jaki olej do skrzyni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kacu
    Drive
    • 2016
    • 48
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    Do Volvo V40 (tego pierwszej edycji, z 97 roku, co prawda diesla) zalałem Tranself NFP 75W-80, taki sam planuję zalać do Octavki. W Volvie skrzynia zaczęła chodzić wręcz idealnie - jakbym nożem w maśle grzebał :P

    Komentarz

    • leonn
      RS
      • 2011
      • 2726
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Zamieszczone przez Kacu
      Tranself NFP 75W-80
      Miałem ta oliwe, ale chyba coś im w rozlewni poszło nie tak i wylałem ją po 20tys :roll:

      Komentarz

      • Kacu
        Drive
        • 2016
        • 48
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        Ja w sumie na niej niecałe 7-8 tys km zrobiłem i auto sprzedałem, więc to troszkę mało na miarodajną opinię, ale przez ten czas wszystko było OK.

        Komentarz

        • koka
          Rider
          • 2015
          • 321
          • Seat

          Zamieszczone przez leonn
          Mamy takie same skrzynie tylko literki w nazwie inne ja za 20tys zmieniam po raz kolejny na w/w LM, a grudniu wlewam go do Meganki celem sprawdzenia, czy jest lepszy od Fuchsa 75W.
          pewnie jest lepszy - trochę przeleciałem fora VAG-owskie, szczególnie niemieckie i amerykańskie i widzę, że ci "na wypasie" leją to :



          reszta Castrola, głównie 75W90, w USA czasami Amsoil-a. Po chwilowej fascynacji (zimą jest super) cienkimi olejami "eko light" typu 75W i serwisowych wynalazkach typu G60, G70 VW, użytkownicy zauważają coraz częściej ich wady ujawniające się szczególnie latem i pod obciążeniem w wysokiej temperaturze ("chropowatość" skrzyni i trudności z wbiciem biegów). Co ciekawe, jakoś nie widać fascynacji LM. Ciekawostka - ktoś pisał, że jeśli olej ma mieć GL-4 to tak ma być a nie GL-4/GL-5 bo taka mieszana klasyfikacja nie wpływa dobrze na zdrowie skrzyń konstruowanych pod GL-4 (wyższa zawartość agresywnych wobec synchronizatorów dodatków).
          Leon 1.6 16V 105 KM

          Komentarz

          • leonn
            RS
            • 2011
            • 2726
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez koka
            Ciekawostka - ktoś pisał, że jeśli olej ma mieć GL-4 to tak ma być a nie GL-4/GL-5 bo taka mieszana klasyfikacja nie wpływa dobrze na zdrowie skrzyń konstruowanych pod GL-4 (wyższa zawartość agresywnych wobec synchronizatorów dodatków).
            Żadna ciekawostka jest to wiadome od dawna, że te nowe oleje są pozbawione dobrych dodatków i przede wszystkim bazy, tyczy się to GL-5 tak samo jak VW504.

            Do manualnych skrzyń GL-4, G50 to jest to samo co VW 502.00 dla siników. :wink:

            Komentarz

            • koka
              Rider
              • 2015
              • 321
              • Seat

              Zamieszczone przez leonn
              Żadna ciekawostka jest to wiadome od dawna, że te nowe oleje są pozbawione dobrych dodatków i przede wszystkim bazy, tyczy się to GL-5 tak samo jak VW504.
              wiadomo, że jest wiadome (GL-5) ale tam chodziło raczej o GL-4+ (GL-4/GL-5) podobno taki "mieszany" ma więcej EP niż typowy GL-4. LM na starych opakowaniach ma GL-4+ 75W90 a na nowych GL-4+ (GL-4/GL-5) - co to właściwie jest to GL-4+ ? pakiet podnoszący ochronę ponad GL-4 ? czyli jeszcze więcej EP ? takie GL-4 w odwrocie ?

              PS. skoro podobno W80 w skrzyni to jak W20 w silniku to żeby mieć dobrze latem i zimą trzeba rozwiązań uniwersalnych, czyli jednak 75W90 - biorę tego twojego LM )))
              Leon 1.6 16V 105 KM

              Komentarz

              • ponczo
                Drive
                • 2009
                • 73

                Zamieszczone przez ponczo
                A co najlepiej do DSG DQ250 "G 052 182 A2" ? Oczywiście oprócz tego z ASO...
                Ktoś, coś doradzi? Dodam, że przebieg to sto parę tyś. i raz był wymieniany przy połowie tego przebiegu na Febi.

                Komentarz

                • leonn
                  RS
                  • 2011
                  • 2726
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez koka
                  czyli jednak 75W90
                  Testuj :wink:

                  Komentarz

                  • koka
                    Rider
                    • 2015
                    • 321
                    • Seat

                    Zamieszczone przez leonn
                    Testuj :wink:
                    wlałem LM i testuje ... ))))))) co prawda siedzi w skrzyni dopiero dwa dni, ale ... na kolana nie powala ... biegi wchodzą dość "szorstko" (tragedii nie ma) no i skrzynia nie jest cicha ... liczyłem na więcej a raczej lepiej. Zobaczymy, może się "dotrze".
                    Leon 1.6 16V 105 KM

                    Komentarz

                    • gomar
                      Rider
                      • 2012
                      • 480

                      Ja wymieniłem u siebie na Motula Motylgear 75w90. Olej po zlaniu po 270 tyś i 16 latach nie wyglądał źle....
                      Do tego było go sporo myślę że około 2,5 l.
                      Dziś poskładam auto zobaczymy co się zmieniło. Dam znać
                      SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                      Komentarz

                      • bo86bo
                        Rider
                        • 2015
                        • 316
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM

                        Co myślicie o dodaniu Wynnsa uszczelniacz skrzyni biegów przy okazji wymiany oleju w skrzyni?
                        Champ20ns!

