O2 szarpie czy to pompowtryskiwacz

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • alfee
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 2583

    #26
    robik5, Obejrzyj dokładnie przewody. Od wtyczki na głowicy, do samego kompa. A najlepiej posprawdzaj miernikiem przejścia na poszczególnych przewodach. Stawiam na zaśniedziałe styki lub przetarty/przełamany przewód we wiązce.
    Alfee
    Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
    Kawasaki ER5 :-)

    Komentarz

    • robik5
      Drive
      • 2009
      • 43

      #27
      właśnie nad tym sie zastanawiałem, dlatego interesuje mnie czy uszkodzenie wtryskiwacza moze objawiac sie okresowym problemem i czy ma to cos wspołnego z błedem nr 3 czyli przerywaną pracą zaworu powrotu spalin?

      [ Dodano: Sob 09 Sty, 10 23:42 ]
      Witam, niestety nadal wracam do tematu mojego problemu... zostaly zamienione wrtyskiwacze 4 z 3 aby przekonać się czy to ten element jest powodem usterki - okazjue sie ze komputer ciagle zgłasza problem z 4 wtryskiwaczem... czy ktos ma jakies pomysły???
      czy mógłbym prosic o podesłanie na priv schematu elektrycznego okablowania komputera z opisem i kolorstyka przewodów oraz złącz komputera?

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10960
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #28
        odgrzebię wątek, bo zaczęło mi się coś podobnego robić

        Silnik szarpie podczas przyspieszania, im wyższy bieg tym bardziej odczuwalnie
        na luzie szarpania brak, błędów w kompie brak,
        za to czarny dym przy przyspieszaniu i to konkretnie czarny

        kilka dni temu raz to wystąpiło i się uspokoiło, ale teraz już cały czas szarpie, aż się
        cała buda trzęsie, po przekroczeniu 3,5 tys rpm dużo mniej odczuwalne

        i co to jest ? :?

        i jeszcze mi się wydaje, że paliwa żre dużo więcej
        które kanały zlogować?
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • robik5
          Drive
          • 2009
          • 43

          #29
          Witam, w moim przypadku to byla wina komputera albo programu - wymienilem jedno i drugie i po problemie- tylko teraz odczuwalnie gorzej sie zbiera !!! auto nie bylo od nowosci w moich rekach wiec nie wiem czy ktos modyfikowal program czy tez wtryskiwacz podawał za duzo paliwa bo komputer zle nim sterowal np z powodu uszkdzenia elementów sterujacych w komputerze. Nie bylo oznak dymienia i kopcenia.
          pozdrawiam

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10960
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #30
            Zamieszczone przez robik5
            Nie bylo oznak dymienia i kopcenia.
            no właśnie, a u mnie nie dość że szarpie, to jeszcze kopci jak diabeł :diabelski_usmiech

            które kanały zlogować, aby coś się dowiedzieć o wtrysku paliwa?

            [ Dodano: Sob 09 Paź, 10 18:14 ]
            pomierzyłem bloki 13 18 23

            013 -0,20 -0,40 0,55 0,05
            018 0 0 0 0
            023 -50 -50 -30 -20

            teoretycznie wszystko w normie
            013 korekta dawki powinna być od -2,8 do 2,8
            018 wszystko na 0
            023 korekcja czasu wtrysku powinna być od -150 do 150

            ktoś to zinterpretuje?

            [ Dodano: Pon 11 Paź, 10 17:02 ]
            walki ciąg dalszy
            zdjąłem pokrywę zaworów i wszystko wygląda w normie
            obejmy pompowtrysków dokręcone, przewody idealne

            zrobiłem logowanie dynamiczne podczas jazdy i w sumie wszystko w normie
            bipy na kanale 23 maksymalnie 50
            natomiast korekcja dawki na kanale 13, na cylindrze 3 i 4 maxymalnie miała 3 mg/r (przy normie 2,8)
            czy to oznacza, że coś się dzieje bardzo złego z pompkami 3 i 4 ?
            ale takie dymienie z tyłu i spalanie duże jakby któraś pompka lała strumykiem
            jak to sprawdzić?
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • Twelvi
              Drive
              • 2009
              • 56

              #31
              Mi siedział na 3 wtryskiwaczu ale mi to wyszło na kompie jak podłączyli ale zanim wymieniesz to wyjmij pompowtryskiwacz i przeczysc blaszki.

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10960
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #32
                Zamieszczone przez Twelvi
                ale mi to wyszło na kompie
                no właśnie, a u mnie nic nie ma na kompie

                [ Dodano: Czw 11 Lis, 10 12:55 ]
                wyciągnąłem pompwtryskiwacze, oczyściłem i założyłem nowe komplety uszczelek
                założyłem, wyregulowałem, ustawiłem rozrząd na 0 st.

                .... i dupa blada, dalej szarpie i dymi na czarno

                na wszelki wypadek pojadę jeszcze preparatem LIQUID MOLLY do czyszczenia pompek
                ale na 90% wykluczam układ zasilania paliwem

                mam teorię, że czujnik obrotów wału G28 jest zjebany, chociaż komp nie pokazuje nic
                ale jak nie ma synchronizacji z czujnikiem położenia wałka rozrządu to komputer wariuje prawdopodobnie

                powalczę dzisiaj z czujnikiem G28.....

