Żeby nie zaśmiecać forum nowym tematem zapytam czy ktoś z forumowiczów posiada schematy elektryczne do O2 przed FL? Chętnie się wymienię, gdyż posiadam schematy O2 po FL.
000 979 227 E mam pytanko odnosnie tych pinow.czy to jest pin z kilometrowym kablem zakonczony oczkiem ze zlota???zadzwonilem dzisiaj do aso i za sztuke chca 27zl :? :?
000 979 227 E mam pytanko odnosnie tych pinow.czy to jest pin z kilometrowym kablem zakonczony oczkiem ze zlota???zadzwonilem dzisiaj do aso i za sztuke chca 27zl :? :?
Kabelek ma jakieś 40cm długości i jest zakończony z obu stron tym pinem 000 979 227 E, czyli teoretycznie kabelek przecinasz na pół i masz dwa piny z 20 cm kabelkami po 13,5 pln/szt :diabelski_usmiech .
kowal 2002, Ty jestes kumaty facet w tej calej elektryce, mozesz podac mi prosze nr pinu do zalaczenia pdc w puszce bezpiecznikow oraz numer pinu tego okraglego do sruby masowej ?
w zasadzie chyba tylko tego mi brakuje
Oraz jesli masz jakis prosty system "podpinania" sie juz do zarobionych kabli, bez wypinania sie z kostki to mozesz rowniez to mi zdradzic - bo ja delikatnie nacinam oslonke, podpinam kabel - owijam, a pozniej daje spooooro izolki :twisted: Nie chce w tym aucie robi fuszery, takze poprosze o rady
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
PDC wisi na dwóch bezpiecznikach ( nr. 11 i 18 czyli małych ) podłączonych dwoma przewodami 0,5mm i 0,35mm, czyli w twoim przypadku wystarczy jeden przewód serwisowy 000 979 021 lub 000 979 133.
Co do oczka to nie wiem które, ale są takie:
111 971 947 B A6,0 / 4,0 - 6,0 ( podejrzewam, że oznacza to śruba fi 6 przewód 4-6mm2
111 971 948 A8,0 / 4,0 - 6,0
111 971 949 A A4,0 / 1,5 - 2,5
111 971 949 B A6,0 / 1,5 - 2,5
ew. kup jakiekolwiek oczko elektryczne za 10 gr i też będzie OK.
A jeśli chodzi o podłączanie pod istniejące przewody to twój sposób jest w miarę ok pod warunkiem, że używasz dobrej izolacji ( takiej która z czasem się nie rozlepi ).
Ja wolę drugi sposób, czyli przecinam istniejący przewód, odizolowuje obie końcówki na długości ok. 7-8mm a ten trzeci dołączany na długości ok. 15 - 20mm. Potem ten dokładany przewód układam równolegle z tym przeciętym tak by końce izolacji były mniej więcej równo ( odizolowane odcinki są nierówne jeden ok. 8mm drugi 20mm ) i ten krótszy odizolowany odcinek owijam na tym dłuższym odizolowanym. Potem pokrywam cyną tą skrętkę i ten drugi koniec przeciętego wcześniej przewodu ( oczywiście przed cynowaniem trzeba te cieniutkie przewody z każdej linki skręcić ze sobą w palcach, żeby przy cynowaniu i lutowaniu poszczególne włoski się nie rozłaziły ). Jak już końcówki są pocynowane to zakładam koszulkę termokurczliwą ( często podwójnie cieńszą na ten pojedynczy i grubszą na ten podwójny przewód ) i przykładam/przymierzam do siebie obie końcówki przewodów. Ten dłuższy 20mm docinam z długości tak, żeby pasował na długość do odizolowanej części tego pojedynczego przewodu, przykładam do siebie ( tak żeby te pocynowane kawałki obu przewodów były obok siebie ) i lutuję. Potem nasuwam założoną wcześniej cienką koszulkę termokurczliwą, podgrzewam ją, chwilę czekam a potem to samo z tą grubszą.
I to tyle... Prościzna :diabelski_usmiech
To moze teraz mi ktos powie, puszke mam na wierzchu, tylnia zaslepke wywalilem, co dalej?
Mam 1 kabelek, ktory ma tam isc - tj czarno fioletowy z wiazki PDC. Moze mi ktos jak dla laika napisac co z tym kabelkiem i co dalej? Bo jesli maja byc 2 bezp - to totalnie jestem jak dziecko we mgle
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
misiek^wro, rozumiem, że pisząc puszka masz na myśli skrzynkę bezpieczników?
