krzyzie, w VCDS jest opcja do włączenia pokazywania otwartych drzwi :-)
problem z AIRBAG
Zwiń
X
-
cześć.
Panowie mam dwa pytania po 3 godzinach prób wkońcu mój interfejs (świeżynka) wkońcu skomunikował się z poduszką. Na początku wchodził w sterownik silnika, a przy próbie wejścia w poduszki wysypywał się.
Oczywiście zanim podłączyłem się pod poduchu spojrzałem na numer mojego sterownika AIRBAG - mam 1J0 909 603 AS.
Problem wysypywania leżał w VISCIE!!!!! - program trzeba uruchamiać jako administrator.
Ale wracając do pierwszego pytania zczytałem błąd 588 - znalazłem na forum passata:
00588 Obwód uruchamiania poduszki powietrznej 1 – strona kierowcy – N95.
Dlaczego jak auto postoi na mrozie to wywala ten błąd?
Nie wiem od czego zacząć i co można by sprawdzić.
Przy okazji przeczyściłem wszystkie kostki jakie znalazłem i zapodałem jakiś specyfik do połączeń Kontakt.
Drugie pytanie gdzie mam szukać napinaczy-bo patrzyłem pod siedzenie kierowcy i nie widzę żadnych kostek czy przewodów ani też napinaczy.
pozdro
krzyzie
[ Dodano: Pią 18 Gru, 09 20:57 ]
kropeck, niestety nie mam VCSD tylko VAG-com 409-1 i to wersje testową.Skoda Octavia I-2000r. - 1,9TDI AHF 110KM
Alfa Romeo 145 - 1.6 boxer - only noPB
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :mrgreen:
Komentarz
-
-
błąd poduszki kierowcy 588 - hmm
zazwyczaj jest błąd inny - rezystancja zapalnika poduszki za duża -czyli przerwa w obwodzie
musiałbyś zdjąć kierownicę i tam jest:
- wtyczka do poduszki
- pierścień ślizgowy z gniazdem do tej wtyczki
- 2 gniazdo, w które idzie wtyczka z wiązki
popatrzeć, siknąć kontaktem
te napinacze pasów mają wbudowany mechaniczny zapalnik
nie ma tam żadnych przewodów.->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolbłąd poduszki kierowcy 588 - hmm
zazwyczaj jest błąd inny - rezystancja zapalnika poduszki za duża -czyli przerwa w obwodzie
musiałbyś zdjąć kierownicę i tam jest:
- wtyczka do poduszki
- pierścień ślizgowy z gniazdem do tej wtyczki
- 2 gniazdo, w które idzie wtyczka z wiązki
popatrzeć, siknąć kontaktem
te napinacze pasów mają wbudowany mechaniczny zapalnik
nie ma tam żadnych przewodów.
A u mnie jest rezystancja za mała :shock: i to tylko jak postoi kilka godzin na mrozie.
A może ktoś wie czy przy przewodach metalowych rezystancja nie spada ze spadkiem temperatury??
W sobote jechaliśmy na zakupy ogólnie jakieś 4 godzinki, przed wyjazdem skasowałem błąd i do powrotu do domu wszystko było dobrze.
Postaram się rozebrać poduche i same złącza od taśmy przeczyścić i psiknąć kontaktem, gdzieś na forum znalazłem jak zdjąć poduchę więc jak znajdę chwilę to zabiore się do tego.
A jeżei chodzi o mechaniczny zapalnik to gdzie go szukać, bo nie widziałem niczego takiego pod siedzeniami i czy mają jakieś blokady, które zakłada się przy demontażu siedzeń aby nie wystrzeliły?
pozdro
krzyzieSkoda Octavia I-2000r. - 1,9TDI AHF 110KM
Alfa Romeo 145 - 1.6 boxer - only noPB
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :mrgreen:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzyzieA jeżei chodzi o mechaniczny zapalnik to gdzie go szukać, bo nie widziałem niczego takiego pod siedzeniami i czy mają jakieś blokady, które zakłada się przy demontażu siedzeń aby nie wystrzeliły?
ale poczytałem sobie o napinaczach pirotechnicznych
i każdy ma wejście na sygnał odpalający z zewnątrz
a ja mam pasy przed sobą rozebrane i nie ma nic takiego
może były wersje bez napinaczy pasów
[ Dodano: Pon 21 Gru, 09 13:50 ]
sam się troszkę zaklopsowałem
rozbiorę ten pas co mam i zobaczę
nie mogę znaleźć strony gdzie był pas rozrysowany
i w środku niezależny moduł czujnika uderzenia bocznego i zapłonnik->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
u mnie wystąpił podobny problem przy -15 st.C. Po przekręceniu stacyjki kontrolka airbag-u zgasła na sekundę i znowu się zapaliła i świeci się ciągle. Fachman podłączył vag-a i po sprawdzeniu powiedział mi, że jest to błąd sporadyczny związany z rezystancją na poduszce-kole kierownicy. Skasował błąd i przez kilka dni było ok. Dzisiaj auto cały dzień stało na mrozie -18 st.C i ta sama sytuacja. Co dalej ztym robić ?