                        Komentarz

                        • koka
                          Rider
                          • 2015
                          • 321
                          • Seat

                          Zamieszczone przez leonn
                          Testuj :wink:
                          Testuje ... już 1 tys km na LM 75W90 przejechane ... zachwytu brak, biegi wchodzą dość opornie, skrzynia jest też dość głośna (tragedii nie ma ale ...). Powiem tak - jestem rozczarowany - na Castrolu było lepiej ... Jest jeszcze jedna możliwość - podmieniony olej przy wymianie - tak sobie myślę, że to możliwe. Ktoś za...ał mojego LM a wlał Lotosa - nie oddali reszty oleju ani opakowań i w zw. z tym przekręt jest możliwy. No ale to taka teoria spiskowa ... tak czy siak teraz pójdzie Castrol tylko jeszcze nie wiem - 75W80 albo 75W90.
                          Małe uzupełnienie : Castrol 75W80 w opinii ruskich jest "za kwaśny" dla synchronizatorów - ilość siarki i fosforu nie bardzo pasuje do GL-4



                          Na amerykańskich forach VW też borykają się z doborem oleju przekładniowego - w skrócie wygląda to tak : G050 czyli 75W90 - dobry na lato, w zimie kiepsko z "wkładaniem" biegów i ogólnie "za gruby", G052, G060, G070 (czyli głównie oleje serwisowe) - dobre w zimie, latem wyraźnie "za cienkie". Oni mają utrudniony dostęp do oliw europejskich, więc kombinują m.in. z Amsoilem czy Red Line. Szczególnie chwalą tego ostatniego i znaleźli "złoty środek" : mieszają 75W80 z 75W90 (50/50). Firma zgodnie z oczekiwaniami klientów stworzyła olej MT-75W85 i podobno to był "strzał w 10" - wreszcie jest ok latem i zimą a biegi wchodzą jak "w masło" )))))))))

                          cz�ci,tuning,Evo,Subaru,Impreza,WRX, STI, tarcze hamulcowe,wyczynowe,klocki hamulcowe,hawk performance,sprz�g�a,Exedy,ACT,OEM,Honda,Nissan,CP pistons,t�oki,lekkie akumulatory,innovate,lc-1,wiseco,ARP,DBA Brakes
                          Leon 1.6 16V 105 KM

                          Komentarz

                          • haragon
                            Rider
                            • 2008
                            • 310

                            Zamieszczone przez k-pax
                            Potwierdzam słowa Drzosz. W aso standardowa wymiana płynu hamulcowego nie obejmuje wymiany płynu w wysprzęgliku i jego odpowietrzenie. Gdy się wspomni o "pełnej" zmianie to cena jest odjechana (dodatkowe roboczogodziny i drugi pracownik tak powiedział goguś w aso). Dlatego zmieniałem sam i w związku z tym mam pewność że jest to zrobione dobrze .
                            Ja też zakupiłem tego Ravenola ale jeszcze nie zmieniałem.
                            Pozdrawiam
                            ;-)
                            To tak jak przy wymianie oleju. Spuszczają z michy i zalewają nowy. Ale cześć oleju zawsze zostaje (około 200ml- pod filtrem olejowym w tdi) i tego już nie ruszają tylko leją nowy. Świeży olej ze starym się wymiesza i zaraz po wymianie zamiast jasnego, klarownego masz od razu ciemny ;-)

                            Tak samo jest z płynem hamulcowym. Różnica jest tylko taka, że w wysprzęgliku tego płynu jest naprawdę nie wiele. Jeżeli serwis nie przepłuka wysprzęglik świeżym to pozostała reszta wymiesza się z nowym (tu naprawdę niewielka ilość).
                            Jak wymieniasz płyn co 2 lata, lub tak jak zaleca producent płynu (ja mam ATE raz na 3lata) to jest ok. Z doświadczenia jednak wiem, że przeciętny śmiertelnik płyn hamulcowy praktycznie nie rusza- o zgrozo!!!

                            Co do odpowietrzania wykonuje się to tylko wtedy kiedy układ zostanie zapowietrzony, lub po usuniętej awarii związanej z nieszczelnością układu i tylko w takim przypadku. Prawidłowa wymiana płynu nie powinna powodować zapowietrzenia układu.

                            Pozdrawiam wszystkich ;-)
                            "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                            Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                            >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                            >>Software - rogalotti<<

                            Komentarz

                            • zgoda150
                              Drive
                              • 2008
                              • 67

                              Witajcie,
                              zaczęła mi haczyć skrzynia dosyć porządnie, szczególnie na zimnym. Problem powstał po kilkumiesięcznym postoju auta, wcześniej haczenia nie było i ładnie biegi wciągało.
                              Myślę nad wymianę oleju, tylko na jaki? Mechanik własnie z tego powodu wymieniał olej (na zalecany do tego auta) i było odrobinę lepiej przez krótki okres. auto ma przejechane ponad 300tys km

                              Komentarz

                              Pracuję...