BRAK MOCY - POMOCY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szemek5
    Classic
    • 2011
    • 8

    BRAK MOCY - POMOCY

  • Mr.Cartoon
    Classic
    • 2010
    • 27

    #2
    BRAK MOCY - POMOCY

    Witam. Jestem nowym użytkownikiem na forum i nowym posiadaczem auta więc proszę o wyrozumiałość. Jestem posiadaczem Skody Octavii SLX 1.9TDI z 2000 roku. Ostatnio zauważyłem spadek mocy na 3 i 4 biegu. Pomyślałem, że to turbina i udałem się do magików z Częstochowy. Panowie zalecili wyczyszczenie turbiny za co skasowali 500 zł. Po upływie 2-óch tygodni problem powrócił. Autko jest zamulone, z trudnością jedzie powyżej 120 km/h. Na trzecim biegu jak gazuje słyszę świst, że turbina sie załączą, następnie czuje szarpnięcie mocą, tak jak by chciał podac paliwo ale nagle nie może. Proszę o pomoc.

    Komentarz

    • cysterniarz
      RS
      • 2008
      • 1887
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      1) jak chcesz żeby Ci pomóc to uzupełnij profil, nie wiadomo czy masz turbine vnt czy nie
      2) szukajka - NOTLAUF
      3) vag i logi

      Komentarz

      • Mr.Cartoon
        Classic
        • 2010
        • 27

        #4
        Czy jest taka możliwość, że zawór n 109 jest zanieczyszczony?

        Komentarz

        • bradley
          L&K
          • 2008
          • 1465

          #5
          n109 zostaw w spokoju

          Co to w ogole za silnik masz? Co bylo powodem, ze czyscili turbine bo jesli zapieczone kierowniczki to cos kiepsko sie postarali. Albo zbyt duzo PSJ :diabelski_usmiech
          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

          Komentarz

          • Mr.Cartoon
            Classic
            • 2010
            • 27

            #6
            SLX 1.9TDI z 2000 roku. Jak pisałem jestem laikiem. Poprostu auto traciło moc na 3 biegu i max do 120 km/h jechał przymulony więc udałem sie do mojego serwisanta skody, który zalecił czyszczenie. Dwa tygodnie po czyszczeniu problem powrócił.

            Komentarz

            • Udesky
              RS
              • 2007
              • 1692
              • Octavia I (1U2)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Zamieszczone przez Mr.Cartoon
              SLX 1.9TDI z 2000 roku
              Ale 110KM czy 90KM?
              Jak dla mnie masz typowego NOTALUFA. Jeśli turbo zostało przeczyszczone, to zobacz sobie jeszcze sprawność gruszki/sztangi która się na niej znajduję.
              W następnej kolejności zawór N75 - możesz dokonać podmiany z kimś kto ma podobny motor. Tak samo jak z N75 można zrobić z przepływomierzem.
              Wyżej wymienione elementy są najczęstszymi przyczynami NOTLAUFów.
              Poszukaj pod tym germańsko brzmiącym słowie tematów w szukajce. Jest tak tego multum.
              Podstawą jest VAGowanie i dynamiczne logi.
              W Polsce nie ma kryzysu.
              Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

              Komentarz

              • niedziela67
                Elegance
                • 2007
                • 767
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                jaki silnik 90/110km i kod literowy który znajdziesz na obudowie rozrządu,na tym etapie to wróżenie z fusów.
                mogą być nieszczelne weżyki podciśnienia,zawór n 75,zgnita gruszka przy turbinie,lub zanieczyszczone turbo poprzez PSJ,
                należy najlepiej zacząć od zwagowania i zczytac błędy
                Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                Komentarz

                • Ziomal
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 5841
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zaraz się okaże że to 90 km AGR wtedy będzie jazda :diabelski_usmiech

                  Przepływka
                  N75
                  Nieszczelnośc na przewodach i dolocie

                  Do wyboru i koloru
                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                  Jest O1 1.6 BFQ

                  Komentarz

                  • Mr.Cartoon
                    Classic
                    • 2010
                    • 27

                    #10
                    Mam wersję 110 km. Kod zapodam jutro.

                    Komentarz

                    • Ziomal
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 5841
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Mr.Cartoon
                      Mam wersję 110 km.
                      uffff :szeroki_usmiech

                      Zamieszczone przez Mr.Cartoon
                      Kod zapodam jutro.
                      AHF

                      W poście wyżej napisałem Ci co może byc.
                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                      Jest O1 1.6 BFQ

                      Komentarz

                      • Mr.Cartoon
                        Classic
                        • 2010
                        • 27

                        #12
                        Podpiąłem dziś auto pod POLSKIEGO VAG-A 4.9 Nie wiem skąd wziął się ten problem ale nie wszystkie opcje mogłem uruchomić. Wykrywało mi tylko SILNIK, PODUSZKI, KLIMĘ I LICZNIK, RESZTA NIC.

