Przyspieszenie w 1.4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dywiko
    Classic
    • 2013
    • 17

    Przyspieszenie w 1.4 TSI

    no juz powinna byc do konca tyg.
  • iFi
    Elegance
    • 2012
    • 906

    #2
    Przyspieszenie w 1.4 TSI

    Drogie Koleżanki i Koledzy

    Mam do Was pytanie. Ponieważ najczęściej jeździmy naszymi samochodami i nie mamy odniesienia do innych egzemplarzy, to nie wiemy czy to co obserwujemy jest objawem znanej epidemii wirusa TTTM czy jest to coś niepokojącego czym należy się zainteresować.

    Przechodząc do pytania. Mam pewne wątpliwości co do mocy generowanej przez mój samochód w różnych sytuacjach ulicznych. Czy możecie mi opisać jak przyspieszają Wasze samochody? Chodzi mi szczególnie o przyspieszenie w następującym scenariuszu:

    1. Dojeżdżamy do samochodu przed nami bez gazu na 3 biegu,
    2. Zaczynamy przyspieszanie (celem wyprzedzenia) z okolic 2500obr/min - gaz w podłodze,
    3. Ciągniemy do 5000obr/min

    Jak przyspieszają Wasze samochody? Płynnie? Czujecie jakieś nagłe przyrosty mocy? Ja w swoim samochodzie często doświadczam takiego efektu, że samochód niby idzie ale przy ok 4000obr/min nagle jakby się odtyka i dostaje więcej mocy (miałem tak kiedyś w 1.6 konnym które maksymalny moment ma w okolicach 3800obr/min). Zastanawiam się czy to jest prawidłowe w samochodzie z turbo gdzie moment teoretycznie jest wysoki dużo niżej (co też potwierdziłem jakiś czas temu pomiarem na hamowni). Dodam tylko, że ten objaw jest jeszcze mocniej odczuwalny kiedy silnik jest dodatkowo obciążony klimatyzacją.

    Drugie pytanie. Często czuję coś takiego, że mając np 2000obr/min przy wciśnięciu gazu powiedzmy do połowy auto najpierw rusza mocno po czym czuć że lekko odpuszcza i już tak zostaje... Też coś takiego obserwujecie?

    Pytam Was o odczucia bo oczywiście ASO twierdzi, że wszystko jest Super/Hiper/Ekstra. Ja mam jednak pewne wątpliwości. Szczególnie po tym jak raz przy wyprzedaniu jakoś niechętnie mi się samochód zbierał... Poprosiłem ich o sprawdzenie to podpięli komputer i stwierdzili, że żadne błędy się nie zalogowały :evil:

    Będę wdzięczny za pomoc. Ewentualnie jeśli ktoś jest we Wrocławiu chętny z przyjemnością ustawię się na mały drag race z ustalonej prędkości

    Pozdrawiam
    iFi

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      #3
      Oczekujesz przyspieszeń diesla, bo tam jest przyspieszenie 2-4tyś obr.
      W TSI najlepsze przyspieszenie jest 3-6,5tyś obr z małym podbiciem w okolicy 4-5tyś km.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • iFi
        Elegance
        • 2012
        • 906

        #4
        Nie oczekuję, ale mam subiektywne wrażenie, że na początku mojej przygody z tym samochodem chodził on inaczej... Stąd moje pytania...

        Czasem zdarza mu się lekka czkawka w okolicach 2000obr/min. Szczególnie na 2 biegu np w korku podczas delikatnego przyspieszania. Ale tylko czasem i nie mocna więc ciężko ją wykazać w ASO...

        Dlatego też zadaję takie pytania...

        Komentarz

        • micho_m
          Rider
          • 2011
          • 528
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          Ja tez mam uwagi co do przyspieszania w moim 1.4 tsi. Ostatnio mialem sytuacje, jade ok 160, zwolnilem bo samochod przede mna jechal ok 100, zredukowalem do 4, ogien zeby wyprzedzic a samochod nie jedzie. Dopiero po ok 2-3 sekundach zaczal w miare ciagnac.

