[O1] szarpanie autem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • descente
    Classic
    • 2010
    • 21

    [O1] szarpanie autem

    SS, dobre :diabelski_usmiech
  • vince123
    Elegance
    • 2009
    • 923

    #2
    [O1] szarpanie autem

    Witam wszystkich.
    Mam problem z zielona :roll: 1,6 ( 75Km ,AEE benz+gaz)
    Jak wcisnę pedał gazu w podłogę to auto zaczyna mi szarpać, nie da rady wkręcić sie na obroty- tak jakby coś ją z tyłu trzymało.po chwili wyrywa jak głupia... problem najlepiej widać w zakresie dolnych obrotów -do 2 600' czuć i widać muła ' na gazie problem rzadko się pojawia. gorzej z benzyną...
    Autko przełącza mi sie na gaz dopiero po uzyskaniu 30-35 stopni C.
    ostatnio wymieniałem :
    cewkę ( powodowała błąd )
    sonde lambda
    świece
    kopułkę
    palec
    przewody
    Dzisiaj zakupiłem filtr paliwa (wymięnię wolnym czasem).
    Na kompie nie wywala żadnych błędów.

    Co może być przyczyną tego stanu rzeczy? może paliwo??
    Drażni mnie to cholernie i chcę się z tym uporać...
    sprzedam do OI :

    szyby cala lewa strona
    nadkole nowe LP
    kontakt PW

    Komentarz

    • Bartolini33
      Classic
      • 2013
      • 13

      #3
      Kolego stawiam na pompę paliwa ( moja sugestia ).
      Pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia, może się przycinać i tu może tkwić problem

      Proszę o info jeśli sugestia sie potwierdzi.

      Komentarz

      • vince123
        Elegance
        • 2009
        • 923

        #4
        ma ktos jeszcze jakis pomysl? w pon wymienie tez filtr paliwa. zastanawiam sie co do tej pompy. .. w jaka celowac? na allegro ceny zaczynaja sie od 70zl nowa :szeroki_usmiech ale to sa pewnie jednorazowki. lepiej kupic nowy zamiennik / ori czy ori uzywke?
        sprzedam do OI :

        szyby cala lewa strona
        nadkole nowe LP
        kontakt PW

        Komentarz

        • Biszczu
          RS
          • 2011
          • 5567

          #5
          vince123, filtr paliwa wymień
          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8162
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez Biszczu
            filtr paliwa wymień
            od tego bym zaczął
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • tomus7
              RS
              • 2010
              • 1896
              • Peugeot

              #7
              zgadzam się z kolegamipiotrek_os, Biszczu, pompa to ostateczność, możesz również sprawdzić filtr w zbiorniku http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=460
              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

              Komentarz

              • vince123
                Elegance
                • 2009
                • 923

                #8
                jesli to wina filtra to auto powinno na gazie dobrze smigac...
                ostatnio zatankowalem na shellu , myslalem ze to wina benzyny tankowanej na pewnej stacji...moje przypuszczenia okazaly sie bezpodstawne .
                jutro po pracy bede ogarnial temat. efekty przedstawie
                sprzedam do OI :

                szyby cala lewa strona
                nadkole nowe LP
                kontakt PW

                Komentarz

                • Biszczu
                  RS
                  • 2011
                  • 5567

                  #9
                  Zamieszczone przez vince123
                  jesli to wina filtra to auto powinno na gazie dobrze smigac...
                  ostatnio zatankowalem na shellu , myslalem ze to wina benzyny tankowanej na pewnej stacji...moje przypuszczenia okazaly sie bezpodstawne .
                  jutro po pracy bede ogarnial temat. efekty przedstawie
                  a kiedy wymieniałeś filtr gazu ? ? ? zapewne bardzo bardzo dawno temu
                  "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                  Komentarz

                  • waskivw
                    Classic
                    • 2013
                    • 26

                    #10
                    Jakiej firmy cewka ? kopułka ,palec , kable? trzeba spr. aparat zapłonowy czy nie ma luzu , częsta awaria i powoduje szarpania (jakiej firmy Bosch czy Magneti Mareli)
                    Jakie LPG na pokładzie ,sterownik,reduktor ,wtryskiwacze?

