no juz powinna byc do konca tyg.
Przyspieszenie w 1.4 TSI
Zwiń
X
-
Przyspieszenie w 1.4 TSI
Drogie Koleżanki i Koledzy
Mam do Was pytanie. Ponieważ najczęściej jeździmy naszymi samochodami i nie mamy odniesienia do innych egzemplarzy, to nie wiemy czy to co obserwujemy jest objawem znanej epidemii wirusa TTTM czy jest to coś niepokojącego czym należy się zainteresować.
Przechodząc do pytania. Mam pewne wątpliwości co do mocy generowanej przez mój samochód w różnych sytuacjach ulicznych. Czy możecie mi opisać jak przyspieszają Wasze samochody? Chodzi mi szczególnie o przyspieszenie w następującym scenariuszu:
1. Dojeżdżamy do samochodu przed nami bez gazu na 3 biegu,
2. Zaczynamy przyspieszanie (celem wyprzedzenia) z okolic 2500obr/min - gaz w podłodze,
3. Ciągniemy do 5000obr/min
Jak przyspieszają Wasze samochody? Płynnie? Czujecie jakieś nagłe przyrosty mocy? Ja w swoim samochodzie często doświadczam takiego efektu, że samochód niby idzie ale przy ok 4000obr/min nagle jakby się odtyka i dostaje więcej mocy (miałem tak kiedyś w 1.6 konnym które maksymalny moment ma w okolicach 3800obr/min). Zastanawiam się czy to jest prawidłowe w samochodzie z turbo gdzie moment teoretycznie jest wysoki dużo niżej (co też potwierdziłem jakiś czas temu pomiarem na hamowni). Dodam tylko, że ten objaw jest jeszcze mocniej odczuwalny kiedy silnik jest dodatkowo obciążony klimatyzacją.
Drugie pytanie. Często czuję coś takiego, że mając np 2000obr/min przy wciśnięciu gazu powiedzmy do połowy auto najpierw rusza mocno po czym czuć że lekko odpuszcza i już tak zostaje... Też coś takiego obserwujecie?
Pytam Was o odczucia bo oczywiście ASO twierdzi, że wszystko jest Super/Hiper/Ekstra. Ja mam jednak pewne wątpliwości. Szczególnie po tym jak raz przy wyprzedaniu jakoś niechętnie mi się samochód zbierał... Poprosiłem ich o sprawdzenie to podpięli komputer i stwierdzili, że żadne błędy się nie zalogowały :evil:
Będę wdzięczny za pomoc. Ewentualnie jeśli ktoś jest we Wrocławiu chętny z przyjemnością ustawię się na mały drag race z ustalonej prędkości
Pozdrawiam
iFi
-
-
Nie oczekuję, ale mam subiektywne wrażenie, że na początku mojej przygody z tym samochodem chodził on inaczej... Stąd moje pytania...
Czasem zdarza mu się lekka czkawka w okolicach 2000obr/min. Szczególnie na 2 biegu np w korku podczas delikatnego przyspieszania. Ale tylko czasem i nie mocna więc ciężko ją wykazać w ASO...
Dlatego też zadaję takie pytania...
Komentarz
-
-
Ja tez mam uwagi co do przyspieszania w moim 1.4 tsi. Ostatnio mialem sytuacje, jade ok 160, zwolnilem bo samochod przede mna jechal ok 100, zredukowalem do 4, ogien zeby wyprzedzic a samochod nie jedzie. Dopiero po ok 2-3 sekundach zaczal w miare ciagnac.
