Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ubywanie płynu chłodniczego w 1,4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    leadman, raczej nie przymarzają tylko zbiera się na nich osad

    Komentarz


    • #52
      a co myślicie by zalać do chłodnicy koncentrat STP do O1.?
      Auto: Skoda Octavia I
      Kolor: Srebrny
      Pojemność: 1,8T 20V
      Moc: 150KM
      Typ silnika: AGU
      Gaz: STAG-4

      Komentarz


      • #53
        Zamieszczone przez abstinent
        leadman, raczej nie przymarzają tylko zbiera się na nich osad
        u mnie po prostu przy tych -10 poziom opada na tyle, że krzyczy i tyle.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz


        • #54
          Witam wszystkich.
          Czytam te posty i mam takie spostrzeżenie - może się mylę?
          Problem niewielkich ubytków płynu występuje powszechnie w Octaviach i to z róznymi silnikami i dodatkowo niezaleznie od wieku pojazdu. Dziwne ,że podobnie nie dzieje się w przypadku Fabii (mam zarówno O1 jak też Fabię HTP - oba od nowości).
          A może TTM, to znaczy taka jest konstrukcja np. zbiornika wyrównawczego i zaworu zwrotnego (korek). Może przewody gumowe w instalacji chłodzenia są za mało sztywne a jednocześnie dosyć długie i przy znacznej zmianie temperatur i ciśnienia występuje zjawisko zmiany objętości całego układu. Płyn może po prostu się wylewa przez otwór przelewowy i nie ma to nic wspólnego z nieszczelnościami w silniku czy na połączeniach.
          Jest zastanawiające, że zjawisko obserwują prawie wszyscy (ja również) nawet w nowych samochodach.
          PS. w mojej Fabii z 2004r. nie dolewałem płynu ani razu a w O1 i owszem.

          Komentarz


          • #55
            g_sw, dokładnie, poza tym w żadnym ASO, się tym nie przejmują i standardowo mówią właśnie że TMTM
            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

            Komentarz


            • #56
              Zamieszczone przez Jac_ek
              g_sw, dokładnie, poza tym w żadnym ASO, się tym nie przejmują i standardowo mówią właśnie że TMTM
              wiesz... jak mi w BKD płyn s@#$#@alał to ASO mówiło dokładnie to samo :lol:
              no i w zasadzie miało rację :lol:
              z tym, że po wymianie głowicy jakoś dziwnie TTTNM :szeroki_usmiech

              oczywiście to nie jest ten przypadek.
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz


              • #57
                oj, bo to trzeba odróżnić gwałtowny i jednorazowy spadek od ciągłego ubywania ... nie mniej jednak trzeba niestety co jakiś czas zajrzeć pod maskę :/
                - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                Komentarz


                • #58
                  Zamieszczone przez Jac_ek
                  oj, bo to trzeba odróżnić gwałtowny i jednorazowy spadek od ciągłego ubywania ... nie mniej jednak trzeba niestety co jakiś czas zajrzeć pod maskę :/
                  no tak, ale jednorazowy zimowy to dla mnie nie jest ubywanie, poza tym i tak będą mówić, że korek, srorek, mały trudnolokalizowalny wyciek i tak do końca gwarancji
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz


                  • #59
                    OK. Przeczyszczę wtyczkę i końcówki jak będzie kilka st. mniej zimno. Nie dolewam.
                    Silnik R18A2.
                    http://www.dadrl.org.uk
                    http://www.lightmare.org

                    Komentarz


                    • #60
                      Odświeżę troche temat.

                      Jak pisałem, w grudniu dolałem płyny G12 do maxa - przebiegu nie pamiętam dokładnie.

                      Dzisiaj rano rzuciłem okiem i jest na min. Robić coś z tym ? (w sensie nękać ASO ?).

                      Z wątku wynika, że raczej CAX'Y mają to do siebie, że płynu ubywa a i w ASO mi mówili (jak kupowałem płyn G12), że to normalne (ubytki) a w instrukcji (że ma nie ubywac bo układ szczelny) piszą bzdury. Wg nich ubytki są właśnie wynikiem parowania.

                      Komentarz


                      • #61
                        Zamieszczone przez loyd
                        Jak pisałem, w grudniu dolałem płyny G12 do maxa - przebiegu nie pamiętam dokładnie.
                        Dzisiaj rano rzuciłem okiem i jest na min. Robić coś z tym ? (w sensie nękać ASO ?).
                        Chyba byś musiał pognębić ASO tylko czy pozwolić im na poważną ingerencję w silnik?