                    Komentarz

                    • vince123
                      Elegance
                      • 2009
                      • 923

                      #11
                      Biszczu, filtry gazowe wymienialem jakies 3-4tys km temu... wiec nie tak dawno.
                      waskivw, kopulka i palec kupywalem boscha chyba . kable i cewki nie pamietam. sprawdze jutro...
                      LPG stag 4 , reduktor lovato bodajze. reszte jutro sprawdze w papierach i podam.
                      z cewka to wgl jaja byly bo wymienialem ja w lutym .pozniej podlaczylem kompa i wyrzucilo blad. blad skasowalem, wymienilem cewke na nowa , pojezdzilem ,podlaczylem kompa jeszcze raz i teraz jest ok.
                      sprzedam do OI :

                      szyby cala lewa strona
                      nadkole nowe LP
                      kontakt PW

                      Komentarz

                      • piotrek_os
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8162
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez vince123
                        filtry gazowe wymienialem jakies 3-4tys km temu... wiec nie tak dawno
                        a moze Ci się trafił kijowy gaz i juz je masz do wymiany. Koszt nie duzy wiec moze warto wymienić. Albo nawet je sprawdzic jak się sytuacja przedstawia.
                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                        Komentarz

                        • Biszczu
                          RS
                          • 2011
                          • 5567

                          #13
                          w dalszym ciągu obstawiam, że to filtry
                          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                          Komentarz

                          • waskivw
                            Classic
                            • 2013
                            • 26

                            #14
                            Cewka nie jest uwzględniona w samodiagnozie, błąd który miałeś był pewnie z czujnika hala, bo odczytywane błędy były na zgaszonym silniku.
                            Jakim programem odczytujesz błędy?

                            Komentarz

                            • richi9
                              Rider
                              • 2011
                              • 427

                              #15
                              w vagu na kanle 15 i 16 widac wypadajace zapłony więc tak będzie najłatwiej.
                              Poza tym kolegapisze że podczas przyspieszania na gazie szarpie tak?
                              No to sprawdzić należy czy na benzynie tez będzie szarpać....
                              jeżeli tak bedzie szarpać no to może świece ale powinno wyjśc na vagu tez jako wypadanie zapłonu.

                              Komentarz

                              • waskivw
                                Classic
                                • 2013
                                • 26

                                #16
                                Panowie to jest O 1 silnik aee jak w Golfie 3 tam nie ma diagnozy układu zapłonowego tylko czujnik hala, jak są szarpania na lpg i pb to wina leży po stronie układu zapłonowego.

                                Komentarz

                                • vince123
                                  Elegance
                                  • 2009
                                  • 923

                                  #17
                                  Jakim programem odczytujesz błędy?
                                  pozyczalem kompa o nazwie Atal 511 . wyrzucal blad : ' zwarcie przy cewce (cos takiego , nie pamietam dokladnie) . wlozylem nowa cewke firmy VIKA . zapalilem auto,zgasilem i wykasowalem blad. potem przejechalem sie pare km,i nie gaszac auta znowu go podlaczylem chcac sprawdzic czy znowu nie wyrzucilo bledu. na szczescie bylo czysto.

                                  Zamieszczone przez waskivw
                                  Jakiej firmy cewka ? kopułka ,palec , kable? trzeba spr. aparat zapłonowy czy nie ma luzu , częsta awaria i powoduje szarpania (jakiej firmy Bosch czy Magneti Mareli)
                                  Jakie LPG na pokładzie ,sterownik,reduktor ,wtryskiwacze?
                                  cewka -VIKA
                                  reduktor TOMASSETTO
                                  reszta jak powyzej .

                                  Zamieszczone przez richi9
                                  Poza tym kolega pisze że podczas przyspieszania na gazie szarpie tak?
                                  No to sprawdzić należy czy na benzynie tez będzie szarpać....
                                  na gazie w dolnym zakresie obrotow czuc mula.gora jest w miare ok
                                  benzyna - na poczatku nawet na niej gasl, potem troche przy zaplonie sie pobawilem i wymienilem filtr paliwowy. jest spora poprawa. ale wraz on nie chodzi tak jak powinien.
                                  wkurzylem sie bo po wymianie filtra paliwowego zablokowal sie reduktor (?). auto nie chce sie przelaczyc na gaz. jutro musze jechac na kalibracje gazu , przy okazji sprawdze te filtry gazowe.
                                  sprzedam do OI :

                                  szyby cala lewa strona
                                  nadkole nowe LP
                                  kontakt PW