Zamieszczone przez krzynolbłąd poduszki kierowcy 588 - hmm
zazwyczaj jest błąd inny - rezystancja zapalnika poduszki za duża -czyli przerwa w obwodzie
musiałbyś zdjąć kierownicę i tam jest:
- wtyczka do poduszki
- pierścień ślizgowy z gniazdem do tej wtyczki
- 2 gniazdo, w które idzie wtyczka z wiązki
popatrzeć, siknąć kontaktemO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
powinno pomóc
poduszka raczej się nie psuje sama
gdzieś na stykach jest wilgoć- zamarza i robi przerwę w obwodzie
rezystancja obwodów zapłonników poduszek jest bardzo mała,
więc bardzo czuła na czystość styków wtyczek->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
endryu,
Nie wiem czy pomoże bo jeszcze się za to nie zabrałem. Nie bardzo mam gdzie, brak garażu. Musze wybrać się do rodziców ale niestety nie ma kiedy.
Moja po skasowniu błędu nie wywala do - 7,5 st. C , poniżej przy włączeniu stacyjki mrugnie i świeci cały czas.
Jak rozwiążesz problem daj znać i podziel się wiedzą.
pozdro
krzyzieSkoda Octavia I-2000r. - 1,9TDI AHF 110KM
Alfa Romeo 145 - 1.6 boxer - only noPB
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :mrgreen:
Komentarz
-
-
Well. Po padnieciu aku i odpaleniu kablem przez assistance wlaczyla sie kontrolka airbaga. Probowalem zrobic reset poprzez odlaczenie aku. Kontrolka airbag swiecila sie nadal. Dodakowo zapalila sie kontrolka uszkodzenia wspomagania kierownicy. Zrobilem test drive - po chwili kontrolka wspomagania zgasla.
Zaniepokojony udalem sie do ASO - po zeskanowaniu VAGiem wyszlo tylko tyle, ze aku slabiutki.
Panowie poinformowali mnie, ze kontrolka poduchy bedzie sie aktywowac przy tego typu spadkach napiecia jak padniecie aku. Kasowanie tylko VAGiem.
Jezeli chodzi o kontrolkem wspomagania to niestety przypadlosc Szkodnikow - po odpieciu klemy akumulatora i ponownym zalaczeniu kontrolka wspomagania aktywuje sie, ale po przejechaniu paruset metrow wylacza sie.
Koszt pracy pana elektromechanika z VAGiem w reku to 150 PLN netto + 22% VAT
Pozdrawiam.Marceli
----------------------------------
1: OCTAVIA II COMBI 1.6 MPI
2. PT Cruiser 2.2 CRD Limited Edition
Komentarz
-
-
przy niskim napięciu akumulatora
jeszcze jest możliwość uszkodzenia sterownika airbag na stałe
objawia się to błędem 65535
i wtedy lekka dupa->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
nie posiadam vag-a (jeszcze) dlatego chciałem sprawdzić organoleptycznie.
pytam w celu potwierdzenia, czy jest zainstalowany pod deską w pobliżu pedałów ?O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryuczy jest zainstalowany pod deską w pobliżu pedałów ?
jest tam plastikowa osłona, która po zdjęciu jednego mocowania zdejmuje się i widać wtedy (u mnie był zakurzony, więc od razu nie było dobrze widać) tenże sterownik airbagu, ciężko jest dostrzec na nim nr, bo jest bliżej środka pojazdu niż pedału gazu, ale ja poradziłem sobie robiąc masę zdjęć na chybił-trafił i na jednym ze zdjęć dokładnie widać nr sterownika.
