Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z odpalaniem gdy silnik jest ciepły

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Człowieku, zarówno serwisy jak i ty sam nie nie masz pojęcia co jest przyczyną złego odpalania, a to jest najszybszy i najprostszy sposób by się nie wk....ać kilkanaście razy dziennie. A świece podgrzewa tylko chwilę i za każdym razem pali na dotyk.

    Jak ci się kiedyś to przytrafi to sam zobaczysz czy twoje rady są skuteczne i czy będzie cię stać na wymianę wszystkich rzeczy o których piszesz.
    była Octavia II, 2005r., 1.9 TDI BJB 105 KM, Kombi, manual 6-biegów
    jest Octavia III 2016r., 1,6 TDI CXXB 110KM, Kombi, DSG A7

    Komentarz


    • #52
      dzięki za linka markjas
      gornik

      Komentarz


      • #53
        Zamieszczone przez markjas
        Człowieku, zarówno serwisy jak i ty sam nie nie masz pojęcia co jest przyczyną złego odpalania, a to jest najszybszy i najprostszy sposób by się nie wk....ać kilkanaście razy dziennie. A świece podgrzewa tylko chwilę i za każdym razem pali na dotyk.

        Jak ci się kiedyś to przytrafi to sam zobaczysz czy twoje rady są skuteczne i czy będzie cię stać na wymianę wszystkich rzeczy o których piszesz.
        Ja takie rzeczy robię na codzień i doskonale znam przyczynę :-)

        Twój sposób jest niezły aby szybciej uszkodzić koło 2 masowe. Problem z odpalaniem bierze się ze zbytniej zachowawczości producenta. Mianowicie silnik gorący odpala z dużym impaktem, aby tego niszczycielskiego dla koła uderzenia uniknąć start dla gorących silników został przesunięty w obrotach dość wysoko bo zależnie od wersji softu i silnika od 180obr do nawet 250obr. Oznacza to że wszystko jest dobrze dopóki, do puty rozrusznik oraz układ zasilania elektrycznego są w stanie wydolić taką prędkość obrotową.
        Ty symulując "zimno" omijasz to zabezpieczenie, myślisz że znalazłeś antidotum - niestety nie.

        Wolność Romku w swoim domku - tam rób co chcesz, ale nie polecaj takiego rozwiązania innym nie znając jego konsekwencji w dłuższej perspektywie czasu bo defakto jest ono najdroższym z możliwych.

        Pozdrawiam
        www.DURASOFT.pl

        -Hamownia podwoziowa
        -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
        -Diagnostyka
        -Filtry FAP/DPF

        Komentarz


        • #54
          To nie jest mój pomysł i nie mój wynalazek.
          Po długotrwałym szukaniu sposobu do powrotu do normalności znalazłem proste rozwiązanie. Sprawdza się i to mi wystarczy.
          Rozmawiałem z mechanikami, którzy bardzo często zakładali dodatkowe urządzenia do BMW (z tym że dużo droższe), bo takie problemy ma nie tylko skoda.
          Po za tym nawet ASO nie znalazło wyjaśnienia przyczyny.
          była Octavia II, 2005r., 1.9 TDI BJB 105 KM, Kombi, manual 6-biegów
          jest Octavia III 2016r., 1,6 TDI CXXB 110KM, Kombi, DSG A7

          Komentarz


          • #55
            Zamieszczone przez markjas
            To nie jest mój pomysł i nie mój wynalazek.
            Po długotrwałym szukaniu sposobu do powrotu do normalności znalazłem proste rozwiązanie. Sprawdza się i to mi wystarczy.
            Rozmawiałem z mechanikami, którzy bardzo często zakładali dodatkowe urządzenia do BMW (z tym że dużo droższe), bo takie problemy ma nie tylko skoda.
            Po za tym nawet ASO nie znalazło wyjaśnienia przyczyny.
            I nie znajdzie bo nie jest od poprawiania producenta. Równie dobrze przekoduj sterownik na skrzynie Auto i będziesz miał to samo bez jakiś urządzonek.
            Fakt jest to bardzo proste rozwiazanie ale tak jak kolega napisał, posadzisz dwumase i będziesz miał pretensje do całego świata. A wystarczyło by podjechać do tunera i zmienić mapy.

            [ Dodano: Nie 05 Wrz, 10 11:03 ]
            Zamieszczone przez gregorianin
            wszystko jest dobrze dopóki, do puty rozrusznik oraz układ zasilania elektrycznego są w stanie wydolić taką prędkość obrotową.
            Ale na to nikt nie patrzy.Kreci?? kreci wiec jest ok. :evil: Ale mało kto się wysili i usłyszy tą różnice jakości prędkości rozrusznika, i zdiagnozuje prawdziwa przyczynę. Lepiej wstawić rezystor w czujnik temp i powiedzieć ze jest ok.

