Pracuję w branży samochodowej i u nas, te tratatytki nazywają się faszetami. Jak by tego nie nazwać, to nie kumam jak mam trytytkami przymocować szybę. Co prawda problem mnie nie dotyczy (jeszcze :P ) ale chętnie dowiem się czegoś nowego. Tak więc czekam na odcinek: "trytytki dla opornych" :roll:
Szyba w dolnej części ma zbrojony metalem otwór, a ten plastikowy element z tyłu ma taki uchwyt/wypustkę, która w ten otwór wchodzi. Cała sprawa polega na tym, by po umieszczeniu tej wypustki w zbrojonym otworze, przymocować ją faszetami Szyby nie spadają przez przeciążenia pionowe (np. grawitację, czy podnoszenie/opuszczanie), ale przez siły poziome - uderzenie w drzwi, zamykanie drzwi z opuszczoną szybą itp.
Pozdr!
BP
PS robimy listę zgodnie z kolejnością pojawiania się
Niestety ten problem dopadł i mnie z tym że ja już wymieniłem elementy we wszystkich 4 drzwiach. Jeśli chodzi o dzwi tylne to koszt jest niewielki, można kupić plastiki z białego tworzywa w innym już kształcie plus trzymak metalowy do szyby. Nowy komplet kosztuje ~50 PLN. Natomiast większy kłopot jest z przodem. Niestety cwaniaczki już nie produkują osobnych plastików z trzymakami i trzeba kupić cały podnośnik ( bez silnika ma się rozumieć ) koszt jednego to ~200 PLN. Długo zgłębiałem temat i tylko tak udało mi się go rozwiązać.
BaPit - co do trytytek. Nie chcę krakać ale to tworzywo z którego są wykonane nie toleruje niskich temperatur - jestem prawie pewien że popękają...... a wtedy.... ale naprawdę nie życzę...
... aaa , tego akurat nie wiedziałem, dzięki za wyjaśnienia
Zamieszczone przez borut
co do trytytek. Nie chcę krakać ale to tworzywo z którego są wykonane nie toleruje niskich temperatur
jeśli to nie jakieś tanie podróbki to wytrzymają niskie temperatury - można je spotkać w wielu zakątkach naszych samochodów (głównie w wiazkach elektrycznych) i jakoś się nie rozpodają po zimie :wink:
90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?
jeśli to nie jakieś tanie podróbki to wytrzymają niskie temperatury - można je spotkać w wielu zakątkach naszych samochodów (głównie w wiazkach elektrycznych) i jakoś się nie rozpodają po zimie :wink:
też tak uważam. montowałem już nimi elementy podlegające większym przeciążeniom i jakoś nic się nie działo - a zima w tym roku nie należała do lekkich....
Chyba tak ale nie dam glowy. Jezeli masz auto po lifcie to spokojnie kupisz w aso, a jezeli nie to mege zalatwic trzymak + niepekajacy plastik. Cena podobna jak na allegro, ale to oryginalne. Co do allegro to nie wiem skad to maja.
No to w ASO nie kupisz. Mój znajomy ma 2 komplety (prawy lewy), kupił na zapas. To jest trzymak szyby i plastik do niego. To sa oryginalne części. Jezeli reflektujesz to proszę o kontakt gg:1156697 lub 604 409 742
PS robimy listę zgodnie z kolejnością pojawiania się
1. trytytki
2. tratatytki
3. faszety
skoro i tak ktos odgrzal kotleta...
4. paryżany
nie pytajcie co te plastikowe opaseczki maja wspolnego z Paryżem, określenie AFAIR pochodzi od mechaników Jacka Chojnackiego i jego samego :szeroki_usmiech
lisiaczek, Jak nie chcesz sie bawić z tymi "trytytkami", a szkoda Ci kasy na nowe mechanizmy z ASO to poszukaj na giełdzie lub w sklepie z używanymi częściami. Ja kupiłem cały mechanizm do tylnych lewych drzwi za 130zł. Pozdro!!!
Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!
lisiaczek, Jak nie chcesz sie bawić z tymi "trytytkami", a szkoda Ci kasy na nowe mechanizmy z ASO to poszukaj na giełdzie lub w sklepie z używanymi częściami
tylko pamiętaj, że te plastiki się po prostu starzeją i jak kupisz mechanizm z 1999r. to mogą ci się rozlecieć po miesiącu albo po dwóch latach. Też to przerabiałem w O1.
Zanim kupisz cokolwiek zdejmij tapicerkę i zobacz czy uda ci się rozplątać linkę. Jeżeli tak to możesz kupić zestaw naprawczy, jeżeli nie - to niestety tylko cały mechanizm.
no i mnie to dzisiaj dopadło, i to ku@#$%rwa podczas kontroli dorgowej, a ku!@##%&rwa jakiej tam kontorli-mandat mi wlepili, zeniby za szybko jechałem-gadanie
No nic, koleś mi tu manadat wypisuje, moja siora z tyłu siedzi, szybę otworzyła i już jej nie zamknęła :!:
Po drodze wstąpiłem do zaprzyjaźnionego mechaniora i stwierdził że jakieś nity póściły (że to taki częsty przypadek w VW i Skodach), że podczas zimy te nity szlag trafia.
tutaj nic takeigo nie wyczytałem. No nic, na jutro się z nim ugadałem, zobaczymy co i jak.
A tak na marginesie i sorki za OT, to czy przypadkiem OCP nie ma zniżek w takiej firmie jak POLICJA?? Może warto byłoby się tym zainteresować
[ Dodano: Pią 02 Mar, 07 23:21 ]
Przepraszam odrazu z góry za te kur!@#$%^wy - nerwy mi puszczają
Witam!
