kabanos, eaglemirek, zobaczę co wykombinuję, bo mam diabelski plan jesteśstwa na Śląsku od poniedziałku do czwartku z powrotem w czwartki popołudniu. Jak będę do piątku, to czwartkowe spotkania by mnie zainteresowały
Witam. Umieszczam filmik w którym słychać charakterystycznie trzaskanie ze sprzęgła.
Pacjent do O1 1.9 TDI ASV. Silnik wyłączony, 1 bieg włączony i zwolniony ręczny. Samochód jest pchany w tył i w przód i wtedy słychać charakterystyczne trzaski. Ktoś jest w stanie mi potwierdzić że to sprzęgło? Dodam ze czasem jak sie stoi na jałowym to po ok 2 minutach zaczyna lekko potrząsać budą i lekkie chrobotanie zza lewego koła słychać.
Nic raczej innego nie może wydawać tak głośnego stukotu, dwumas jest bardzo ciężki wiec nie dziwie się ze budą potrafi zawiewać.
Jeśli dwumas tak tłucze polecam zamienić na jednomas.
ces, Właśnie lekko rzęzi jak jest zimny a tak to cisza. Ale co około 10 ruszenie jest "kasowany" luz na dwumasie bo akurat sie tak ustawiła i jest takie szarpnięcie samochodu i głośny trzask.
ces, Właśnie lekko rzęzi jak jest zimny a tak to cisza. Ale co około 10 ruszenie jest "kasowany" luz na dwumasie bo akurat sie tak ustawiła i jest takie szarpnięcie samochodu i głośny trzask.
Biegi wchodzą normalnie jak stoisz lub jedziesz ??
Auto jeździ i czasem masz takie trzaski to nie jestem pewny czy to na pewno dwumas. To by waliło kiedy jechałbyś bardzo wolno lub szybko. Może coś się ułamało i czasem lata w samej skrzyni. Rozbierz skrzynie to zobaczysz co tam jest.
Nie ma cudów. Skoro stuka puka z okolic sprzęgła to trzeba rwać dwu-masę Okaże się co to. U mnie stukało na jałowym czasami, i po rozebraniu okazało się, że tarcza sprzęgłowa była kompletnie wywalona. Do tego stopnia, że nie było w niej już sprężynek. Cudem i siłą woli nie zerwała się w trasie i jeszcze sprzęgała
Miałem podobne objawy, czasami słychać było takie metaliczne stukanie z okolic silnika, delikatne trzęsienie na biegu jałowym. Postanowiłem wymienić komplet dwumas+sprzęgło. Po rozebraniu okazało się, że dwumas jeszcze by pojeździł, ale tarcza sprzęgłowa dostała takich luzów na odsadzeniu (wewnętrznej części tarczy sprzęgłowej, ta część która jest osadzona na wałku skrzyni) o około +/- 60 stopni.
Nie chce Cię straszyć finansowo, ale polecam wymianę kompletu:/ (dwumas + sprzęgło)
Wrzuć jedynkę i przytrzymaj chwilę na półsprzęgle - chrobotanie w takim momencie będzie najpewniej oznaczać dwumas. Odpalanie i gaszenie jest "gładkie" jak zawsze, czy czujesz "strzał"?
W poniedziałek właśnie zakończyłem temat u siebie - zmieniłem na używany jednomas od Golfa + nowy komplet sprzęgła G60 Sachsa, wszystkie objawy jak ręką odjął. Mam również ASV. Części + robocizna 1000 zł.
Komentarz