Zgrzyt przy zmianie biegu [O1]

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Redmastiff
    Classic
    • 2014
    • 6

    Zgrzyt przy zmianie biegu [O1]

    majuDJ, Jak masz rachunki to może Rzecznik praw konsumenta coś pomoże :?: Nie korzystałem z tej usługi a słyszałem że są dobrzy,przynajmniej w Zabrzu
  • jcharewicz
    Classic
    • 2012
    • 30

    #2
    Zgrzyt przy zmianie biegu [O1]

    Witam,

    od dłuższego czasu (od zakupu auta-2 lata) podczas zmiany biegu / zarówno w górę jak i przy redukcji / słychać niepokojący zgrzyt - jakby 2 elementy o siebie ocierały - slyszalne przez ułamek sekundy.

    Dzieje sie to zarówno na biegu 2,3,4 jak i 5.

    jest to BARDZO nieregularne - bywa że przy każdej zmianie biegu można zaobserwowac ten problem a czasami zapominam o sprawie na tydzień.

    w zeszłym roku miałem wymieniany olej w skrzyni (niestety nie wiem jaki, zaufałem zaprzyjaznionemu mechanikowi) - nie pomogło

    Co może być przyczyna problemu ?

    Jak zawsze liczę na Waszą pomoc.
    2.0 TDI L&K
    1.9 TDI ASV 110 @137/301

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      jcharewicz, poszukaj.. poduchy całe trzymające silnik i skrzynie? sprzęgło jak? koło zamachowe jak?
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • jcharewicz
        Classic
        • 2012
        • 30

        #4
        alxxx, poduchy podobno są ok- opinia mechanika przy wymianie oleju w skrzyni,

        jak ocenić sprzęgło i koło zamachowe ?

        Sprzęgło 'bierze' z dołu, nie ślizga się, przy delikatnym wciśnieciu sprzęgła odczuwalne delikatne wibracje - tyle z moich obserwacji odnośnie sprzęgła.
        2.0 TDI L&K
        1.9 TDI ASV 110 @137/301

        Komentarz

        • zsolpyw
          Elegance
          • 2012
          • 897

          #5
          Ja b ym zaczal od zmiany oliwki.
          Bez wzgledu na wiek auta, na 99% jest fabryczny.
          U mnie po zlaniu mialo to gestosc silnikowego syntetyka.
          Po zalaniu porzadnym olejem na pewno zmniejszy sie tarcie i zgrzyty mozliwe ze ustapia.
          Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

          Jeżdżę w blasku
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

          Komentarz

          • jcharewicz
            Classic
            • 2012
            • 30

            #6
            zsolpyw, na jaki dokładnie zamienić ?

            jak wspomnialem w pierwszym poscie, olej był wymieniany - tylko nie wiem na jaki.
            2.0 TDI L&K
            1.9 TDI ASV 110 @137/301

            Komentarz

            • zsolpyw
              Elegance
              • 2012
              • 897

              #7
              Ma byc 75W90 GL4, ja mam Amsoil.

              Jesli byl wlany o tych parametrach i jakis z drozszych, nie widze sensu zmienac raz jeszcze.

              Tymbardziej ze Ams kosztuje 70zl/l motul czy lm niewiele tansze.

              Jest mozliwosc regulacji skrzyni za pomoca pręta :P jest w ksiazce naprawczej,na necie tez jest gdzies toturial.

              Moznaby ewentualnie zastosowac dodatek z MoS2 lub WS2.
              Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

              Jeżdżę w blasku
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

              Komentarz

              • jcharewicz
                Classic
                • 2012
                • 30

                #8
                Dopytam mechanika jaki olej zalał...jak nie bedzie wiedzial zakupie nowy - ile oleju potrzebuje ?

                co do regulacji ? na czym to polega ?
                czytałem jakies tematy w sieci - regulacja wybieraka itp - o to chodzi ?

                moze masz jakies sprawdzone linki/instrukcje ?
                2.0 TDI L&K
                1.9 TDI ASV 110 @137/301

                Komentarz

                • alxxx
                  RS
                  • 2010
                  • 1823
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                  #9
                  jcharewicz, trzeba to usystematyzować :!:

                  Zgrzyt słychać jak:
                  a) Jak wrzucasz sam bieg?
                  b) Jak już puszczasz sprzęgło?

                  Nie ma co ładować pieniędzy bezmyślnie.
                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                  Komentarz

                  • rOBERTO795
                    RS
                    • 2009
                    • 3465
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    Proponuje wyregulowac ciegna+ wymiana oleju. mialem tak ze zgrzytala mi skrzynia tuz po wymianie oleju.A zmienilem na olej oryginalny zakupiony w ASO. Wylalem olej kupilem nowy-Millersa i jak reka odjal a chcialem juz sprzeglo zmieniac i synchronizatory w skrzyni ;-).
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz

                    • jcharewicz
                      Classic
                      • 2012
                      • 30

                      #11
                      alxx, zgrzyt słychać jak puszczam sprzęgło - sam bieg wchodzi gładko.

                      rOBERTO795, pierwsza diagnoza była żeby wymienić synchronizatory itp...mam nadzieje że to tylko olej i regulacja, dodam że u mnie ten zgrzy był zarówno przed wymianą jak i po wymianie oleju - tyle że nie wiem co dokładnie zostało zalane - napewno nie olej z ASO
                      2.0 TDI L&K
                      1.9 TDI ASV 110 @137/301

                      Komentarz

                      • rOBERTO795
                        RS
                        • 2009
                        • 3465
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        #12
                        wiec jeśli bieg wchodzi gladko a zgrzyt slychać gdy puszczasz sprzęgło to wiesz co należy zmienić :P DOCISK się kłania
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz

                        • jcharewicz
                          Classic
                          • 2012
                          • 30

                          #13
                          jest jakiś sposób żeby upewnić się że to docisk (inny niż rozebranie sprzęgła) ?

