Witam wszystkich.
Mam problem z zielona :roll: 1,6 ( 75Km ,AEE benz+gaz)
Jak wcisnę pedał gazu w podłogę to auto zaczyna mi szarpać, nie da rady wkręcić sie na obroty- tak jakby coś ją z tyłu trzymało.po chwili wyrywa jak głupia... problem najlepiej widać w zakresie dolnych obrotów -do 2 600' czuć i widać muła ' na gazie problem rzadko się pojawia. gorzej z benzyną...
Autko przełącza mi sie na gaz dopiero po uzyskaniu 30-35 stopni C.
ostatnio wymieniałem :
cewkę ( powodowała błąd )
sonde lambda
świece
kopułkę
palec
przewody
Dzisiaj zakupiłem filtr paliwa (wymięnię wolnym czasem).
Na kompie nie wywala żadnych błędów.
Co może być przyczyną tego stanu rzeczy? może paliwo??
Drażni mnie to cholernie i chcę się z tym uporać...
ma ktos jeszcze jakis pomysl? w pon wymienie tez filtr paliwa. zastanawiam sie co do tej pompy. .. w jaka celowac? na allegro ceny zaczynaja sie od 70zl nowa :szeroki_usmiech ale to sa pewnie jednorazowki. lepiej kupic nowy zamiennik / ori czy ori uzywke?
jesli to wina filtra to auto powinno na gazie dobrze smigac...
ostatnio zatankowalem na shellu , myslalem ze to wina benzyny tankowanej na pewnej stacji...moje przypuszczenia okazaly sie bezpodstawne .
jutro po pracy bede ogarnial temat. efekty przedstawie
jesli to wina filtra to auto powinno na gazie dobrze smigac...
ostatnio zatankowalem na shellu , myslalem ze to wina benzyny tankowanej na pewnej stacji...moje przypuszczenia okazaly sie bezpodstawne .
jutro po pracy bede ogarnial temat. efekty przedstawie
a kiedy wymieniałeś filtr gazu ? ? ? zapewne bardzo bardzo dawno temu
"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Jakiej firmy cewka ? kopułka ,palec , kable? trzeba spr. aparat zapłonowy czy nie ma luzu , częsta awaria i powoduje szarpania (jakiej firmy Bosch czy Magneti Mareli)
Jakie LPG na pokładzie ,sterownik,reduktor ,wtryskiwacze?
Biszczu, filtry gazowe wymienialem jakies 3-4tys km temu... wiec nie tak dawno. waskivw, kopulka i palec kupywalem boscha chyba . kable i cewki nie pamietam. sprawdze jutro...
LPG stag 4 , reduktor lovato bodajze. reszte jutro sprawdze w papierach i podam.
z cewka to wgl jaja byly bo wymienialem ja w lutym .pozniej podlaczylem kompa i wyrzucilo blad. blad skasowalem, wymienilem cewke na nowa , pojezdzilem ,podlaczylem kompa jeszcze raz i teraz jest ok.
filtry gazowe wymienialem jakies 3-4tys km temu... wiec nie tak dawno
a moze Ci się trafił kijowy gaz i juz je masz do wymiany. Koszt nie duzy wiec moze warto wymienić. Albo nawet je sprawdzic jak się sytuacja przedstawia.
Cewka nie jest uwzględniona w samodiagnozie, błąd który miałeś był pewnie z czujnika hala, bo odczytywane błędy były na zgaszonym silniku.
Jakim programem odczytujesz błędy?
w vagu na kanle 15 i 16 widac wypadajace zapłony więc tak będzie najłatwiej.
Poza tym kolegapisze że podczas przyspieszania na gazie szarpie tak?
No to sprawdzić należy czy na benzynie tez będzie szarpać....
jeżeli tak bedzie szarpać no to może świece ale powinno wyjśc na vagu tez jako wypadanie zapłonu.
Panowie to jest O 1 silnik aee jak w Golfie 3 tam nie ma diagnozy układu zapłonowego tylko czujnik hala, jak są szarpania na lpg i pb to wina leży po stronie układu zapłonowego.
pozyczalem kompa o nazwie Atal 511 . wyrzucal blad : ' zwarcie przy cewce (cos takiego , nie pamietam dokladnie) . wlozylem nowa cewke firmy VIKA . zapalilem auto,zgasilem i wykasowalem blad. potem przejechalem sie pare km,i nie gaszac auta znowu go podlaczylem chcac sprawdzic czy znowu nie wyrzucilo bledu. na szczescie bylo czysto.