          Czesto mam tak, ze wciskam gaz a on dopiero po chwili zalapuje i ciagnie. Rownie czesto mam nierowne przyspieszanie. Ostatnio w ASO zaktualizowali mi oprogramowanie i nic to nie zmienilo a nawet chyba samochod gorzej idzie po tym. Musze sie wybrac do innego ASO, ale nie wiem z jakim bedzie skutkiem.
          Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
          www.nawmar.pl

          Komentarz

          • Eidos71
            RS
            • 2011
            • 2050
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Jeżeli chodzi o nierównomierność przyspieszania, to miałem takie objawy, gdy (po ciągłym tankowaniu Pb98) drugi raz z rzędu zalałem Pb95 na Orlenie... Wtedy stwierdziłem, że bez sensu jest oszczędzać parę groszy na baku paliwa - zalałem Pb98 + środek STP do czyszczenia wtrysków i problem zniknął. Teraz leję tylko 98-kę i co 2-3 tankowania STP do benzynki - na razie problem nie powrócił.
            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
            MOJA FURKA

            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

            Komentarz

            • iFi
              Elegance
              • 2012
              • 906

              #7
              "Test paliwowy" mam już za sobą.. Był jakiś czas temu okres, że zacząłem lać 98... Przejechałem jedynie na 98 jakieś 2600km ale że nie było różnicy to znów zacząłem jeździć na 95...

              Jeśli chodzi o opóźnioną reakcję na pedał gazu to też to czasem widzę u siebie... Gwałtownie z dolnych obrotów nie przyspieszam, ale ostatnio musiałem depnąć bo dojechałem do skrzyżowania na dwójce i spostrzegłem się po wyjechaniu z podporządkowanej, że po głównej leci samochód... Miałem około 1600obr/min. Przycisnąłem, samochód zawahał się po czym ruszył i jeden raz szarpnął :| Później już przyspieszał ale czułem się jak bym miał pod maską 1.4 SI... bo T gdzieś wywiało.

              [ Dodano: Czw 16 Sie, 12 11:50 ]
              P.S.

              Najgorsze jest to, że jak byłem w ASO, to ciężko wywołać podobne zachowanie jak na drodze...

              [ Dodano: Czw 16 Sie, 12 11:51 ]
              Aaaa jeszcze jeden drobny mykas... Zauważyłem, że jak przyspieszam z gazem w podłodze i mam wrażenie, że samochód idzie ociężale to przy zmianie biegu w momencie kiedy zaczynam popuszczać gaz, to mam wrażenie, że zaczyna iść mocniej. Tzn zanim wcisnę sprzęgło następuje chwilowy przyrost mocy.

              Komentarz

              • matwrc
                Ambiente
                • 2010
                • 235

                #8
                Jeśli czujesz większą moc w 1.4 TSI po zalaniu 98 to znaczy, że jesteś podatny na placebo Niestety te 3 oktany więcej w praktyce nie zmieniają nic jeśli chodzi o dynamikę auta.
                Testowałem u siebie akcelerometrem. Absolutnie zero efektu. Jedyne co delikatnie może można było odczuć, to może ciut równiejsza i cichsza praca, ale też głowy nie dam.

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  #9
                  iFi, może Ci Panowie z ASO nie potrafią dobrze auta zdiagnozować poprostu. Jedź na logi dynamiczne do jakiegoś tunera i lej na ASO. Może to coś z rozrządem, może turbina ma problemy, ale jeszcze błędu komp. nie wywalił na szafie.

                  Komentarz

                  • dato
                    L&K
                    • 2012
                    • 1431

                    #10
                    Sew +1, uprzedziłeś moją pisaninę. Wykres prawdę Ci powie.

                    Komentarz

                    • irekk
                      L&K
                      • 2011
                      • 1093
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11

                      Komentarz

                      • dato
                        L&K
                        • 2012
                        • 1431

                        #12
                        To może być to, jeżdżę TDI od dłuższego czasu, pojawił się TSI w rodzinie i niby działa, a jednak nie tak . Wykres. Nasz będzie za ok. miesiąc-dwa, jeszcze chwilę na dotarcie...

                        Komentarz

                        • iFi
                          Elegance
                          • 2012
                          • 906

                          #13
                          Czołem, dzięki za odpowiedzi.

                          Jeśli chodzi o diagnozę u jakiego tunera to chyba tak to się skończy choć przyznam, że wolał bym aby ASO było w stanie zdiagnozować półroczne auto! Co z tego, że ktoś zdiagnozuje mi jakiś problem... Mogę zachować to jedynie dla siebie bo na tej podstawie ASO niz nie zrobi... Ostatnio podpięli je na postoju i stwierdzili, że jest Ok bo nie ma żadnych błędów...

