Skrzynia biegów O2 - usterka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • klinek
    Classic
    • 2008
    • 13

    Skrzynia biegów O2 - usterka

    Pozdrowienia dla załogi czarnej O1 kombi przewóz osób, którzy to skręcali dziś koło 8 rano z czerniakowskiej w łazienkowską
  • kriso_bxe
    Classic
    • 2007
    • 31

    #2
    Skrzynia biegów O2 - usterka

    Oto parę zdjęć, na których widać skrzynię biegów pochodzącą z mojej O2.

    Awaria zdarzyła się niespodziewanie, przy przebiegu ok. 93 000 km. Nagle coś strzeliło w komorze silnika, koła się zablokowały, silnik zgasł, a pod autem pojawiła się spora plama jasnego oleju.
    Symptomy awarii dały jednak o sobie znać dzień wcześniej: podczas przyspieszenia na V biegu, przy prędkości ok. 100 km/h, obroty silnika skoczyły nagle do góry - zupełnie jak przy wciśnięciu sprzęgła. Po zredukowaniu na bieg III samochód normalnie przyspieszył, jednak każda próba zmuszenia go do jazdy powyżej 100 km/h na biegu IV lub V kończyła się tak, jak powyżej. Spokojnie dojechałem do domu, podejrzewając tzw. "notlauf".
    Następnego dnia, po przejechaniu kilkunastu kilometrów, zdarzyło się to, o czym wspomniałem na wstępie.
    Naprawa polegała na wymianie skrzyni biegów (używana) oraz sprzęgła i dwumasy, które zalane zostały olejem i zabrudzone opiłkami metalu. O kosztach wspominać nie będę, w każdym bądź razie na wakacje w tym roku raczej nigdzie nie pojadę. A jeśli już, to na pewno nie tym autem, bo moje zaufanie do tego wehikułu oscyluje obecnie gdzieś w okolicy zera.

    Czy ktoś miał może do czynienia z podobną awarią? Co mogło być jej przyczyną?
    :?:

    Komentarz

    • krzysiek13
      L&K
      • 2010
      • 1155

      #3
      Mam dwa pytania.
      - czy było coś modzone?
      - jaki styl jazdy? (50km/h, piątka, prawa wyprost?)
      Octavia

      Komentarz

      • kriso_bxe
        Classic
        • 2007
        • 31

        #4
        Tak, był modzony. Styl jazdy oceniam subiektywnie na spokojny. Wskazówki na zegarach rzadko przekraczały 3000 obr/min i 140 km/h, powyżej tych wartości pająki spokojnie mogły sobie tkać pajęczyny, wskazówki raczej by im nie przeszkadzały. Przy ruszaniu spod świateł - o ile nigdzie mi się nie spieszyło - spokojnie wyprzedzały mnie autobusy, ciężarówki i furmanki. Auto eksploatowane przy zachowaniu wszystkich istotnych zasad jazdy z silnikiem TDI: tempo walca drogowego przy zimnym motorze, odczekanie kilkunastu sekund przed jego wyłączeniem po dłuższej jeździe itp. Regularnie serwisowany w ASO.

        Komentarz

        • conan
          Rider
          • 2011
          • 546

          #5
          chłopie nie panikuj, skrzynie biegów to normalka w grupie aut vw, u mnie w polo dwa razy skrzynia się rozpadła, u znajomego w fabi to samo, nie mówię już o znajomych z forum pkp ( polo klub polska) gdzie skrzynie to normalna usterka, golf 4 ta sama przypadłość, taki urok tych aut :wink:
          Moja skodzinka o2
          Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10993
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            no to nieźle, współczuję
            ze skrzyniami tak jest, mi w golfie kiedyś też się rozpadła
            a teraz ślizga się łożysko w obudowie i z czasem pewnie też się coś rozsypie
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • Agamek12
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 9942
              • Ford

              #7
              Kurde, co tam się urwało że tak rozwaliło obudowę?
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz

              • xekon
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 742

                #8
                do roku 2006 w 02 było wadliwe łożysko w skrzyni biegów (TDI) - objaw był taki, że czasami haczyły biegi 1 i R, tzn po zapięciu nie dało się go wyrzucić na luz pomimo wciśniecia sprzęgła. Łożysko dostawało luzów i wybijało gniazdo. ASO naprawiało to poprzez wymianę obudowy skrzyni biegów (koszt ok 2,7k pln) chociaż można nabić nowe łożysko (dostępne w ASO VW chyba coś ok 100-200pln). Poszukam linka to uzupełnię. Może to było przyczyną.