Zamieszczone przez waskivw
Jakiej firmy cewka ? kopułka ,palec , kable? trzeba spr. aparat zapłonowy czy nie ma luzu , częsta awaria i powoduje szarpania (jakiej firmy Bosch czy Magneti Mareli)
Jakie LPG na pokładzie ,sterownik,reduktor ,wtryskiwacze?
cewka -VIKA
reduktor TOMASSETTO
reszta jak powyzej .
Zamieszczone przez richi9
Poza tym kolega pisze że podczas przyspieszania na gazie szarpie tak?
No to sprawdzić należy czy na benzynie tez będzie szarpać....
na gazie w dolnym zakresie obrotow czuc mula.gora jest w miare ok
benzyna - na poczatku nawet na niej gasl, potem troche przy zaplonie sie pobawilem i wymienilem filtr paliwowy. jest spora poprawa. ale wraz on nie chodzi tak jak powinien.
wkurzylem sie bo po wymianie filtra paliwowego zablokowal sie reduktor (?). auto nie chce sie przelaczyc na gaz. jutro musze jechac na kalibracje gazu , przy okazji sprawdze te filtry gazowe.
Po kolei :wink:
Do diagnostyki aut z grupy VAG używamy programów typu Vagcom ,VCDS , uniwersalne testery , czy programy źle interpretują błędy i dlatego między innymi pokazało ci błąd cewki którego w tym aucie nie da się zdiagnozować , jest błąd czujnika HALA który jest zawsze gdy błędy są odczytywane na zgaszonym silniku, po odpaleniu i spr. błędu nie ma ( jeżeli hal jest OK)
Cewka Vika to totalna podróba która nie powinna być zakładana , a nawet sprzedawana (choć trafiały się takie co jeździły z pół roku , jak było sucho ) Proponuje jeżeli masz możliwość oddania , lub wymiany na inną to to zrób , one nowe mają przebicia i powodują szarpania , przygasania na wolnych obrotach , a czasami nawet gaśnięcie silnika .
Co do LPG , to jak ma muła to trzeba regulować , niestety masz Staga 4 + tomasetto (pewnie AT09) + pewnie słynne Valteki , czyli najtańszy kit i to żeby wystroić to trzeba troszkę się pomęczyć , ale nie mówie że się nie da , podstawa to regulacja na drodze z podglądem pracy sondy lambda , ew. AFR , ale to po ogarnięciu silnika na PB.
Nie napisałeś co z aparatem zapłonowym i jakie produkcji ? Spr. go bo jest to częsta przypadłość tych silników ( najlepiej jest go wykręcić i wtedy spr. jak jest duży luz na osi to niestety czeka cie wymiana , a nowy jest drogi )
Kopułkę , palec , kable i świece bym wyeliminował ,Piszesz że są nowe, chyba że kable są też jakieś typu Sentech ,Janmor to sprawa wygląda podobnie jak z cewką , niestety ten silnik pomimo prostej konstrukcji nie toleruje tanich zamienników , a zwłaszcza gdy ma się LPG.
pozyczalem kompa o nazwie Atal 511 . wyrzucal blad : ' zwarcie przy cewce (cos takiego , nie pamietam dokladnie) . wlozylem nowa cewke firmy VIKA . zapalilem auto,zgasilem i wykasowalem blad. potem przejechalem sie pare km,i nie gaszac auta znowu go podlaczylem chcac sprawdzic czy znowu nie wyrzucilo bledu. na szczescie bylo czysto.
Zamieszczone przez waskivw
Jakiej firmy cewka ? kopułka ,palec , kable? trzeba spr. aparat zapłonowy czy nie ma luzu , częsta awaria i powoduje szarpania (jakiej firmy Bosch czy Magneti Mareli)
Jakie LPG na pokładzie ,sterownik,reduktor ,wtryskiwacze?
cewka -VIKA
reduktor TOMASSETTO
reszta jak powyzej .