                          Jeśli chodzi o mój poprzedni samochód to było to A3 1.6... Diesla nigdy nie miałem. To jest moje pierwsze uturbione auto...

                          Byłem nim też po 5kkm na hamowni:



                          Niby wszystko jest pięknie... Szkoda tylko, że co jakiś czas wali takie kwiatki... Muszę się jeszcze jakimś sposobem przejechać innym 1.4 TSI. Może w wolnej chwili wybiorę się na jakąś jazdę próbną... nie wiem...

                          Komentarz

                          • dato
                            L&K
                            • 2012
                            • 1431

                            #14
                            No i powiem Ci, że w zakresie 2400-2800rpm te fale dunaju nie pasują. Nie mam jeszcze naszego TSI, ale skoro i Ty czujesz i wykres pokazuje to drąż temat, nie podoba mi się to. I wcale nie "wygląda dobrze"...

                            Komentarz

                            • irekk
                              L&K
                              • 2011
                              • 1093
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15

                              Komentarz

                              • kytutr
                                Rider
                                • 2011
                                • 327

                                #16
                                A nie będzie to po prostu turbodziura?
                                Opis zjawiska tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbodziura
                                korespondent zagraniczny Kytutr / Bydlątko w kolorze Red Corrida

                                Komentarz

                                • richi9
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 427

                                  #17
                                  Nie no to jest jak wróżenie z fusów...najlepiej idokładniej to zrobić logi dynamiczne nawet ze trzy razy by mieć pewność a potem możemy dumać
                                  Zakres przyspieszania jest najlepszy tam gdzie masz max moment obrotowy u mnie to od 1800do 4600.

                                  Komentarz

                                  • iFi
                                    Elegance
                                    • 2012
                                    • 906

                                    #18
                                    Być może po części tak ale dla czego od około 2 do 4 tyś obrotów (u mnie tak najczęściej)...

                                    Poza tym wciąż mam mocne wrażenie, że wcześniej ten samochód inaczej chodził i energiczne dodanie gazu skutkowało niemal natychmiastową reakcją bez zwłoki...

                                    Dodatkowo to poszarpywanie...

                                    Dzisiaj samochód poszedł do innego niż ostatnio ASO (inna przyczyna - nie odbija ręczny po do końca po dłuższym postoju). Mają popatrzeć pod kątem działalności kun i innych zwierzaków bo mieli ponoć kilka takich przypadków... Jak to nic nie da to diagnostyka z ich elektrykiem. Zobaczymy, może coś wyjdzie...

                                    [ Dodano: Pią 17 Sie, 12 08:01 ]
                                    Zamieszczone przez richi9
                                    Nie no to jest jak wróżenie z fusów...najlepiej idokładniej to zrobić logi dynamiczne nawet ze trzy razy by mieć pewność a potem możemy dumać
                                    Tak wiem, chciałem jedynie zebrać w tym momencie opinie czy inni użytkownicy tych silników mają podobne spostrzeżenia. Jak widać może być coś na rzeczy.

                                    Zamieszczone przez richi9
                                    Zakres przyspieszania jest najlepszy tam gdzie masz max moment obrotowy u mnie to od 1800do 4600.
                                    No właśnie, z wykresu który wkleiłem ewidentnie widać, że u mnie ten obszar też leży nisko... 4 tyś obr to już niemal koniec zabawy...

                                    Komentarz

                                    • loru
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4286
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez iFi
                                      Ja w swoim samochodzie często doświadczam takiego efektu, że samochód niby idzie ale przy ok 4000obr/min nagle jakby się odtyka i dostaje więcej mocy
                                      prześledź sobie ten wykres 1.4 TSI : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=61886
                                      i będziesz wiedział dlaczego tak się dzieje, generalnie kończy się moment a zaczyna max moc.
                                      Zamieszczone przez iFi
                                      Często czuję coś takiego, że mając np 2000obr/min przy wciśnięciu gazu powiedzmy do połowy auto najpierw rusza mocno po czym czuć że lekko odpuszcza i już tak zostaje... Też coś takiego obserwujecie?
                                      przy takim przyspieszaniu na samym początku lekko przeładowujesz turbo więc auto ma więcej mocy a potem to komp redukuje.
                                      Zamieszczone przez micho_m
                                      Dopiero po ok 2-3 sekundach zaczal w miare ciagnac.
                                      układ ma pewną bezwładność i trzeba się z tym nauczyć jeździć, zanim turbo napompuje cały dolot + chłodnicę odpowiednim ciśnieniem to chwilka mija, lepiej te wyprzedzanie rozpocząć z większą ilością obrotów, wtedy turbo dziura jest mniejsza.

