Bije kierownica

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gisama
    Ambiente
    • 2006
    • 118

    #26
    Wymieniłem opony (Dunlopy SP Sport 01), wyprostowałem felgi. Nie odczuwam już oraktycznie żadnych drgań, chociaż wymienię jeszcze lewy sworzeń (w warsztacie przy ustawianiu geometrii mechanik orzekł, że nalęzy go wymienić, aczkolwiek podczas przeglądu technicznego nie mieli żadnych zastrzeżeń do elementów zawieszenia). Jeżdżąc ostatnio po różnych warsztatach przypomina sięmi tvnowska "usterka". Np jede warsztat w Wejherowie wymieniał mi tylne klocki przez 4 dni i jeszcze nie zakończył, aż szkoda gadać.
    Pzdr Mariusz
    ________________
    1,9 TDI L&K 2000r

    Komentarz

    • bartolini1978
      Elegance
      • 2006
      • 755

      #27
      mwisniak, ===Tomy===, bezduszny, Hanz2k, ok mysle o przegubach ale mam dopiero 70tkm (na co prawda niezle ładuje)

      Komentarz

      • ===Tomy===
        Rider
        • 2006
        • 552

        #28
        Zamieszczone przez bartolini1978
        mwisniak, ===Tomy===, bezduszny, Hanz2k, ok mysle o przegubach ale mam dopiero 70tkm (na co prawda niezle ładuje)
        101kkm przebiegu, sądzisz że zrobiły już kaput ? Przy skręcie na postoju przy włączonym silniku nic nie strzela, nic nie trzeszczy. Jak najszybciej zdiagnozować uszkodzone przeguby ?
        Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
        Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
        Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

        Komentarz

        • bartolini1978
          Elegance
          • 2006
          • 755

          #29
          Jutro przekładam opony i felgi od kolegi Bory a on jedzie na moich 17 i zobaczymy efekt. Jesli nie to to.... :evil: przeguby. Miałem kiedys cos takiego w Fordzie ale wtedy były przechamowane koła a te są OK

          Komentarz

          • ===Tomy===
            Rider
            • 2006
            • 552

            #30
            Zamieszczone przez bartolini1978
            Jutro przekładam opony i felgi od kolegi Bory a on jedzie na moich 17 i zobaczymy efekt. Jesli nie to to.... :evil: przeguby. Miałem kiedys cos takiego w Fordzie ale wtedy były przechamowane koła a te są OK
            Znajomy dał mi przed chwilą do myślenia twierdząc, że tarcze mogą być pokrzywione.
            W sumie przy tym przebiegu przy np. Toyotach bez ingerencji się nie obywało.
            Co sądzisz ?

            PS. Przełożę na początek kółeczka. Tył dam na przód i odwrotnie i sprawdzę wówczas.
            Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
            Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
            Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

            Komentarz

            • mwisniak
              Drive
              • 2005
              • 97

              #31
              Mam pytanie:

              Co to są "przehamowane koła"?
              Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS

              Komentarz

              • Arek
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 3143

                #32
                Zamieszczone przez ===Tomy===
                Znajomy dał mi przed chwilą do myślenia twierdząc, że tarcze mogą być pokrzywione.
                W sumie przy tym przebiegu
                przebieg jest malo istotny,wszyscy wiemy ze w Octaviach wystarczy pare razy porzadnie zachamowac i tarcze gna sie jak szalone. u mnie po 30kkm juz polecialy.
                -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                Komentarz

                • ===Tomy===
                  Rider
                  • 2006
                  • 552

                  #33
                  Zamieszczone przez Arek
                  przebieg jest malo istotny,wszyscy wiemy ze w Octaviach wystarczy pare razy porzadnie zachamowac i tarcze gna sie jak szalone. u mnie po 30kkm juz polecialy.
                  Dziękuję za odpowiedź. To faktycznie, nieciekawie. Pora chyba rozbić skarbonkę i dołożyć kolejny grosz do auta.

                  PS. Jakieś fatum, wszystko mi wychodzi przy. 100.000 przebiegu (przekładnia, wyciek chłodnicy, bicie kół, mocne burczenie przy klimie, jeszcze wgniotka w drzwiach) - ktoś zdecydowanie zauroczył moją piękną czeszkę :diabelski_usmiech
                  Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                  Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                  Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #34
                    Zamieszczone przez ===Tomy===
                    Zamieszczone przez Arek
                    przebieg jest malo istotny,wszyscy wiemy ze w Octaviach wystarczy pare razy porzadnie zachamowac i tarcze gna sie jak szalone. u mnie po 30kkm juz polecialy.
                    Dziękuję za odpowiedź. To faktycznie, nieciekawie. Pora chyba rozbić skarbonkę i dołożyć kolejny grosz do auta.

