Drżenie kierownicy na oponach Continental Contact.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leszekmw
    RS
    • 2005
    • 5356

    #26
    rkb, optymalizacja to zoptymalizowane ułożenie opony względem felgi jezeli chodzi o gramaturę ciężarków tak najprościej mówiąc. natomiast nie zawsze pokrywa się to dobrym ułożeniem opony na feldze i czasami trzeba zmontować oponę po swojemu.
    najprostszy test to zamontować Twoje koła do drugiej O2 . jakie et felg masz ? /dezentów/
    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
    GVI 1.4TSI
    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

    Komentarz

    • tomekbouli
      Classic
      • 2011
      • 3

      #27
      mam ten sam problem drgania zaczynają się od około 120km/h , myślałem że to opony - Continental superkontakt- przejechały jakieś 70000km, przyszedł czas na nowe z nadzieją że drgania znikną , nowe Bridgestone Turanza ER300 - i jest to samo , na oponach zimowych i felgach stalowych też to samo
      sprawdzałem zbieżność ,geometrię, trzy razy wywarzałem i nic ciągle to samo
      auto tak naprawdę jęździło do około 20tyś.km potem bujałem się po warsztatach i nikt nic nie wie lub po kolei proponuję te same czynności,
      Panowie jak dojdziecie co jest odpowiedzialne za drgania duuuże piwo

      Komentarz

      • leszekmw
        RS
        • 2005
        • 5356

        #28
        tomekbouli, zawsze miałeś te drgania ? długo masz auto ? stawiam na zawieszenie , ewentualnie przekładnia. piasta.
        drgania na samochodzie czy kierownicy ?
        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
        GVI 1.4TSI
        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

        Komentarz

        • tomekbouli
          Classic
          • 2011
          • 3

          #29
          drgania na kierownicy auto kupiłem od naprawdę dobrego znajomego gdy miał 2i pół roku i jak mówił drgania pojawiły się po około 20tyś km
          zawieszenie sprawdzali w ASO i tez w niezależnym serwisie skody w Gliwicach i nikt nic nie może znaleść, proponowali jedynie wyważenie kół na samochodzie ponoc są warsztaty które świadczą takie usługi , ale skoro na stalowych jest tak samo jak na alu , czy na letnich czy na zimowych to nie szukam problemu w wyważeniu kół
          w maju zamontowałem nowe 4 opony letnie i od razu trzepało kierownicą, po rozpędzeniu się do 140km/h i nie dodawaniu gazu lub przy jeździe na bardzo niskim gazie przy tej prędkości jest o'k ale dodając gwałtownie gazu masz wrażenie że siedzisz w samolocie tanich lini lotniczych przy 180km/h jest jeszcze lepiej

          Komentarz

          • leszekmw
            RS
            • 2005
            • 5356

            #30
            tomekbouli, no to na przeguby wewnętrzne wychodzi.. , ale skoro w serwisie nie stwierdzili tego.. , to pewnie nie mam racji.. :?
            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
            GVI 1.4TSI
            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

            Komentarz

            • palioza
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 417

              #31
              70 gram na kolo? Lo rany Boskie... tozto od 30g sie juz robi optymalizacje, a jak nic nie daje, to ja bym to na smietnik wyslal. Tylko, ze przyy moich predkosciach przelotowych, to by bylo niebezpieczniej niz 120-140 :-)
              Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #32
                Zamieszczone przez palioza
                tozto od 30g sie juz robi optymalizacje, a jak nic nie daje, to ja bym to na smietnik wyslal.
                a skąd u Ciebie taka wiedza :?:
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • Tony065
                  RS
                  • 2009
                  • 2487
                  • Octavia I (1U2)
                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                  #33
                  jak gumiarz ma pojęcie, to zrobienie "optymalizacji" polega na założeniu opony, sprawdzeniu na wyważarce, zaznaczeniu miejsca bicia i poprawieniu ułożenia opony na feldze. jak opona ma jakieś wady, to trzeba pokręcić nawet kilka razy, ale jak się partaczowi nie chce to nawali 70gr ciężarków i myśli, że po sprawie. pompowanie azotem ma sens w autach wyścigowych i jest to bujda na resorach w cywilnych autach, bo z tego co pamiętam z lekcji chemii, powietrze składa się z 78% azotu, 21% tlenu i 1% innych gazów. rozgrzane opony mają większe ciśnienie, dlatego pomiar i pompowanie należy robić na zimno a nie w trasie, np. na stacji przy autostradzie, bo bzdury wyjdą. jak po kilku próbach ciągle nie gra to sprawdziłbym stan zawieszenia, przegubów, albo przestał się ścigać, bo zdaje się, że 120-140km/h to sporo za dużo na "polskie drogi"...
                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                  @ by Tune-up Gdańsk
                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                  Antek