                Komentarz

                • Lashlo
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1455

                  #9
                  conan, ja wiem??Czy nie ma sie czym przejmowac? SKoro auto jest dobrze uzywane i np do nowosci w 1 rekach,to padnieta w taki sposob skrzynia przy niecalych 100 tys km to SKANDAL!! To nie sa wartburgi,czy maluchy, takie skodykosztuja po 70-80 tys zl i co??To ma byc norma?

                  Komentarz

                  • szachu
                    Rider
                    • 2009
                    • 639
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    kriso_bxe, witam w klubie. U mnie (w porównaniu do Twojego przypadku) jest lajtowo. Mam tylko problem przy wrzucaniu 2 na rozgrzanym silniku i gdy jest pow. 3k obr. Kilka osób radziło mi bym jeździł dalej (nie na forum), ale sprawy nie odpuszczę, właśnie by mnie nie spotkało coś takiego. Wczoraj widziałem u mechanikę skrzynię z OII z trochę mniejszą dziurą . Tak jak pisali koledzy, problem ogólnie znany.
                    A używaną skrzynię sam wyszukiwałeś, czy też robił to mechanik (bo ma własnych dostawców)?

                    Komentarz

                    • mikolaj
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 366
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez xekon
                      do roku 2006 w 02 było wadliwe łożysko w skrzyni biegów (TDI) - objaw był taki, że czasami haczyły biegi 1 i R, tzn po zapięciu nie dało się go wyrzucić na luz pomimo wciśniecia sprzęgła. Łożysko dostawało luzów i wybijało gniazdo. ASO naprawiało to poprzez wymianę obudowy skrzyni biegów (koszt ok 2,7k pln) chociaż można nabić nowe łożysko (dostępne w ASO VW chyba coś ok 100-200pln). Poszukam linka to uzupełnię. Może to było przyczyną.
                      ciekawa sprawa jak znajdziesz więcej pisz

                      Komentarz

                      • krzynol
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 10993
                        • Superb II combi (3T5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez xekon
                        do roku 2006 w 02 było wadliwe łożysko w skrzyni biegów (TDI)
                        było, było - łożysko się obraca w obudowie
                        potem poprawili w ten sposób, że w obudowie jest rowek, a w łożysku wypust
                        - jak mam teraz tak, że w obudowie nawieciłem 2 otwory, nagwintowałem i wkręciłem
                        śruby trzymające łożysko - ale to raczej nie jest ostateczne rozwiązanie :?
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez kriso_bxe
                          Tak, był modzony. Styl jazdy oceniam subiektywnie na spokojny. Wskazówki na zegarach rzadko przekraczały 3000 obr/min i 140 km/h, powyżej tych wartości pająki spokojnie mogły sobie tkać pajęczyny, wskazówki raczej by im nie przeszkadzały. Przy ruszaniu spod świateł - o ile nigdzie mi się nie spieszyło - spokojnie wyprzedzały mnie autobusy, ciężarówki i furmanki. Auto eksploatowane przy zachowaniu wszystkich istotnych zasad jazdy z silnikiem TDI: tempo walca drogowego przy zimnym motorze, odczekanie kilkunastu sekund przed jego wyłączeniem po dłuższej jeździe itp. Regularnie serwisowany w ASO.
                          mam trochę obok pytanie - po co ją modziłeś do takiej jazdy :?:
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • Maru 123
                            RS
                            • 2008
                            • 4660

                            #14
                            kurde ja też mam problemy z SB. :roll: Ciężko wchodzi 1 i R, na wciśniętym sprzęgle ciągnie... :roll:
                            1.8T AGU L&K

                            2.0TDI BKD ELEGANCE

                            TOYOTA LAND CRUISER J95

                            Komentarz

                            • kriso_bxe
                              Classic
                              • 2007
                              • 31

                              #15
                              Odpowiadając na pytanie Szachu:
                              Skrzynię kupiłem samodzielnie na powszechnie znanym serwisie aukcyjnym
                              Odpowiadając Szkodzie: grupowe, promocyjne modzenie odbywało się jakiś kilometr od mojego miejsca zamieszakania - skorzystałem z okazji.

                              Interesujący jest natomiast wątek o wadliwych skrzyniach, tym bardziej, że moją Skodę kupiłem w grudniu 2006. Tyle że ciężko ocenić konstrukcję łożyska - niewiele z niego zostało.

