[O1] Jasny dym w trakcie jazdy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dzozwik
    Classic
    • 2008
    • 21

    [O1] Jasny dym w trakcie jazdy

    Odgrzebę temat bo mam podobny problem...
    Robię ,a w zasadzie skończyli mi remont góry silnika czyli :
    - Regeneracja głowicy bo nie było kompresji na 1 cylindrze/ szlif itp. . 500 PLN
    - pierścienie nowe 250 PLN
    - popychacze nowe 250/kompl
    - uszczelki itd.
    - nowy rozrząd kompletny + koło rozrządu ~650
    - śruby do głowicy
    - 2 x świece żar.
    - ustawienie wtrysków
    - olej i pare pierdół
    - regeneracja turbiny /uszczelniaczy chyba. 600 PLN

    razem cena 4500
    Sama robocizna mechanika 1000 zł ze wszystkim

    Na początku liczyłem ,że maks dam 2.5 tys to nie bawiłem sie w szukanie silnika .
    Jak mi podliczył to o mało nie spadłem z krzesła .... ops:
    50% wartości auta hehe....

    Auto chyba dużo pali bo 7,5-8 po mieście . Przed awarią paliło max 6 l ,a na trasie nawet 4-4.5

    Teraz co radzicie , czy zapłacic już tą kase ale rządac potwierdzenia ,że są tam czesci dobrych marek i rozrząd nie chiński ? np. maxgear

    Na marginesie mam juz półoś maxgear i osłony gumowe po roku popękały |(wylatywał smar) + napinacz paska wielorow. który też po roku się wysypał i trzaska się. Ja nie moge gdyby miał zrobic na tip top to auto to chyba jeszcze drugie tyle by pochłonął . Japonce są lepsze !!!!
  • senectus
    Drive
    • 2007
    • 87

    #2
    [O1] Jasny dym w trakcie jazdy

    Witam,
    Jadąc dzisiaj autostradą zauważyłem, że w okolicach 3500 obrotów kopci na biało, przy dodawaniu gazu dym jest bardziej widoczny. Kiedy auto nie jest pod obciążeniem dymu nie ma, jedynie przy odpalaniu puści białego dymka, nawet latem. Płyn i olej w normie, nie występuje nadmierne zużycie. Moc też jest. Koledzy, co to może oznaczać?

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      jaki silnik?
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • senectus
        Drive
        • 2007
        • 87

        #4
        1.9 tdi AHF

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          jasny dym moze byc spowodowany zle ustawionym poczatkiem wtrysku lub moze byc problem z zaworek n108 .zrób logi dynamiczne z bloku 000 004 w bs i dynamiczne z bloku 4 .jak nie masz czym to słuze pomoca .
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10922
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            białydym to też olej w wydechu
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              krzynol, zgadza sie ale kolega pisze ze oleju i płynu nie ubywa ,wiec stawiam na pompe bo jak bedziesz miał przestawiona tez bedzie kopcił na biało
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • senectus
                Drive
                • 2007
                • 87

                #8
                link logów http://vaglog.rtnet.pl/arkadiusz.ciszewski_76034.html nie jestem tylko przekonany o poprawności ich wykonania no i na krótkim odcinku robilem, proszę o ewentualne rady w tym zakresie

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  senectus, zrób przadne logi dynamiczne i w bs z bloku 4 bo ztych to nie wiele wynika
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • kabanos
                    RS
                    • 2011
                    • 4544
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Mi to wygląda na początek końca uszczelki pod głowicą. Płyn chłodniczy dostaje się do kolektora i stąd przy dużym obciążeniu i stąd:
                    w okolicach 3500 obrotów kopci na biało, przy dodawaniu gazu dym jest bardziej widoczny.
                    Więc widoczne jest to przy dużym obciążeniu. Na początku ubytki płynu są niewielkie, ale po jakimś czasie zaczniesz to zauważać.

                    >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10922
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      german81, wiem wiem
                      rzucamy pomysły w trakcie burzy mózgów
                      Zamieszczone przez kabanos
                      Mi to wygląda na początek końca uszczelki pod głowicą.... Na początku ubytki płynu są niewielkie, ale po jakimś czasie zaczniesz to zauważać.
                      też jak najbardziej
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • Jacomelli
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 501

                        #12
                        Też stawiam na uszczelką.
                        Przerabiałem już to Jak zaczniesz dolewać większe ilości płynu to nic innego jak robić planowanie i uszczelkę.
                        Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                        Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                        Komentarz

                        • kabanos
                          RS
                          • 2011
                          • 4544
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Jacomelli
                          Też stawiam na uszczelką.
                          Przerabiałem już to Jak zaczniesz dolewać większe ilości płynu to nic innego jak robić planowanie i uszczelkę.
                          Ja też przerabiałem. Jest to jednak najbardziej prawdopodobne

                          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                          Komentarz

                          Pracuję...