                [ Dodano: Czw 25 Lis, 10 20:30 ]
                walki ciąg dalszy
                zdjęta skrzynia (niezła jatka w 4 butach - tak na marginesie)
                wymieniony uszczelniacz z kołem impulsowym
                wymieniony G28

                przy okazji:
                wymienione sprzęgło, koło dwumasowe, wysprzęglik

                i wielki ch.j :shock:
                nic się nie zmieniło :x
                żadnych błędów, a dalej szarpie przy obciążeniu i kopci na czarno

                za to żadnego grzechotania , ciągnięcia na sprzęgle i sprzęgiełko małym paluszkiem....


                zastanawiam się co dalej? pompa tandemowa? wtryski? komputer?
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • michael149
                  Classic
                  • 2009
                  • 11

                  #33
                  witam mam to samo dokładnie identyczna sytuacja kopci na czarno w czasie jazdy nawet delikatnej i terepie silnikiem praktycznie w całym zakresie obrotow . Wczoraj w aso w Rzeszowie wymieniłem koło dwumasowe , egr jest ok . Nie znaleźli przyczyny . Jestem umówiony w przyszłym tygodniu u najlepszego gościa od diesli przez tel . Mówił cos ze moze cos byc z elektronika lub układem paliwowym po obiawach mówił ze pompowrtyski moga byc ok i szkoda wymieniać bo juz kilka takich przypadkow miał . Jak bede cos wiedział to napisze . Pozdrawiam
                  DSG

                  Komentarz

                  • natash
                    RS
                    • 2011
                    • 2599

                    #34
                    W sumie to lepsze miejsce na zdanie pytania

                    Jak diagnozuje się pompowtryskiwacz/pompowtryskiwacze? Czy jeżeli nie domagają, to zawsze pokażę się jakiś błąd na VAGu, czy mogą zacząć się problemy z poszarpywaniem itd. itp. a VAG, nic nie wskaże?

                    Komentarz

                    • abstinent
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4842
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #35
                      natash, kurde, co Ty, szukasz dziury w całym :?: :diabelski_usmiech

                      i w końcu znajdziesz :lol:

                      i wtedy będzie płacz :cry:

                      Komentarz

                      • michael149
                        Classic
                        • 2009
                        • 11

                        #36
                        witam, u mnie już naprawione . Powodem dymienia i szarpania był " zjechany " wałek rozrządu i to konkretnie jednej krzywki już prawie nie było i popychacze zaworów też wymienione . Cała naprawa włącznie z paskiem rozrządu filtrami , olejem , kompletem uszczelek i czyszczeniem egr i całego układu dolotowego wyszła 2450 zł z bardzo dużym rabatem . Teraz jest wszystko w porządku i jak się okazało pompowtryskiwacze są w bardzo dobrej kondycji , turbo też . Mechanik powiedział że powodem uszkodzenia wałka rozrządu było słabe smarowanie ( chodzi o jakiś zaworek czy zaślepkę przez którą uciekało ciśnienie oleju ) powiedział również że jeszcze chwilę to turbinę też by trafiło . Mówił że to nie pierwszy raz już robił w golfach V . Pozdrawiam .
                        DSG

                        Komentarz

                        • abstinent
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4842
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #37
                          michael149, jaki silnik, rok, przebieg
                          takie informacje się podaje :idea:

                          Komentarz

                          • michael149
                            Classic
                            • 2009
                            • 11

                            #38
                            No tak zgadza się , przeoczyłem ważną rzecz .
                            Silnik 1.9 TDI BKC , rok 2005 . przebieg 180 000.
                            DSG

                            Komentarz

                            • abstinent
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4842
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #39
                              michael149, no a tak jeszcze jaki olej i co ile zmieniany

                              Komentarz

                              • michael149
                                Classic
                                • 2009
                                • 11

                                #40
                                Do tej pory zawsze lałem castrol 5w30 , 507.00 , teraz mi wlali shella te same parametry , olej zmieniałem według wskazań co ok 15 000 lub mniej , mogłem jeździć na long lifie , ale wolałem skrócić okresy wymian .
                                DSG

                                Komentarz

                                • dwaoka
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 927

                                  #41
                                  michael149, nie pocieszasz, nie pocieszasz...
                                  bkc+dsg

                                  Komentarz

                                  • misiek^wro
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 8321

                                    #42
                                    krzynol, pompe baku sprawdzales? I byc moze ... pada Ci tandem pompa - zaciaga olej i miesza sie olej z paliwem - stad szarpanie i dymienie, chociaz olej bardziej na bialo sie kopci :?



                                    krzynol, a skoro napisalem, to mozesz wiesz czy przy DSG tez jest taka jatka z wymiana czujnika polozenia walu :cry:
                                    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                    Komentarz

                                    • TomekRs
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1670

                                      #43
                                      ja bym nie zaplacil mechanikowi jesli wymienil mi cos, a auto nadal nie jezdzi!

                                      Komentarz

                                      • krzynol
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 10960
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        #44
                                        Zamieszczone przez michael149
                                        witam, u mnie już naprawione . Powodem dymienia i szarpania był " zjechany " wałek rozrządu i to konkretnie jednej krzywki już prawie nie było i popychacze zaworów też wymienione
                                        i u mnie to samo było - mniej więcej tan sam silnik, rocznik i przebieg - widocznie taki wypust z fabryki
                                        misiek^wro, ale ja już to naprawiłem ponad rok temu
                                        skrzynia z 4x4 ciężko wyjąć bo jest wał napędowy, a w DSG nie ma
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz

                                        Pracuję...