Zauważyłem wczoraj że nie działa mi podnoszenie oraz opuszczanie przedniej szyby od strony pasażera Po naciśnięciu przycisku słychac cos w rodzaju "cyk" i nic sie nie dzieje (w sobotę myłem autko i może coś przymarzło, strona kierowcy też z początku działała opornie ale teraz działa już ok) od strony kierowcy też nie można opuścic za pomocą przycisku szyby pasażera . Ktoś ma może jakiś pomysł co się stało .
DAMiANO_Ibi, moze przekaznik sie spalił skoro silniczek nie dziala? dostal wody i tyle. U kumpla w golfie sie tak zrobilo. Po myjni nalalo mu sie gdzies wody i podczas podnoszenia szyby spalil sie przekaznik i tyle z niego bylo. Wez miernik i sprawdz na kostkach czy dochodzi napiecie do mechanizmu od szyby. Jesli tak to moze to byc tez wina podnosnika.
Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
DAMiANO_Ibi, moze przekaznik sie spalił skoro silniczek nie dziala? dostal wody i tyle. U kumpla w golfie sie tak zrobilo. Po myjni nalalo mu sie gdzies wody i podczas podnoszenia szyby spalil sie przekaznik i tyle z niego bylo. Wez miernik i sprawdz na kostkach czy dochodzi napiecie do mechanizmu od szyby. Jesli tak to moze to byc tez wina podnosnika.
Przycisk się podświetla czyli napięcie powinno dochodzić. Jak nacisnę na przycisk to słychać delikatne cyk... jak by się chciała szyba otworzyć ale nie może :/
tak więc albo podnośnik albo przekaznik. u mojego znajomego tez sie pali podswietlenie panelu od sterowania szyba a nie dziala i padl przekaznik przy zwarciu jakims. slyszalem tez historie o tym ze spalil sie podnosnik poprzez "bawienie" sie szyba.
Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Panowie, krótkie pytanko to ekspertów od VAG-COM.
Czy po wszystkich zabiegach wymiany mechnizmów podnoszenia szyb łącznie z silniczkami (różne próby na sucho czy działa) generują się jakieś błędy które później trzeba usuwać przez Vag-Com? Czy nie ma co się przejmować i zasówać, wkońcu wiosna idzie, czas przemyć nasze pontony !
Zdarzyło mi się coś, co pewnie przeżyło wielu użytkowników Octavii.
W czasie zamykania szyby od kierowcy nagle coś trachnęło i szyba wpadła do drzwi.
Znajomy mechanik, który tymczasowo zablokował szybę kołkiem polecił kupno całego zestawu podnoszącego szybę ale bez silniczka.
Taki stelaż już kupiłem ale tu pojawia się pytanie do zorientowanych w temacie.
Czy ktoś, kto nie jest mechanikiem czyli ja jest w stanie samodzielnie wymienić taki podnośnik?
Mechanikiem nie jestem ale dwóch lewych rąk też nie mam.
Czy taka wymiana jest bardzo skomplikowana?
Ile czasu zajmuje?
Zdarzyło mi się coś, co pewnie przeżyło wielu użytkowników Octavii.
W czasie zamykania szyby od kierowcy nagle coś trachnęło i szyba wpadła do drzwi.
Znajomy mechanik, który tymczasowo zablokował szybę kołkiem polecił kupno całego zestawu podnoszącego szybę ale bez silniczka.
Taki stelaż już kupiłem ale tu pojawia się pytanie do zorientowanych w temacie.
Czy ktoś, kto nie jest mechanikiem czyli ja jest w stanie samodzielnie wymienić taki podnośnik?
Mechanikiem nie jestem ale dwóch lewych rąk też nie mam.
Czy taka wymiana jest bardzo skomplikowana?
Ile czasu zajmuje?
Czy potrzebna pomoc drugiej osoby?
Bardzo proszę Kolegów forumowiczów o wskazówki.
dasz rade sam w 1h
W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina
octavia, skoro pytasz, to wnioskuje, że nigdy tego nie robiłeś. A rozbierałeś kiedyś drzwi ?
Jesli nie to IMO w 1h tego nie zrobisz, ale w ogóle wykonalne jest jak najbardziej samodzielnie dla 1 osoby.
Mysle, ze nie czas jest tu najwazniejszy, liczy sie satysfakcja z samodzielnie dokonanej naprawy no i zebrane nowe doswiadczenia
Może się powtórzę, ale nie jestem mechanikiem i jakoś nie palę się do grzebania przy aucie niestety, jak w opisywanym wątku dopadła mnie przypadłość opadania szyby. W moim przypadku opada szyba od kierowcy, a że sporo jeżdżę raczej nie mogę przejść nad tym obojętnie.
Za pierwszym razem kupiłem cały mechanizm i dałem znajomemu mechanikowi do wymiany. Po 2 tygodniach strzeliły linki i ponownie musiałem zakupić cały mechanizm. Tym razem pojechałem do ASO. Wymienili i stwierdzili że wszystko już będzie OK. Niestety. Minął miesiąc i znowu słyszę strzelanie... Czy ktoś mi może powiedzieć co się dzieje? I jak to naprawić?
If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
_______________________________________
a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM
Za pierwszym razem kupiłem cały mechanizm i dałem znajomemu mechanikowi do wymiany. Po 2 tygodniach strzeliły linki i ponownie musiałem zakupić cały mechanizm. Tym razem pojechałem do ASO. Wymienili i stwierdzili że wszystko już będzie OK. Niestety. Minął miesiąc i znowu słyszę strzelanie... Czy ktoś mi może powiedzieć co się dzieje? I jak to naprawić?
Częstotliwość awarii niesamowita...
Myślę, że teraz masz chyba na gwarancji, więc wal do ASO
Komentarz