Problem z odpaleniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • santoris
    Classic
    • 2014
    • 1

    Problem z odpaleniem

    No to będziesz miał świeżutkie zimówki na wiosnę :szeroki_usmiech
    A do ts 850 nie mam uwag
  • perna_octavia
    Classic
    • 2012
    • 13

    #2
    Problem z odpaleniem

    Witam

    Potrzebuje pilnie pomocy od tygodnia miałam problemy z autem (skoda octavia 1,9TDi 2002r), a mianowicie auto mi gasło i pokazywała sie kontrolka : trójkąt w kółku w kolorze żółtym i akumulator. Dziś niestety pojawiło się to znowu, ale nie chciało już odpalić.
    Po scholowaniu samochodu do domu i podłączeniu auta pod komputer pojawiły się te błędy:

    - 18039 (P1631) czujnik pedału przyspieszenia, jeden sygnał wejściowy za wysoki
    - 17969 (P1561) regulator ilości paliwa, odstępstwa od reguł N146
    - 16485 miernik masy powietrza rząd cylindrów 1 - usterka zakresu/działania - G70

    Z tym jak podpowiadał mi kolega ostatni błąd mógł pojawić się dlatego, że podczas próby zapalenia silnika została zdjęta wtyczka z przepływomierzem.

    Co robić.?

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Jakiego silnika dotyczą te błedy ?? tz jakie masz oznaczenie silnika w aucie... bo jakos nie chce mi się wierzyc ze to ASZ..
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • perna_octavia
        Classic
        • 2012
        • 13

        #4
        Pierwszy silnik był ASZ, ale się skończył wymieniany był na inny. Jeżeli powiesz, gdzie sprawdzić oznaczenie to Ci powiem jaki.

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Na obudowie rozrządu powinno byc oznaczenie.
          Ale moze napisz ile ma koni ten "nowy" silnik.
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • perna_octavia
            Classic
            • 2012
            • 13

            #6
            Wszystkie elementy z tamtego silnika zostały przełożone do nowego. Silnik ma 110 koni

            Komentarz

            • kabanos
              RS
              • 2011
              • 4544
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Zamieszczone przez perna_octavia
              Wszystkie elementy z tamtego silnika zostały przełożone do nowego. Silnik ma 110 koni
              ASV, lub AHF

              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

              Komentarz

              • alxxx
                RS
                • 2010
                • 1823
                • Octavia I (1U2)
                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                #8
                Nastawnik pompy wtryskowej pewnie do "zrobienia".
                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                Komentarz

                • perna_octavia
                  Classic
                  • 2012
                  • 13

                  #9
                  Dzięki wszystkim za odpowiedzi, ale błędy które wykazuje teraz komputer to 18039 i 18040. Auto wciąż nie odpala, więc co, jak i w jakiej kolejności wszystko sprawdzić.?

                  Komentarz

                  • McGan
                    RS
                    • 2010
                    • 3573
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    Faktycznie może być problem z pompą. Czy komputer sterujący silnika (tzw. ECU) po wymianie silnika na "nowy" był też wymieniany lub przeprogramowany?
                    Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                    Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                    Komentarz

                    • perna_octavia
                      Classic
                      • 2012
                      • 13

                      #11
                      Była wymieniana pompa bez komputera. Wymieniane 2 lata temu. Do tej pory samochód jeżdził dobrze, fakt, że dużo palił 8-9l/100 km

                      Komentarz

                      • McGan
                        RS
                        • 2010
                        • 3573
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        perna_octavia, to dosyc sporo. Ciekawi mnie jeszcze blad pedalu przyspieszenia... Warto by podmienic na inny w celu sprawdzenia. I dawki paliwa tez warto sprawdzic - pompa rowniez mogla zostac zle ustawiona, nie wystarczy tylko wyjac zepsuta i wsadzic nowa, nalezy jeszcze ja dobrze ustawic Odezwij sie do tune-up (www.tune-up.pl), moze beda w stanie pomoc.
                        Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                        Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                        Komentarz

                        • perna_octavia
                          Classic
                          • 2012
                          • 13

                          #13
                          Sprawdzałam komputerem bloki pomiarowe i pedał gazu reaguje i płynnie wzrasta do 100%, więc odpada. Prosze o kolejne podpowiedzi, dzięki z góry

                          Komentarz

                          • przemik
                            RS
                            • 2012
                            • 1610

