[O2] FL 1,8tsi Zerwana poduszka tylna+awaria skrzyni biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • misiek^wro
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 8321

    #51
    szarski, zadna eksploatacja.

    Postrasz, ze jak sie nie zdecyduja na wymiane, pomocy poszukasz w mediach.
    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


    Komentarz

    • szarski
      Classic
      • 2011
      • 11

      #52
      Witam

      Po wizycie w czechach stwierdzili że jest to zaniedbanie polskiego serwisu i to napewno gwarancja nie obejmie porobili zdjęcia skrzyni z którą pojechałem i wysłali do producenta zgłoszenie o mojej sytuacji z sewisem, W auto BPK w jesenniku stwierdzili że gdyby to sie stało w aucie przez nich serwisowanym skrzynia została by wymieniona na nową z ich ubezpieczenia za niedopatrzenie usterki zgłaszenej dużo wcześniej ( moze przy 11 - 12 tyś km wystarczyło wymienić jakaś satelite na gwarancji)

      W Auto Plus Lellek dalej chcieli abym to ja pokrył wszystkie koszty, lecz po dłuższej rozmowie gościu stwierdził że musi porozmawiać z szefem całego salonu jak tą sprawę rozwiązać i jak z ich ubezpieczenie lecz nie wyklucza wejścia na drogę sądową :cry:

      Mam nadzieje że szybko sprawe rozwiążą polubownie

      Pozdrawiam

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #53
        Zamieszczone przez szarski
        czechach stwierdzili że jest to zaniedbanie polskiego serwisu
        :lol: :kciukgora :?

        no to teraz wszyscy lecą razem z napinaczem wymienić jeszcze satelitę, dżizassss...
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • AdamB
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 8030
          • Octavia IV (NX3)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #54
          no to teraz wszyscy lecą razem z napinaczem wymienić jeszcze satelitę, dżizassss...
          No to teraz będzie masowa sprzedaż OII 1.8TSI z ręczną skrzynią na allegro. :roll:
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz

          • Mihau
            RS
            • 2009
            • 7460
            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

            #55
            Oooooo masz kurde. To chyba na wymianie oleju za 3,5k km będę musiał poruszyć te sprawy w serwisie
            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

            Komentarz

            • loyd
              RS
              • 2010
              • 2342

              #56
              Zamieszczone przez szkoda
              no to teraz wszyscy lecą razem z napinaczem wymienić jeszcze satelitę, dżizassss...
              :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

              Komentarz

              • misiek^wro
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8321

                #57
                Ksiegowy to powinien za swoje niektore pomysly na kopach wyleciec :evil: :evil: :evil:
                Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8030
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #58
                  loyd, Ty się tak nie ciesz, bo nie wiadomo co w twoim 1.4TSI siedzi i po ilu km wyjdzie i po jakim czasie po skończeniu gwarancji. :wink:
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • szarski
                    Classic
                    • 2011
                    • 11

                    #59
                    Witam

                    mam oficjalną informacje od SKODA AUTO POLSKA

                    "Szanowny Panie.

                    Powstałe uszkodzenie jest charakterystyczne dla specyficznego, ekstremalnego użytkowania samochodu.

                    Do całkowitego lub częściowego zatarcia satelitów na osi satelitów mechanizmu różnicowego i w konsekwencji do ścięcia tulejki rozprężnej bądź pęknięcia satelity, lub także osi satelitów dochodzi z powodu częstego i silnego obciążania mechanizmu różnicowego wskutek poślizgu jednego z kół (podczas agresywnej jazdy na śliskiej jezdni lub na lodzie, wskutek ugrzęźnięcia samochodu w śniegu lub grząskim terenie i ponawianych przez kierowcę prób, by się wydostać bez pomocy itp.).
                    Początkowo może się wydawać, że samochód, mimo częściowo zatartych satelitów, nadal jest całkowicie sprawny i kierowca nie jest świadom zaistnienia uszkodzenia. Wskutek postępującego zacierania stopniowo dochodzi do zużycia całego podzespołu, aż pęknie oś satelitów mechanizmu różnicowego.