Życzę powodzenia. Daj znać czy się udało.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez spjale ja poradziłem sobie robiąc masę zdjęć na chybił-trafił i na jednym ze zdjęć dokładnie widać nr sterownika.
od strony nóg pasażera wykładzinę się odsuwa i jest spoko dostęp->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
usterka usunięta (czekam na niską temperaturę aby to potwierdzić). Naprawa polegała na demontażu poduszki i rozmontowaniu pinów we wtyczkach z obu stron na kabelku od poduchy oraz na taśmie. Piny zostały umiejętnie podoginane w celu lepszego styku, ponownie zmontowane we wtyczkach i został skasowany błąd vag-iem.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryuPiny zostały umiejętnie podoginane w celu lepszego styku->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
z tą za małą rezystancja w obwodzie poduszki kierowcy to jest tak:
w kostke ktorą zapina sie na poduszke jest wbudowany styk,ktory ma za zadanie zewrzec piny odpowiadajace za odpalenie poduchy. piny sa zwierane w momencie odlaczania kostki (podejrewam ,ze ma to zabezpieczyc przed przypadkowym przeskoczeniem jakiegos ladunku elektrostatycznego-czytaj przypadkowemu wystrzalowi jaśka) Problem jest w zbyt luznym polaczeniu : kostka-tasma , tasma-poduszka. trzeba te połącznia solidnie scisnac i zabezpieczyc przed rozsunieciem np tasmą (to rozsuniecie rzedu 0,5 mm)
mroz nie ma tu nic do rzeczy,im nizsza temp tym lepsze przewodnictwo
A tak wogole to lepiej nie grzebac samemu przy airbagach (mozna przypadkowo pocalowac w du.. tego zielonego ptaka z logo)
autoalarmy,zestawy glosnomowiace,systemy alarmowe do budynkow
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 12Vmroz nie ma tu nic do rzeczy,im nizsza temp tym lepsze przewodnictwoO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Witam. W mojej octavii również świeci się kontrolka od poduszek, wcześniej występowało żarzenie i migotanie wszystkich kontrolek, elektryk stwierdził że kabelek przy stacyjce nie łączy. Po usunięciu usterki kontrolka poduszek zaświeciła się, nie daje się usunąć błędu VAGiem. Występuje błąd 65535 - moduł sterowania. Co może być przyczyną tego błędu i co z tym zrobić?
Komentarz
-
-
[quote="endryu"]Zamieszczone przez 12Vmroz nie ma tu nic do rzeczy,im nizsza temp tym lepsze przewodnictwo
to raczej wina slabego akumulatoraautoalarmy,zestawy glosnomowiace,systemy alarmowe do budynkow
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mietek321Witam. W mojej octavii również świeci się kontrolka od poduszek, wcześniej występowało żarzenie i migotanie wszystkich kontrolek, elektryk stwierdził że kabelek przy stacyjce nie łączy. Po usunięciu usterki kontrolka poduszek zaświeciła się, nie daje się usunąć błędu VAGiem. Występuje błąd 65535 - moduł sterowania. Co może być przyczyną tego błędu i co z tym zrobić?
Pozostaje Ci udać się do elektronika samochodowego i naprawić sterownik, wgrywając
jeszcze raz soft do sterownika
[ Dodano: Pon 08 Lut, 10 11:53 ]
Zamieszczone przez 12Vmroz nie ma tu nic do rzeczy,im nizsza temp tym lepsze przewodnictwo
dla styków, wtyczek - absolutnie nie
tym bardziej dla wtyczek airbaga, gdzie rezystancja robocza jest ok. 1 oma
wystarczy leciutka wilgoć - na mrozie podmarźnie,
a jak ruszysz kierownicą wtyczka na momencik zwiększy rezystancję na podmarźniętym styku
i już masz błąd i lampkę na szafie na stałe - pomimo, że to było chwilowe rozwarcie obwodu
bardzo podobnie we wtyczkach airbagów bocznych pod fotelami
trzeba dbać o styki i jak się coś dzieje prysnąć kontaktem i dać mu odparować z tłuszczem i wilgocią->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 12VAle zbyt mala rezystancja to tak jak pisalem,na skutek luzu i zwierania pinow
ale fakt faktem o styki trzeba dbac->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryuNaprawa polegała na demontażu poduszki i rozmontowaniu pinów we wtyczkach z obu stron na kabelku od poduchy oraz na taśmie.
Sam rozbierałeś czy robił to jakiś mechanior.
Chodzi mi czy ciężko jest wyciągnąć poduszkę z kierownicy.
pozdro
krzyzieSkoda Octavia I-2000r. - 1,9TDI AHF 110KM
Alfa Romeo 145 - 1.6 boxer - only noPB
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :mrgreen:
Komentarz
-
Komentarz