Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

BRAK MOCY - POMOCY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • BRAK MOCY - POMOCY

    Blokada serwisu - TVN24

  • #2
    BRAK MOCY - POMOCY

    Witam. Jestem nowym użytkownikiem na forum i nowym posiadaczem auta więc proszę o wyrozumiałość. Jestem posiadaczem Skody Octavii SLX 1.9TDI z 2000 roku. Ostatnio zauważyłem spadek mocy na 3 i 4 biegu. Pomyślałem, że to turbina i udałem się do magików z Częstochowy. Panowie zalecili wyczyszczenie turbiny za co skasowali 500 zł. Po upływie 2-óch tygodni problem powrócił. Autko jest zamulone, z trudnością jedzie powyżej 120 km/h. Na trzecim biegu jak gazuje słyszę świst, że turbina sie załączą, następnie czuje szarpnięcie mocą, tak jak by chciał podac paliwo ale nagle nie może. Proszę o pomoc.

    Komentarz


    • #3
      1) jak chcesz żeby Ci pomóc to uzupełnij profil, nie wiadomo czy masz turbine vnt czy nie
      2) szukajka - NOTLAUF
      3) vag i logi

      Komentarz


      • #4
        Czy jest taka możliwość, że zawór n 109 jest zanieczyszczony?

        Komentarz


        • #5
          n109 zostaw w spokoju

          Co to w ogole za silnik masz? Co bylo powodem, ze czyscili turbine bo jesli zapieczone kierowniczki to cos kiepsko sie postarali. Albo zbyt duzo PSJ :diabelski_usmiech
          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

          Komentarz


          • #6
            SLX 1.9TDI z 2000 roku. Jak pisałem jestem laikiem. Poprostu auto traciło moc na 3 biegu i max do 120 km/h jechał przymulony więc udałem sie do mojego serwisanta skody, który zalecił czyszczenie. Dwa tygodnie po czyszczeniu problem powrócił.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Mr.Cartoon
              SLX 1.9TDI z 2000 roku
              Ale 110KM czy 90KM?
              Jak dla mnie masz typowego NOTALUFA. Jeśli turbo zostało przeczyszczone, to zobacz sobie jeszcze sprawność gruszki/sztangi która się na niej znajduję.
              W następnej kolejności zawór N75 - możesz dokonać podmiany z kimś kto ma podobny motor. Tak samo jak z N75 można zrobić z przepływomierzem.
              Wyżej wymienione elementy są najczęstszymi przyczynami NOTLAUFów.
              Poszukaj pod tym germańsko brzmiącym słowie tematów w szukajce. Jest tak tego multum.
              Podstawą jest VAGowanie i dynamiczne logi.
              W Polsce nie ma kryzysu.
              Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

              Komentarz


              • #8
                jaki silnik 90/110km i kod literowy który znajdziesz na obudowie rozrządu,na tym etapie to wróżenie z fusów.
                mogą być nieszczelne weżyki podciśnienia,zawór n 75,zgnita gruszka przy turbinie,lub zanieczyszczone turbo poprzez PSJ,
                należy najlepiej zacząć od zwagowania i zczytac błędy
                Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                Komentarz


                • #9
                  Zaraz się okaże że to 90 km AGR wtedy będzie jazda :diabelski_usmiech

                  Przepływka
                  N75
                  Nieszczelnośc na przewodach i dolocie

                  Do wyboru i koloru
                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                  Jest O1 1.6 BFQ

                  Komentarz


                  • #10
                    Mam wersję 110 km. Kod zapodam jutro.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Mr.Cartoon
                      Mam wersję 110 km.
                      uffff :szeroki_usmiech

                      Zamieszczone przez Mr.Cartoon
                      Kod zapodam jutro.
                      AHF

                      W poście wyżej napisałem Ci co może byc.
                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                      Jest O1 1.6 BFQ

                      Komentarz


                      • #12
                        Podpiąłem dziś auto pod POLSKIEGO VAG-A 4.9 Nie wiem skąd wziął się ten problem ale nie wszystkie opcje mogłem uruchomić. Wykrywało mi tylko SILNIK, PODUSZKI, KLIMĘ I LICZNIK, RESZTA NIC.