                    Zatem ©koda Auto Polska SA utrzymuje w mocy stanowisko przedstawicieli naszego Autoryzowanego Partnera Serwisowego ©koda Auto w Kędzierzynie-Koźlu.

                    Z wyrazami szacunku,
                    Zespół ©koda INFO



                    A na moją odpowiedź iż wiedziałem że z autem coś jest nie tak i kilka krotnie byłem w serwisie lecz serwis nie umiał trafnie zdiagnozować usterki odpisali iż "©koda Auto Polska SA utrzymuje w mocy swoją dotychczasową odpowiedź w tej sprawie.

                    :evil: :evil: :evil:

                    Skrzynia została wysłana za pośrednictwem czeskiego serwisu od ekspertyzy.

                    Więc czekam .. i umowiłem się na porade z adwokatem, ponieważ jest to autko firmowe i przynosi z kazdym dniem straty

                    [ Dodano: Wto 22 Lut, 11 23:44 ]

                    a oto i fotki skrzyni

                    Komentarz

                    • AdamB
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 8030
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #60
                      Zamieszczone przez szarski
                      lub także osi satelitów dochodzi z powodu częstego i silnego obciążania mechanizmu różnicowego wskutek poślizgu jednego z kół (podczas agresywnej jazdy na śliskiej jezdni lub na lodzie, wskutek ugrzęźnięcia samochodu w śniegu lub grząskim terenie i ponawianych przez kierowcę prób, by się wydostać bez pomocy itp.).
                      To chyba coś nie tak z tą skrzynią jest. Po co komu 160KM jeżeli skrzynia nie wytrzymuje takiej mocy.
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      • Jac_ek
                        RS
                        • 2009
                        • 1733

                        #61
                        Zamieszczone przez szarski
                        z powodu częstego i silnego obciążania mechanizmu różnicowego wskutek poślizgu jednego z kół
                        no ale to nie jest nic nadzwyczajnego - skoro samochód ma jakąś moc to wszystkie elementy układu napędowego powinny mu umożliwić przeniesienie tej mocy na koła - oprócz prawnika będziesz chyba też musiał postarać się o ekspertyzę rzeczoznawcy z PZMot - trzymam kciuki

                        niedługo napiszą że przyczyną usterki samochodu była próba pojechania
                        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #62
                          Zamieszczone przez Jac_ek
                          niedługo napiszą że przyczyną usterki samochodu była próba pojechania
                          no właśnie tak to wygląda, próba jazdy, próba używania fotela etc.... :?
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • astw
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 107

                            #63
                            Te problemy przemawiają za tym, aby kupić samochód z rozsądnym przebiegiem, tak ca. 150 000 km i samemu (tj. na własny koszt, ale w serwisie specjalistycznym) wymieniać w nim części. Ja nie bardzo wierzę w auta sprzedawane z przebiegiem 5-50 tys po roku-dwóch.

                            Komentarz

                            • loyd
                              RS
                              • 2010
                              • 2342

                              #64
                              Jeżeli dobrze zrozumiałem to sprawa wygląda tak:

                              Zgłaszałeś nieprawidłowości w działaniu auta w polskim ASO (w okresie trwania gwarancji), ale zostały one olane. Potem auto "padło" (tzn. ta skrzynia biegów) i masz na to papiery (te z serwisu z Czech).

                              Jeżeli jest tak jak piszesz, to możesz pozwać ASO Polskie (to do którego zgłaszałeś info o nieprawidłowości) o odszkodowanie.

                              Podstawą jest art. 471 kc: dłużnik (ASO) obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania (umowy gwarancyjnej) chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.

                              W procesie będziesz musiał powołać biegłego sądowego który sporządzi opinię na okoliczność ustalenia: czy naprawa zgłoszonej usterki w okresie trwania gwarancji spowodowałaby uniknięcie obecnej awarii (precyzyjny wniosek dowodowy można sformułować po zapoznaniu się z akatami i dokumentami) i wykazać bezpośredni związek przyczynowo - skutkowy pomiędzy zaniechaniem ASO a Twoją szkodą (co akurat jest proset w tym wypadku).

