Bije kierownica

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartolini1978
    Elegance
    • 2006
    • 755

    #76
    mariobros, ja tarcze na gwarancji wymieniłem po 50tkm ale mieli ograniczyc limit km

    Komentarz

    • mwisniak
      Drive
      • 2005
      • 97

      #77
      Mariobros,

      myślę, że powodzenie wymiany tarcz na gwarancji to kwestia determinacji Twojego kolegi. Jeżeli recepcjonista/konsultant serwisu mu odmówi, to niech zwróci się - PISEMNIE - do Kierownika Serwisu, bądź Szefa ASO z KOPIĄ do SKODA AUTO POLAND.
      W moim przypadku to zawsze działało.

      A swoją drogą by skrzywić tarcze, to nie jest koniecznym by musiała być rozgrzana do czerwoności podczas przygody z kałużą... Tarcze/klocki przy byle hamowaniach nagrzewają się kosmicznie - masa auta, jakaś predkość i wszystko to w czasie hamowania idzie w ciepło.
      Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS

      Komentarz

      • mariobros
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 551

        #78
        Zamieszczone przez bartolini1978
        mariobros, ja tarcze na gwarancji wymieniłem po 50tkm ale mieli ograniczyc limit km
        OOOOO! A to ciekawe. Czyli jednak czasem się zdarza. Podzielę się z kumplem tą informacją Niech próbuje...
        Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
        Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

        Komentarz

        • bartolini1978
          Elegance
          • 2006
          • 755

          #79
          mariobros, niech znajomemu pokarzą gdzie jest napisane do jakiego przebiegu tarcze mają gwarancje .

          Komentarz

          • mariobros
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 551

            #80
            Zamieszczone przez bartolini1978
            mariobros, niech znajomemu pokarzą gdzie jest napisane do jakiego przebiegu tarcze mają gwarancje .
            OK :kciukgora
            Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
            Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

            Komentarz

            • Lacrima
              Classic
              • 2005
              • 35

              #81
              Miesiąc temu, przy hamowaniu kierownica zaczęła BARDZO bić. Od razu wiedziałem, że to tarcze. Pojechałem do serwisu, wymieniłem tarcze na Lucas. Jakieś dwa miesiące temu wymieniałem klocki (oryginalne 2mm grubsze) przy przeglądzie - było to jeszcze przed biciem kierownicy. Po wymianie tarcz - pojeździłem chwilę i okazało się, że od samego początku lekko bije pedał hamulca i bardzo, ale to bardzo delikatnie kierownica i to nie zawsze. Przy hamowaniu (np. czerwone światło) mniej więcej gdzieś tak od 20km/h czuję bardzo delikatne skokowe hamowanie (trudno to wyjaśnić, tak, jakby w jednym miejscu tarcza była grubsza i kiedy klocek natrafia na to miejsce - samochód przez sekundę hamuje delikatnie mocniej. Tak było również przy poprzednich tarczach - tyle, że bardziej odczuwalne. Jest to wyczuwalne tylko z poziomu kierowcy. Jednak strasznie mnie denerwuje. Czy mogą to być tylne tarcze? Oczywiście podczas jazdy kierownica nie bije, przy każdej prędkości... Muszę jeszcze dodać, że mam wybite gumy, które są u góry na wahaczach (nie wiem jak się nazywają) - czy to też może mieć wpływ? ponieważ przez te wybite gumy, przechodzi delikatnie bicie na kierownice, kiedy jadę po wertepach.

              Koła to P7 205/55 R16 - oryginalne alufelgi skody.

              Z góry dziękuję za odpowiedzi,
              Łukasz.
              dziwne, u mnie to działa

              Komentarz

              • nico21
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 2640
                • Volkswagen

                #82
                Lacrima, jak kierownica abije ci tylko podczas hamowania to na pewno sa winne przednie tarcze - ja mam to samo, wymieniam je w przyszłym tygodniu i dam zna czy pomogło - mam nadzije ze tak :!:
                A bicie pedału hamulca jest spowodowane wykrzywieniem tylnich tarcz - ja je tocze choc pedał mi jeszcze nie bije, ale wiem ze sa skrzywione - sprawdziłem jak dzwignałem na lewarku i pokreciłem kołem :/
                DACAR.team

                Komentarz


                • #83
                  Sprawdz też ABS. Spotkałem się z przypadkiem kiedy w wyniku jego uszkodzenia (chyba jakiegoś czujnika s Skoda Fabia) też było "bicie" pedału (lub gey'a jak kto woli :diabelski_usmiech ) hamulca.

