[O1] nagrzewanie diesla

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • michal1980red
    Classic
    • 2010
    • 33

    [O1] nagrzewanie diesla

    Może być brak masy w lampie.Proponuję wyczyścić wtyczkę,i połączenie z masą.
    1.9tdi 110km Elegance
  • dylan80
    Rider
    • 2009
    • 625

    #2
    [O1] nagrzewanie diesla

    nie wiem, czy coś nie tak, czy termostat walnięty, ale w zeszłym roku wydaje mi sie , że grzał sie szybciej.
    jak to jest z dieslami, mam 90konnego diesla i dziś przy temp na zewnątrz ok3 stopni długo sie grzał. po 6 kilometrach jazdy było na piecu zalewie 70 stopni, dopiero jak przycisłem , to sie rozgrzał później. temp. 90 stopni nigdy mi nie przekracza czyli w porządku, ale nie wiem, czy niedogrzany jest. żeby diesel miał na piecu 90 stopni potrzebuję ok 10 km. jak to jest u innych dieslowców? co radzicie? tez tak macie?

    Komentarz

    • 4x4BKF
      L&K
      • 2010
      • 1279

      #3
      Re: nagrzewanie diesla

      Zamieszczone przez dylan80
      nie wiem, czy coś nie tak, czy termostat walnięty, ale w zeszłym roku wydaje mi sie , że grzał sie szybciej.

      Wydaje Ci się że grzał szybciej?? I masz rację. Tak się wydaje

      TDiki VWgroup mają to do siebie, że jakiekolwiek ciepłe powietrze pojawia się po kilku km jazdy. Mam do pracy 8km i po jakichś 5-6 mak ok. 70'C, dopiero na miejscu 90

      Nie to co w Mietku, otwieram garaż, palę, chwilkę pochodzi, wsteczny, wyjazd, idę zamknąć garaż, wsiadam - wskazówka już się powoli pnie w górę
      4x4

      Komentarz

      • oolsztyniak
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6647
        • Superb II combi (3T5)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #4
        wg. mnie wszystko w normie
        nie ma się czym martwić
        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

        Komentarz

        • Skfarek
          RS
          • 2010
          • 4795
          • Octavia I (1U2)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          4x4BKF, a Octa nie stoi w garażu? Zrób ten sam numer co z mietkiem, jak wyjedzie z ciepłego garażu to się szybciej nagrzeje :szeroki_usmiech
          A tak serio to może mietek ma dodatkową nagrzewnicę albo cuś w tym stylu
          Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
          6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
          Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

          Komentarz

          • 4x4BKF
            L&K
            • 2010
            • 1279

            #6
            Zamieszczone przez Skfarek
            4x4BKF, a Octa nie stoi w garażu? Zrób ten sam numer co z mietkiem, jak wyjedzie z ciepłego garażu to się szybciej nagrzeje :szeroki_usmiech
            A tak serio to może mietek ma dodatkową nagrzewnicę albo cuś w tym stylu
            Nie ma różnicy czy stoi w garażu czy nie.
            Mietek nie ma podgrzewania wody, tylko ma trzy obiegi.
            Mały - tylko wodę z głowicy i bloku - po ok. 1 minucie pracy woda ma już ok.35-40'C i jest puszczana na nagrzewnicę i czuć już lekko ciepłe powietrze w kabinie.

            Średni - głowica+ blok+nagrzewnica - tu woda sobie krąży dopóki nie osiągnie 70'C po 2-3 minutach jest przyjemnie ciepło

            Duży - głowica+blok+nagrzewnica+chłodnica - obieg wody jeśli ma powyżej 70'C.
            4x4

            Komentarz

            • konkon
              Rider
              • 2008
              • 667
              • Octavia I (1U2)
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              dylan80, Mi przy bardzo spokojnej jeździe i do 70 km/h, przy ok. 3 st. na zewnątrz nagrzewa się do 90 st. po ok. 6 km (jazda bez ogrzewania). Z ogrzewaniem na max i 2 st. dmuchawy to po około 10-12 km, głównie obieg wewnętrzny. Nie garażuję auta.
              Podejrzewam, że termostat popuszcza. Polecam Gates lub Wahler (niemiecki, taki siedzi u mnie, koszt do 40zł). Ewentualnie orginalny Vernet (francuski).
              Napiszę jeszcze ciekawostkę. Otóż od dawna zmagałem się z problemami temp. silnika. Często oscylowała po lewej stronie 90 st. a na komputerze ledwo pokazywało 80 st. Przyczyną okazał się czujnik temp. który za całe 30 zł (orginalny) przywrócił wszystko do normy. Postaram się wrzucić zdjęcie starego.
              pozdr.
              Konrad
              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

              90 konny AGRessor
              PerfectServiceBy DGW
              WhitePride :smokedevil

              Komentarz

              • Luki80a
                Rider
                • 2010
                • 341
                • Octavia III combi (5E5)
                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                #8
                Mój też potrzebuje ładnych kilku kilometrów zaczym się nagrzeje.
                Klekoty po prostu dłużej się grzeją.
                Więc się nie masz chyba czym przejmować.
                Co do termostatu, po odpaleniu sprawdź przewód który leci do chłodnicy.
                Powinien być zimny. Jeżeli będzie się zaraz nagrzewał, to termostat zapewne do wymiany.
                Była O1 AGR