                              Całość postępowania w pierwszej instancji (Sąd Rejonowy) to ok. 12-15 miesięcy plus ok. 10 miesięcy na drugą instancję (zakładając, że druga instancja nie przekaży sprawy do ponownego rozpoznania).

                              Koszty to: 5% żadanej kowty jako opłata sądowa + wynagrodzenie pełnomocnika (ok. 3-5 tyś) + zaliczka nas opinię biegłego (ok. 5 tyś). Koszty masz na koniec zwracane przez ASO (jak przegra).

                              Komentarz

                              • astw
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 107

                                #65
                                Loyd,

                                bardzo ciekawa analiza. Koncepcja oderwana od problemu wadliwości skrzyni (415 k.c.) i skupiona na 471 k.c. (Niewłaściwe wykonanie zobowiązania gwarancyjnego - brak wskazania klientowi, że powinien niezwłocznie zostawić auto w serwisie i nie może uruchamiać silnika).

                                Komentarz

                                • loyd
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2342

                                  #66
                                  astw, z 415 kc tego nie ruszysz. Ten przepis dotyczy deliktów (czyli szkody wyrządzonej bez istnienia stosunku prawnego - np. wybijesz komuś zęby to odpowiadasz odszkodowawczo za koszty dentysty, wypadki samochodowe, itp.).

                                  W tym konkretnym przypadku strony zawarły umowę gwarancyjną (gwarancja to przecież umowa nazwana w KC) i jedna ze stron nie wykonała jej właściwie, przy czym strona ta zawodowo trudni się naprawą samochodów marki SKODa zatem należy stosować do niej podwyższony miernik staranności. Wobec czego ASO powinno zdiagnozować usterkę na podstawie wskazań klienta - nie zrobili tego wyrządzili mu szkodę.

                                  Komentarz

                                  • astw
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 107

                                    #67
                                    Lloyd,

                                    Twoja analiza mi się podoba

                                    A 415 k.c. Hm - jeśli jest to wada konstrukcyjna powodująca szkodę majątkową? Po okresie niezgodności z umową .... - do rozważenia. Bez opinii rzeczoznawcy i tak niewiele da się ustalić.
                                    A delikt warsztatu, który odesłał klienta na inny termin, choć powinien poinformować go o ryzyku? Też do rozważenia. Oczywiście roszczenie z 417 jest prostsze do udowodnienia. Ale skierowane wobec gwaranta nie warsztatu. I to jest problem ...

                                    Komentarz

                                    • loyd
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2342

                                      #68
                                      Zamieszczone przez astw
                                      A 415 k.c. Hm - jeśli jest to wada konstrukcyjna powodująca szkodę majątkową
                                      Nie do udowodnienia w polskim sądzie. Udowodnienie czegoś takiego spowodowałoby konieczność rozpoczęcia akcji serwisowej.

                                      Zamieszczone przez astw
                                      A delikt warsztatu, który odesłał klienta na inny termin, choć powinien poinformować go o ryzyku
                                      To nie jest delikt tylko niewłaściwe wykonanie zobowiązania - umowy gwarancyjnej.

                                      Zamieszczone przez astw
                                      Też do rozważenia. Oczywiście roszczenie z 417 jest prostsze do udowodnienia. Ale skierowane wobec gwaranta nie warsztatu. I to jest problem ...
                                      Z tego co czytałem warunki gwarancji SAP - to gwarantem jest każdorozowo ASO do którego zgłosi się nabywa z ważną książką gwarancyjną. W tym wypadku zgłosił się do danego ASO i oni przyjeli na siebie zobowiązanie - ale nie wykonali go należycie.

                                      Inaczej by było gdybu wogóle powiedzieli: nie my sprzedawaliśmy, nie ma pomiędzy nami żadnego stosunku prawnego - sp.....j stąd w te pędy .....