Czesto mam tak, ze wciskam gaz a on dopiero po chwili zalapuje i ciagnie. Rownie czesto mam nierowne przyspieszanie. Ostatnio w ASO zaktualizowali mi oprogramowanie i nic to nie zmienilo a nawet chyba samochod gorzej idzie po tym. Musze sie wybrac do innego ASO, ale nie wiem z jakim bedzie skutkiem.Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
www.nawmar.pl
Komentarz
-
-
Jeżeli chodzi o nierównomierność przyspieszania, to miałem takie objawy, gdy (po ciągłym tankowaniu Pb98) drugi raz z rzędu zalałem Pb95 na Orlenie... Wtedy stwierdziłem, że bez sensu jest oszczędzać parę groszy na baku paliwa - zalałem Pb98 + środek STP do czyszczenia wtrysków i problem zniknął. Teraz leję tylko 98-kę i co 2-3 tankowania STP do benzynki - na razie problem nie powrócił.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
"Test paliwowy" mam już za sobą.. Był jakiś czas temu okres, że zacząłem lać 98... Przejechałem jedynie na 98 jakieś 2600km ale że nie było różnicy to znów zacząłem jeździć na 95...
Jeśli chodzi o opóźnioną reakcję na pedał gazu to też to czasem widzę u siebie... Gwałtownie z dolnych obrotów nie przyspieszam, ale ostatnio musiałem depnąć bo dojechałem do skrzyżowania na dwójce i spostrzegłem się po wyjechaniu z podporządkowanej, że po głównej leci samochód... Miałem około 1600obr/min. Przycisnąłem, samochód zawahał się po czym ruszył i jeden raz szarpnął :| Później już przyspieszał ale czułem się jak bym miał pod maską 1.4 SI... bo T gdzieś wywiało.
[ Dodano: Czw 16 Sie, 12 11:50 ]
P.S.
Najgorsze jest to, że jak byłem w ASO, to ciężko wywołać podobne zachowanie jak na drodze...
[ Dodano: Czw 16 Sie, 12 11:51 ]
Aaaa jeszcze jeden drobny mykas... Zauważyłem, że jak przyspieszam z gazem w podłodze i mam wrażenie, że samochód idzie ociężale to przy zmianie biegu w momencie kiedy zaczynam popuszczać gaz, to mam wrażenie, że zaczyna iść mocniej. Tzn zanim wcisnę sprzęgło następuje chwilowy przyrost mocy.
Komentarz
-
-
Jeśli czujesz większą moc w 1.4 TSI po zalaniu 98 to znaczy, że jesteś podatny na placebo Niestety te 3 oktany więcej w praktyce nie zmieniają nic jeśli chodzi o dynamikę auta.
Testowałem u siebie akcelerometrem. Absolutnie zero efektu. Jedyne co delikatnie może można było odczuć, to może ciut równiejsza i cichsza praca, ale też głowy nie dam.
Komentarz
-
-
Czołem, dzięki za odpowiedzi.
Jeśli chodzi o diagnozę u jakiego tunera to chyba tak to się skończy choć przyznam, że wolał bym aby ASO było w stanie zdiagnozować półroczne auto! Co z tego, że ktoś zdiagnozuje mi jakiś problem... Mogę zachować to jedynie dla siebie bo na tej podstawie ASO niz nie zrobi... Ostatnio podpięli je na postoju i stwierdzili, że jest Ok bo nie ma żadnych błędów...
Jeśli chodzi o mój poprzedni samochód to było to A3 1.6... Diesla nigdy nie miałem. To jest moje pierwsze uturbione auto...
Byłem nim też po 5kkm na hamowni:
Niby wszystko jest pięknie... Szkoda tylko, że co jakiś czas wali takie kwiatki... Muszę się jeszcze jakimś sposobem przejechać innym 1.4 TSI. Może w wolnej chwili wybiorę się na jakąś jazdę próbną... nie wiem...
Komentarz
-
-
A nie będzie to po prostu turbodziura?
Opis zjawiska tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbodziura
Komentarz
-
-
Być może po części tak ale dla czego od około 2 do 4 tyś obrotów (u mnie tak najczęściej)...
Poza tym wciąż mam mocne wrażenie, że wcześniej ten samochód inaczej chodził i energiczne dodanie gazu skutkowało niemal natychmiastową reakcją bez zwłoki...
