Do Volvo V40 (tego pierwszej edycji, z 97 roku, co prawda diesla) zalałem Tranself NFP 75W-80, taki sam planuję zalać do Octavki. W Volvie skrzynia zaczęła chodzić wręcz idealnie - jakbym nożem w maśle grzebał :P
jaki olej do skrzyni
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez leonnMamy takie same skrzynie tylko literki w nazwie inne ja za 20tys zmieniam po raz kolejny na w/w LM, a grudniu wlewam go do Meganki celem sprawdzenia, czy jest lepszy od Fuchsa 75W.
reszta Castrola, głównie 75W90, w USA czasami Amsoil-a. Po chwilowej fascynacji (zimą jest super) cienkimi olejami "eko light" typu 75W i serwisowych wynalazkach typu G60, G70 VW, użytkownicy zauważają coraz częściej ich wady ujawniające się szczególnie latem i pod obciążeniem w wysokiej temperaturze ("chropowatość" skrzyni i trudności z wbiciem biegów). Co ciekawe, jakoś nie widać fascynacji LM. Ciekawostka - ktoś pisał, że jeśli olej ma mieć GL-4 to tak ma być a nie GL-4/GL-5 bo taka mieszana klasyfikacja nie wpływa dobrze na zdrowie skrzyń konstruowanych pod GL-4 (wyższa zawartość agresywnych wobec synchronizatorów dodatków).Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kokaCiekawostka - ktoś pisał, że jeśli olej ma mieć GL-4 to tak ma być a nie GL-4/GL-5 bo taka mieszana klasyfikacja nie wpływa dobrze na zdrowie skrzyń konstruowanych pod GL-4 (wyższa zawartość agresywnych wobec synchronizatorów dodatków).
Do manualnych skrzyń GL-4, G50 to jest to samo co VW 502.00 dla siników. :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnŻadna ciekawostka jest to wiadome od dawna, że te nowe oleje są pozbawione dobrych dodatków i przede wszystkim bazy, tyczy się to GL-5 tak samo jak VW504.
PS. skoro podobno W80 w skrzyni to jak W20 w silniku to żeby mieć dobrze latem i zimą trzeba rozwiązań uniwersalnych, czyli jednak 75W90 - biorę tego twojego LM )))Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnTestuj :wink:Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Ja wymieniłem u siebie na Motula Motylgear 75w90. Olej po zlaniu po 270 tyś i 16 latach nie wyglądał źle....
Do tego było go sporo myślę że około 2,5 l.
Dziś poskładam auto zobaczymy co się zmieniło. Dam znaćSPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnTestuj :wink:
Małe uzupełnienie : Castrol 75W80 w opinii ruskich jest "za kwaśny" dla synchronizatorów - ilość siarki i fosforu nie bardzo pasuje do GL-4
Na amerykańskich forach VW też borykają się z doborem oleju przekładniowego - w skrócie wygląda to tak : G050 czyli 75W90 - dobry na lato, w zimie kiepsko z "wkładaniem" biegów i ogólnie "za gruby", G052, G060, G070 (czyli głównie oleje serwisowe) - dobre w zimie, latem wyraźnie "za cienkie". Oni mają utrudniony dostęp do oliw europejskich, więc kombinują m.in. z Amsoilem czy Red Line. Szczególnie chwalą tego ostatniego i znaleźli "złoty środek" : mieszają 75W80 z 75W90 (50/50). Firma zgodnie z oczekiwaniami klientów stworzyła olej MT-75W85 i podobno to był "strzał w 10" - wreszcie jest ok latem i zimą a biegi wchodzą jak "w masło" )))))))))
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez k-paxPotwierdzam słowa Drzosz. W aso standardowa wymiana płynu hamulcowego nie obejmuje wymiany płynu w wysprzęgliku i jego odpowietrzenie. Gdy się wspomni o "pełnej" zmianie to cena jest odjechana (dodatkowe roboczogodziny i drugi pracownik tak powiedział goguś w aso). Dlatego zmieniałem sam i w związku z tym mam pewność że jest to zrobione dobrze .
Ja też zakupiłem tego Ravenola ale jeszcze nie zmieniałem.
Pozdrawiam
To tak jak przy wymianie oleju. Spuszczają z michy i zalewają nowy. Ale cześć oleju zawsze zostaje (około 200ml- pod filtrem olejowym w tdi) i tego już nie ruszają tylko leją nowy. Świeży olej ze starym się wymiesza i zaraz po wymianie zamiast jasnego, klarownego masz od razu ciemny ;-)
Tak samo jest z płynem hamulcowym. Różnica jest tylko taka, że w wysprzęgliku tego płynu jest naprawdę nie wiele. Jeżeli serwis nie przepłuka wysprzęglik świeżym to pozostała reszta wymiesza się z nowym (tu naprawdę niewielka ilość).
Jak wymieniasz płyn co 2 lata, lub tak jak zaleca producent płynu (ja mam ATE raz na 3lata) to jest ok. Z doświadczenia jednak wiem, że przeciętny śmiertelnik płyn hamulcowy praktycznie nie rusza- o zgrozo!!!
Co do odpowietrzania wykonuje się to tylko wtedy kiedy układ zostanie zapowietrzony, lub po usuniętej awarii związanej z nieszczelnością układu i tylko w takim przypadku. Prawidłowa wymiana płynu nie powinna powodować zapowietrzenia układu.
Pozdrawiam wszystkich ;-)"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Witajcie,
zaczęła mi haczyć skrzynia dosyć porządnie, szczególnie na zimnym. Problem powstał po kilkumiesięcznym postoju auta, wcześniej haczenia nie było i ładnie biegi wciągało.
Myślę nad wymianę oleju, tylko na jaki? Mechanik własnie z tego powodu wymieniał olej (na zalecany do tego auta) i było odrobinę lepiej przez krótki okres. auto ma przejechane ponad 300tys km
Komentarz
-
Komentarz