Hałas - łożysko?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Yuri
    Classic
    • 2011
    • 9

    Hałas - łożysko?

    Zamieszczone przez janek11
    Co do Isofixów w OII, to niestety nie ma możliwości zainstalowania fotelików z Top Tether (tym paskiem, który mocuje się w innych samochodach do specjalnego uchwytu w bagażniku), bo brakuje tego uchwytu w bagażniku. Tym sposobem albo trzeba i tak zainstalować z użyciem pasów, albo kupić taki fotelik z dodatkową 'nóżką'.
    tak, ale jeśli mowa o fotelikach I i II grupy, one mogą posiadać zarówno nogę jak i mocowanie do tego uchwytu w bagażniku który właściwie niewiele samochodów ma. Foteliki III grupy czyli od 15kg wzwyż nie mają ani nogi ani mocowania do bagażnika, poza tym nie mają też swoich pasów a korzystają z 3 punktowych pasów w samochodzie, dlatego zawsze muszą być przypięte podczas jazdy (poza tymi z isofixem) nawet jak nie jedzie tam dziecko, żeby nie latały po samochodzie.
  • Bartolomeo
    Rider
    • 2010
    • 267

    #2
    Hałas - łożysko?

    Witam, otóż od jakiegoś czasu moja Octavia zrobiła się dosyć głośna, tzn. w kabinie zrobiło się głośniej. Raczej nie jest to usterka w silniku, ponieważ hałas ustępuje gdy skręcę w lewo, na prostej i podczas skrętu w prawo jest głośno. Wyraźnie słychać donośny szum, hałas od 60km/h i wyżej, ale chyba nie ma to znaczenia. Spotkał się ktoś z Was z podobnym problemem? Czym może to być spowodowane? Tak ogólnie to stawiam na łożysko. Pozdrawiam



    Usługi tokarskie, frezarskie
    Zabezpieczenia na zbiorniki paliwa do samochodów ciężarowych.

    Komentarz

    • tryton
      Elegance
      • 2008
      • 935

      #3
      podnieś auto na lewarku i obróć kołem i od razu będziesz wiedział czy to łożysko

      Komentarz

      • ufo
        L&K
        • 2008
        • 1475
        • Octavia III combi (5E5)
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        #4
        Bartolomeo,
        Zamieszczone przez tryton
        podnieś auto na lewarku i obróć kołem i od razu będziesz wiedział czy to łożysko
        dokładnie tak zrób

        ...bo równie dobrze mogą ci oponki hałasować

        Komentarz

        • Bartolomeo
          Rider
          • 2010
          • 267

          #5
          Podnosiłem już auto i jakoś nic nie zauważyłem, ale zobaczę jeszcze na kołach z tyłu, bo patrzyłem tylko przód. A oponki to raczej nie są, bo tego hałasu nie ma od początku jak założyłem letnie tylko od jakiegoś czasu, a opony były kupowane nowe na ten sezon, a założone tuż po zimie chyba marzec.



          Usługi tokarskie, frezarskie
          Zabezpieczenia na zbiorniki paliwa do samochodów ciężarowych.

          Komentarz

          • karo
            Drive
            • 2009
            • 77

            #6
            to jeszcze mozesz przerzucic przod na tyl, albo zalozyc zimowki na przod i sie przejechac. Jesli nadal halas bedzie ustepowal przy skrecie w jedna strone to lozysko (raczej prawe).

            Komentarz

            • CIS73
              Rider
              • 2008
              • 522

              #7
              Bartolomeo, miałem to samo w czasie jazdy powyżej 70km/h zaczynało się takie "buczenio-pierdzenie" przy skręcie w prawo ustawało
              próby z obracaniem koła na lewarku nic nie pokazywały (biorąc choćby pod uwagę fakt że buczenie zaczynało się przy wyższej prędkości a ręcznie z taką szybkością chyba nie da się koła obracać)
              opony też testowałem nie pomagało
              wymieniłem łożyska i pomogło
              CISOWÓZ http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=40594
              CISOWÓZ ZWEI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=50866

              Komentarz

              • Bartolomeo
                Rider
                • 2010
                • 267

                #8
                OK, no to znam już diagnozę, być może założę dziś zimówki i sprawdzę, ale jednak sądzę, że to wina łożyska. Dzięki za pomoc.



                Usługi tokarskie, frezarskie
                Zabezpieczenia na zbiorniki paliwa do samochodów ciężarowych.

                Komentarz

                • ufo
                  L&K
                  • 2008
                  • 1475
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                  #9
                  Bartolomeo, jeśli chcesz dokładnie sprawdzić czy to łożysko czy nie, proponuje udać się na stacje diagnostyczną. dobrze "uzbrojone" stacje mają maszynkę do rozpędzania koła. po takiej diagnozie będziesz pewny na 100% :wink:

                  Komentarz

                  • Bartolomeo
                    Rider
                    • 2010
                    • 267

                    #10
                    ufo, W piątek jadę na wymianę klocków to od razu załatwię problem z łożyskiem. Jestem pewien na 99%, że to jego wina.



                    Usługi tokarskie, frezarskie
                    Zabezpieczenia na zbiorniki paliwa do samochodów ciężarowych.

                    Komentarz

                    • krzysiek80
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 182

                      #11
                      podpinam sie do tematu u mnie tez zrobiło sie głosno a nie mam jak sprawdzic które to łozysko bo nasze stacje sa ubogo wyposarzone jak to moge inaczej sprawdzic prosze o pomoc

                      Komentarz

                      • ahmed799
                        RS
                        • 2009
                        • 6871
                        • Ford

                        #12
                        krzysiek80, najczesciej to sprawdzic mozna w czasie jazdy jak krecisz w lewo i wyje mocniej to masz prawe lozysko i odwrotnie, jezeli chodzi o tył to bedziesz wyraznie slyszal ktore to lozsyko wyje. Ewentualnie to mozesz podniesc auto i pokrecic kołem ale to nie zawsze jest do wykrycia (u mnie np nie stwierdzilem w ten sposob).

                        филип
                        Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                        Komentarz

                        • krzysiek80
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 182

                          #13
                          dzieki wielkie za pomoc

                          Komentarz

                          • ruwado
                            RS
                            • 2009
                            • 14885
                            • Octavia IV (NX3)

                            #14
                            Zamieszczone przez ahmed799
                            krecisz w lewo i wyje mocniej to masz prawe lozysko i odwrotnie
                            To jest teoria - ja też tak miałem. Ale ponoć bywa odwrotnie lub różnie.
                            pozdrawiam - Darek

                            Komentarz

                            • TomekvRS
                              Drive
                              • 2016
                              • 74
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                              #15
                              Odkopie temat.
                              Szukam potwierdzenia...
                              Przy prędkości powyżej 60km/h zaczyna wyć. Przy jeździe na wprost. Nasila się gdy staram się jechać slalomem, głośniej jest gdy prawa strona dociazona (czyli skręt w lewo).
                              Ewidentnie z tyłu.
                              Opony odpadają, bo po przekładce na letnie też wyje.

                              Jeśli potwierdzacie mi ze to łożysko prawe tyl, to jak bardzo szkodliwa jest taka jazda? Ile można zwlekać z wymianą??

                              Komentarz

                              Pracuję...