                Jest O1FL ALH

                Komentarz

                • konkon
                  Rider
                  • 2008
                  • 667
                  • Octavia I (1U2)
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Oto czujnik prawdopodobnie po ponad 300 000 km
                  :shock:
                  Konrad
                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                  90 konny AGRessor
                  PerfectServiceBy DGW
                  WhitePride :smokedevil

                  Komentarz

                  • dylan80
                    Rider
                    • 2009
                    • 625

                    #10
                    wieczorem przy niższej temperaturze zagrzał sei troche szybciej, po 4 km było już 70 st, zauważyłem że głównie to zależy od czasu uruchomienia silnika. chwile stał zapalony zanim odśnieżyłem , i po paru minutach własnie, coś koło 8min i 4 km było juz 70 celsjuszów

                    Komentarz

                    • Kapitan Zbik
                      Classic
                      • 2007
                      • 31
                      • Seat
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                      • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                      #11
                      to co piszesz to normalne objawy, gorzej że przez to dłużej jest zimno w kabinie no i odczuwalnie więcej ropy silnik spala, przy jeździe w mieście w zimie na krótkich dystansach moje TDI spala mniej więcej tyle samo do Civic 1.5 VTEC-E (114KM + dłuuuga skrzynia) którego miałem 4 lata temu) a w środku człowiek marznie przez większość trasy jak tam już kilometr od pracy zaczynało ciepło dmuchać

                      Komentarz

                      • Strumyk
                        Drive
                        • 2010
                        • 81

                        #12
                        w takie chłodniejsze dni gdy wyjeżdżam z garażu gdzie jest dziś +6 C a na dworze 0 C potrzeba 7- 8 km i temperatura osiąga 70 C i od 70 C temperatura już szybciej rośnie do 90 C
                        Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham wypić.

                        Komentarz

                        • Space99
                          Rider
                          • 2008
                          • 275
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Taak narzekajcie :> to źle że klekot ma taką sprawość?
                          A tak na poważnie to kolega w Focusie TDCI włącza klime żeby się szybciej zagrzał

                          U mnie w ASV to samo i w ALH też tak miałem.
                          pozdrawiam Marcin

                          Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                          Komentarz

                          • wojtas_110
                            Classic
                            • 2010
                            • 33

                            #14
                            A spróbuj nie dawać ogrzewania na maxxa tylko trzymaj do 24-25 st C. Normalnym jest, że jak puścisz od razu na zimnym max grzanie to silnik będzie potzrebował więcej czasu na nagrzanie pełnego obiegu.

                            Komentarz

                            • Space99
                              Rider
                              • 2008
                              • 275
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              nagrzewnica to też chłodnica ...
                              pozdrawiam Marcin

                              Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                              Komentarz

                              • Luki80a
                                Rider
                                • 2010
                                • 341
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                #16
                                Przy jednym stopniu poniżej zera, mój miał 90 stopni po ok. 8 km.
                                W miare spokojna jazda i ogrzewanie max, przy dmuchawie na 2gim biegu.
                                A na biegu jałowym, to chyba wieczność by się nagrzewał :wink:
                                Była O1 AGR

                                Jest O1FL ALH

                                Komentarz

                                • splawik
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 1292

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Space99
                                  A tak na poważnie to kolega w Focusie TDCI włącza klime żeby się szybciej zagrzał
                                  To włącz klime jak jest minus na dworze
                                  A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                                  AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                                  O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                                  -------------------------------------------------
                                  Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                                  Komentarz

                                  • Space99
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 275
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #18
                                    Ależ nie ma problemu ustawiasz ciepełko przy włączonej klimie i wtedy silnik dodatkowo jest obciążony sprężarką więc szybciej się grzeje
                                    pozdrawiam Marcin

                                    Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                                    Komentarz

                                    • PieTrzaK
                                      L&K
                                      • 2009
                                      • 1323
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                      #19
                                      Ale koledze chyba chodziło o to że poniżej określonej temp sprężarka się w ogóle nie załącza

                                      Komentarz

                                      • Space99
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 275
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        Skoro tak robi w fordzie to widocznie sprężarka chodzi (nie podejrzewałbym go o głupote) a i chyba na mojej manualnej w Skodzince też się dało. Chwilowo u mnie nie sprawdze bo czynnika 0% :evil:
                                        Gdzieś dziure mam w układzie.
                                        pozdrawiam Marcin

                                        Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                                        Komentarz

                                        • splawik
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 1292

                                          #21
                                          Zamieszczone przez PieTrzaK
                                          Ale koledze chyba chodziło o to że poniżej określonej temp sprężarka się w ogóle nie załącza
                                          Dokładnie.
                                          A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                                          AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                                          O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                                          -------------------------------------------------
                                          Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                                          Komentarz

                                          • webborek
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 129

                                            #22
                                            dzis przy sredniej predkosci miedzy 40-50 km/h ( nie ma to jak jakis kierowca na letnich przy szklance na drodze ) potrzebowalem ladnych 10 km zeby sie rozgrzal do okolo 70'C ('98 1.9TDi 90KM ) wiec raczej normalne

                                            Komentarz

                                            Pracuję...