[O1] "Ale urwał" - zmagania z drżeniem podczas ham

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • trv
    Classic
    • 2010
    • 35

    [O1] "Ale urwał" - zmagania z drżeniem podczas ham

    bobas, no to pojechales po bandzie :lol:
    Skoda Octavia 1 AGU 1999 r. L&K
  • cycek
    Rider
    • 2009
    • 554

    #2
    [O1] "Ale urwał" - zmagania z drżeniem podczas ham

    Witam,
    obecnie wzmagam się z drżeniem podczas hamowania, nie wyczuwalnym przy delikatnym hamowaniu.
    *Amory zużyte identycznie
    *Koła wyważone
    *dzisiaj auto wjeżdza na geometrie

    Ale jest jeszcze coś co może powodowac te drżenia, chodzi o śrube trzymająca tarczę - urwana!

    Tarcza jest osadzona luźno i to może być powód.
    Macie jakies pomysły?
    Ogrodzenia Panelowe

    Komentarz

    • rogoz
      Rider
      • 2006
      • 397

      #3
      Generalnie drżenie przy hamowaniu jest spowodowane zwichrowanymi tarczami.
      W którym miejscu urwała się ta śruba - sam łeb, czy może na styku tarczy z piastą?

      Komentarz

      • marekzu
        L&K
        • 2007
        • 1412
        • Superb II combi (3V5)

        #4
        srubka jest tylko po to aby tarcza nie spadla przy wymianie koła - potem dociska ja felga do piasty - jak wyglada to drzenie?? Kiera chodzi lewo-prawo??

        Komentarz

        • trucho
          Ambiente
          • 2010
          • 178

          #5
          Ja miałem podobnie, winne były zwichrowane tarcze.

          Komentarz

          • matii
            Drive
            • 2010
            • 56

            #6
            dokladnie, mechanik przy wymianie lozyska przejechal sie i powiedzial, masz do wymiany tarcze i klocki jak najszybciej [bilo przy hamowaniu], być moze masz podobnie

            Komentarz

            • bzyq
              Ambiente
              • 2009
              • 129

              #7
              przegrzane zapewne tarcze i się zwichrowały tak jak mówią koledzy, też to miałem, wymiana tarcz i klocków i jak na razie spokój
              VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM

              Komentarz

              • jefry
                Rider
                • 2009
                • 411

                #8
                Ale urwał - to kolejny tekst z innej strony "Kadetem Tera" jak kolega określił a wracając do sedna - niech kolega sprawdzi czy nie ma nie tylko zwichrowanej tarczy ale czy nie ma na niej pęknięć. Własne doświadczenie tylne koło prawe... po zaciągnięciu ręcznego widać było wybrzuszenie i lekki "włos" na tarczy co sie okazało tarcza poszła się "kochać" i była pęknięta mikroskopijnie, wydaje się mało ale nie dość ze hamowało się jak pociągiem to jeszcze ściągało na kolo które było "felerne"
                Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                Komentarz

                • trucho
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 178

                  #9
                  Koledzy a jakie tarcze i klocki polecacie?

                  Komentarz

                  • jefry
                    Rider
                    • 2009
                    • 411

                    #10
                    Zimerman nie płacze ( mimo ze podobno pękają jakoś nie maja takich preferencji ) wada rozgrzać trza...( ale opinii będzie tyle co użytkowników )
                    Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                    Komentarz

                    • cycek
                      Rider
                      • 2009
                      • 554

                      #11
                      Tarcze zmieniałem 3 miesiące temu, klocku pół roku temu..

                      I tu może być problem, po zmianie tarcz klocki nie pasowały w pełni do tarczy(zapewne) ale na starych tarczach nie było bicia.

                      Według różnych szkół wymienia sią zawsze tarcze z klockami, a według innych zawsze na zaczęte klocki.

                      Stawiam, że tarcze są raczej całe i bez uszczerbków

                      Toczyć? - szkoda je chyba złomowac.

                      [ Dodano: Wto 17 Sie, 10 08:01 ]
                      Śruba naprawiona.
                      Ogrodzenia Panelowe

                      Komentarz

                      • phrix
                        L&K
                        • 2007
                        • 1000
                        • Audi
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Powiedz jakiej firmy kupiłeś tarcze i ile za nie zapłaciłeś.

                        Temat był już wiele razy poruszany, jest post na kilkanaście stron opisujący problem. Moim zdaniem tarcze mogły być źle zamontowane, ich wymiana nie sprowadza się tylko do odkręcenia starych i przykręcenia nowych. Inna sprawa, że tarcze mogły być słabej jakości (czytaj niska cena) i podczas ich docierania doszło do zwichrowania.

