Tempomat- wachania predkosci

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ołti
    Classic
    • 2010
    • 29

    Tempomat- wachania predkosci

    To weźcie alkomat ;]

    A jak mało czasowy jesteś to może lepiej zostawić auto w punkcie i niech Ci zamontują i zestroją od razu?
  • mmdk
    Drive
    • 2009
    • 70

    #2
    Tempomat- wachania predkosci

    Witam! Kiedy wlacze tempomat przy np ok 60 km/h czuc jakby auto nie trzymalo predkosci tylko lekko przyhamowywalo i wracalo z powrotem do tej samej predkosci. Problem znika gdy ustawie tempomat powyzej 100-110 km/h. Czy mial ktos juz taki problem?

    Komentarz

    • Pawko
      Drive
      • 2009
      • 50

      #3
      Na równym nie powinno tak teoretycznie byc, ale juz przy lekkich różnicach terenu moze sobie tak sterować?
      Pozdrawiam
      Paweł

      Komentarz

      • ufo
        L&K
        • 2008
        • 1475
        • Octavia III combi (5E5)
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        #4
        Zamieszczone przez mmdk
        Czy mial ktos juz taki problem?
        to nie jest żaden problem, tak jest. zapodajesz prędkość i auto się tego trzyma. z górki będzie hamował a pod górkę będzie dodawał gazu by uzyskać zapodaną prędkość. każde "wahniecie" na drodze, przy małych prędkościach, będzie odczuwalne. :wink:

        Komentarz

        • kurczak1985
          Rider
          • 2009
          • 300

          #5
          żeby nie zakładać nowego tematu zadam pytanie dla osób, które już go mają lub znają odpowiedź

          Czy jadąc na włączonym tempomacie:
          1) kiedy naciśniemy na hamulec lub gaz to tempomat przestaje automatycznie działać?
          2) czy tempomatem idzie w jakikolwiek sposób tak sterować, że np. dohamuje 30km/h i auto mi samo powróci do zadanej prędkości np. 100km/h ?
          3) czy mając włączony tempomat i jadąc np. 100km/h mogę z manetki przyspieszać oraz zwalniać, aby utrzymywać stałą prędkość na poziomie wyższym lub niższym o 10-20km/h? Czy trzeba przyspieszyć normalnie gazem i dopiero ponownie włączyć tempomat?

          Mam nadzieję, że pytania są jasno sformułowane

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Zamieszczone przez kurczak1985
            1) kiedy naciśniemy na hamulec lub gaz to tempomat przestaje automatycznie działać?
            tak, tak samo wyłączy się jeśli będziesz przyspieszał "nożnie" dłużej niż 2minuty (chyba 2)

            Zamieszczone przez kurczak1985
            2) czy tempomatem idzie w jakikolwiek sposób tak sterować, że np. dohamuje 30km/h i auto mi samo powróci do zadanej prędkości np. 100km/h ?
            nie, możesz ręcznie zwalniać i przyspieszać
            oczywiście możesz shamować tradycyjnie a potem kliknąć tempomat i wtedy wróci do zadanej prędkości

            Zamieszczone przez kurczak1985
            3) czy mając włączony tempomat i jadąc np. 100km/h mogę z manetki przyspieszać oraz zwalniać, aby utrzymywać stałą prędkość na poziomie wyższym lub niższym o 10-20km/h? Czy trzeba przyspieszyć normalnie gazem i dopiero ponownie włączyć tempomat?
            jak wyżej, możesz ręcznie
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • bradley
              L&K
              • 2008
              • 1465

              #7
              Z manetki da sie tylko przyspieszac, hamowac nie.
              Do 1 pytania dodalbym jeszcze pedal sprzegla. Tez sie wylaczy tempomat.
              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez bradley
                Z manetki da sie tylko przyspieszac, hamowac nie.
                Do 1 pytania dodalbym jeszcze pedal sprzegla. Tez sie wylaczy tempomat.
                eeeeeee, może nie hamować ale zwalniać można :!:
                nie wiem co ze sprzęgłem -> DSG
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • kurczak1985
                  Rider
                  • 2009
                  • 300

                  #9
                  No to chyba wszystko wiem się zastanawiam cały czas nad słusznością dokłądnania tempomatu, bo autostrad u nas wogole nie ma praktycznie, a po normalnych drogach co chwile trzeba hamować i przespieszać wiec za każdym razem, jeżeli nacisnę hamulec i będę musiał od nowa tempomat włączać to może to być trochę upierdliwe

