżej środka pojazdu niż pedału gazu, ale ja poradziłem sobie robiąc masę zdjęć na chybił-trafił i na jednym ze zdjęć dokładnie widać nr sterownika.
                              Życzę powodzenia. Daj znać czy się udało.
                              Pozdrawiam
                              Paweł



                              Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
                              Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 11205
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez spj
                                ale ja poradziłem sobie robiąc masę zdjęć na chybił-trafił i na jednym ze zdjęć dokładnie widać nr sterownika.


                                od strony nóg pasażera wykładzinę się odsuwa i jest spoko dostęp
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3778
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #41
                                  usterka usunięta (czekam na niską temperaturę aby to potwierdzić). Naprawa polegała na demontażu poduszki i rozmontowaniu pinów we wtyczkach z obu stron na kabelku od poduchy oraz na taśmie. Piny zostały umiejętnie podoginane w celu lepszego styku, ponownie zmontowane we wtyczkach i został skasowany błąd vag-iem.
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • krzynol
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 11205
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez endryu
                                    Piny zostały umiejętnie podoginane w celu lepszego styku
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz

                                    • 12V
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 30

                                      #43
                                      z tą za małą rezystancja w obwodzie poduszki kierowcy to jest tak :
                                      w kostke ktorą zapina sie na poduszke jest wbudowany styk,ktory ma za zadanie zewrzec piny odpowiadajace za odpalenie poduchy. piny sa zwierane w momencie odlaczania kostki (podejrewam ,ze ma to zabezpieczyc przed przypadkowym przeskoczeniem jakiegos ladunku elektrostatycznego-czytaj przypadkowemu wystrzalowi jaśka ) Problem jest w zbyt luznym polaczeniu : kostka-tasma , tasma-poduszka. trzeba te połącznia solidnie scisnac i zabezpieczyc przed rozsunieciem np tasmą (to rozsuniecie rzedu 0,5 mm)
                                      mroz nie ma tu nic do rzeczy,im nizsza temp tym lepsze przewodnictwo
                                      A tak wogole to lepiej nie grzebac samemu przy airbagach (mozna przypadkowo pocalowac w du.. tego zielonego ptaka z logo )
                                      autoalarmy,zestawy glosnomowiace,systemy alarmowe do budynkow

                                      Komentarz

                                      • endryu
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 3778
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #44
                                        Zamieszczone przez 12V
                                        mroz nie ma tu nic do rzeczy,im nizsza temp tym lepsze przewodnictwo
                                        ale kontrolka zapaliła się tylko w niskiej temp., tak było u mnie (dwukrotnie) i jak doczytamy u innych też :?: :idea:
                                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                        =================================================

                                        Komentarz

                                        • Mietek321
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 1

                                          #45
                                          Witam. W mojej octavii również świeci się kontrolka od poduszek, wcześniej występowało żarzenie i migotanie wszystkich kontrolek, elektryk stwierdził że kabelek przy stacyjce nie łączy. Po usunięciu usterki kontrolka poduszek zaświeciła się, nie daje się usunąć błędu VAGiem. Występuje błąd 65535 - moduł sterowania. Co może być przyczyną tego błędu i co z tym zrobić?

                                          Komentarz

                                          • 12V
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 30

                                            #46
                                            [quote="endryu"]
                                            Zamieszczone przez 12V
                                            mroz nie ma tu nic do rzeczy,im nizsza temp tym lepsze przewodnictwo
                                            ale kontrolka zapaliła się tylko w niskiej temp., tak było u mnie (dwukrotnie) i jak doczytamy u innych też :?: :idea:[/quote

                                            to raczej wina slabego akumulatora
                                            autoalarmy,zestawy glosnomowiace,systemy alarmowe do budynkow

                                            Komentarz

                                            • krzynol
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 11205
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Mietek321
                                              Witam. W mojej octavii również świeci się kontrolka od poduszek, wcześniej występowało żarzenie i migotanie wszystkich kontrolek, elektryk stwierdził że kabelek przy stacyjce nie łączy. Po usunięciu usterki kontrolka poduszek zaświeciła się, nie daje się usunąć błędu VAGiem. Występuje błąd 65535 - moduł sterowania. Co może być przyczyną tego błędu i co z tym zrobić?
                                              Zdaża się tak, że przy zbyt niskim napięciu potrafi się uszkodzić sterownik airbagów.
                                              Pozostaje Ci udać się do elektronika samochodowego i naprawić sterownik, wgrywając
                                              jeszcze raz soft do sterownika

                                              [ Dodano: Pon 08 Lut, 10 11:53 ]
                                              Zamieszczone przez 12V
                                              mroz nie ma tu nic do rzeczy,im nizsza temp tym lepsze przewodnictwo
                                              zgadza sie dla ciągłych przewodów
                                              dla styków, wtyczek - absolutnie nie
                                              tym bardziej dla wtyczek airbaga, gdzie rezystancja robocza jest ok. 1 oma
                                              wystarczy leciutka wilgoć - na mrozie podmarźnie,
                                              a jak ruszysz kierownicą wtyczka na momencik zwiększy rezystancję na podmarźniętym styku
                                              i już masz błąd i lampkę na szafie na stałe - pomimo, że to było chwilowe rozwarcie obwodu

                                              bardzo podobnie we wtyczkach airbagów bocznych pod fotelami
                                              trzeba dbać o styki i jak się coś dzieje prysnąć kontaktem i dać mu odparować z tłuszczem i wilgocią
                                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                              poprzednie modele:
                                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                              Komentarz

                                              • 12V
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 30

                                                #48
                                                pewnie masz racje,nie analizowalem tego w ten sposob. Ale zbyt mala rezystancja to tak jak pisalem,na skutek luzu i zwierania pinow
                                                autoalarmy,zestawy glosnomowiace,systemy alarmowe do budynkow

                                                Komentarz

                                                • krzynol
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 11205
                                                  • Superb II combi (3T5)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez 12V
                                                  Ale zbyt mala rezystancja to tak jak pisalem,na skutek luzu i zwierania pinow
                                                  prawie się zgadza - zbyt duża :szeroki_usmiech
                                                  ale fakt faktem o styki trzeba dbac
                                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                  poprzednie modele:
                                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                  Komentarz

                                                  • krzyzie
                                                    Drive
                                                    • 2009
                                                    • 85

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez endryu
                                                    Naprawa polegała na demontażu poduszki i rozmontowaniu pinów we wtyczkach z obu stron na kabelku od poduchy oraz na taśmie.
                                                    Witam.
                                                    Sam rozbierałeś czy robił to jakiś mechanior.
                                                    Chodzi mi czy ciężko jest wyciągnąć poduszkę z kierownicy.
                                                    pozdro
                                                    krzyzie
                                                    Skoda Octavia I-2000r. - 1,9TDI AHF 110KM
                                                    Alfa Romeo 145 - 1.6 boxer - only noPB
                                                    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :mrgreen:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...