rkb, optymalizacja to zoptymalizowane ułożenie opony względem felgi jezeli chodzi o gramaturę ciężarków tak najprościej mówiąc. natomiast nie zawsze pokrywa się to dobrym ułożeniem opony na feldze i czasami trzeba zmontować oponę po swojemu.
najprostszy test to zamontować Twoje koła do drugiej O2 . jakie et felg masz ? /dezentów/
najprostszy test to zamontować Twoje koła do drugiej O2 . jakie et felg masz ? /dezentów/
w cywilnych autach, bo z tego co pamiętam z lekcji chemii, powietrze składa się z 78% azotu, 21% tlenu i 1% innych gazów. rozgrzane opony mają większe ciśnienie, dlatego pomiar i pompowanie należy robić na zimno a nie w trasie, np. na stacji przy autostradzie, bo bzdury wyjdą. jak po kilku próbach ciągle nie gra to sprawdziłbym stan zawieszenia, przegubów, albo przestał się ścigać, bo zdaje się, że 120-140km/h to sporo za dużo na "polskie drogi"...



Po zrobieniu geometrii nic nie wyszło, wielokrotne wyważanie i optymalizacja nic nie pomogły. Zrobiłem test drogowy i wyszło bicie 5 jednostek ( ponoć do 10 jest norma i po złożeniu reklamacji nic się nie wskóra u producenta ). Sprzedałem kolejny komplet i kupiłem, ale 16'' 205/55/16 Bridgestone Potenza, felgi Rial milano bez pierścieni i jak na razie jest ok. Wszyscy panowie w wulkanizacjach byli zgodni co do rozmiaru felg stosowanych w naszym wspaniałym kraju. Maksymalna felga w Octavii na nasze Polskie drogi to 16'' a profil opony 55. Mam nadzieję, że moje problemy z felgami i oponami już minęły, bo oprócz ciągłego wk..wa, częstych wizyt w ASO i w zakładach wulkanizacyjnych poszła niezła kasa, którą można było wydać na inny ciekawszy mod.
Komentarz