                        W silniku wykryło błąd:
                        16485 Przypływomierz - zakres/możliwość-brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem BŁĄD SPORADYCZNY
                        17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania - brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem nie związany ze sprzętem BŁĄD SPORADYCZNY

                        Natomiast w klimie wykryło:
                        1274 Silnik sterujący - klapy przepływu powietrza - V71 uszkodzenie

                        Komentarz

                        • KOMAND1306
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 154
                          • Octavia III (5E3)
                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                          • DADA 1.5 TSI 150 KM

                          #13
                          Kolego polski vag tylko wykrywa tylko podstawowe podzespoly jeżeli jest niezarejestrowany.A odnośnie usterki silnika wymień przepływomież i po sprawie.Ta usterka jest częsta w dizlu a zwłaszcza w tych słabszych silnikach 90-115 koni,a co do klimy to też musisz dać do mechanika żeby to sprawdził.
                          KOMAND

                          Komentarz

                          • Udesky
                            RS
                            • 2007
                            • 1692
                            • Octavia I (1U2)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Mr.Cartoon
                            16485 Przypływomierz - zakres/możliwość-brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem BŁĄD SPORADYCZNY
                            Przepływomierz do wymiany. Możesz wymienić sam wkład.
                            Zamieszczone przez Mr.Cartoon
                            17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania - brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem nie związany ze sprzętem BŁĄD SPORADYCZNY
                            Hmm. Wygląda mi to na problem z N75 lub sztangą na turbinie (być może zapieczona). Z tym tylko, że jeśli turbo, jak mówisz, było na czyszczeniu to chyba zwrócili by mechanicy uwagę na coś tak istotnego jak zapieczona sztanga. No chyba, że to jedni z tych, którzy o tym wiedzieli, ale chcieli abyś wrócił do nich bo znów policzą na ściąganie turbo itp. :twisted:
                            Jak wymienisz już przepływomierz. To znajdź kogoś kto ma podobny silnik i podmień zaworek N75 (1min roboty). A sztangę sprawdź manualnie czy się rusza. U mnie na przykład była tak zapieczona, że ani drgnęła, bez względu na to jaką siłą na nią działałem.
                            Jeśli chodzi o koszty:
                            - używany zaworek N75 - ok 150zł
                            - sztanga 200zł (allegro) + wymiana.
                            W Polsce nie ma kryzysu.
                            Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                            Komentarz

                            • Hunter
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 1655

                              #15
                              Mr.Cartoon, wyciąg wtyczkę od przepływomierza. Odpal auto i przejedź się. Zobaczysz czy masz moc. To najprostszy sposób na sprawdzenie przepływki. Ewentualnie jeśli masz kogoś z taką samą wersją silnika to możesz podmienić na kilka minut ze swojej na tą dobrą i też sprawdzić czy moc wróciła.
                              ...nie ma to jak Octavia :drive:
                              >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

                              Komentarz

                              • bradley
                                L&K
                                • 2008
                                • 1465

                                #16
                                albo podpiac diodke :szeroki_usmiech
                                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                Komentarz

                                • Mr.Cartoon
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 27

                                  #17
                                  Dziękuje koledzy za porady. Jak pisałem we wstępie jestem kompletnym laikiem. Moge prosić o jakies fotki gdzie jest i jak wyglada przypływomierz, zawór N75 i sztanga. Jak sie do tego dostać. Poprosze o jakies zdjęcia czy schematy będę wdzięczny.

                                  Komentarz

                                  • b-bar01
                                    Elegance
                                    • 2007
                                    • 985
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Mr.Cartoon
                                    przypływomierz
                                    z filtra powietrza wychodzi karbowana , gruba rura z plastiku, na samym poczatku, tuz za filtrem jest wtyczka od przepływomierza.
                                    Zamieszczone przez Mr.Cartoon
                                    zawór N75
                                    tuż na wprost przepływomierza, na grodzi jest taki elektrozawór z białą kopułką, wychodzą z niego 3 wężyki, dwa na lewo i jeden na prawo, to n75.

                                    tak jak koledzy pisali odpinasz wtyczkę i sprawdzasz jak jedzie.
                                    żeby sprawdzić n75 mozesz go zamienic miejscami z elektrozaworem od EGR, to ten bliźniaczy obok w lewo, tylko z czarna kopulką, nie pomyl tylko wężykow.
                                    *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                    Komentarz

                                    • Mr.Cartoon
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 27

                                      #19
                                      OK dzieki koledzy. Jutro zacznę kombinować. Mam jeszcze pytanie czy da się ściągnąc pełna wersję jakeiś polskiego vaga, żeby zrobić pełną diagnozę bo mam tylko demo. Będę wdzięczny.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...