Dodatkowo to poszarpywanie...
Dzisiaj samochód poszedł do innego niż ostatnio ASO (inna przyczyna - nie odbija ręczny po do końca po dłuższym postoju). Mają popatrzeć pod kątem działalności kun i innych zwierzaków bo mieli ponoć kilka takich przypadków... Jak to nic nie da to diagnostyka z ich elektrykiem. Zobaczymy, może coś wyjdzie...
[ Dodano: Pią 17 Sie, 12 08:01 ]
Zamieszczone przez richi9Nie no to jest jak wróżenie z fusów...najlepiej idokładniej to zrobić logi dynamiczne nawet ze trzy razy by mieć pewność a potem możemy dumać
Zamieszczone przez richi9Zakres przyspieszania jest najlepszy tam gdzie masz max moment obrotowy u mnie to od 1800do 4600.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez iFiJa w swoim samochodzie często doświadczam takiego efektu, że samochód niby idzie ale przy ok 4000obr/min nagle jakby się odtyka i dostaje więcej mocy
i będziesz wiedział dlaczego tak się dzieje, generalnie kończy się moment a zaczyna max moc.
Zamieszczone przez iFiCzęsto czuję coś takiego, że mając np 2000obr/min przy wciśnięciu gazu powiedzmy do połowy auto najpierw rusza mocno po czym czuć że lekko odpuszcza i już tak zostaje... Też coś takiego obserwujecie?
Zamieszczone przez micho_mDopiero po ok 2-3 sekundach zaczal w miare ciagnac.
dziwny ten wykres już bardziej bym ufał emu który podałem wcześniej.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez iFiloru napisał/a:
dziwny ten wykres już bardziej bym ufał emu który podałem wcześniej.
Mógłbyś rozwinąć myśl?
Ja bym pojechał i obecnie zrobił wykres wraz z logami dynamicznymi a w zasadzie to na ich podstawie zrobił wykres i porównał z tym co już masz , swoją droga bierzesz pod uwagę fakt, że jest lato i auta z turbo potrafią puchnąć, to też może być zaskoczenie jeżeli wcześniej nie jeździłeś uturbionym autem.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Jak chcesz mieć kopa przy przyspieszaniu, to nie dwaj gazu w podłogę, tylko stopniowo go dociskaj. Pamiętaj, że jak sobie jedziesz jak emeryt i nagle chcesz uzyskać ostre przyspieszenie, to turbo mimo wszystko musi się rozkręcić...Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Eidos71Jeżeli chodzi o nierównomierność przyspieszania, to miałem takie objawy, gdy (po ciągłym tankowaniu Pb98) drugi raz z rzędu zalałem Pb95 na Orlenie... Wtedy stwierdziłem, że bez sensu jest oszczędzać parę groszy na baku paliwa - zalałem Pb98 + środek STP do czyszczenia wtrysków i problem zniknął. Teraz leję tylko 98-kę i co 2-3 tankowania STP do benzynki - na razie problem nie powrócił.
Witam,
Kolego napisz proszę z jakiego powodu uzywasz ten "środek STP do czyszczenia wtrysków".
Jakie były objawy, które skłoniły Cię do jego użycia?
A przede wszystkim co daje używanie tego środka - mam tu na myśli równą pracę silnika, łatwy rozruch itd.
Komentarz
-
-
Re: Przyspieszenie w 1.4 TSI
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IvWQ42mPWAk[/youtube]
moj tez ostatnio cos słabo idzie - po prostu człowiek sie przyzwyczaja
trzeba zrobic korekte na 340 i bedzie dobrze chybaOctavia FWD 370KM/460Nm + NX
ET 14,607 - Bemowo 2011
ET 13,482 - Ryki 2012
ET 13,014 - Ełk 2013
ET 12,939 - Ryki 2015
0-200km/h - 13,2s
2 v-ce Mistrz Polski FWD TURBO PROFI 2015 1/4Mili
Komentarz
-
Komentarz