                    PS. Jakieś fatum, wszystko mi wychodzi przy. 100.000 przebiegu (przekładnia, wyciek chłodnicy, bicie kół, mocne burczenie przy klimie, jeszcze wgniotka w drzwiach) - ktoś zdecydowanie zauroczył moją piękną czeszkę :diabelski_usmiech
                    no to taki mniej wiecej przebieg, po ktorym mozna sie spodziewac, ze poleci pare rzeczy, oprocz wgniotki oczywiscie
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • bartolini1978
                      Elegance
                      • 2006
                      • 755

                      #35
                      Zamieszczone przez mwisniak
                      Co to są "przehamowane koła"?
                      najgorsze dla opony jest ostre hamowanie . Bardzo dostaje w tyłek konstrukcja opony i zaczyna sie bicie koła . Na wyważarce widac skaczące koło (tak twierdzi dobry wulkanizator z Michelina).
                      Ja tak zniszczyłem 2 poprzednie opony z przodu

                      Komentarz

                      • EŁ
                        L&K
                        • 2004
                        • 1168
                        • Octavia III (5E3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                        #36
                        mam podobne objawy , u mnie bicie zaczyna sie przy 140 i przy ok 150 sie kończy. Koła były wywazane kilka razy, w sumie są ok trylko jedno na tyle ma leciutkie podbicie ale to nie powinno powodować takich objawów. Odstawiałem ze dragania mogą pochodzic od dwumasy ale na luzie przy tych predkosćiach tez bija....co najdziwniejsze u mnie najmocniejsze bicia sa jak jade spokojnie i napedzam sie powoli do tej predkosci...jak robie to dynamicznie bicia nie ma...jak autko obciazone to bicia sa o wiele mocniejsze......ja obstawiam amortyzatory..ale dopiero jak wymienie to bede mógł coś powiedzieć.

                        Czy krzywe tarcze nie powinny sie też objawiac przy hamowaniu?

                        Komentarz

                        • ===Tomy===
                          Rider
                          • 2006
                          • 552

                          #37
                          Zamieszczone przez bartolini1978
                          Ja tak zniszczyłem 2 poprzednie opony z przodu
                          W pierwszym roku użytkowania Octavki sprawdzałem sprawność hamulca ręcznego na płycie pobliskiego lotniska - efekt nowe Continentale poszły na złom. W miejscu mocniejszego zaciągnięcia tak dostały po bieżniku, że zrobił się płaski placek. Od tamtej pory już wiem co znaczy porządny ręczny w Octavii i do tego na betonie

                          Szkoda - > dzięki. Dodatkowo wszystko zależy od stylu jazdy. Nie ma oszczędzania to fakt. Dla porównania znajomy na 1.9TD 90PS z 1999 roku, nakulane już 165kkm głównie dojazdy do pracy i raz do roku urlop po kraju i poza czynnościami serwisowymi jeszcze nic nie robił.
                          Co więcej nawet amortyzatory mają sprawność bliską 65%

                          BTW: jeśli okaże się, że to wina tarcz (chociaż w ciszy stawiam na felgę, niegdyś skrzywiłem rant) to w jakie warto zainwestować ?

                          -> u mnie przy hamowaniu też bije.
                          Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                          Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                          Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                          Komentarz

                          • nico21
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 2640
                            • Volkswagen

                            #38
                            ===Tomy===, jesli chodzi o tarcze to zlezy od zamoznosci portfela Ja włąsnie jestem na tym etepie i zamierzam kupic tarcze EBC Turbo Groove, klocki EBC Green Stuff n oi odrazu płyn EBC BF307 taki zestaw to około 1000,- Ale na hamulcach sie nie oszczedza :!: :!: :!:
                            DACAR.team

                            Komentarz

                            • ===Tomy===
                              Rider
                              • 2006
                              • 552

                              #39
                              Zamieszczone przez nico21
                              ===Tomy===, jesli chodzi o tarcze to zlezy od zamoznosci portfela Ja włąsnie jestem na tym etepie i zamierzam kupic tarcze EBC Turbo Groove, klocki EBC Green Stuff n oi odrazu płyn EBC BF307 taki zestaw to około 1000,- Ale na hamulcach sie nie oszczedza :!: :!: :!:
                              Fakt, drogo ale reasumując seria mi wystarczy. Nie zakładam dłuższego niż jeszcze max.2-2,5 roku użytkowania Octavki więc nie będę szalał. Sądzę, że wybiorę coś pośredniego pomiędzy serią a drogim EBC. Może Brembo ?
                              Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                              Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                              Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                              Komentarz

                              • bartolini1978
                                Elegance
                                • 2006
                                • 755

                                #40
                                Zamieszczone przez
                                ja obstawiam amortyzatory..ale dopiero jak wymienie to bede mógł coś powiedzieć.
                                anory ja man nowe
                                Zamieszczone przez ===Tomy===
                                BTW: jeśli okaże się, że to wina tarcz
                                Tarcze toczyłem i nic niedało