                  Komentarz

                  • Lacrima
                    Classic
                    • 2005
                    • 35

                    #84
                    Zamieszczone przez nico21
                    Lacrima, jak kierownica abije ci tylko podczas hamowania to na pewno sa winne przednie tarcze - ja mam to samo, wymieniam je w przyszłym tygodniu i dam zna czy pomogło - mam nadzije ze tak :!:
                    od nowości? zrobiłem na nich niecały 1000km!

                    Zamieszczone przez nico21
                    A bicie pedału hamulca jest spowodowane wykrzywieniem tylnich tarcz - ja je tocze choc pedał mi jeszcze nie bije, ale wiem ze sa skrzywione - sprawdziłem jak dzwignałem na lewarku i pokreciłem kołem :/
                    tego się właśnie spodziewałem

                    Zamieszczone przez bezduszny
                    Sprawdz też ABS. Spotkałem się z przypadkiem kiedy w wyniku jego uszkodzenia (chyba jakiegoś czujnika s Skoda Fabia) też było "bicie" pedału (lub gey'a jak kto woli :diabelski_usmiech ) hamulca.
                    bicie jest bardzo delikatne, zupełnie inne, niż to przy ABS.
                    dziwne, u mnie to działa

                    Komentarz


                    • #85
                      Zamieszczone przez Lacrima
                      od nowości? zrobiłem na nich niecały 1000km!
                      Sprawdz czy są dokładnie (prosto) przykręcone.

                      Co do tylnych tarcz... to nie spotkałem się z tym osobiście mimo "zajechania" już kilkunastu kompletu tarcz w różnych samochodach. Tylne tarcze nie nagrzewają się aż tak bardzo... więc ryzyko ich wkrzywienia jest zdecydowanie mniejsze

                      Komentarz

                      • nico21
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 2640
                        • Volkswagen

                        #86
                        Zamieszczone przez Lacrima
                        od nowości? zrobiłem na nich niecały 1000km!
                        wystarczy ze byy rozgrzane i wjechałes do kałuzy - dostały szoku termicznego i sie pogieły.


                        Zamieszczone przez bezduszny
                        Tylne tarcze nie nagrzewają się aż tak bardzo... więc ryzyko ich wkrzywienia jest zdecydowanie mniejsze
                        wystarczy ze reczny bedzie nia całkowice spuszczony lub poprostu klocki sie nie beda cofac. w tylnych hamulcach miedzy jarzmem a klockami jest taka blaszka -pod nia oraz nad zniera sie duzo brudu i powoduje on ze sie nie cofia klocki - przegrzewaja tarcze.
                        DACAR.team

                        Komentarz


                        • #87
                          Zamieszczone przez nico21
                          wystarczy ze reczny bedzie nia całkowice spuszczony lub poprostu klocki sie nie beda cofac. w tylnych hamulcach miedzy jarzmem a klockami jest taka blaszka -pod nia oraz nad zniera sie duzo brudu i powoduje on ze sie nie cofia klocki - przegrzewaja tarcze
                          No tak... To jest możliwe kiedy ktoś nie będzie widział kontrolki ręcznego lub nie będzie czyścić, sprawdzać i smarowac hamulców przynajmniej raz na rok.

                          Komentarz

                          • Lacrima
                            Classic
                            • 2005
                            • 35

                            #88
                            Zamieszczone przez nico21

                            wystarczy ze byy rozgrzane i wjechałes do kałuzy - dostały szoku termicznego i sie pogieły.
                            zwróciłem na to uwagę i to miejsca nie miało od kąd są nowe.

                            Zamieszczone przez nico21
                            wystarczy ze reczny bedzie nia całkowice spuszczony lub poprostu klocki sie nie beda cofac. w tylnych hamulcach miedzy jarzmem a klockami jest taka blaszka -pod nia oraz nad zniera sie duzo brudu i powoduje on ze sie nie cofia klocki - przegrzewaja tarcze.
                            i tutaj masz rację, zwróciłem mechanikowi uwagę, że chyba klocki z tyłu się nie cofają, bo przy ruszaniu słyszę wyraźny trzask z tyłu (nie zawsze) z lewej i prawej... zapomniał jednak do tego zaglądnąć podczas wymiany tarcz z przodu.
                            dziwne, u mnie to działa

                            Komentarz

                            • nico21
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 2640
                              • Volkswagen

                              #89
                              Zamieszczone przez Lacrima
                              zwróciłem na to uwagę i to miejsca nie miało od kąd są nowe.
                              no to moze wada lub nieodpowiedni montaz - nierówno dokrecone.

