Szerokiej drogi powrotnej
Brak ssania Skoda Octavia I 2002r 1,6
Zwiń
X
-
Brak ssania Skoda Octavia I 2002r 1,6
witam, bardzo proszę o pomoc w problemie którego nie mogę rozgryźć niestety
a więc: BRAK AUTOMATYCZNEGO SSANIA, pompa wtórna w ogóle się nie włącza, (jest sprawna - podłączona na krótko i jest ok) zero błędów, check się nie pali, silnik 1,6
co odpowiada za "włączenie" ssania wogole???
czy pompa wtórna ma jakiś bezpiecznik lub przekaźnik???
, czujnik temperatury płynu podmieniony na inny i jest to samo
z góry dziękuje za pomoc
-
-
co do obrotów są na poziomie 800-900 obr. ( czyli tak jak jest ciepły) i troche nim szarpie i rzuca, po nabraniu temperatury jest wszystko ok
piotrek_os ale filtr paliwa "przymulał by" tez jakby był silnik ciepły ale wszystko jest w porządku
ale panowie zastanawia mnie dlaczego nie włącza się "odkurzacz" ????
Komentarz
-
-
a czujnik temperatury na pewno sprawny?
jakie wartości pokazuje w komputerze silnika?
pompa wtórnego obiegu napowietrzania spalin ma przekaźnik pod obudową z lewej strony komory silnika
i bezpiecznik (50A ) na akumulatorze
filtr paliwa warto wymienić tak czy inaczej->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arek_samo do obrotów są na poziomie 800-900 obr. ( czyli tak jak jest ciepły)
Jakby było coś nie tak z odkurzaczem to raczej wywaliłoby błędy.Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
czujnik temperatury- wkładany inny i to samo, różnica między wskazaniami na desce a czujnikiem znikoma
......"pompa wtórnego obiegu napowietrzania spalin ma przekaźnik pod obudową z lewej strony komory silnika i bezpiecznik (50A ) na akumulatorze....." kolego zlokalizowałem przekaźnik był trochę "nadpalony-styki-ale wyczyszczone" (muszę dorwać na podmiankę inny)
a co do filtra paliwa i tak trzeba zmienić i tak a z tego co widzę koszt nie jest zbyt wysoki.
błędów ZERO :shock:
ps. a ma ktoś rozpiskę tych bezpieczników przy akumulatorze????
[ Dodano: Pią 14 Gru, 12 14:43 ]
no i się okazało że przekaźnik sprawny - podmieniony i dalej to samo a może to być wina Panowie sondy lambda??????
Komentarz
-
-
No dobra a po czym wnosisz że odkurzacz nie działa?
Sonda na zimnym nie ma za wiele do gadania dopóki się nie rozgrzeje komputer korzysta z map i na ich podstawie głównie ustala skład mieszanki.
Kolego nie doszukuj się usterek w drogich komponentów tylko zacznij od czegoś tańszego, zmień filtr paliwa na początek.
Kiedy ostatnio zmieniałeś świece, przewody, czyściłeś przepustnice?Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
poprostu jak odłącze przewody od niego nie tłoczy powietrza, wogóle nie chodzi silnik
a świece wymieniane jakieś 3 tyś km temu, przewody nie ruszane, przepustnica czysta i zaadaptowana
filtr paliwa wymienię
ale co daje sygnał aby włączyć ssanie w ogóle??? tylko komp czyta z czujnika temperatury wody ????
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arek_sampoprostu jak odłącze przewody od niego nie tłoczy powietrza, wogóle nie chodzi silnik
Co do ssania, to obroty w zimie w tym silniku przy odpalaniu po nocy nie są większe niz 1000 obr/min a w lecie są ok 1300 obr/min. Podejrzewam że przez to uważasz że nie masz ssania. Ale jest to normalne w tym silniku.
Zamieszczone przez arek_samprzewody nie ruszane,
Zamieszczone przez arek_samale co daje sygnał aby włączyć ssanie w ogóle??? tylko komp czyta z czujnika temperatury wody ????
