[O1] Awaria turbo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • richi9
    Rider
    • 2011
    • 427

    #51
    Z logów jesteś w stanie wyczytac czy turbina utrzymuje parametry dla danego obciążenia. Ale sam komp nie powie Ci "kierowec wymień dmuchadło bo mi z rury kopci"...
    Główne usterki to wężyki podciśnienia , gruszka regulująca ustawienie łopatek, zawór n75, łopatki turbiny zapieczone (jeżeli turbina jest ze zmienna geometrią łopatek ) no i sam wirnik turbosprężarki ....

    Komentarz

    • K_Popiel
      Rider
      • 2010
      • 608

      #52
      Trzeba sobie zdać sprawę że komputer to tylko narzędzie jak każde inne, pomoże w ocenie sytuacji ale problemu za nas nie rozwiąże ...
      // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
      ------------------------------------------------------

      Komentarz

      • richi9
        Rider
        • 2011
        • 427

        #53
        Oczywiście kolgo K_popiel masz rację. mało tego tzreba tez wiedzieć iz niektóre wartości mierzone mogą być zaniżone z powodu nie powiązanego bezpośrednio z usterką.

        Komentarz

        • NuTiiiiii
          Ambiente
          • 2013
          • 117

          #54
          Zamieszczone przez wesol
          kolego poszukaj w dziale diagnostyki itp jak sie robi logi i jakie masz grupy logowac. Jesli nawet tu nie ma na forum to w google wpisz i znajdziesz. Szkoda naszego czasu by kazdemu z osobna tlumaczyc co i jak. Zreszta zawsze mozesz posukac w regionalnym bo moze ktos ma sprzecik i wiedze to ci zrobi co trzeba i moze nawet oceni co nie gra.
          No szukałem i nic :P Odpisz czy tylko mam podłączyć VAG i wcisnąć diagnostyke silnika i spisać błędy.
          Coś mi się wydaje, że zawór N75 wymienie ....

          Komentarz

          • wesol
            Rider
            • 2008
            • 689

            #55
            kolego wujek google naprawde nie gryzie. Wpisujesz logi dynaiczne i masz juz odrazu takie cos
            KLIKEN

            i setka innych linkow co i jak. Logi wykonujesz i automatycznie sie zapisuja, wrzucasz na serwer i na forum a my to oceniamy i masz jak na dloni co dolega. Po logach u kolegi przebywajacego aktualnie w UK wykrylem z ema walek rozrzady wychlastany a u jeszcz einnego ze na turbinie lopatki wywinelo delikatnie prawdopodobnie od ciala obcego. Naprawde to potezne narzedzie w diagnostyce. Tylko trzeba umiec logicznie myslec.
            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

            Komentarz

            • NuTiiiiii
              Ambiente
              • 2013
              • 117

              #56
              Dziś sprawdziłem Octavkę VAGiem i pokazało błąd :

              17965 - Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczona granica > podłączenie węża

              skasowałem i jak wracałem do domu turbo normalnie chodziło a rano nie.
              Aha jeszcze spoglądaliśmy na mieszek czy normalnie pracuje i okazało się, że tak.

              co myślicie o tym błędzie ??

              Komentarz

              • wesol
                Rider
                • 2008
                • 689

                #57
                to blad z obd znany jako P1557 chyba cos tam nie dopisales cos co jest bardzo wazne a mianowicie ze graica przekroczona w gore czyli przeladowanie. Albo sie lapka zacina albo gruszka zaciera a moze elektrozaworek.
                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #58
                  Zamieszczone przez NuTiiiiii
                  Dziś sprawdziłem Octavkę VAGiem i pokazało błąd :

                  17965 - Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczona granica > podłączenie węża

                  skasowałem i jak wracałem do domu turbo normalnie chodziło a rano nie.
                  Aha jeszcze spoglądaliśmy na mieszek czy normalnie pracuje i okazało się, że tak.

                  co myślicie o tym błędzie ??
                  że znów sie pojawi.
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • NuTiiiiii
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 117

                    #59
                    Zamieszczone przez wesol
                    to blad z obd znany jako P1557 chyba cos tam nie dopisales cos co jest bardzo wazne a mianowicie ze graica przekroczona w gore czyli przeladowanie. Albo sie lapka zacina albo gruszka zaciera a moze elektrozaworek.
                    Właśnie w analizie błędów jest tak jak napisałem.
                    Górny limit to tutaj inny błąd : 17963 - Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczony górny limit > regulator.

                    --
                    Gruszka pracuje niby dobrze.
                    Wymienić N75? czy wąż wysokiego ciśnienia?

                    [ Dodano: Pią 01 Lut, 13 19:03 ]
                    Sorki Panowie, że zawracam dupę ale dopiero się uczę.... Mam VAG-COM i wiem, już że trzeba włączyć measuring blocks i 03 - przepływomierz, 11 - turbina.

