problem z AIRBAG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • spj
    ***** ***
    ModeratoRS
    • 2009
    • 3534
    • Octavia IV combi (NX5)

    #51
    krzyzie, ostatnio zdejmowałem poduszkę z kierownicy, więc się wtrącę. Poduszkę z kierownicy zdejmuję się prosto, jeżeli wie się jak to zrobić.
    Korzystałem z tego poradnika, ale jest on już niedostępny, została tylko kopia na googlach tutaj bez obrazków.
    Na wszelki wypadek wkleję część istotnego tekstu:
    Kod:
    Demontaż kierownicy 4-ramiennej Skoda Octavia, VW Golf IV / Bora / Passat B5/B6
    
    UWAGA: przed demontażem odłączyć zasilanie akumulatora - odłączyć przewód masy (zdjąć kleme „-„). W przypadku alarmu albo przełączyć w stan serwisowy, lub wyłączyć kluczykiem syrenę).
    
    1. Demontaż poduszki powietrznej. Skręcamy kierownice tak aby był dostępny otwór (o 90st.). Średnim wkrętakiem podważamy sprężynę trzymającą poduchę. Czynność jest skomplikowana, gdyż wymaga wyczucia i delikatności. Należy „wyczuć” sprężynkę i delikatnie odciągnąć (wkrętak w górę) jednocześnie delikatnie pociągając do siebie poduszkę. Czynność należy powtórzyć z drugiej strony.
    
    2. Odpięcie elektryki od poduchy i klaksonu. Delikatnie zdejmujemy poduchę - uwaga na kabelki. Złączkę od poduchy wyjmujemy naciskając po bokach złączki „zatrzaski”. Odpinamy 2 pozostałe kabelki – chyba klakson. Zdejmujemy poduchę i odkładamy ją na bok częścią z logo do góry (jak wypali to nie poleci ).
    I w tym tekście jest mała zmyłka, a mianowicie odciągnięcie wkrętaka w górę oznacza, że końcówka wkrętaka ma pójść w górę, czyli rączką wkrętaka musi pójść w dół, bo działa to na zasadzie dźwigni.

    Dodatkowo znalazłem także ten wątek, w którym karo wstawił zdjęcie jak to wygląda w środku.

    Powodzenia.
    Pozdrawiam,
    Paweł

    Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
    Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #52
      Najgorszy jest ten pierwszy raz, potem to juz nawet po ciemku idzie :diabelski_usmiech
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3773
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #53
        Zamieszczone przez krzyzie
        Sam rozbierałeś czy robił to jakiś mechanior.
        Chodzi mi czy ciężko jest wyciągnąć poduszkę z kierownicy
        robił mechanior. Ale mozna zrobić samemu. http://img25.imageshack.us/img25/1200/beztytuuzg.jpg na tym zdjęciu widoczne wtyczki z końcówkami od zasilania poduchy. Trzeba odłączyć przewód od poduchy, popatrzeć na piny we wtyczkach i przy pomocy igły (naciskając na zapadki) wymontować każdy pin osobno i delikatnie je podoginać i ponownie zmontować. Aby wyjąć piny z większej wtyczki trzeba najpierw podważyć-zdemontować tą fioletową zaślepkę, która zabezpiecza piny przed wysunięciem się.
        TRZEBA WSZYSTKO ROBIĆ OSTROŻNIE I Z WYCZUCIEM-DELIKATNA ROBOTA :idea: :!: Tak samo z wtyczką na taśmie. Aby się do niej dostać dodatkowo trzeba zdemontować osłony stacyjki (dwuczęściowa pod kołem kierownicy). Jako ostatnia czynność-wykasowanie błędy vag-iem. Demontaż poduchy powyżej zamieścił spj, Powodzenia. :idea:
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • juniorpm
          Classic
          • 2009
          • 5

          #54
          Witam wszystkich.
          Mam nietypowy problem z moją octavią 1,6 z 2001r, a mianowicie po inspekcji w ASO stwierdzono brak możliwości odczytania systemu air-bag, kontrolka się nie swieci (tylko po przekręceniu kluczyka na chwilę) zaznaczam , samochód bezwypadkowy numer sterownika 1C0 909 601 nie wiem czy mogę podpiąć zwykłego VAG'a aby go nie uszkodzić. W ASO za dużo sobie zawinszowali za taką usługę. Pozdrawiam.

          Komentarz

          • kropeck
            RS
            • 2009
            • 2319
            • Octavia II (1Z3)
            • BLF 1.6 FSI 115 KM

            #55
            Błąd 65535:
            http://www.ross-tech.com/vag-com/vw_issues.html - auto z roku 2001 .... by się zgadzało .... sterownik do wymiany.
            Pozdrawiam,
            Michał

            Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

            Komentarz

            • 12V
              Classic
              • 2010
              • 30

              #56
              blad 65535 pokazuje sie po nawiazaniu komunikacji a kolega twierdzi ze nie moga sie polączyc. Moze byc ze jednak jest powypadkowy i kontrolka airbag jest na jakims ukladzie czasowym ,a moze tez byc ze chlopaki slabo docisneli wtyczke wasa i sie im nie połączył...
              autoalarmy,zestawy glosnomowiace,systemy alarmowe do budynkow

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10952
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #57
                Zamieszczone przez kropeck
                .... sterownik do wymiany.
                dlaczego do wymiany....
                napisz coś więcej
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • juniorpm
                  Classic
                  • 2009
                  • 5

                  #58
                  Myślę, że samochód nie jest powypadkowy był badany wszędzie i tak lakier jest ok, w ASO pozaglądali dosłownie wszędzie... powinni zauważyć gdyby był dzwon, dodatkowo znajomy blacharz na płycie pomierzył wsyskie punkty geometrii bryły auta i są ok. Na wtorek jestem umówiony z fachowcem od elektryki jak będę coś wiedział to opiszę przypadek może komuś się ta wiedza przyda. Pozdrawiam.

                  [ Dodano: Czw 18 Mar, 10 18:58 ]
                  Sprawa zamknięta, przeprogramowano mi na nowo sterownik i wszyskto ładnie pokazuje na komputerku, ponoć takie historie mogą się zrobić np. od zbyt słabego akumlatora między innymi.
                  Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

                  Komentarz

                  • marioomega
                    Classic
                    • 2011
                    • 7

                    #59
                    Jestem poraz pierwszy u Was,powodem mojej wizyty stał się zakup OCTAVI II 2005r,1.9TDI,auto kupiłem zwystrzelonymi poduszkami,wszystko zostało wymienione,zostałtylko sensor do wyczyszczenia i tak zaczeła się moja przygodarzy prędkości około 1km/h(wolniutko)podstawą silnika zachaczyłem odekiel studzienki i strzeliły poduszki z pasami pytanie czy to normalne i czy może wadliwy sensor.
                    mario

                    Komentarz

                    • Bocian4748
                      Classic
                      • 2010
                      • 36

                      #60
                      Witam. Mialem rowniez problem z kontrolka od poduszki(swiecila ciagle),ale wymienilem tasme pod kierownica,poniewaz wlasnie ona sie tam wyciera.Teraz jest juz okey.Pozdrawiam

                      Komentarz

                      Pracuję...