Mnie dziwi jeszcze jedno, napisałeś wcześniej że na ciepłym masz obroty 800-900. Czy mógłbyś sprawdzić Vagiem ile dokładnie masz obrotów? Bo jeżeli rzeczywiście masz 800-900 to jest coś nie tak. Tak jak pisałem wcześniej powinno być średnio ok 670 obr/min.Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
a więc z moich obserwacji jest tak że czasem "ssanie załączy się "do np. 1200 obrotów+ załączanie pompy powietrza wtórnego wtedy auto pięknie chodzi itd ale czasem pompka się nie załączy a czasem w ogóle jak jest np.-10 to obroty są tak jak na ciepłym czyli około 800-900 (obroty specjalnie podniesione) i silnikiem rzuca jakby nie palił na wszystkie gary trzeba go trzymać na obrotach "nogą"
auto ma LPG-przed zgaszeniem silnika przełączany na benzynę celem sprawdzenia czy gaz nie dostaje się gdzieś i nie pali czasem LPG+PB ale jest to samo
wywala czasem błąd sondy lambda tej przed katalizatorem, ale zastanawiam się co ona ma obrotów które znikają od czasu do czasu- ona ma wpływ w ogóle że raz są a raz nie???
ps. czy przeczyszczenie EGR-a może poprawić pracę??? może się zawieszać i robić takie cyrki?????
powoli brakuje pomysłów
Komentarz
-
-
bład 16555 jest spowodowany uszkodzonym przepływomierzem ,nieszczelnoscia miedzy przepływomierzem aprzepustnica np uszkodzona odma lub zle wyregulowana instalacja lpg .zeby stwierdzic co jest przyczyna przydał by sie log dynamiczny z bloku 2 .natomiast bład 16514 jest on zwiazany z nie działajaca grzałki sondy przed katalizatorem , sprawdz najpierw instalacje miedzy ECU a sonda i samom wtyczke od sondy czy czasem nie zieleniała .przez to ze grzałka nie działa własnie masz problemy z nierówna praca po dopaleniu zimnego silnika .diagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
-
dziękuje za odpowiedź bo temat zaczyna być męczący
błąd 16555- przepływ raczej jest szczelny ale sprawdzę wszystkie połączenia jeszcze
ps. instalacja LPG jest na 100% dobrze wyregulowana, błąd łapie tylko jak jest zimny, po wykasowaniu jego jest ok, ale po nocy złapie błąd, jak silnik ciepły to można jeździć cały dzień i nie wywali tylko i wyłącznie podczas odpalania na zimnym (ale na zimnym nie odpala na LPG tylko na PB- przełączanie ma ustawione na 35 stopni)
chyba że ten błąd generuje właśnie uszkodzona sonda - poranne niegrzanie?????
a co do kostki pod autem do sondy jest ok wypinania i wpinana, ps jakie przewody sprawdzać w ogóle????? sondy tak??? czy od kostki dalej????
filtr paliwa wymieniony na nowy dzisiaj
EDIT: 2013-01-03
Przewody i kostak OK ale zrobiłem diagnozę grupy 033 ( wartości wg info znalezionego znalezionego necie)
033 - jałowy bieg (układ regulacji lambda - wyuczone wartości)
[Wartość wymagana] (Temperatura pracy katalizatora minimum 350°C)
1 Regulator lambda dla sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem [-10 do 10 %]
2 Napięcie sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem [0,000 do 1,000 V]
3 [---]
4 [---]
Napięcie sondy lambda Uλ w mV 5
A: wysokie napięcie sondy lambda
- Mieszanka za bogata (nadmiar paliwa lub niedobór powietrza).
- Wysoka wartość CO.
B: niskie napięcie sondy lambda
- Mieszanka za uboga (niedobór paliwa lub nadmiar powietrza).
- Niska wartość CO.