                  Komentarz

                  • rkb
                    RS
                    • 2008
                    • 2152
                    • Rapid Spaceback (NH1)
                    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                    #34
                    Tony065, jak jedziesz po autostradzie i drga ci podloga i rece na kierownicy to uwierz mi masz 2 wyjscia, docisnac do predkosci w ktorej nie bije albo zjechac z autostrady bo można ciezkiej cholery dostac

                    [ Dodano: Pią 22 Lip, 11 13:01 ]
                    leszekmw, ET mam 48, bynajmniej takie zamawiałem, dzis jeszcze sprawdze
                    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                    Komentarz

                    • Tony065
                      RS
                      • 2009
                      • 2487
                      • Octavia I (1U2)
                      • ARX 1.8 20VT 150 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez rkb
                      po autostradzie
                      ahhh... po autostradzie... :wink: prawie zapomniałem, że mamy w PL parę km takowych dróg... ale serio, jak masz takie cyrki w aucie to problem jest poważny :?
                      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                      @ by Tune-up Gdańsk
                      TDI VP++ i jeszcze rośnie
                      Antek

                      Komentarz

                      • rkb
                        RS
                        • 2008
                        • 2152
                        • Rapid Spaceback (NH1)
                        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                        #36
                        No i problem z głowy ( jak narazie ) a wiec po 3 godzinach testow i kombinowania. Rozwiązanie było następujące:

                        w każde koło po 2.3 bara powietrza. Problemu nie ma, jedzie prosciutko i nie bije
                        2.1 biło, 2.5 biło, 2.3 nie bije a na klapce wlewu ze powinno sie pompowac 2.0

                        Pilnowałem zawsze zeby miec rowne cisnienie w kołach wiec nie da sie tego logicznie wytlumaczyc ale jest ok
                        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #37
                          Zamieszczone przez rkb
                          w każde koło po 2.3 bara powietrza. Problemu nie ma, jedzie prosciutko i nie bije
                          2.1 biło, 2.5 biło, 2.3 nie bije a na klapce wlewu ze powinno sie pompowac 2.0

                          Pilnowałem zawsze zeby miec rowne cisnienie w kołach wiec nie da sie tego logicznie wytlumaczyc ale jest ok
                          zaiste bardzo dziwne , tym bardziej że 0,2at to tyle co nic... :?
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • rkb
                            RS
                            • 2008
                            • 2152
                            • Rapid Spaceback (NH1)
                            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                            #38
                            Testowalem wczoraj jak bylo 27 stopni, ogien i idzie jak po sznurku. Także pilnujcie cisnienia w oponach. Dla uniroyala jak widac takie 0.2 bara robi różnice

                            a i jeszcze jedno: Krzywa kierownica została wyprostowana elektronicznie, nie miala związku z tematem bo zbieżność była wzorowa, chociaż nigdy do konca nie wiadomo
                            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                            Komentarz

                            • kapi
                              L&K
                              • 2009
                              • 1174
                              • Fabia combi

                              #39
                              Zamieszczone przez rkb
                              Krzywa kierownica została wyprostowana elektronicznie
                              możesz to rozwinąć ?
                              myślałem że jest połaczona na przegubach z przekłądnią ? - czyżby układ kierowniczy był podzielony ? ( elektryczny? )
                              OII sprzedana


                              Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                              Komentarz

                              • gebek
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1214

                                #40
                                [quote="kapi"]
                                Zamieszczone przez rkb
                                Krzywa kierownica została wyprostowana elektronicznie
                                możesz to rozwinąć ?
                                myślałem że jest połaczona na przegubach z przekłądnią ? - czyżby układ kierowniczy był podzielony ? ( elektryczny? )
                                Elektroniczny...to byl wydruk z geometrii ,a kiere przestawili na wieloklinie,lub
                                po dokladnym ustawieniu na wprost dokonali korekty zbieznosci kol.
                                Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                Nie synku...to diesel PD.