                                      Zamieszczone przez iFi
                                      Byłem nim też po 5kkm na hamowni:



                                      Niby wszystko jest pięknie...
                                      dziwny ten wykres już bardziej bym ufał emu który podałem wcześniej.
                                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                      Komentarz

                                      • iFi
                                        Elegance
                                        • 2012
                                        • 906

                                        #20
                                        Zamieszczone przez loru
                                        dziwny ten wykres już bardziej bym ufał emu który podałem wcześniej.
                                        Mógłbyś rozwinąć myśl?

                                        Komentarz

                                        • loru
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4286
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez iFi
                                          loru napisał/a:
                                          dziwny ten wykres już bardziej bym ufał emu który podałem wcześniej.


                                          Mógłbyś rozwinąć myśl?
                                          przepraszam mój błąd inna skala i inaczej wyglądają kreski, moment na serii jest podobny moc niby też.
                                          Ja bym pojechał i obecnie zrobił wykres wraz z logami dynamicznymi a w zasadzie to na ich podstawie zrobił wykres i porównał z tym co już masz , swoją droga bierzesz pod uwagę fakt, że jest lato i auta z turbo potrafią puchnąć, to też może być zaskoczenie jeżeli wcześniej nie jeździłeś uturbionym autem.
                                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                          Komentarz

                                          • iFi
                                            Elegance
                                            • 2012
                                            • 906

                                            #22
                                            Być może loru masz rację. Nie miałem doświadczenia z takimi samochodami nigdy wcześniej...

                                            Pomijając już fakt dostarczania mocy nadal otwarty pozostaje temat szarpnięć... Będę relacjonował na bieżąco...

                                            Komentarz

                                            • michal8937
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 467
                                              • Seat

                                              #23
                                              Jak chcesz mieć kopa przy przyspieszaniu, to nie dwaj gazu w podłogę, tylko stopniowo go dociskaj. Pamiętaj, że jak sobie jedziesz jak emeryt i nagle chcesz uzyskać ostre przyspieszenie, to turbo mimo wszystko musi się rozkręcić...
                                              Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                                              https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                                              https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                                              https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                                              Komentarz

                                              • sezamek1
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 70

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Eidos71
                                                Jeżeli chodzi o nierównomierność przyspieszania, to miałem takie objawy, gdy (po ciągłym tankowaniu Pb98) drugi raz z rzędu zalałem Pb95 na Orlenie... Wtedy stwierdziłem, że bez sensu jest oszczędzać parę groszy na baku paliwa - zalałem Pb98 + środek STP do czyszczenia wtrysków i problem zniknął. Teraz leję tylko 98-kę i co 2-3 tankowania STP do benzynki - na razie problem nie powrócił.

                                                Witam,

                                                Kolego napisz proszę z jakiego powodu uzywasz ten "środek STP do czyszczenia wtrysków".
                                                Jakie były objawy, które skłoniły Cię do jego użycia?
                                                A przede wszystkim co daje używanie tego środka - mam tu na myśli równą pracę silnika, łatwy rozruch itd.

                                                Komentarz

                                                • arturo_freestyl
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 704

                                                  #25
                                                  Re: Przyspieszenie w 1.4 TSI

                                                  [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IvWQ42mPWAk[/youtube]

                                                  moj tez ostatnio cos słabo idzie - po prostu człowiek sie przyzwyczaja

                                                  trzeba zrobic korekte na 340 i bedzie dobrze chyba
                                                  Octavia FWD 370KM/460Nm + NX
                                                  ET 14,607 - Bemowo 2011
                                                  ET 13,482 - Ryki 2012
                                                  ET 13,014 - Ełk 2013
                                                  ET 12,939 - Ryki 2015
                                                  0-200km/h - 13,2s
                                                  2 v-ce Mistrz Polski FWD TURBO PROFI 2015 1/4Mili

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...