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez kriso_bxe
                                Odpowiadając Szkodzie: grupowe, promocyjne modzenie odbywało się jakiś kilometr od mojego miejsca zamieszakania - skorzystałem z okazji.
                                dzięx, tak pytam, bo nie sądzę, żeby to miało jakikolwiek wpływ, jak jest wada skrzyni to jest i koniec... :?
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • czyzyk64
                                  Elegance
                                  • 2008
                                  • 866

                                  #17
                                  czy to zjawisko dotyczy wszystkich skrzyń z silnikami TDI , czy tylko w BXE ?.
                                  kriso_bxe, jaki miałes symbol skrzyni?

                                  Komentarz

                                  • kriso_bxe
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 31

                                    #18
                                    JCR

                                    Komentarz

                                    • czyzyk64
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 866

                                      #19
                                      kriso_bxe, dzieki za info. Wyrazy współczucia, wyglada na to , że faktycznie winne jest to łozysko na wałku glównym, jakie buble oni produkuja. Tym bardziej, że nawet nie dojdziesz do niego od strony zewnetrznej.

                                      Komentarz

                                      • Agamek12
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 9942
                                        • Ford

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Maru 123
                                        kurde ja też mam problemy z SB. :roll: Ciężko wchodzi 1 i R, na wciśniętym sprzęgle ciągnie... :roll:
                                        Ja też mam stracha: mam czasami niemal to samo co Ty - na wciśniętym sprzęgle "ciągnie" - ale tylko na 1-ce... A mam nówkę sztukę kompletne sprzęgło takie, jak na pierwomontażu...
                                        Adam... Używam:
                                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                        Passek: B6 175KM/366Nm

                                        Komentarz

                                        • szachu
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 639
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Do BXE montowano JCR. Co do felernego łożyska, to mechanik coś mi o tym wspominał. Zobaczę czy coś da zmiana oleju, jak nie to oddaje skrzynię do remontu. Wolę dopłacić, ale przynajmniej wiem co to za skrzynia, a tak to niezła loteria.

                                          Komentarz

                                          • kriso_bxe
                                            Classic
                                            • 2007
                                            • 31

                                            #22
                                            xekon napisał/a:
                                            do roku 2006 w 02 było wadliwe łożysko w skrzyni biegów (TDI) - objaw był taki, że czasami haczyły biegi 1 i R, tzn po zapięciu nie dało się go wyrzucić na luz pomimo wciśniecia sprzęgła
                                            Może to GQQ były tymi wadliwymi skrzyniami? Bo nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek miał do czynienia z objawem wspomnianym powyżej.

                                            Komentarz

                                            • briano
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 178

                                              #23
                                              A ja wam powiem że przed octavią miałem zafirę B 2007r 1.9 cdti 120 kkm przebieg na książce oryginał i rozsypały się wszystkie łożyska w skrzyni zaczeło się od lekkich szumów do zgrzytu konkrtnego, opel nie przewiduje wymiany łozysk jedynie całą skrzynie koszt po rabacie jakies 8tys, łożyska udało się zastąpić łożyskami z fiata bo to skrzynia z koncerny gm z fiatem. Koszt po wszystkim robione u przyjaznego taniego mechanika 2tys.
                                              Wiec nie tylko vw ma problem ze swoimi skrzyniami.
                                              Skode już mam, musze jeszcze kupić kapelusz

                                              Komentarz

                                              • czyzyk64
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 866

                                                #24
                                                ciekawe jak duży wplyw na ta awarie miało podkrecenie mocy silnika. Pewnie jakiś tam zwiazek ma.
                                                Jak ktoś znajdzie tego linka o skrzyniach to wklejcie, ciekawy temat

                                                Komentarz

                                                • krzynol
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 10993
                                                  • Superb II combi (3T5)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Agamek12
                                                  Maru 123 napisał/a:
                                                  kurde ja też mam problemy z SB. Ciężko wchodzi 1 i R, na wciśniętym sprzęgle ciągnie...

                                                  Ja też mam stracha: mam czasami niemal to samo co Ty - na wciśniętym sprzęgle "ciągnie" - ale tylko na 1-ce... A mam nówkę sztukę kompletne sprzęgło takie, jak na pierwomontażu...
                                                  o to to, właśnie ten jest pierwszy objaw obracojącego się łożyska w obudowie- ciągnięcie na jedynce
                                                  jest gdzieś na forum opis jak poradzić sobie
                                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                  poprzednie modele:
                                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...