                                  Komentarz

                                  • waskivw
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 26

                                    #18
                                    Po kolei :wink:
                                    Do diagnostyki aut z grupy VAG używamy programów typu Vagcom ,VCDS , uniwersalne testery , czy programy źle interpretują błędy i dlatego między innymi pokazało ci błąd cewki którego w tym aucie nie da się zdiagnozować , jest błąd czujnika HALA który jest zawsze gdy błędy są odczytywane na zgaszonym silniku, po odpaleniu i spr. błędu nie ma ( jeżeli hal jest OK)
                                    Cewka Vika to totalna podróba która nie powinna być zakładana , a nawet sprzedawana (choć trafiały się takie co jeździły z pół roku , jak było sucho ) Proponuje jeżeli masz możliwość oddania , lub wymiany na inną to to zrób , one nowe mają przebicia i powodują szarpania , przygasania na wolnych obrotach , a czasami nawet gaśnięcie silnika .
                                    Co do LPG , to jak ma muła to trzeba regulować , niestety masz Staga 4 + tomasetto (pewnie AT09) + pewnie słynne Valteki , czyli najtańszy kit i to żeby wystroić to trzeba troszkę się pomęczyć , ale nie mówie że się nie da , podstawa to regulacja na drodze z podglądem pracy sondy lambda , ew. AFR , ale to po ogarnięciu silnika na PB.
                                    Nie napisałeś co z aparatem zapłonowym i jakie produkcji ? Spr. go bo jest to częsta przypadłość tych silników ( najlepiej jest go wykręcić i wtedy spr. jak jest duży luz na osi to niestety czeka cie wymiana , a nowy jest drogi )
                                    Kopułkę , palec , kable i świece bym wyeliminował ,Piszesz że są nowe, chyba że kable są też jakieś typu Sentech ,Janmor to sprawa wygląda podobnie jak z cewką , niestety ten silnik pomimo prostej konstrukcji nie toleruje tanich zamienników , a zwłaszcza gdy ma się LPG.

                                    Pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • rOBERTO795
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 3465
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez vince123
                                      Jakim programem odczytujesz błędy?
                                      pozyczalem kompa o nazwie Atal 511 . wyrzucal blad : ' zwarcie przy cewce (cos takiego , nie pamietam dokladnie) . wlozylem nowa cewke firmy VIKA . zapalilem auto,zgasilem i wykasowalem blad. potem przejechalem sie pare km,i nie gaszac auta znowu go podlaczylem chcac sprawdzic czy znowu nie wyrzucilo bledu. na szczescie bylo czysto.

                                      Zamieszczone przez waskivw
                                      Jakiej firmy cewka ? kopułka ,palec , kable? trzeba spr. aparat zapłonowy czy nie ma luzu , częsta awaria i powoduje szarpania (jakiej firmy Bosch czy Magneti Mareli)
                                      Jakie LPG na pokładzie ,sterownik,reduktor ,wtryskiwacze?
                                      cewka -VIKA
                                      reduktor TOMASSETTO
                                      reszta jak powyzej .

                                      Zamieszczone przez richi9
                                      Poza tym kolega pisze że podczas przyspieszania na gazie szarpie tak?
                                      No to sprawdzić należy czy na benzynie tez będzie szarpać....
                                      na gazie w dolnym zakresie obrotow czuc mula.gora jest w miare ok
                                      benzyna - na poczatku nawet na niej gasl, potem troche przy zaplonie sie pobawilem i wymienilem filtr paliwowy. jest spora poprawa. ale wraz on nie chodzi tak jak powinien.
                                      wkurzylem sie bo po wymianie filtra paliwowego zablokowal sie reduktor (?). auto nie chce sie przelaczyc na gaz. jutro musze jechac na kalibracje gazu , przy okazji sprawdze te filtry gazowe.
                                      Jak kolego WaskiVW cewka do wymiany na coś "męskiego"- Beru np. Kable-Bosch, NGK, Magnecor Swiece NGK, Beru. Inaczej to auto tak bedzie tak miało-niestety + dobry ogarnięty gazownik ktory zrobi dobra mapę. Valteki sa ok tylko głośne
                                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                      Komentarz

                                      • vince123
                                        Elegance
                                        • 2009
                                        • 923

