bobas, no to pojechales po bandzie :lol:
[O1] "Ale urwał" - zmagania z drżeniem podczas ham
Zwiń
X
-
[O1] "Ale urwał" - zmagania z drżeniem podczas ham
Witam,
obecnie wzmagam się z drżeniem podczas hamowania, nie wyczuwalnym przy delikatnym hamowaniu.
*Amory zużyte identycznie
*Koła wyważone
*dzisiaj auto wjeżdza na geometrie
Ale jest jeszcze coś co może powodowac te drżenia, chodzi o śrube trzymająca tarczę - urwana!
Tarcza jest osadzona luźno i to może być powód.
Macie jakies pomysły?
-
-
Ale urwał - to kolejny tekst z innej strony "Kadetem Tera" jak kolega określił a wracając do sedna - niech kolega sprawdzi czy nie ma nie tylko zwichrowanej tarczy ale czy nie ma na niej pęknięć. Własne doświadczenie tylne koło prawe... po zaciągnięciu ręcznego widać było wybrzuszenie i lekki "włos" na tarczy co sie okazało tarcza poszła się "kochać" i była pęknięta mikroskopijnie, wydaje się mało ale nie dość ze hamowało się jak pociągiem to jeszcze ściągało na kolo które było "felerne"Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.
Komentarz
-
-
Tarcze zmieniałem 3 miesiące temu, klocku pół roku temu..
I tu może być problem, po zmianie tarcz klocki nie pasowały w pełni do tarczy(zapewne) ale na starych tarczach nie było bicia.
Według różnych szkół wymienia sią zawsze tarcze z klockami, a według innych zawsze na zaczęte klocki.
Stawiam, że tarcze są raczej całe i bez uszczerbków
Toczyć? - szkoda je chyba złomowac.
[ Dodano: Wto 17 Sie, 10 08:01 ]
Śruba naprawiona.
Komentarz
-
-
Powiedz jakiej firmy kupiłeś tarcze i ile za nie zapłaciłeś.
Temat był już wiele razy poruszany, jest post na kilkanaście stron opisujący problem. Moim zdaniem tarcze mogły być źle zamontowane, ich wymiana nie sprowadza się tylko do odkręcenia starych i przykręcenia nowych. Inna sprawa, że tarcze mogły być słabej jakości (czytaj niska cena) i podczas ich docierania doszło do zwichrowania.
Toczenie ma sens jeżeli kupiłeś dobre i drogie tarcze, natomiast jeżeli są to wynalazki "ala brembo z alledrogo" po kilkadziesiąt złotych to szkoda zachodu. Do octavi trzeba stosować "dobre" tarcze, a wynika to z rozkładu siły hamowania i wielkości ori tarcz. Minimalne odchylenia będą powodowały bicie :roll:Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Cycek tak jak powiedziałem, dużo zależy od dobrego montażu (czyt. super dokładne wyczyszczenie miejsc mocowania i odpowiednie dokręcenie) Inna sprawa, że na forum wiele osób źle pisze o tarczach brembo, ot chyba nawet DGW pisał że nie zakłada czegoś takiego na samochody bo więcej z tym kłopotu niż robota jest warta...
Na pocieszenie powiem Ci, że tanie tarcze już w sklepie są powyginane co wynika z ich słabego transportu i składowania. Osobiście na twoim miejscu wymieniłbym na dobre tarcze+klocki a tamte do reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową z opcją zwrot kasy.Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Hi
Mnie również drgało, przy hamowaniu dość i przy prędkościach powyżej 150 km/h. To lista co sprawdziłem co było co wymieniłem.
1.Wyważenie kół, sprawdzenie, jedno koło wymagało ważenia.
2.Luzy w zawieszeniu> delikatny luz na lewym drążku kierowniczym.Wymiana drążka i przy okazji końcówek> ponieważ poprzedni właściciel założył gałki na odwrót i tarło o felgę przy pełnym skręcie.
3.Wymiana tarcz i klocków przód>założone Bosh> problem z drżeniem kierownicy ustał> a hamulce po dotarciu hamują świetnie.
4.Koniec historii drgań przy każdej prędkości i hamowaniu.
Komentarz
-
-
Witam! Ja miałem taki sam problem podczas hamowania z dużych prędkości. Wymieniłem tarcze i klocki z przodu. Trochę pomogło ale nie do końca. Kupiłem nowe opony i je wyważyłem, było już dobrze ale jednak przy gwałtownym hamowaniu z 140 do 80 nadal było bycie wyczuwalne. Dopiero nie dawno musiałem wymienić z tyłu bębny wraz z okładzinami. Po tej operacji ,nie ma żadnych wibracji na kierownicy ani na aucie. Dopiero wymiana tych podzespołów dała 100% poprawe.
Komentarz
-
Komentarz