Zamieszczone przez richi9
Poza tym kolega pisze że podczas przyspieszania na gazie szarpie tak?
No to sprawdzić należy czy na benzynie tez będzie szarpać....
na gazie w dolnym zakresie obrotow czuc mula.gora jest w miare ok
benzyna - na poczatku nawet na niej gasl, potem troche przy zaplonie sie pobawilem i wymienilem filtr paliwowy. jest spora poprawa. ale wraz on nie chodzi tak jak powinien.
wkurzylem sie bo po wymianie filtra paliwowego zablokowal sie reduktor (?). auto nie chce sie przelaczyc na gaz. jutro musze jechac na kalibracje gazu , przy okazji sprawdze te filtry gazowe.
Jak kolego WaskiVW cewka do wymiany na coś "męskiego"- Beru np. Kable-Bosch, NGK, Magnecor Swiece NGK, Beru. Inaczej to auto tak bedzie tak miało-niestety + dobry ogarnięty gazownik ktory zrobi dobra mapę. Valteki sa ok tylko głośne
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Do diagnostyki aut z grupy VAG używamy programów typu Vagcom ,VCDS
tylko do tego atala mialem dostep... :roll:
z ta cewka zobaczymy co sie da zrobic (mam nadzieje ze da sie wymienic . stara firmy viki cos kolo roku pochodzila i oddalem na gwarancje..
sprawdze jeszcze ten aparat zaplonowy.
bylem u gazownika. podlaczyl pod kompa ,wgral nowa mape,wymienil filtry profilaktycznie (nie byly zasyfione ). powiedzial ze 'reduktor jest odblokowany i ze auto bedzie jezdzic na gazie. po zatym to cos mu jeszcze dolega ,bo cos mi nie tak chodzi'.... gosc moze wiedzial o co kaman tylko nie chce pow... waskivw, jak myslisz-jesli aparat bedzie ok to sprobowac wymienic wklad pompy paliwowej?
Co znaczy że chodzi nie tak ? jakieś konkrety , bo inaczej wymienisz pół samochodu.
Pompę proponowałbym spr. ciśnienie , chyb że masz dawce, bądź pewną i chęci naprawy metodą prób i błędów. Grzebałeś przy zapłonie , ustawiony jest poprawnie ? Gaziarz regulował w czasie jazdy , czy tylko kalibracja na postoju ?
z 'dołu nie ma takiej mocy jaka powinna być' , a jak wcisne pedal do podlogi to czasami nawet potrafi strzelic delikatnie z tlumika..
obroty na pb i gazie nie faluja.
gaziarz kalibrowal na postoju wpinajac jakas sonde do tlumika i podlaczajac kompa pod sterownik...
zaplon powinien byc ok. wydaje mi sie ze jakbym cos spartolil to nie byloby poprawy..
jak moge sprawdzic owe cisnienie ?
Ciśnienie trzeba wpiąć manometr przed listwę i odpalić silnik , jak jest poniżej 3 bar to pompa słaba , ew regulator ciśnienia ( ew zacisnąć przewód nadmiarowy i zobaczyć czy będzie poprawa, tylko na chwilę żeby czegoś nie uwalić )
Gazownika zmień bo cię naciąga , bez strojenia w czasie jazdy to nigdy nie będzie poprawnie jeździć.
Tu masz podane jak spr. ustawienie rozrządu
Jak wszystko bedzie tak zgrane to zdejmij kopułkę i zobacz jak jest ustawiony palec względem aparatu , na palcu na środku tej mosiężnej elektrody powinien być znak który ma się pokrywać z nacięciem na obudowie aparatu i wtedy masz dobrze zgrany zapłon.
Powodzenia , jak spr. daj znać będziemy myśleć :wink:
dzieki za podpowiedzi :wink:
w sobote pewnie bede dzialal bo dopiero mam wolne :roll:
jeszcze kwestia gazownika ciezko na moim terenie znalesc takiego ktory robi to w czasie jazdy. wiekszosc podlaczy kabel,walnie kalibracje na zapalonym aucie i to wszystko...
To proponuje kupić kabel , program ściągnąć ze strony producenta ,przeczytac uważnie instrukcję i samemu lepiej to wystroisz i przynajmniej nie bedziesz płacił :wink:
Komentarz