                        Ja u siebie dolałem około 6 miesięcy temu 0,5 ltr i niedawno sprawdzałem poziom na zimnym silniku po przejechaniu od dolewki okolo 5 tyś i nie zauważyłem ubytku. To była moja jedyna dolewka około 8 miesięcy po odebraniu auta i zrobieniu kilkunastu tysięcy.

                        Komentarz


                        • #62
                          zbigniew147, ale u mnie, żeby dobiło do maxa to trzeba dolać ok 200 ml (przed chwilą dolałem 200 ml i mam max).

                          Na przeglądzie powiem im, że jest nieszczelność. Ciekawe co zrobią ???

                          Komentarz


                          • #63
                            U siebie dolałem raz i od tamtej pory nie ubyło ani grama

                            Komentarz


                            • #64
                              Ja też tylko raz dolewałem, na razie spokój.
                              W ASO sprawdzali układ pod ciśnieniem, czy nie ma wycieków i czy ciśnienie nie spada. Nic nie wyszło.

                              Octavia II FL 2009 1,4TSI

                              Komentarz


                              • #65
                                leadman, zrobili Ci ten test bo im powiedziałeś o dolewkach, czy musiałeś truć ?????

                                Komentarz


                                • #66
                                  Zamieszczone przez loyd
                                  Odświeżę troche temat.

                                  Jak pisałem, w grudniu dolałem płyny G12 do maxa - przebiegu nie pamiętam dokładnie.

                                  Dzisiaj rano rzuciłem okiem i jest na min. Robić coś z tym ? (w sensie nękać ASO ?).

                                  Z wątku wynika, że raczej CAX'Y mają to do siebie, że płynu ubywa a i w ASO mi mówili (jak kupowałem płyn G12), że to normalne (ubytki) a w instrukcji (że ma nie ubywac bo układ szczelny) piszą bzdury. Wg nich ubytki są właśnie wynikiem parowania.
                                  Jak zwróciłem w ASO uwagę na fakt ubytku, to powiedziano mi, że raz od nowości można dolać, a później nie powinno ubywać i żebym obserwował. Jak narazie ich słowa sprawdziły się.

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    Jedna wizyta. Powiedziałem że ubywa i tyle. Nie musiałem ich nękać
                                    Podłączyli pod układ coś ala pompkę i nabili ciśnienie (nie pamiętam ile).
                                    Potem szukali czy nie ma wycieków itp.

                                    [ Dodano: Czw 02 Lut, 12 16:51 ]
                                    Panowie jak u was z płynem? Bo u mnie zaczęła się zima i znów dolewka (ok. 600ml). Cały sezon letni stan był cały czas taki sam. Tak się zastanawiam jak się ma do całej tej historii z ubywaniem płynu układ ogrzewania.

                                    Octavia II FL 2009 1,4TSI

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      Ja mam 1.8 TSI 180 KM w Seat Leon. Skończyło się na wymianie termostatu.
                                      A ubytki też były niewielkie:
                                      LeonClub • Zobacz wątek - płyn do chłodnic G13 / G12 ++
                                      KAI

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        U mnie pompa wody się wtedy wysypała. Nieszczelność była na broku i powstawała podczas stygnięcia układu. Od tamtej pory pompę wymieniałem już dwa razy (oryginalna ciekła, zamiennik z górnej półki chyba ruville zaczęła po roku hałasować, teraz mam jakiś najtańszy zamiennik i działa aż miło.)

                                        Octavia II FL 2009 1,4TSI

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          A gdzie kupowałeś zamiennik? Ja póki co mam zrobione na gwarancji.
                                          Napisałem, że wymiana była termostatu, ale to przecież wszystko w jednym jest - więc i pompa. Domyślam się, że w 1.4 TSI tak samo pewnie zrobili?
                                          KAI

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            Wiesz co nie pamiętam gdzie kupiłem, wydaje mi się że było to ARKO.
                                            Co do pompy to jedna z tańszych, bo taka akurat była, a że poprzednia droga i się zje... to zaryzykowałem. I póki co jestem zadowolony.

                                            Octavia II FL 2009 1,4TSI

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              Dzięki
                                              KAI

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X