                              [ Dodano: Sro 09 Sie, 06 23:27 ]
                              Lacrima,

                              aha a ile cie kosztował inwestycja w przednie hamulce?? nie lepiej było kupic cos lepszego niz Lucas`a :?:
                              DACAR.team

                              Komentarz

                              • RomanS
                                Elegance
                                • 2004
                                • 804

                                #90
                                Zamieszczone przez Lacrima
                                nico21 napisał/a:

                                wystarczy ze reczny bedzie nia całkowice spuszczony lub poprostu klocki sie nie beda cofac. w tylnych hamulcach miedzy jarzmem a klockami jest taka blaszka -pod nia oraz nad zniera sie duzo brudu i powoduje on ze sie nie cofia klocki - przegrzewaja tarcze.


                                i tutaj masz rację, zwróciłem mechanikowi uwagę, że chyba klocki z tyłu się nie cofają, bo przy ruszaniu słyszę wyraźny trzask z tyłu (nie zawsze) z lewej i prawej... zapomniał jednak do tego zaglądnąć podczas wymiany tarcz z przodu.
                                Myślicie tu trochę na skróty i ktoś może potraktować to dosłownie. Przecież klocki NIGDY się nie cofają ! One przestają być tylko dociskane do tarczy gdy przestajemy hamować. Oczywiście zakładając, że tłok w zacisku działa prawidłowo, bo to tłok się cofa. Ruch tarczy powoduje, że klocki zostają delikatnie "odrzucone". Oczywiście nie dalej niż pozwala na to cofnięty tłok. Osobiście miewałem zabrudzone blaszki tak, że nie było ich widać i wszystko działało. Przejaskrawiając to dobrze mieć bijące tarcze, wtedy ich ruch odrzuci (cofnie) klocki :szeroki_usmiech
                                Zapieczony tłok natomiast ewidentnie może być jak najbardziej powodem ciągłego ocierania klocków. Z moich doświadczeń wynika jednak, że winna temu może być tylko nieszczelna (uszkodzona) osłona przeciwkurzowa tłoka. Przy sprawnych osłonach zaciski działają płynnie i po 10 lat.

                                Trzask z tyłu ma swoje wytłumaczenie. Mianowicie woda+zaciągnięty ręczny+kilka godzin+(ewentualnie) temperatura. Sytuacja ma miejsce gdy myjemy samochód na zaciągniętym ręcznym i potem tak postoi lub np. po deszczowej nocy na parkingu przy zaciągniętym ręcznym. Korozja po prostu "przykleja" klocki do tarcz i zwolnienie ręcznego nie odrywa kloców od nich, dopiero ruszenie autem to robi. I stąd ten trzask. To zresztą drugi dowód, że nie ma żadnego mechanizmu, który cofałby klocki. :wink:
                                Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                Komentarz

                                • bartolini1978
                                  Elegance
                                  • 2006
                                  • 755

                                  #91
                                  Zamieszczone przez Lacrima
                                  Przy hamowaniu (np. czerwone światło) mniej więcej gdzieś tak od 20km/h czuję bardzo delikatne skokowe hamowanie
                                  To napewno tarcze
                                  Zamieszczone przez Lacrima
                                  od nowości? zrobiłem na nich niecały 1000km!
                                  moje
                                  Moje zimmermany biły po 700 km przetoczyłem ,dotarłem 2000km , i lipa lekko bije kierownica

                                  Komentarz

                                  • mwisniak
                                    Drive
                                    • 2005
                                    • 97

                                    #92
                                    Lacrima,
                                    myślę, że nie ma co "wróżyć z fusów" - najlepiej po prostu zmierzyć bicie tych tarcz i już. U kogo to zakładałeś?
                                    Wymieniałem kiedyś w Godula Motosport tarcze w Corollce (drugie auto) i po jakimś czasie tarcze zaczeły strasznie bić. Goście mają jakiś przyrząd, do którego mocują "podejrzaną" tarczę i mierzą ile bije. Każdy z producentów ma na to jakieś swoje normy.
                                    W opisywanym przeze mnie przypadku (były to gładkie tarcze EBC) reklamacja została uznana i nowe tarcze działają aż miło.

                                    W Twoim przypadku - musisz odpowiedzieć sobie na pytanie: jak obchodzisz się z hamulcami; delikatnie, czy też brutalnie.
                                    Druga sprawa - jeżeli te Lucas'y są krzywę i mają przejechane jedynie 1000 km, ja bym się starał je wymienić na dobre.