                            #14
                            Skasuj błędy.... pojezdzijn troche i wykonaj logi statyczne i ponowny odczyt błedów...
                            Przemek
                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                            Komentarz

                            • tomus7
                              RS
                              • 2010
                              • 1896
                              • Peugeot

                              #15
                              Zamieszczone przez przemik
                              Skasuj błędy.... pojezdzijn troche i wykonaj logi statyczne i ponowny odczyt błedów...
                              :diabelski_usmiech

                              [ Dodano: Sro 16 Maj, 12 09:50 ]
                              Zamieszczone przez perna_octavia
                              Dzięki wszystkim za odpowiedzi, ale błędy które wykazuje teraz komputer to 18039 i 18040. Auto wciąż nie odpala, więc co, jak i w jakiej kolejności wszystko sprawdzić.?
                              Jak to zrobić ? ops:
                              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                              Komentarz

                              • perna_octavia
                                Classic
                                • 2012
                                • 13

                                #16
                                Sprawdzałam również, że paliwo podczas kręcenia rozrusznikiem dostaje się na wtryski. Więc czy mogę wykluczyć wine nastawnika pompy? Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły, sugestie.

                                Mój mechanik będzie dopiero za jakieś półtorej tygodnia, a auto mi bardzo potrzebne.
                                Mam komputer, narzędzia i pomoc w postaci brata, więc jeśli ktoś chociaż trochę zna się na rzeczy i ma jeszcze jakieś pomysły, dlaczego moje auto nie odpala to bardzo prosze o pomoc lub podanie swojego numery na pw to oddzwonie.

                                Komentarz

                                • przemik
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 1610

                                  #17
                                  Ustalmy jakies fakty.

                                  Auto odpala ?
                                  I czy te błedy ktore są dają się skasowac ?
                                  Przemek
                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                  Komentarz

                                  • alxxx
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1823
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                    #18
                                    Auto nie pali.

                                    Błędy w sterowniku sa cały czas: 18039 i 18040

                                    Ponoć kręcąc rozrusznikiem pompa podaje paliwo.
                                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                    Komentarz

                                    • przemik
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1610

                                      #19
                                      Błedy są związane z potencjometrem pedału gazu.
                                      Nie zamoklo cos albo nie dostala sie woda tam gdzie siedzi ECU.
                                      Odepnijcie przeplywomierz i sprobujcie odpalic auto i zobaczcie czy bedzie dobrze reagowało na "gaz".
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz

                                      • perna_octavia
                                        Classic
                                        • 2012
                                        • 13

                                        #20
                                        Zdjęcie wtyczki z przepływomierza nic nie dało. Wtyczki z ECU oraz pedału przyspieszenia zdjęte, czyste, suche, dla pewnościi zostały psiknięte kontaktem. Auto wciąz nie odpala

                                        Komentarz

                                        • przemik
                                          RS
                                          • 2012
                                          • 1610

                                          #21
                                          A klapa gaszaca się nie podwiesiła aby...
                                          Przemek
                                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                          Komentarz

                                          • perna_octavia
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 13

                                            #22
                                            Jak mam sprawdzić tą klapę.?

                                            [ Dodano: Czw 17 Maj, 12 16:25 ]
                                            wymieniłam pedał i dalej nic, auto nie odpala. Po wymianie na inny pojawił się błąd 18047. Skasowałam błąd podmieniłam na stary pedał i wciąż nie działa.

                                            Komentarz

                                            • alxxx
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1823
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                              #23
                                              Klape gaszącą masz przy EGR


                                              Zdjęcie zapożyczone z neta. Ta czarna gruszka steruje klapą podciśnieniem. W takiej pozycji jak na zdjęciu klapa jest otwarta.
                                              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                              Komentarz

                                              • perna_octavia
                                                Classic
                                                • 2012
                                                • 13

                                                #24
                                                Podczas kręcenia rozrusznikiem dźwignia klapy się nie rusza i rownież podczas kręcenia próbując ją wcisać silnik nie odpala.

                                                Komentarz

                                                • alxxx
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1823
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                                  #25
                                                  Bo klapa działa tylko podczas gaszenia, podciśnienie zasysa tą gruszke i klapa przymyka powietrze. Kwestia właśnie czy nie stoi w pozycji zamkniętej...
                                                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...