                                      Komentarz

                                      • Mihau
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7460
                                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                        #69
                                        Patrząc po tym jak SAP zachowuje się to dochodzę do wniosku, że oni są mili i leci wazelina jak jesteś przed zamówieniem/zakupem/zapłaceniem za samochód, a później jak coś się stanie to mają wyje :klnie: jajca na Ciebie jak coś się zepsuje, bo oczywiście to Twoja wina. A gwarancja? To chyba tylko jest, żeby ładnie wyglądało. Dno i 5 metrów mułu!!
                                        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                        Komentarz

                                        • Kaziunciu
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 85

                                          #70
                                          szarski, To przykre co Cie spotkało, bo ja od tamtego zdarzenia obchodze sie z autem jak z jajkiem, jestem wyczulony na jakiekiolwiek szmery itp itp. zaraz jade do serwisu i marudze że cos usłyszałem, chyba juz mnie tam biorą za paranoika

                                          Komentarz

                                          • astw
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 107

                                            #71
                                            Dla znających niemiecki o skrzyniach:


                                            Koszty 1000 - 4000 EUR, czas trwania naprawy/wymiany ca. 1, 5 dnia. U piszących SAD przejął część kosztów po gwarancji (np. 70 % kosztów części, 20 % kosztów robocizny). Szczegóły w linku.

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              astw, Najlepsze jest to że koledze odmówili naprawy na gwarancji...Kolejny raz SAP pokazał że ma nas w dupie. Wychodzi na to że w PL nie opłaca się kupować nowego auta.

                                              Komentarz

                                              • piotrek_gdy
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 7723
                                                • Volkswagen
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                #73
                                                astw, ale to niemcy
                                                ja w poprzedniej skodzie kupionej w niemczech jak miałem problem z dwumasą to nasi mnie olali- SAP napisał żebym na drzewo sp..., Czesi napisali, że nie mogą zmusić SAP do czegokolwiek, dopiero Niemcy ładnie się zachowali- powiedzieli, żeby sie nie przejmować, tylko naprawiać auto w ASO a rachunek przesłać do nich oni to rozliczą z SAP i ASO

                                                do takiej kultury traktowania klienta to nam jeszcze baaardzo daleko( o ile kiedykolwiek dojdziemy do tego) :diabelski_usmiech
                                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                                Komentarz

                                                • Kaziunciu
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 85

                                                  #74
                                                  Moim zdaniem bardzo duzo zalezy tez od ASO, jeżeli mechanicy w ASO się uprą to SAP im idzie na rękę, tak mi sie wydaje, że naprawde bardzo duzo zależy od serwisu.

                                                  Komentarz

                                                  • astw
                                                    Ambiente
                                                    • 2011
                                                    • 107

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                                    astw, ale to niemcy
                                                    ja w poprzedniej skodzie kupionej w niemczech jak miałem problem z dwumasą to nasi mnie olali- SAP napisał żebym na drzewo sp..., Czesi napisali, że nie mogą zmusić SAP do czegokolwiek, dopiero Niemcy ładnie się zachowali- powiedzieli, żeby sie nie przejmować, tylko naprawiać auto w ASO a rachunek przesłać do nich oni to rozliczą z SAP i ASO

                                                    do takiej kultury traktowania klienta to nam jeszcze baaardzo daleko( o ile kiedykolwiek dojdziemy do tego) :diabelski_usmiech
                                                    Jeśli jest spór to dlaczego nie udać się do profesjonalnego prawnika? W ostateczności po wyroku odzyskamy zapłaconą kwotę - oczywiście o ile mamy rację. A z niemieckiego forum płyną wnioski, iż takie przypadki występowały.

                                                    "Wychodzi na to że w PL nie opłaca się kupować nowego auta". Dlaczego? Może Toyota, Mazda?

                                                    P.S. Czy te przypadki awarii skrzyń biegów tyczyły także słabszych silników 1, 4 i 1, 6 MPI, czy tylko najmocniejszych jednostek?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...