                                    I jeszcze jedna kwestia o której ktoś już wyżej wspominał:
                                    przed założeniem nowej tarczy mechaniory powinni bardzo dokładnie oczyścić powierchnie piastu, by tarcza dobrze przylegałą i równo leżała, i nie biła.
                                    Zwracał mi na to uwagę Nexus6, od którego włąsnie kupiłem śliczny komplacik EBC Turbo Groove + Green Stuff, który właśnie dziś się zakłada.
                                    Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS

                                    Komentarz

                                    • Chicken
                                      Ambiente
                                      • 2004
                                      • 113

                                      #93
                                      Zamieszczone przez nico21
                                      no to moze wada lub nieodpowiedni montaz - nierówno dokrecone.
                                      może autko długo stało i tarcze zaśniedziały i wtedy też może powstać problem z biciem
                                      Ja tak miałem. Skodowka stała miesiąc bo byłemn na L4 i po uruchomieniu okazało się, ze telepie kierowniczka przy hamowaniu i nie pomogło dotacie po 2-3 tys. km.
                                      Do wymiany, ale udało sięzałatwić to gwarancyjnie
                                      Pozdrawiam

                                      "Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
                                      Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
                                      Tu łączymy teorię z praktyką.
                                      To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."

                                      Komentarz

                                      • Martinez
                                        L&K
                                        • 2004
                                        • 1366
                                        • Audi

                                        #94
                                        Nie chce marudzić w każdym temacie ale objaw delikatnego hamowania pulsacyjnego mam przy moim nieszczęsnym ząbkowaniu opon. Jeżeli towarzyszy temu też jakiś hałas to może to być to co u mnie.
                                        Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                                        teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                                        czarna AR 156 1.8 T.Spark

                                        Komentarz

                                        • Chicken
                                          Ambiente
                                          • 2004
                                          • 113

                                          #95
                                          przez wyżabkowane oponki też może być
                                          Pozdrawiam

                                          "Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
                                          Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
                                          Tu łączymy teorię z praktyką.
                                          To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."

                                          Komentarz

                                          • bartolini1978
                                            Elegance
                                            • 2006
                                            • 755

                                            #96
                                            Zamieszczone przez Chicken
                                            Do wymiany, ale udało sięzałatwić to gwarancyjnie
                                            no to nietylko ja wymieniam tarcze na dwarancji :wink:

                                            Komentarz

                                            • Tymon
                                              RS
                                              • 2004
                                              • 2970

                                              #97
                                              Sory że odgrzebuje Kotleta, ale po co zakładać nowy temat :wink:
                                              Wracając do sprawy wyważania kół.
                                              W piątek podjechałem do salonu Michelin z reklamacją, gdyż właśnie w przedziale 80-150km/h na całą budę przenosiły się drgania przy dodawaniu gazu.
                                              Panowie przekonani, że wyjeżdzając po wymianie dałem buta, więc przyczyna prosta...opona obróciła się na feldze
                                              Wrzucili na testerek drogowy i klops...okazało się że jest ok
                                              Więc miły Pan kierownik postanowił wyważyć felgi na Szkodniku.
                                              Podjechali wściekłą maszynką, kółka wyważyli i wszystko jest ok żadnych drgań, NIC :!:
                                              No ale teraz moje pytanko do was, być może ktoś z was z czymś takim się spotkał.
                                              Czy zmieniająć kołka z tyłu na przód, po 10tyś będę musiał również podjechać no wyważenie tych kółek :?:
                                              Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                              Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                              BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                              Komentarz

                                              • Tonny S
                                                Drive
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 67

                                                #98
                                                Zamieszczone przez Tymon
                                                Czy zmieniająć kołka z tyłu na przód, po 10tyś będę musiał również podjechać no wyważenie tych kółek
                                                Wypadalo by wywazac przy kazdej zmianie polozenia opony, zwłaszcz, ze miałes dowazane na aucie (czy zle czytam ??) tak czy siak trzeba wywazyc.
                                                www.leonclub.pl

                                                Leon FR/ARL + powered by CompSport

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #99
                                                  Tak po kazdym odkreceniu kola bedziesz mial problemy A piaste dobrze oczyscili i pierscien centrujacy dobrze siedzi. Bo wywaza sie najczesciej bez niego, a potem zakladasz i moze cos zle siasc.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  • Tymon
                                                    RS
                                                    • 2004
                                                    • 2970

                                                    Tonny S, dobrze czytasz bo tak napisałem
                                                    Maicroft, ale po każdym odkręceniu :?: czy tylko po przekładce z tyłu na przód :?: :roll:
                                                    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                                    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                                    BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...