                    Czy te wartości mogę sprawdzić jak samochód normalnie pracuje na biegu jałowym czy muszę z kimś w trasie ?
                    Odczyty robić pojedynczo czy można razem?
                    Czy sprawdzić coś jeszcze oprócz grupy 3, 11 ?
                    no i jak to zapisać do pliku żeby wam przedstawić...

                    proszę o cierpliwość

                    Komentarz

                    • wesol
                      Rider
                      • 2008
                      • 689

                      #60
                      jeden i drugi blad to przeladowanie czyli notlauf. Zapisujesz wartosci wciskajac logowanie i potem start. Docelowo zapisuje w folderze programu vag w program files. Mozesz robic to samemu- ustawiasz obie grupy jedzies zpomalu na 4 biegu wciskasz start na logowaniu, dajesz pedal gazu w podloge czekasz az osiagnie obroty okolo 4000, zwalniasz i konczysz logowanie zapisujac wartosci.
                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                      Komentarz

                      • NuTiiiiii
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 117

                        #61
                        Zamieszczone przez wesol
                        jeden i drugi blad to przeladowanie czyli notlauf. Zapisujesz wartosci wciskajac logowanie i potem start. Docelowo zapisuje w folderze programu vag w program files. Mozesz robic to samemu- ustawiasz obie grupy jedzies zpomalu na 4 biegu wciskasz start na logowaniu, dajesz pedal gazu w podloge czekasz az osiagnie obroty okolo 4000, zwalniasz i konczysz logowanie zapisujac wartosci.
                        Aha dzięki bo myślałem, że może da radę to zrobić bez jazdy na biegu jałowym.
                        A wyżej fajny filmik jak to w audi mierzyli to dam radę.

                        Komentarz

                        • wesol
                          Rider
                          • 2008
                          • 689

                          #62
                          ja od czasu do czasu tak dla kontroli robie sobie taka przejazdzke z logami. Na siedzeniu pasazera lapek, ROzpedzam auto i tylko musze w zasadzie dwa razy kliknac przycisk na lapku. start i stop do logowania.
                          Najlepiej jak sie osobno loguje kazda grupe i jak najwyzszy bieg ale od 4 juz wychodzi bardzo przejrzyście.
                          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                          Komentarz

                          • NuTiiiiii
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 117

                            #63
                            czy we wszystkich silnikach AGR jest stała geometria lopatek czy też bywa zmienna? jak odróżnić jedną od drugiej? czy po czyszczeniu turbiny trzeba ją wywarzyc?

                            Komentarz

                            • wesol
                              Rider
                              • 2008
                              • 689

                              #64
                              We wszystkich. Wirnika nie ruszasz. Czysci sie obudowe zewnetrzna bo tam sa roznego rodzaju dynksy ktore sie zapiekaja.
                              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                              Komentarz

                              • NuTiiiiii
                                Ambiente
                                • 2013
                                • 117

                                #65
                                aha a co z wywarzaniem ??

                                Komentarz

                                • wesol
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 689

                                  #66
                                  Wirnika nie ruszasz to i nic nie wywazasz a tak nawiasem mowiac to nie wiem czy by cos nie spartolili jakby zaczeli po swojemu wywazac. MAsz problem z kolektorem wydechowym w ktorym jest zmienna geo w muszli a nie w korasie turbiny czyli jej rdzeniu.
                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                  Komentarz

                                  • NuTiiiiii
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 117

                                    #67
                                    Wczoraj wyciągałem moją turbinę, całą z kolektorem bo tak było łatwiej. Okazało się, że niby czyszczenie 2 lata temu u mechanika .... a tu lipa pewnie nawet jej nie wyciągnął tylko przepłukał jakimś tam płynem

                                    tak to wyglądało jak ją otworzyłem :





                                    kierownice były mega zapieczone ....

                                    poczyściłem i ot :





                                    jeszcze mam filmik nagrany jak fajnie leciutko pracują łopatki ...

                                    Ogólnie czyszczenie pomogło, teraz Skoda ma mega nitro

                                    i 600zł w kieszeni

                                    Komentarz

                                    • ROBAL_26
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2320
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                      #68
                                      NuTiiiiii, taka jest rzeczywistość , dlatego ja wychodzę z założenia że jeżeli jestem w stanie zrobić daną rzecz sam ją robię bo wówczas wiem na czym stoję a nie na czyjimś słowie honoru .
                                      gratki udanego zabiegu . szerokości i mobilności czy życzę.

