BRAK MOCY - POMOCY
Zwiń
X
-
BRAK MOCY - POMOCY
Witam. Jestem nowym użytkownikiem na forum i nowym posiadaczem auta więc proszę o wyrozumiałość. Jestem posiadaczem Skody Octavii SLX 1.9TDI z 2000 roku. Ostatnio zauważyłem spadek mocy na 3 i 4 biegu. Pomyślałem, że to turbina i udałem się do magików z Częstochowy. Panowie zalecili wyczyszczenie turbiny za co skasowali 500 zł. Po upływie 2-óch tygodni problem powrócił. Autko jest zamulone, z trudnością jedzie powyżej 120 km/h. Na trzecim biegu jak gazuje słyszę świst, że turbina sie załączą, następnie czuje szarpnięcie mocą, tak jak by chciał podac paliwo ale nagle nie może. Proszę o pomoc.
-
-
n109 zostaw w spokoju
Co to w ogole za silnik masz? Co bylo powodem, ze czyscili turbine bo jesli zapieczone kierowniczki to cos kiepsko sie postarali. Albo zbyt duzo PSJ :diabelski_usmiechVW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mr.CartoonSLX 1.9TDI z 2000 roku
Jak dla mnie masz typowego NOTALUFA. Jeśli turbo zostało przeczyszczone, to zobacz sobie jeszcze sprawność gruszki/sztangi która się na niej znajduję.
W następnej kolejności zawór N75 - możesz dokonać podmiany z kimś kto ma podobny motor. Tak samo jak z N75 można zrobić z przepływomierzem.
Wyżej wymienione elementy są najczęstszymi przyczynami NOTLAUFów.
Poszukaj pod tym germańsko brzmiącym słowie tematów w szukajce. Jest tak tego multum.
Podstawą jest VAGowanie i dynamiczne logi.W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
jaki silnik 90/110km i kod literowy który znajdziesz na obudowie rozrządu,na tym etapie to wróżenie z fusów.
mogą być nieszczelne weżyki podciśnienia,zawór n 75,zgnita gruszka przy turbinie,lub zanieczyszczone turbo poprzez PSJ,
należy najlepiej zacząć od zwagowania i zczytac błędyByła O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
Wersja na lato - SUZUKI Intruder
Komentarz
-
-
Podpiąłem dziś auto pod POLSKIEGO VAG-A 4.9 Nie wiem skąd wziął się ten problem ale nie wszystkie opcje mogłem uruchomić. Wykrywało mi tylko SILNIK, PODUSZKI, KLIMĘ I LICZNIK, RESZTA NIC.
W silniku wykryło błąd:
16485 Przypływomierz - zakres/możliwość-brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem BŁĄD SPORADYCZNY
17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania - brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem nie związany ze sprzętem BŁĄD SPORADYCZNY
Natomiast w klimie wykryło:
1274 Silnik sterujący - klapy przepływu powietrza - V71 uszkodzenie
Komentarz
-
-
Kolego polski vag tylko wykrywa tylko podstawowe podzespoly jeżeli jest niezarejestrowany.A odnośnie usterki silnika wymień przepływomież i po sprawie.Ta usterka jest częsta w dizlu a zwłaszcza w tych słabszych silnikach 90-115 koni,a co do klimy to też musisz dać do mechanika żeby to sprawdził.KOMAND
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mr.Cartoon16485 Przypływomierz - zakres/możliwość-brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem BŁĄD SPORADYCZNY
Zamieszczone przez Mr.Cartoon17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania - brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem nie związany ze sprzętem BŁĄD SPORADYCZNY
Jak wymienisz już przepływomierz. To znajdź kogoś kto ma podobny silnik i podmień zaworek N75 (1min roboty). A sztangę sprawdź manualnie czy się rusza. U mnie na przykład była tak zapieczona, że ani drgnęła, bez względu na to jaką siłą na nią działałem.
Jeśli chodzi o koszty:
- używany zaworek N75 - ok 150zł
- sztanga 200zł (allegro) + wymiana.W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Mr.Cartoon, wyciąg wtyczkę od przepływomierza. Odpal auto i przejedź się. Zobaczysz czy masz moc. To najprostszy sposób na sprawdzenie przepływki. Ewentualnie jeśli masz kogoś z taką samą wersją silnika to możesz podmienić na kilka minut ze swojej na tą dobrą i też sprawdzić czy moc wróciła....nie ma to jak Octavia :drive:
>>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mr.Cartoonprzypływomierz
Zamieszczone przez Mr.Cartoonzawór N75
tak jak koledzy pisali odpinasz wtyczkę i sprawdzasz jak jedzie.
żeby sprawdzić n75 mozesz go zamienic miejscami z elektrozaworem od EGR, to ten bliźniaczy obok w lewo, tylko z czarna kopulką, nie pomyl tylko wężykow.
Komentarz
-
Komentarz