Jak zdjąłeś tył to widzisz przewody i taki fioletowo różowy plastik - to jest blokada pinów. Trzeba ją przesunąć ( chyba do góry - zatrzask blokujący ją jest gdzieś z boku ) potem zwyczajnie wsuwasz od tyłu pin w odpowiednie miejsce. Pin zaskakuje tym metalowym wąsem ( już nie wypadnie ) a ty dodatkowo blokujesz całość tym różowym plastikiem i tyle.
EDIT
OK. Masz jeden przewód, bo pewnie wkładasz moduł od OIIFL, tak? ( bezpiecznik nr 6 )
OK. Masz jeden przewód, bo pewnie wkładasz moduł od OIIFL, tak? ( bezpiecznik nr 6 )
Aha - po FL.
Czyli co, kupuje ten pin, podpinam go do tego 1 kabelka, odpinam blokade, wsadzam w nr 6 ( bedzie 1 gniazdo, czy dwa? ) zapinam blokade, wsadzam bezpiecznik w pole nr 6 od strony drzwi. Wszystko ?
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
misiek^wro, dokładnie to jest cała robota. W gnieździe będzie tylko miejsce na jeden pin, bo druga strona bezpiecznika jest zasilana z takiej jakby szyny/zwory ( czyli ileś tam pinów połączonych ze sobą fabrycznie - zresztą jak spojrzysz od strony bezpieczników na wolne miejsca to zobaczysz, że w niektórych są już piny, właśnie po jednej stronie "wolnego miejsca" - ty dokładasz tylko tą drugą stronę ).
Wiazka polozona, najwiecej problemow mialem z dojsciem do peszla od strony silnika, pierw nie chcialy zejsc wycieraczki, pomogl olej motul i wlaczenie wycieraczek na full + lanie wody. Pozniej problemem okazal sie mechanizm wycieraczek - mam cale rece pociete, ale nie wyciagnalem dziada, tylko jakos odkrecilem i przeciagnalem wiazke.
Zaciagnalem ja na prawa strone auta - wsadzilem w worek i czeka na dalsze prace zwiazane z liftem.
Tyl gotowy, na dniach zapne czujniki, dzis chyba przylutuje kable can low i can high + zalatuje kable od przycisku :twisted:
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
, najwiecej problemow mialem z dojsciem do peszla od strony silnika, pierw nie chcialy zejsc wycieraczki, pomogl olej motul i wlaczenie wycieraczek na full + lanie wody. Pozniej problemem okazal sie mechanizm wycieraczek - mam cale rece pociete, ale nie wyciagnalem dziada, tylko jakos odkrecilem i przeciagnalem wiazke.
misiek^wro, a czemu nie przebijałeś się wiązką przez przepust w okolicy pedału sprzęgła. Tam jest dosyć łatwo przejść, trzeba tylko wyciągnąć aku, żeby był dostęp od strony komory silnika.
Generalnie to nie wiem czy chce mi sie znow przez ten peszedl meczyc
Pewnie wycieraczki zejda lekko, ale odkrecenie peszla wiaze sie z odkreceniem mechanizmu wycieraczek, a to scierwo niezle mi rece pocharatalo :evil:
Teraz sam nie wiem co dalej :roll: Przodu jeszcze nie podlaczam, narazie bedzie w foliowce jezdzil pod podszybiem, jedyne co to podlacze tyl, zalatuje calosc i ... i tak nie bedzie dzialac bo bedzie error przodu :twisted:
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
tak caly czas tak mam w profilu.no to teraz mam problem
Dobra już wiem co mnie zmyliło. W e-mailu napisałeś "octavia 2" i tak jakoś sobie to zakodowałem...
...
a te schematy tez bede nie aktualne czy tylko piny ktore podawales??
Na pewno nie zgadzają się numery pinów na CE, bo są inne wtyczki, a reszta zaraz zobaczę...
.....
Jeśli chodzi o hak to jest tylko jedna zmiana: OII bezpiecznik SC8 zmienia się w OIIFL na SC19 ( punkt A20 ).
A ten sygnał A18 do stopu jest na Centralnej elektryce wtyczka "C" 52 pinowa pin 17.
Alarm jest podłączony bezpośrednio do centralnej elektryki ( nie ma tych punktów B111 i B129 ).
Kowal właśnie jestem na etapie podłączania tego sygnału i z tego co Ty piszesz wynika, że powinienem się podpiąć pod pin 17 w kostce C, a ja w tym miejscu mam przewód po CAN-ie. Auto to O2 FL na CR.
Pozdrawiam
Komentarz