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    kurczak1985, ja bym się nie zastanawiał i brał. Jeśli ktoś umie przewidywać i analizować co się dzieje przed nim, to raczej nie powinno być problemu z używaniem tempomatu.
                    Ja dość często używam, do tego mam problem z nogami podczas jazdy(małe skurcze, drętwienie,mrowienie itp),a teraz rewelacja, noga z gazu i :drive:

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez kurczak1985
                      No to chyba wszystko wiem się zastanawiam cały czas nad słusznością dokłądnania tempomatu, bo autostrad u nas wogole nie ma praktycznie, a po normalnych drogach co chwile trzeba hamować i przespieszać wiec za każdym razem, jeżeli nacisnę hamulec i będę musiał od nowa tempomat włączać to może to być trochę upierdliwe
                      tempomat był bardzo u mnie bardzo wygodny w połączeniu z DSG, ale używałem go niezmiernie rzadko i w drugim aucie zrezygnowałem, więc teraz niezmiernie rzadko mi go brakuje, ale owszem zdarzyło się i to nie raz
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • genesis
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 232

                        #12
                        Zamieszczone przez kurczak1985
                        a po normalnych drogach co chwile trzeba hamować i przespieszać wiec za każdym razem, jeżeli nacisnę hamulec i będę musiał od nowa tempomat włączać to może to być trochę upierdliwe
                        A nie masz na manetce tempomatu możliwości wprowadzenia w stan wstrzymania (cancel) poprzez manetkę?
                        Wtedy nie używamy sprzęgła, hamulca tylko wyłączamy "ciąg" dotknięciem manetki i włączamy go z powrotem, jak tylko potrzebujemy. Tempomat po wyjśćiu ze stanu wstrzymania wraca do zaprogramowanej prędkości i sam przyspiesza. To dobra funkcja, bo nie używamy sprzęgła, ani hamulca, żeby go zawiesić na chwilę.
                        DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

                        Komentarz

                        • kurczak1985
                          Rider
                          • 2009
                          • 300

                          #13
                          Zamieszczone przez genesis
                          Zamieszczone przez kurczak1985
                          a po normalnych drogach co chwile trzeba hamować i przespieszać wiec za każdym razem, jeżeli nacisnę hamulec i będę musiał od nowa tempomat włączać to może to być trochę upierdliwe
                          A nie masz na manetce tempomatu możliwości wprowadzenia w stan wstrzymania (cancel) poprzez manetkę?
                          Wtedy nie używamy sprzęgła, hamulca tylko wyłączamy "ciąg" dotknięciem manetki i włączamy go z powrotem, jak tylko potrzebujemy. Tempomat po wyjśćiu ze stanu wstrzymania wraca do zaprogramowanej prędkości i sam przyspiesza. To dobra funkcja, bo nie używamy sprzęgła, ani hamulca, żeby go zawiesić na chwilę.
                          Kurcze nie wiem jak mam bo jeszcze nie założyłem(obecnie się waham) - najlepiej jakbym się czymś takowym przejechał i wtedy bym wiedział jak to jeździ

                          Komentarz

                          • Mihau
                            RS
                            • 2009
                            • 7460
                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                            #14
                            a czy w tempomacie w O2FL są jakieś przyciski do przyspieszania i zwalniania? jeździłem kiedyś Laguna 2 z tempomatem i tam były na kierownicy przyciski (jak na rysunku poniżej) "-" i "+" i wciśnięcie, któregoś z nich odpowiednio zmniejszało i zwiększało prędkość o chyba 3 lub 5 km/h?
                            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                            Komentarz

                            • bradley
                              L&K
                              • 2008
                              • 1465

                              #15
                              eeeeeee, może nie hamować ale zwalniać można :!:
                              Owszem Po prostu tempomat steruje tylko pedalem przyspieszenia.

                              Mihau, jesli dobrze kojarze to tam jest takie pokretelko +/- pod dolem manetki i tym sie steruje.
                              A do przywrocenia "stanu predkosci" sprzed nacisniecia hamulca/sprzegla jest pozycja resume.
                              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                              Komentarz

                              • radik79
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 222
                                • Octavia III (5E3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Mihau
                                a czy w tempomacie w O2FL są jakieś przyciski do przyspieszania i zwalniania?
                                ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

                                Komentarz

                                • abstinent
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4842
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  nowsza wersja manetki(różnica to canel)

                                  Komentarz

                                  • Mihau
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 7460
                                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                    #18
                                    bradley, radik79, abstinent, dzięki za info
                                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                    Komentarz

                                    Pracuję...