                                      pozdro
                                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                      Komentarz

                                      • Damian-jg
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 229

                                        #69
                                        NuTiiiiii, Niestety muszę Cie rozczarować. To turbo musiało być czyszczone. Nie widziałeś turbiny która nigdy nie była czyszczona. A że wytrzymało 2 lata nom tak czasami bywa. Ja u siebie czyściłem raz na rok póki nie zmieniłem techniki jazdy
                                        FIAT Service

                                        Komentarz

                                        • NuTiiiiii
                                          Ambiente
                                          • 2013
                                          • 117

                                          #70
                                          Zamieszczone przez ROBAL_26
                                          NuTiiiiii, taka jest rzeczywistość , dlatego ja wychodzę z założenia że jeżeli jestem w stanie zrobić daną rzecz sam ją robię bo wówczas wiem na czym stoję a nie na czyjimś słowie honoru .
                                          gratki udanego zabiegu . szerokości i mobilności czy życzę.

                                          pozdro
                                          Masz coś zrobić zrób to sam



                                          Zamieszczone przez Damian-jg
                                          NuTiiiiii, Niestety muszę Cie rozczarować. To turbo musiało być czyszczone. Nie widziałeś turbiny która nigdy nie była czyszczona. A że wytrzymało 2 lata nom tak czasami bywa. Ja u siebie czyściłem raz na rok puki nie zmieniłem techniki jazdy
                                          Teraz też zmieniam bo jazdą taksówkarza ją zamuliłem bo ogólnie spokojnie jeżdżę w granicach 100 na spalaniu 4,5l :P

                                          Komentarz

                                          • jarstan1
                                            Classic
                                            • 2008
                                            • 4

                                            #71
                                            witam
                                            Ja bym też prosił o porady
                                            mam octavie 1,9 tdi slx 98r 66kw

                                            Od jakiegoś czasu około 6 m-cy przy dodawaniu gazu w czasie jazdy słyszę gwizd
                                            byłem u mechanika i przejechał się ze mną a następnie stwierdził że to objaw kończącego się turbo po tym jak twierdzi że pozdejmował paski aby sprawdzić czy ten świst nie pochodzi od nich
                                            Jak stoję na luzie i dodaje gazu to tego gwizdu nie słychać tak jak przy obciążeniu w czasie jazdy
                                            Samochód nie kopci ani na biało ani na czarno czasem tylko przy odpalaniu na zimnym silniku puści sobie małego czarnego tzw. bączka

                                            Jestem z Radomia i prosiłbym o jakieś wskazówki co to może być albo namiar na dobrego mechanika
                                            bo od razu jechać i regenerować turbinę trochę mi się nie uśmiecha , auto ma 15 roczek ja użytkuje go od 5 lat głównie droga do pracy i jazda po mieście ok.15 km
                                            Jak dotąd nic się nie dzieje ale ten świst mnie trochę niepokoi bo raz dwa razy w roku wypuszczam się na wczasowanie z rodzinką jakieś 600-700km i boję się aby w trasie nie odmówiła mi jazdy moja skodzianka
                                            Jeśli więc ktoś może coś poradzić bardzo proszę o info na e-maila [email protected]

                                            Komentarz

                                            • Damian-jg
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 229

                                              #72
                                              Zamieszczone przez jarstan1
                                              mam octavie 1,9 tdi slx 98r 66kw
                                              Turbo bez zmiennej geometri
                                              Zamieszczone przez jarstan1
                                              byłem u mechanika i przejechał się ze mną a następnie stwierdził że to objaw kończącego się turbo
                                              U mnie gwiżdże od kiedy pamiętam a juz 100 tysi zrobiłem z gwizdaniem
                                              Zamieszczone przez jarstan1
                                              bo od razu jechać i regenerować turbinę trochę mi się nie uśmiecha
                                              podjedz tam gdzie robią turbiny niech ocenią
                                              FIAT Service

                                              Komentarz

                                              • NuTiiiiii
                                                Ambiente
                                                • 2013
                                                • 117

                                                #73
                                                Niektórzy mówią, że jak turbina nie gwiżdzę to źle ...

                                                PS aha jeszcze raz mi ktoś napisze, że w AGR jest turbina bez zmiennej geometrii łopatek :diabelski_usmiech

                                                Komentarz

                                                • dees
                                                  Ambiente
                                                  • 2008
                                                  • 217

                                                  #74
                                                  Agr 90KM 66kW zwykłe turbo z zaworem upustowym innych turbin nie było.
                                                  pryncypal

                                                  Komentarz

                                                  • jarstan1
                                                    Classic
                                                    • 2008
                                                    • 4

                                                    #75
                                                    No dobrze panowie ale może jakieś bardziej praktyczne porady czy to rzeczywiście może być turbo
                                                    ja nie znam się na tym zupełnie i dla mnie te techniczne terminy to czarna magia

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...