                                Honda...the power of dreams.
                                Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                Komentarz

                                • kapi
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1174
                                  • Fabia combi

                                  #41
                                  Zamieszczone przez gebek
                                  Elektroniczny...to byl wydruk z geometrii ,a kiere przestawili na wieloklinie,
                                  tak wlasnie myslałem, ale te słowo " przestawili elektronicznie" mnie zaintrygowało :szeroki_usmiech
                                  OII sprzedana


                                  Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #42
                                    i tak / między innymi / się rodzą nieprawdopodobne historie o naprawach/usterkach samochodów :roll:
                                    te 0.2 at też mi się nie podoba raczej.. :?
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • mirek_p11
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 6630
                                      • Volkswagen
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #43
                                      Od momentu odebrania mojego szkodnika z salonu też miałem podobne problemy z nowymi felgami i oponami. Pierwszy komplet pirelli p zerro 225/45/17 i felgi dotz 17'' ( bicie po przekroczeniu 120 km/h i ściąganie w prawo ) po ok 10 wizytach w wulkanizacji odpuściłem temat i je sprzedałem. Drugi komplet Felgi Borbet 17'' i opony Barum Bravuris 205/50/17 spisywały się rewelacyjnie do momentu przekroczenia 5000 km. Objawy bicie i drżenie kierownicy po przekroczeniu 120 km/h znowu się pojawiło Po zrobieniu geometrii nic nie wyszło, wielokrotne wyważanie i optymalizacja nic nie pomogły. Zrobiłem test drogowy i wyszło bicie 5 jednostek ( ponoć do 10 jest norma i po złożeniu reklamacji nic się nie wskóra u producenta ). Sprzedałem kolejny komplet i kupiłem, ale 16'' 205/55/16 Bridgestone Potenza, felgi Rial milano bez pierścieni i jak na razie jest ok. Wszyscy panowie w wulkanizacjach byli zgodni co do rozmiaru felg stosowanych w naszym wspaniałym kraju. Maksymalna felga w Octavii na nasze Polskie drogi to 16'' a profil opony 55. Mam nadzieję, że moje problemy z felgami i oponami już minęły, bo oprócz ciągłego wk..wa, częstych wizyt w ASO i w zakładach wulkanizacyjnych poszła niezła kasa, którą można było wydać na inny ciekawszy mod.

                                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                      Fotki
                                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                      Fotki

                                      Komentarz

                                      • rkb
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 2152
                                        • Rapid Spaceback (NH1)
                                        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                        #44
                                        Kierownice mozesz sobie ustawic nawet do gory nogami bez ruszania zbieżności. Po prostu serwisant cos włącza i kreci kierownica a koła stoją w miejscu, wiec nie dopisujcie jakis historii Akurat jestem typem co gapi sie w przeszklona sciane gdy moje auto stoi na serwisie i patrzy na łapki Moze jak jest wspomaganie elektryczne ( w FL bynajmniej jest) to tak sie da, pojecia nie mam.

                                        Chyba ze faktycznie czegos nie zauwazylem i bylo ustawienie kierownicy na wprost + ustawienie kół pod kierownice, ale to by wtedy wyszło na to ze maszyny kłamią i mimo tego że zbieżność wychjodziła idealnie to jednak było coś nie tak. Bądź pan mądry i pisz wiersze. Przy okazji sie zapytam


                                        [ Dodano: Czw 04 Sie, 11 10:20 ]
                                        mirek_p11, trzeba było z cisnieniem pokombinowac, moze tez by pomoglo? skoro tyle ludzi ma problemy z nowymi felami to albo ori kupowac albo to kwestia cisnienia.
                                        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                        Komentarz

                                        • leszekmw
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5356

                                          #45
                                          Zamieszczone przez rkb
                                          Po prostu serwisant cos włącza i kreci kierownica a koła stoją w miejscu
                                          ooo..jeżeli tak jest to przepraszam . tak sobie potem pomyślałem że coś w tym stylu może być..
                                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                          GVI 1.4TSI
                                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                          Komentarz

                                          Pracuję...