Pozdrowienia dla załogi czarnej O1 kombi przewóz osób, którzy to skręcali dziś koło 8 rano z czerniakowskiej w łazienkowską
Skrzynia biegów O2 - usterka
Zwiń
X
-
Skrzynia biegów O2 - usterka
Oto parę zdjęć, na których widać skrzynię biegów pochodzącą z mojej O2.
Awaria zdarzyła się niespodziewanie, przy przebiegu ok. 93 000 km. Nagle coś strzeliło w komorze silnika, koła się zablokowały, silnik zgasł, a pod autem pojawiła się spora plama jasnego oleju.
Symptomy awarii dały jednak o sobie znać dzień wcześniej: podczas przyspieszenia na V biegu, przy prędkości ok. 100 km/h, obroty silnika skoczyły nagle do góry - zupełnie jak przy wciśnięciu sprzęgła. Po zredukowaniu na bieg III samochód normalnie przyspieszył, jednak każda próba zmuszenia go do jazdy powyżej 100 km/h na biegu IV lub V kończyła się tak, jak powyżej. Spokojnie dojechałem do domu, podejrzewając tzw. "notlauf".
Następnego dnia, po przejechaniu kilkunastu kilometrów, zdarzyło się to, o czym wspomniałem na wstępie.
Naprawa polegała na wymianie skrzyni biegów (używana) oraz sprzęgła i dwumasy, które zalane zostały olejem i zabrudzone opiłkami metalu. O kosztach wspominać nie będę, w każdym bądź razie na wakacje w tym roku raczej nigdzie nie pojadę. A jeśli już, to na pewno nie tym autem, bo moje zaufanie do tego wehikułu oscyluje obecnie gdzieś w okolicy zera.
Czy ktoś miał może do czynienia z podobną awarią? Co mogło być jej przyczyną?
:?:
-
-
Tak, był modzony. Styl jazdy oceniam subiektywnie na spokojny. Wskazówki na zegarach rzadko przekraczały 3000 obr/min i 140 km/h, powyżej tych wartości pająki spokojnie mogły sobie tkać pajęczyny, wskazówki raczej by im nie przeszkadzały. Przy ruszaniu spod świateł - o ile nigdzie mi się nie spieszyło - spokojnie wyprzedzały mnie autobusy, ciężarówki i furmanki. Auto eksploatowane przy zachowaniu wszystkich istotnych zasad jazdy z silnikiem TDI: tempo walca drogowego przy zimnym motorze, odczekanie kilkunastu sekund przed jego wyłączeniem po dłuższej jeździe itp. Regularnie serwisowany w ASO.
Komentarz
-
-
no to nieźle, współczuję
ze skrzyniami tak jest, mi w golfie kiedyś też się rozpadła
a teraz ślizga się łożysko w obudowie i z czasem pewnie też się coś rozsypie->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
do roku 2006 w 02 było wadliwe łożysko w skrzyni biegów (TDI) - objaw był taki, że czasami haczyły biegi 1 i R, tzn po zapięciu nie dało się go wyrzucić na luz pomimo wciśniecia sprzęgła. Łożysko dostawało luzów i wybijało gniazdo. ASO naprawiało to poprzez wymianę obudowy skrzyni biegów (koszt ok 2,7k pln) chociaż można nabić nowe łożysko (dostępne w ASO VW chyba coś ok 100-200pln). Poszukam linka to uzupełnię. Może to było przyczyną.
Komentarz
-
-
kriso_bxe, witam w klubie. U mnie (w porównaniu do Twojego przypadku) jest lajtowo. Mam tylko problem przy wrzucaniu 2 na rozgrzanym silniku i gdy jest pow. 3k obr. Kilka osób radziło mi bym jeździł dalej (nie na forum), ale sprawy nie odpuszczę, właśnie by mnie nie spotkało coś takiego. Wczoraj widziałem u mechanikę skrzynię z OII z trochę mniejszą dziurą . Tak jak pisali koledzy, problem ogólnie znany.