                        W silniku wykryło błąd:
                        16485 Przypływomierz - zakres/możliwość-brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem BŁĄD SPORADYCZNY
                        17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania - brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem nie związany ze sprzętem BŁĄD SPORADYCZNY

                        Natomiast w klimie wykryło:
                        1274 Silnik sterujący - klapy przepływu powietrza - V71 uszkodzenie

                        Komentarz


                        • #13
                          Kolego polski vag tylko wykrywa tylko podstawowe podzespoly jeżeli jest niezarejestrowany.A odnośnie usterki silnika wymień przepływomież i po sprawie.Ta usterka jest częsta w dizlu a zwłaszcza w tych słabszych silnikach 90-115 koni,a co do klimy to też musisz dać do mechanika żeby to sprawdził.
                          KOMAND

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Mr.Cartoon
                            16485 Przypływomierz - zakres/możliwość-brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem BŁĄD SPORADYCZNY
                            Przepływomierz do wymiany. Możesz wymienić sam wkład.
                            Zamieszczone przez Mr.Cartoon
                            17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania - brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem nie związany ze sprzętem BŁĄD SPORADYCZNY
                            Hmm. Wygląda mi to na problem z N75 lub sztangą na turbinie (być może zapieczona). Z tym tylko, że jeśli turbo, jak mówisz, było na czyszczeniu to chyba zwrócili by mechanicy uwagę na coś tak istotnego jak zapieczona sztanga. No chyba, że to jedni z tych, którzy o tym wiedzieli, ale chcieli abyś wrócił do nich bo znów policzą na ściąganie turbo itp. :twisted:
                            Jak wymienisz już przepływomierz. To znajdź kogoś kto ma podobny silnik i podmień zaworek N75 (1min roboty). A sztangę sprawdź manualnie czy się rusza. U mnie na przykład była tak zapieczona, że ani drgnęła, bez względu na to jaką siłą na nią działałem.
                            Jeśli chodzi o koszty:
                            - używany zaworek N75 - ok 150zł
                            - sztanga 200zł (allegro) + wymiana.
                            W Polsce nie ma kryzysu.
                            Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                            Komentarz


                            • #15
                              Mr.Cartoon, wyciąg wtyczkę od przepływomierza. Odpal auto i przejedź się. Zobaczysz czy masz moc. To najprostszy sposób na sprawdzenie przepływki. Ewentualnie jeśli masz kogoś z taką samą wersją silnika to możesz podmienić na kilka minut ze swojej na tą dobrą i też sprawdzić czy moc wróciła.
                              ...nie ma to jak Octavia :drive:
                              >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

                              Komentarz


                              • #16
                                albo podpiac diodke :szeroki_usmiech
                                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                Komentarz


                                • #17
                                  Dziękuje koledzy za porady. Jak pisałem we wstępie jestem kompletnym laikiem. Moge prosić o jakies fotki gdzie jest i jak wyglada przypływomierz, zawór N75 i sztanga. Jak sie do tego dostać. Poprosze o jakies zdjęcia czy schematy będę wdzięczny.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Mr.Cartoon
                                    przypływomierz
                                    z filtra powietrza wychodzi karbowana , gruba rura z plastiku, na samym poczatku, tuz za filtrem jest wtyczka od przepływomierza.
                                    Zamieszczone przez Mr.Cartoon
                                    zawór N75
                                    tuż na wprost przepływomierza, na grodzi jest taki elektrozawór z białą kopułką, wychodzą z niego 3 wężyki, dwa na lewo i jeden na prawo, to n75.

                                    tak jak koledzy pisali odpinasz wtyczkę i sprawdzasz jak jedzie.
                                    żeby sprawdzić n75 mozesz go zamienic miejscami z elektrozaworem od EGR, to ten bliźniaczy obok w lewo, tylko z czarna kopulką, nie pomyl tylko wężykow.
                                    *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      OK dzieki koledzy. Jutro zacznę kombinować. Mam jeszcze pytanie czy da się ściągnąc pełna wersję jakeiś polskiego vaga, żeby zrobić pełną diagnozę bo mam tylko demo. Będę wdzięczny.

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X