Witam! Kiedy wlacze tempomat przy np ok 60 km/h czuc jakby auto nie trzymalo predkosci tylko lekko przyhamowywalo i wracalo z powrotem do tej samej predkosci. Problem znika gdy ustawie tempomat powyzej 100-110 km/h. Czy mial ktos juz taki problem?
to nie jest żaden problem, tak jest. zapodajesz prędkość i auto się tego trzyma. z górki będzie hamował a pod górkę będzie dodawał gazu by uzyskać zapodaną prędkość. każde "wahniecie" na drodze, przy małych prędkościach, będzie odczuwalne. :wink:
żeby nie zakładać nowego tematu zadam pytanie dla osób, które już go mają lub znają odpowiedź
Czy jadąc na włączonym tempomacie:
1) kiedy naciśniemy na hamulec lub gaz to tempomat przestaje automatycznie działać?
2) czy tempomatem idzie w jakikolwiek sposób tak sterować, że np. dohamuje 30km/h i auto mi samo powróci do zadanej prędkości np. 100km/h ?
3) czy mając włączony tempomat i jadąc np. 100km/h mogę z manetki przyspieszać oraz zwalniać, aby utrzymywać stałą prędkość na poziomie wyższym lub niższym o 10-20km/h? Czy trzeba przyspieszyć normalnie gazem i dopiero ponownie włączyć tempomat?
1) kiedy naciśniemy na hamulec lub gaz to tempomat przestaje automatycznie działać?
tak, tak samo wyłączy się jeśli będziesz przyspieszał "nożnie" dłużej niż 2minuty (chyba 2)
Zamieszczone przez kurczak1985
2) czy tempomatem idzie w jakikolwiek sposób tak sterować, że np. dohamuje 30km/h i auto mi samo powróci do zadanej prędkości np. 100km/h ?
nie, możesz ręcznie zwalniać i przyspieszać
oczywiście możesz shamować tradycyjnie a potem kliknąć tempomat i wtedy wróci do zadanej prędkości
Zamieszczone przez kurczak1985
3) czy mając włączony tempomat i jadąc np. 100km/h mogę z manetki przyspieszać oraz zwalniać, aby utrzymywać stałą prędkość na poziomie wyższym lub niższym o 10-20km/h? Czy trzeba przyspieszyć normalnie gazem i dopiero ponownie włączyć tempomat?
jak wyżej, możesz ręcznie
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
No to chyba wszystko wiem się zastanawiam cały czas nad słusznością dokłądnania tempomatu, bo autostrad u nas wogole nie ma praktycznie, a po normalnych drogach co chwile trzeba hamować i przespieszać wiec za każdym razem, jeżeli nacisnę hamulec i będę musiał od nowa tempomat włączać to może to być trochę upierdliwe
kurczak1985, ja bym się nie zastanawiał i brał. Jeśli ktoś umie przewidywać i analizować co się dzieje przed nim, to raczej nie powinno być problemu z używaniem tempomatu.
Ja dość często używam, do tego mam problem z nogami podczas jazdy(małe skurcze, drętwienie,mrowienie itp),a teraz rewelacja, noga z gazu i :drive:
No to chyba wszystko wiem się zastanawiam cały czas nad słusznością dokłądnania tempomatu, bo autostrad u nas wogole nie ma praktycznie, a po normalnych drogach co chwile trzeba hamować i przespieszać wiec za każdym razem, jeżeli nacisnę hamulec i będę musiał od nowa tempomat włączać to może to być trochę upierdliwe
tempomat był bardzo u mnie bardzo wygodny w połączeniu z DSG, ale używałem go niezmiernie rzadko i w drugim aucie zrezygnowałem, więc teraz niezmiernie rzadko mi go brakuje, ale owszem zdarzyło się i to nie raz
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
a po normalnych drogach co chwile trzeba hamować i przespieszać wiec za każdym razem, jeżeli nacisnę hamulec i będę musiał od nowa tempomat włączać to może to być trochę upierdliwe
A nie masz na manetce tempomatu możliwości wprowadzenia w stan wstrzymania (cancel) poprzez manetkę?
Wtedy nie używamy sprzęgła, hamulca tylko wyłączamy "ciąg" dotknięciem manetki i włączamy go z powrotem, jak tylko potrzebujemy. Tempomat po wyjśćiu ze stanu wstrzymania wraca do zaprogramowanej prędkości i sam przyspiesza. To dobra funkcja, bo nie używamy sprzęgła, ani hamulca, żeby go zawiesić na chwilę.
a po normalnych drogach co chwile trzeba hamować i przespieszać wiec za każdym razem, jeżeli nacisnę hamulec i będę musiał od nowa tempomat włączać to może to być trochę upierdliwe
A nie masz na manetce tempomatu możliwości wprowadzenia w stan wstrzymania (cancel) poprzez manetkę?
Wtedy nie używamy sprzęgła, hamulca tylko wyłączamy "ciąg" dotknięciem manetki i włączamy go z powrotem, jak tylko potrzebujemy. Tempomat po wyjśćiu ze stanu wstrzymania wraca do zaprogramowanej prędkości i sam przyspiesza. To dobra funkcja, bo nie używamy sprzęgła, ani hamulca, żeby go zawiesić na chwilę.
Kurcze nie wiem jak mam bo jeszcze nie założyłem(obecnie się waham) - najlepiej jakbym się czymś takowym przejechał i wtedy bym wiedział jak to jeździ
a czy w tempomacie w O2FL są jakieś przyciski do przyspieszania i zwalniania? jeździłem kiedyś Laguna 2 z tempomatem i tam były na kierownicy przyciski (jak na rysunku poniżej) "-" i "+" i wciśnięcie, któregoś z nich odpowiednio zmniejszało i zwiększało prędkość o chyba 3 lub 5 km/h?
Owszem Po prostu tempomat steruje tylko pedalem przyspieszenia.
Mihau, jesli dobrze kojarze to tam jest takie pokretelko +/- pod dolem manetki i tym sie steruje.
A do przywrocenia "stanu predkosci" sprzed nacisniecia hamulca/sprzegla jest pozycja resume.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz