Bije kierownica

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Archi
    Classic
    • 2007
    • 36

    Bije kierownica

    Zamieszczone przez hEllo)
    @Luls, a pisałem że jest nowy, lepszy czas :diabelski_usmiech


    Hmmm :twisted: nic nie wiem na ten temat :?: Jakieś szczegóły proszę 8)
  • bartolini1978
    Elegance
    • 2006
    • 755

    #2
    Bije kierownica

    Witam
    Mam pytanie. Od pewnego czasu bije mi kierownica w czasie jazdy. Co dziwne zaczyna sie od 80 konczy na 150 jest to lekko ale wqur.... :evil: .
    Co dziwne jak przyspieszam bije bardziej a jak puszcze gaz prawie znika. Jesli jade slalomem to czuje na kierownicy jakby były krzywe koła.
    Co siekawe koła ok amory nowe , zawieszenie sprawdzone jest ok , maglownica ok
    Pytanie czy ktos ma jakis sensowny pomysł ca to jest.

    Komentarz


    • #3
      A koła wyważone ?

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        kola wywazone?

        hehe, spoznilem sie :diabelski_usmiech
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • bartolini1978
          Elegance
          • 2006
          • 755

          #5
          Perfekto opona optymalizowana z felgą

          Komentarz


          • #6
            można wyważać koła na samochodzie razem z półosiami... Nie wiem czy coś to zmieni ale...

            Komentarz

            • bartolini1978
              Elegance
              • 2006
              • 755

              #7
              hm... tego nierobiłem

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                bartolini1978, Co to za opony masz, jakie to sa kapcie :diabelski_usmiech Bo jak znam zycie niektore opony, chocby byly wywazone na 0/0 to i tak beda bic, bo opony maja bulwy i inne syfy.

                Czysciliscie piaste przed zalozeniem kol :idea:
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • bartolini1978
                  Elegance
                  • 2006
                  • 755

                  #9
                  Opona Michelin Pilot Sport PA2 225/45/17 przejechane ok 8tkm
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Czysciliscie piaste przed zalozeniem kol
                  zawsze czyszcze

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    A na starych kolach tez walilo, jakies mniejsze, badz zimowki :?:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • bartolini1978
                      Elegance
                      • 2006
                      • 755

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      A na starych kolach tez walilo, jakies mniejsze, badz zimowki
                      Maicroft, nie to sie stało niedawno

                      Komentarz

                      • Arek
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 3143

                        #12
                        U siebie zauwazyłem to samo, w poniedzialek jade zdjagnozowac co to moze byc,jak znajdziemy co boli to wrzuce info
                        -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                        Komentarz

                        • bartolini1978
                          Elegance
                          • 2006
                          • 755

                          #13
                          Arek, czekam niecierpliwie. Zastanawia mnie czy nieprzesuwa sie konstrukcja opony po mocnych hamowaniach.No zobaczymy .

                          Komentarz

                          • Tonny S
                            Drive
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 67

                            #14
                            bartolini1978, nie masz czasem wrazenia, ze tracisz kontrole nad autem przy duzej szybkosci i reakcja na ruchy kierownica sa opuznione ?? stojac na odpalonym aucie i krec kierownica w prawo/lewo na przemian i sprawdz czy wystepuja stuki na kolumnie kierowniczej lub pod lewa stopa postawiona na podstopniku.
                            www.leonclub.pl

                            Leon FR/ARL + powered by CompSport

                            Komentarz

                            • bartolini1978
                              Elegance
                              • 2006
                              • 755

                              #15
                              Zamieszczone przez Tonny S
                              bartolini1978, nie masz czasem wrazenia, ze tracisz kontrole nad autem przy duzej szybkosci i reakcja na ruchy kierownica sa opuznione ??
                              DOKŁADNIE

                              [ Dodano: Pią 28 Lip, 06 13:45 ]
                              sprawdziłem stuków niet

                              Komentarz

                              • Tonny S
                                Drive
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 67

                                #16
                                To jutro bede wiedzial na 100% ale stawiam na magiel.
                                www.leonclub.pl

                                Leon FR/ARL + powered by CompSport

                                Komentarz

                                • gisama
                                  Ambiente
                                  • 2006
                                  • 118

                                  #17
                                  Miałem podobne objawy, wyważałem koła ale pomogło tylko trochę. Właśnie wracam z b.dobrego zakładu wulk., okazało się, że mimo, że poprzedni gość opony wyważył to nie zauważył, żę alu (3 szt.) są pokrzywione. Przed chwilą zawiózł je do Centrum Naprawy Felg w Gdańsku Osowie. Mam nadzieję, że to jest przyczyną drżenia kierownicy. Notabene poprzedni gość (tani, ale warsztat skromny) mówił, że opona jest przychamowana co się okazało bzdurą!!! A ja już chciałem zamawiać oponę!!
                                  Pzdr Mariusz
                                  ________________
                                  1,9 TDI L&K 2000r

                                  Komentarz

                                  • Tonny S
                                    Drive
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 67

                                    #18
                                    gisama, to raczej nie chodzi o takie bicie jak przy pokrzywionych felach, które narasta wraz z zwiekszaniem predkosci i wystepuje w calym zakresie predkosci i nigdy nie ustepuje ;-)
                                    www.leonclub.pl

                                    Leon FR/ARL + powered by CompSport

                                    Komentarz

                                    • Hanz2k
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 522

                                      #19
                                      Myślę że chodzi o przeguby półosi.
                                      Hanz2k
                                      1,8 T by MT
                                      :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                      Komentarz

                                      • gisama
                                        Ambiente
                                        • 2006
                                        • 118

                                        #20
                                        Czy przeguby półosi nie hałasują przy mocnym skręcaniu? Ja ruszałem przy okazji zdjętych kół półosiami i nie wyczułem żadnego luzu. Przy skręcaniu też żadnych dżwięków, a pamiętam, że w poprzednich autkach przeguby odzywały sie właśnie przy skręcaniu
                                        Pzdr Mariusz
                                        ________________
                                        1,9 TDI L&K 2000r

                                        Komentarz

                                        • Hanz2k
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 522

                                          #21
                                          Przeboje z przegubami miałem w innym samochodzie - konkretnie w Fordzie Focusie. Przeguby nie hałasowały. Za to wibracje pojawiały się przy gwałtownym przyspieszaniu od około 70 kmh. Im dalej tym gorzej. . Jak odpuszczałem gaz to mijało. Ponadto miałem taką prędkość (około 160kmh ) gdzie wibracje znikały i pojawiały się bardzo mocno 10 kmh wyżej. Z półosiami walczyłem 50 kkm. Wymieniłem je 2 razy. Dopiero za trzecim podejściem okazało się iż przyczyną był dyfer skrzyni biegów, który po kolei rozwalał mi półosie. Ale objawy pierwotne miałem podobne do twoich.
                                          Hanz2k
                                          1,8 T by MT
                                          :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                          Komentarz

                                          • mwisniak
                                            Drive
                                            • 2005
                                            • 97

                                            #22
                                            Zamieszczone przez bartolini1978
                                            Perfekto opona optymalizowana z felgą
                                            Co masz dokładnie na myśli?

                                            Czy oznacza to, że wyważałeś te koła z tzw. testem drogowym? To takie wyważanie koła w symulowanych warunkach drogowych. Od jakiegoś roku wyważam tak koła w obu swoich autach i polecam to wszystkim.
                                            Robię to w krakowskim "Harp'ie" i na ich stronach znajdziesz więcej szczegółów: http://www.harp.com.pl/newsy.php3

                                            Co do wyważania "na aucie" - odradzam. Kiedy miałem problemy z drganiami u siebie imałem się wszystkiego, równiez tego - nie było efektów, a metoda była prymitywna, a na dodatek maszyna do rozpędzania koła na samochodzie niszczyła oponki :-/

                                            Co do tych wspominanych przeze mnie ww. drgań, to nie były specjalnie odczuwalne na kierownicy, a ich przyczyną były uszkodzone przeguby (oba) prawej półosi. I tak jak w przypadku opisywanym przez Hanz2k drgania były odczuwalne przy przyspieszaniu i znikały po odpuszczeniu gazu.

                                            Nie wykluczam także skrzywienia którejś z felg - na naszych drogach o to nie trudno, zwłaszcza, że pomykasz na 17-stkach.

                                            Na Twoim miejscu zamieniłbym na chwile wszystkie koła, do testów, a chociażby tył z przodem, a szybko się przekonasz czy to felgi + opony, czy reszta auta.
                                            (Ja na takie okazje dorobiłem sobie do mojej akumulatorowej wkrętarki nasadki do odkręcania srub od kół i aż chce się je zdejmować i zakładać, a cała operacja jest znacznie szybsza)

                                            p.s.
                                            Będziesz na krakowskim, gokart'owym spocie?
                                            Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez mwisniak
                                              Nie wykluczam także skrzywienia którejś z felg - na naszych drogach o to nie trudno, zwłaszcza, że pomykasz na 17-stkach.
                                              Wykrzywienie felgi wychodzi na wyważaniu koła... mam to już za sobą.

                                              Komentarz

                                              • mwisniak
                                                Drive
                                                • 2005
                                                • 97

                                                #24
                                                Bezduszny,

                                                pozostaje zawsze kwestia, czy spec od wyważanie Ci o tym powie, czy próbuje to wyważyć...
                                                Miałem kiedyś taką przygodę, że mi nie powiedzieli, bo nie mieli sprzętu do prostowania felg, więc skrzywienie próbowali zminimalizować jakimiś dużymi odwaznikami... Gdy ich przycisnąłem (mam tego pecha, ze w swoim aucie słyszę kazdy stuk, czuję drgania idt.) to najpierw mówili, że felga była trudna w wyważeniu ???, a jak pojechałem do specy od gum (ww. Harp) to nawet ja stojąc obok widziaem, że felga jest skrzywiona.
                                                Na szczęscie udało się wyprostować i jest OK
                                                Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS

                                                Komentarz

                                                • ===Tomy===
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 552

                                                  #25
                                                  Również po założeniu nowych oponek 2 tygodnie po ich dotarciu mam bicie na kole kierownicy przy prędkościach od 100-130km. Poniżej i powyżej zakresu wszystko OK. Psia mać.
                                                  W środę wymieniam wreszcze przekładnie wspomagania to zwrócę uwagę. Nadmienie, że jestem już po wymianie prawego drążka i końcówki. Co jest ?
                                                  Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                                                  Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                                                  Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...