A używaną skrzynię sam wyszukiwałeś, czy też robił to mechanik (bo ma własnych dostawców)?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xekondo roku 2006 w 02 było wadliwe łożysko w skrzyni biegów (TDI) - objaw był taki, że czasami haczyły biegi 1 i R, tzn po zapięciu nie dało się go wyrzucić na luz pomimo wciśniecia sprzęgła. Łożysko dostawało luzów i wybijało gniazdo. ASO naprawiało to poprzez wymianę obudowy skrzyni biegów (koszt ok 2,7k pln) chociaż można nabić nowe łożysko (dostępne w ASO VW chyba coś ok 100-200pln). Poszukam linka to uzupełnię. Może to było przyczyną.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xekondo roku 2006 w 02 było wadliwe łożysko w skrzyni biegów (TDI)
potem poprawili w ten sposób, że w obudowie jest rowek, a w łożysku wypust
- jak mam teraz tak, że w obudowie nawieciłem 2 otwory, nagwintowałem i wkręciłem
śruby trzymające łożysko - ale to raczej nie jest ostateczne rozwiązanie :?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kriso_bxeTak, był modzony. Styl jazdy oceniam subiektywnie na spokojny. Wskazówki na zegarach rzadko przekraczały 3000 obr/min i 140 km/h, powyżej tych wartości pająki spokojnie mogły sobie tkać pajęczyny, wskazówki raczej by im nie przeszkadzały. Przy ruszaniu spod świateł - o ile nigdzie mi się nie spieszyło - spokojnie wyprzedzały mnie autobusy, ciężarówki i furmanki. Auto eksploatowane przy zachowaniu wszystkich istotnych zasad jazdy z silnikiem TDI: tempo walca drogowego przy zimnym motorze, odczekanie kilkunastu sekund przed jego wyłączeniem po dłuższej jeździe itp. Regularnie serwisowany w ASO.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Odpowiadając na pytanie Szachu:
Skrzynię kupiłem samodzielnie na powszechnie znanym serwisie aukcyjnym
Odpowiadając Szkodzie: grupowe, promocyjne modzenie odbywało się jakiś kilometr od mojego miejsca zamieszakania - skorzystałem z okazji.
Interesujący jest natomiast wątek o wadliwych skrzyniach, tym bardziej, że moją Skodę kupiłem w grudniu 2006. Tyle że ciężko ocenić konstrukcję łożyska - niewiele z niego zostało.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kriso_bxeOdpowiadając Szkodzie: grupowe, promocyjne modzenie odbywało się jakiś kilometr od mojego miejsca zamieszakania - skorzystałem z okazji.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maru 123kurde ja też mam problemy z SB. :roll: Ciężko wchodzi 1 i R, na wciśniętym sprzęgle ciągnie... :roll:
Komentarz
-
-
xekon napisał/a:
do roku 2006 w 02 było wadliwe łożysko w skrzyni biegów (TDI) - objaw był taki, że czasami haczyły biegi 1 i R, tzn po zapięciu nie dało się go wyrzucić na luz pomimo wciśniecia sprzęgła
Komentarz
-
-
A ja wam powiem że przed octavią miałem zafirę B 2007r 1.9 cdti 120 kkm przebieg na książce oryginał i rozsypały się wszystkie łożyska w skrzyni zaczeło się od lekkich szumów do zgrzytu konkrtnego, opel nie przewiduje wymiany łozysk jedynie całą skrzynie koszt po rabacie jakies 8tys, łożyska udało się zastąpić łożyskami z fiata bo to skrzynia z koncerny gm z fiatem. Koszt po wszystkim robione u przyjaznego taniego mechanika 2tys.
Wiec nie tylko vw ma problem ze swoimi skrzyniami.Skode już mam, musze jeszcze kupić kapelusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Maru 123 napisał/a:
kurde ja też mam problemy z SB. Ciężko wchodzi 1 i R, na wciśniętym sprzęgle ciągnie...
Ja też mam stracha: mam czasami niemal to samo co Ty - na wciśniętym sprzęgle "ciągnie" - ale tylko na 1-ce... A mam nówkę sztukę kompletne sprzęgło takie, jak na pierwomontażu...
jest gdzieś na forum opis jak poradzić sobie->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Komentarz