                                        #20
                                        Zamieszczone przez waskivw
                                        Do diagnostyki aut z grupy VAG używamy programów typu Vagcom ,VCDS
                                        tylko do tego atala mialem dostep... :roll:

                                        z ta cewka zobaczymy co sie da zrobic (mam nadzieje ze da sie wymienic . stara firmy viki cos kolo roku pochodzila i oddalem na gwarancje..
                                        sprawdze jeszcze ten aparat zaplonowy.
                                        bylem u gazownika. podlaczyl pod kompa ,wgral nowa mape,wymienil filtry profilaktycznie (nie byly zasyfione ). powiedzial ze 'reduktor jest odblokowany i ze auto bedzie jezdzic na gazie. po zatym to cos mu jeszcze dolega ,bo cos mi nie tak chodzi'.... gosc moze wiedzial o co kaman tylko nie chce pow...
                                        waskivw, jak myslisz-jesli aparat bedzie ok to sprobowac wymienic wklad pompy paliwowej?
                                        sprzedam do OI :

                                        szyby cala lewa strona
                                        nadkole nowe LP
                                        kontakt PW

                                        Komentarz

                                        • waskivw
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 26

                                          #21
                                          Co znaczy że chodzi nie tak ? jakieś konkrety , bo inaczej wymienisz pół samochodu.
                                          Pompę proponowałbym spr. ciśnienie , chyb że masz dawce, bądź pewną i chęci naprawy metodą prób i błędów. Grzebałeś przy zapłonie , ustawiony jest poprawnie ? Gaziarz regulował w czasie jazdy , czy tylko kalibracja na postoju ?

                                          Komentarz

                                          • vince123
                                            Elegance
                                            • 2009
                                            • 923

                                            #22
                                            Zamieszczone przez waskivw
                                            Co znaczy że chodzi nie tak ?
                                            z 'dołu nie ma takiej mocy jaka powinna być' , a jak wcisne pedal do podlogi to czasami nawet potrafi strzelic delikatnie z tlumika..
                                            obroty na pb i gazie nie faluja.
                                            gaziarz kalibrowal na postoju wpinajac jakas sonde do tlumika i podlaczajac kompa pod sterownik...
                                            zaplon powinien byc ok. wydaje mi sie ze jakbym cos spartolil to nie byloby poprawy..
                                            jak moge sprawdzic owe cisnienie ?
                                            sprzedam do OI :

                                            szyby cala lewa strona
                                            nadkole nowe LP
                                            kontakt PW

                                            Komentarz

                                            • waskivw
                                              Classic
                                              • 2013
                                              • 26

                                              #23
                                              Ciśnienie trzeba wpiąć manometr przed listwę i odpalić silnik , jak jest poniżej 3 bar to pompa słaba , ew regulator ciśnienia ( ew zacisnąć przewód nadmiarowy i zobaczyć czy będzie poprawa, tylko na chwilę żeby czegoś nie uwalić )
                                              Gazownika zmień bo cię naciąga , bez strojenia w czasie jazdy to nigdy nie będzie poprawnie jeździć.
                                              Tu masz podane jak spr. ustawienie rozrządu

                                              Jak wszystko bedzie tak zgrane to zdejmij kopułkę i zobacz jak jest ustawiony palec względem aparatu , na palcu na środku tej mosiężnej elektrody powinien być znak który ma się pokrywać z nacięciem na obudowie aparatu i wtedy masz dobrze zgrany zapłon.
                                              Powodzenia , jak spr. daj znać będziemy myśleć :wink:

                                              Komentarz

                                              • vince123
                                                Elegance
                                                • 2009
                                                • 923

                                                #24
                                                dzieki za podpowiedzi :wink:
                                                w sobote pewnie bede dzialal bo dopiero mam wolne :roll:
                                                jeszcze kwestia gazownika ciezko na moim terenie znalesc takiego ktory robi to w czasie jazdy. wiekszosc podlaczy kabel,walnie kalibracje na zapalonym aucie i to wszystko...
                                                sprzedam do OI :

                                                szyby cala lewa strona
                                                nadkole nowe LP
                                                kontakt PW

                                                Komentarz

                                                • waskivw
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 26

                                                  #25
                                                  To proponuje kupić kabel , program ściągnąć ze strony producenta ,przeczytac uważnie instrukcję i samemu lepiej to wystroisz i przynajmniej nie bedziesz płacił :wink:

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...