                        Toczenie ma sens jeżeli kupiłeś dobre i drogie tarcze, natomiast jeżeli są to wynalazki "ala brembo z alledrogo" po kilkadziesiąt złotych to szkoda zachodu. Do octavi trzeba stosować "dobre" tarcze, a wynika to z rozkładu siły hamowania i wielkości ori tarcz. Minimalne odchylenia będą powodowały bicie :roll:
                        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                        _

                        Komentarz

                        • cycek
                          Rider
                          • 2009
                          • 554

                          #13
                          Zmieniałem sam - jak potrafie:

                          Zdjełem stare.
                          Zajarałem.
                          Przetarłem osadzenia papierem.
                          Założyłem nowe skręciłem.

                          Tarcze kupiłem w Intercarsie, brembo albo ate, półka - 200 złoty

                          Zakład który mogłbym się tym zająć to np:
                          Ogrodzenia Panelowe

                          Komentarz

                          • phrix
                            L&K
                            • 2007
                            • 1000
                            • Audi
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Cycek tak jak powiedziałem, dużo zależy od dobrego montażu (czyt. super dokładne wyczyszczenie miejsc mocowania i odpowiednie dokręcenie) Inna sprawa, że na forum wiele osób źle pisze o tarczach brembo, ot chyba nawet DGW pisał że nie zakłada czegoś takiego na samochody bo więcej z tym kłopotu niż robota jest warta...

                            Na pocieszenie powiem Ci, że tanie tarcze już w sklepie są powyginane co wynika z ich słabego transportu i składowania. Osobiście na twoim miejscu wymieniłbym na dobre tarcze+klocki a tamte do reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową z opcją zwrot kasy.
                            Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                            _

                            Komentarz

                            • DANIEL111
                              Classic
                              • 2010
                              • 21

                              #15
                              Wytarczy że wjedziesz przy rozgrzanych tarczach w wodę , kałużę i masz pokrzywione.
                              Właśnie ja tak załatwiłem prawie nowe tarcze.

                              Komentarz

                              • trucho
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 178

                                #16
                                To mam nie hamować jak jest mokro, żeby się nie rozgrzały?

                                Komentarz

                                • cycek
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 554

                                  #17
                                  Klocki sie kończą. Dojeżdzę pewnie 4tys do wymiany oleju. Wsadze nowe tarcze, nowe klocki.
                                  Te oddam do przetoczenia.
                                  Ogrodzenia Panelowe

                                  Komentarz

                                  • winni77
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2183
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez trucho
                                    To mam nie hamować jak jest mokro, żeby się nie rozgrzały?
                                    W czasie deszczu to chyba nie taki problem, chodzi raczej o to, że jak jest sucho i "trochę" rozgrzejesz hamulce i wtedy natrafisz na kałużę.
                                    Mój "Batmobil"

                                    Komentarz

                                    • hose
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 21

                                      #19
                                      Hi

                                      Mnie również drgało, przy hamowaniu dość i przy prędkościach powyżej 150 km/h. To lista co sprawdziłem co było co wymieniłem.

                                      1.Wyważenie kół, sprawdzenie, jedno koło wymagało ważenia.
                                      2.Luzy w zawieszeniu> delikatny luz na lewym drążku kierowniczym.Wymiana drążka i przy okazji końcówek> ponieważ poprzedni właściciel założył gałki na odwrót i tarło o felgę przy pełnym skręcie.
                                      3.Wymiana tarcz i klocków przód>założone Bosh> problem z drżeniem kierownicy ustał> a hamulce po dotarciu hamują świetnie.

                                      4.Koniec historii drgań przy każdej prędkości i hamowaniu.

                                      Komentarz

                                      • januszkora
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 3

                                        #20
                                        Telepie przy hamowaniu , wyrobione gumki CIĘGŁA STABILIZATORA.

                                        Komentarz

                                        • krowa
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 13

                                          #21
                                          Witam! Ja miałem taki sam problem podczas hamowania z dużych prędkości. Wymieniłem tarcze i klocki z przodu. Trochę pomogło ale nie do końca. Kupiłem nowe opony i je wyważyłem, było już dobrze ale jednak przy gwałtownym hamowaniu z 140 do 80 nadal było bycie wyczuwalne. Dopiero nie dawno musiałem wymienić z tyłu bębny wraz z okładzinami. Po tej operacji ,nie ma żadnych wibracji na kierownicy ani na aucie. Dopiero wymiana tych podzespołów dała 100% poprawe.

                                          Komentarz

                                          Pracuję...