            [ Dodano: Nie 05 Wrz, 10 11:07 ]
            I albo naprawia sie ta przyczynę:
            rozrusznik, akumulator, połączenia rozrusznika z aku, lub zmienia sie mapy ma święty spokój. To wszystko jest bardzo ladnie popisane na forum ale malo kto to czyta i bierze sobie na serio. Ciągle widzę tylko nowe posty na tym forum i innych o tematach, złe pali na zimnym lub ciepłym a wszystko juz chyba zostało o tym napisane

            Komentarz


            • #56
              Zamieszczone przez Damianjg
              I albo naprawia sie ta przyczynę:
              rozrusznik, akumulator, połączenia rozrusznika z aku, lub zmienia sie mapy ma święty spokój. To wszystko jest bardzo ladnie popisane na forum ale malo kto to czyta i bierze sobie na serio.
              Teraz takie mądre porady, a jak rok temu szukałem info to nic konkretnego nie było
              i dlatego postanowiłem obejść to inaczej. Od roku jeżdżę z takim obejściem.

              Pogadam jeszcze na spocie może faktycznie zrobimy to inaczej.
              była Octavia II, 2005r., 1.9 TDI BJB 105 KM, Kombi, manual 6-biegów
              jest Octavia III 2016r., 1,6 TDI CXXB 110KM, Kombi, DSG A7

              Komentarz


              • #57
                Witam
                i hmmm
                tak czytam i czytam i w końcu sie zastanawiam co tu zrobić bo zaczeło spotykać mnie ta sama przypadłość (
                na ciepłym trzeba pokręcić troche (
                a jeszcze niedawno było wszystko oki

                - z jednej strony zmieni mape, sprawdzić akumulator - tu rzeczywiscie jest od nowości czyli 6 lat
                - z drugiej proste rozwiązanie - KOSTKA z allegro

                może ktoś z Gliwic ma program i mógły pomóc - podłączyć sie i sprawdzić VAGIEM to co piszecie we wcześniejszych wiadomościach ?

                pozdr
                pozdr
                Krzysztof
                4OO - SKODA OCTAVIA II 1,9 TDI Ambiente (2004)

                Komentarz


                • #58
                  Do niedawna miałem ten sam problem z odpalaniem, poczytałem forum i w końcu się zdecydowałem. Miałem wyjazd do Żor więc do Żywca już nie daleko. Umówiłem się z kolegą gregorianin, zmienił mapy i wszystko jak narezie jest OK!!!
                  Pali od strzała. Polecam kolegę gregorianin z Żywca, wg. mnie nie ma sensu wstawiać kostek czy zmieniać dawki paliwa bo cały pic polega na obniżeniu obrotów dawki startowej i po problemie. A tyle się męczyłem przez prawie dwa lata.
                  OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

                  Komentarz


                  • #59
                    witam
                    ja mam z kolei taki problem ze na ciepłym silniku średnio raz na 2-3 miesiące tak jakby się rozrusznik zawieszał dziwnie kreci i nie świeci się kontrolka od świec po paru minutach wszystko wraca do normy.
                    ma ktoś jakiś pomysł co to może być???

                    octavia 19tdi 90koni 99 rok

                    Komentarz


                    • #60
                      Witam
                      jestem po wizycie u GREGORIANA - od razu lepiej sie jeździ )


                      pozdr
                      pozdr
                      Krzysztof
                      4OO - SKODA OCTAVIA II 1,9 TDI Ambiente (2004)

                      Komentarz


                      • #61
                        Kiedyś w Seacie Cordoba 1.9 TDI 110KM też auto gorzej odpalało na ciepłym silniku niz na zimnym i okazalo się że to wina rozrusznika. Mechanik twierdził że rozruszniki w samochodach z grupy vw tak mają.

                        Komentarz


                        • #62
                          BANDIT - napisał
                          jestem po wizycie u GREGORIANA - od razu lepiej sie jeździ


                          To jednak wybrałeś się do Żywca
                          OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

                          Komentarz


                          • #63
                            Ja natomiast sprawdziłem zapłon (był trochę przestawiony, ustawił mi dobrze mechanik), następnie pojechałem do sklepu z akumulatorami i kupiłem nowy (stary był z 2001 roku ) i w zasadzie po problemie, jeszcze się zastanawiam czy przed zimą nie pojechać profilaktycznie powymieniać szczotki i tulejki w rozruszniku. Jak myślicie??
                            Pozdrawiam

                            Komentarz


                            • #64
                              odkopię stary temat
                              mam czasem problemy z odpalaniem na ciepłym silniku (trzeba kręcic z 1-2 sekundy i zaskakuje), jak jest zimny pali od strzała. Czytam i czytam i zabardzo nie wiem odczego zacząc poszukiwania, wiadomo nie chciałbym wydawac kasy na niepotrzebne żeczy. akumulator, rozrusznik, zmiana mapy? Zacznę od pożądnego naładowania aku. i potam zobaczymy... Czy ktoś się oriętuje gdzie w Szczecinie można znaleśc dobrego mechanika w razie potrzeba by było wgrac nową mapę?

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X