                          myślałem że jak sprzegło się nie ślizga to jest ok...temat ciągnie się od ponad 2 lat,
                          czas najwyższy się go pozbyć
                          2.0 TDI L&K
                          1.9 TDI ASV 110 @137/301

                          Komentarz

                          • alxxx
                            RS
                            • 2010
                            • 1823
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                            #14
                            rOBERTO795, ciężko mi uwierzyć że padł jcharewicz, docisk.. przy dwumasie to raczej rzadkość, mam bardzo podobnie. Wyeliminowałem poduszki, zawieszenie itd i dalej stuka tylko przy puszczaniu sprzęgła i wciskaniu szczególnie na początku jazdy - lub jak wrzucę np 1 lub 2 i dodaje i lekko puszczam gaz to tak zgrzyta.. Mechanik wsadził śrubokręt w rewizję między silnikiem a skrzynią i stwierdził że dwumasa już pada... :?
                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #15
                              jak nie scigniecie skrzyni to sie nie dowiecie. Moze sprezyny w docisku sa twarde stad taki objaw. Byc moze to dwumasa "wyrobiona". Wrozenie z fusow.
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              • jcharewicz
                                Classic
                                • 2012
                                • 30

                                #16
                                Wczoraj wieczorem zrobiłem ok. 60 km - ani razu nie było zgrzytu - tak jak pisałem jest to baardzo nieregularne.

                                alxxx, 'przy puszczaniu sprzęgła i wciskaniu' - u mnie objawia się tylko przy puszczaniu (tylko przez ułamek sekundy, w dolnej części - przy podłodze), biegi wchodzą lekko - zarówno przy redukcji jak i zmianie na wyższy bieg.

                                zastanawiam się nad wymianą oleju na MILLERS,
                                rOBERTO795, jaki dokładnie powinienem kupić, i ile tego potrzebuje ?
                                2.0 TDI L&K
                                1.9 TDI ASV 110 @137/301

                                Komentarz

                                • rOBERTO795
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 3465
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez jcharewicz
                                  Wczoraj wieczorem zrobiłem ok. 60 km - ani razu nie było zgrzytu - tak jak pisałem jest to baardzo nieregularne.

                                  alxxx, 'przy puszczaniu sprzęgła i wciskaniu' - u mnie objawia się tylko przy puszczaniu (tylko przez ułamek sekundy, w dolnej części - przy podłodze), biegi wchodzą lekko - zarówno przy redukcji jak i zmianie na wyższy bieg.

                                  zastanawiam się nad wymianą oleju na MILLERS,
                                  rOBERTO795, jaki dokładnie powinienem kupić, i ile tego potrzebuje ?
                                  Millers Oils has an extensive range of Oils, Additives and Treatments for all types of Passenger Cars & Light Commercial Vehicle.


                                  2L starczy.
                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                  Komentarz

                                  • bartas_22
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 2

                                    #18
                                    Witam
                                    Reaktywuje temat z podobnego powodu.
                                    Auto Skod Octav 2010 rok 1,9TDi 105km (było ale przyjmij że jest)
                                    7 dni temu wymieniłem koło dwu masowe wraz z sprzęgłem, wczoraj pojawił się dziwny zgrzyt przy wrzucaniu 2 i 4 przy włączonym silniku przy wyłączonym to samo jak i przy wciśniętym sprzęgle i bez. Nic innego się nie dzieje, tylko zgrzyta jak w starym golfie II.
                                    Co to może być ?

                                    Komentarz

                                    • wojtass
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 473

                                      #19
                                      a ja mam z kolei zgrzyt tylko na wyskoich obrotach przy zmianie 2 na 3 i z redukcji 3na 2 Pokombinuje z tym olejem poniewaz od nowsci nie byl wymieniany. Mechanik mi powiedzial ze nie trzeba wymieniac oleju w skrzyni chyba ze sa wycieki to nalezy uzupelnic. Tak wiec juz nie wiem .... :evil:

                                      Komentarz

                                      • zsolpyw
                                        Elegance
                                        • 2012
                                        • 897

                                        #20
                                        Jak bedziesz wymienial to porownaj to co spuscisz z zawartoscia butelki.
                                        Odpowiesz sobie sam na pytanie czy nie trzeba wymieniac. :twisted:
                                        Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                        Jeżdżę w blasku
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                        Komentarz

                                        • 4tech
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 4199
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                          #21
                                          bartas_22, a u ciebie regulacja cięgien tak na pierwszy rzut okiem na tekst :diabelski_usmiech

                                          A odnośnie wymiany oliwy w skrzyni, to u mnie większość zgrzytów ze skrzyni została wyeliminowana właśnie po zmianie oleum :wink:
                                          To co z niej spuszczałem, ciężko było nazwać olejem :shock:
                                          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                          Komentarz

                                          Pracuję...