                                Komentarz

                                • ===Tomy===
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 552

                                  #41
                                  Zamieszczone przez bartolini1978
                                  Tarcze toczyłem i nic niedało
                                  Mechanik mi inputował, że jeśli jest skrzywienie toczenia mija się z celem.
                                  Tylko nowe.
                                  Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                                  Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                                  Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                                  Komentarz

                                  • mwisniak
                                    Drive
                                    • 2005
                                    • 97

                                    #42
                                    Tomy,

                                    w kwestii hampli możesz się pokusić na gładkie tarcze brembo - cena z przód (280mm) 220,- zł za parę, do tego komplet klocków Ferodo DS Performance* 352,- zł i koniecznie zmień płyn!
                                    Nie zapominaj także o hamulcach na tylnej osi - one też hamują :-)

                                    */- jak nie masz kasy - wystarczy Ferodo Premier za jedyne 130,- zł
                                    Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS

                                    Komentarz

                                    • bartolini1978
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 755

                                      #43
                                      Zamieszczone przez ===Tomy===
                                      Mechanik mi inputował, że jeśli jest skrzywienie toczenia mija się z celem.
                                      Tylko nowe.
                                      masz racje bo przetoczyłem i qrwy zaczynają bic :evil:

                                      Komentarz

                                      • ===Tomy===
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 552

                                        #44
                                        Zamieszczone przez mwisniak
                                        Tomy,

                                        w kwestii hampli możesz się pokusić na gładkie tarcze brembo - cena z przód (280mm) 220,- zł za parę, do tego komplet klocków Ferodo DS Performance* 352,- zł i koniecznie zmień płyn!
                                        Nie zapominaj także o hamulcach na tylnej osi - one też hamują :-)

                                        */- jak nie masz kasy - wystarczy Ferodo Premier za jedyne 130,- zł
                                        Dziękuję serdecznie.
                                        Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                                        Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                                        Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                                        Komentarz

                                        • mwisniak
                                          Drive
                                          • 2005
                                          • 97

                                          #45
                                          Zamieszczone przez bartolini1978
                                          Mechanik mi inputował, że jeśli jest skrzywienie toczenia mija się z celem.
                                          Tylko nowe.
                                          masz racje bo przetoczyłem i qrwy zaczynają bic
                                          im tarcza "chudsza" tym mniej odporna na działanie ciepła
                                          toczenie to dobre solution dla "dziadków" uzywających samochodów do przemieszczania się, którzy nie dociskają do dechy, a o zwiększaniu mocy nawet nie słyszeli...
                                          Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS

                                          Komentarz

                                          • bartolini1978
                                            Elegance
                                            • 2006
                                            • 755

                                            #46
                                            Zamieszczone przez mwisniak
                                            to dobre solution dla "dziadków" uzywających samochodów do przemieszczania się, którzy nie dociskają do dechy, a o zwiększaniu mocy nawet nie słyszeli...
                                            oj chyba masz racje

                                            Komentarz

                                            • Arek
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 3143

                                              #47
                                              i jak pisalem bylem dzis u mechanika.Drązki i gumy stabilizatorow ok ,skrzynia troche huczy ale powiedział ze niema co sie stresowac,stwierdzil ze trze=ba wywazyc koła-jakbym niewiedział.Wywazałem niedawno ale pojechal i jednak znowu były bicia na kole.Teraz troche lepiej sie auto zachowuje przy przyspieszaniu ale przy hamowaniu niestety jeszcze bije troszke,taik jak myslałem rtarcze do wymiany :evil:
                                              -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                              Komentarz

                                              • aldam
                                                L&K
                                                • 2006
                                                • 1036

                                                #48
                                                Małe OT ale dotyczy tematu.

                                                Jak można sprawdzić felgi czy nie są krzywe (bez opon)?
                                                Audi A4 1.8TFSI

                                                Komentarz

                                                • gisama
                                                  Ambiente
                                                  • 2006
                                                  • 118

                                                  #49
                                                  Witam, to stwierdzą w dobrym zakładzie wulk., od razu widać czy felga nie jest "kwadratowa". U mnie były 3 + zapas. Teraz jest oki, dzisiaj jeszcze wymieniłem sworzeń lewy, ustawiłem geometrię i aż się chce jeździć!!!
                                                  Pzdr Mariusz
                                                  ________________
                                                  1,9 TDI L&K 2000r

                                                  Komentarz

                                                  • mwisniak
                                                    Drive
                                                    • 2005
                                                    • 97

                                                    #50
                                                    Bartolinii,

                                                    jeszcze jeden, bardzo trywialny pomysł:

                                                    sprawdzałeś, czy koła są dobrze dokręcone?
                                                    (kiedyś miałem taką przygode, kiedy w alu śruby popuściły)
                                                    Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...