Ocena grupy wskazań 033, pole 1 – układ regulacji lambda dla sondy przed katalizatorem
Poza obszarem tolerancji
- Ujemny obszar tolerancji: mieszanka za bogata, układ regulacji lambda zubaża mieszankę – czekać 30 sekund, aż ustabilizują się wskazania.
- Dodatni obszar tolerancji: mieszanka za uboga, układ regulacji lambda wzbogaca mieszankę – czekać 30 sekund, aż ustabilizują się wskazania.
- Fałszywe powietrze – sprawdzić szczelność układu ssącego.
- Uszkodzony zawór wtryskowy – sprawdzić ilość wtryskiwanego paliwa.
- Wyuczone wartości lambda osiągnęły wartości skrajne – sprawdzić wyuczone wartości lambda w grupie wskazań 032.
Ocena grupy wskazań 033, pole 2 – napięcie sondy lambda dla sondy lambda przed katalizatorem
Stała wartość 1,100 V
- Zwarcie z potencjałem plus spowodowane przez: sondę lambda, przewody sondy, przewody masy, komputer sterujący pracą silnika.
Stała wartość między 0,400 do 0,500 V
- Przerwa w ciągłości przewodów spowodomiędzy wana przez: sondę lambda, przewody sondy, przewody masy, komputer sterujący pracą silnika.
Stała wartość 0,000 V
- Zwarcie z masą spowodowane przez: sondę lambda, przewody sondy, przewody
masy, komputer sterujący pracą silnika.
u mnie pozycja 2 jest cały czas 1,45 V, pozycja 1 mieściła się w normie ale nie zapisałem jej
Co to oznacza ???????
EDIT: 2013-01-12
ma ktoś jakiś pomysł??? raz się włączy pompa powietrza i jest ok a raz nie i silnik tragicznie działa
dziękuje za jakąś podpowiedź
Komentarz
-
-
Jeżeli chodzi o temperaturę to sprawdź w bloku 004, na pozycji trzeciej masz temp. płynu chłodzącego a na pozycji czwartej temperaturę zasysanego powietrza. Na zimnym silniku (po nocy) obydwa wskazania powinny być mocno do siebie zbliżone.
17831 - sprawdź czy nie odpięła się wtyczka od odkurzacza albo czy któryś z przewodów powietrznych nie jest wypięty albo dziurawy. A jeżeli to będzie ok to podepnij odkurzacz na krótko pod akumulator i zobacz czy chodzi. Może się zacina.Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
pozycje w bloku 004 -płyn-powietrze idealnie się pokrywają
czujnik temperatury płynu wymieniony na nowy z ASO
jest tylko teraz błąd 16514- co z tym fantem zrobić- wymieniać sonde??? a może być tak że komputer auta jest walnięty????? jak to sprawdzić???
dzisiaj po nocy oczywiście pompka się nie włączyła, ale postało z pre godzin i potem zaskoczyła, potem znów cisza
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arek_samjest tylko teraz błąd 16514- co z tym fantem zrobić- wymieniać sonde???
Mam jeszcze jeden pomysł. Czy do parownika od gazu masz podłączony przewód (wężyk) podciśnieniowy :?:Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
wczoraj sonda wymieniona na nową i zobaczymy jaka będzie reakcja dzisiaj czy odkurzacz sie włączy
a co do reduktora tak podłączone jest podciśnienie bodajże pod kolektor- a czemu pytasz???? instalke robił koleś który zna się bardzo dobrze na rzeczy.
w Vag-u robię test pompy i ładnie się załącza więc nie wiem może po wymianie sondy będzie ok,
EDIT 24-01-2013 godzina 8.00
jest to samo, zero reakcji odkurzacza, silnikiem rzuca jak sam skur......... czuć paliwo z wydechu, czyli dostaje dawkę paliwa bez powietrza,
PANOWIE CO ROBIĆ???? CZEGO SZUKAĆ???????
Komentarz
-
Komentarz