od dłuższego czasu (od zakupu auta-2 lata) podczas zmiany biegu / zarówno w górę jak i przy redukcji / słychać niepokojący zgrzyt - jakby 2 elementy o siebie ocierały - slyszalne przez ułamek sekundy.
Dzieje sie to zarówno na biegu 2,3,4 jak i 5.
jest to BARDZO nieregularne - bywa że przy każdej zmianie biegu można zaobserwowac ten problem a czasami zapominam o sprawie na tydzień.
w zeszłym roku miałem wymieniany olej w skrzyni (niestety nie wiem jaki, zaufałem zaprzyjaznionemu mechanikowi) - nie pomogło
alxxx, poduchy podobno są ok- opinia mechanika przy wymianie oleju w skrzyni,
jak ocenić sprzęgło i koło zamachowe ?
Sprzęgło 'bierze' z dołu, nie ślizga się, przy delikatnym wciśnieciu sprzęgła odczuwalne delikatne wibracje - tyle z moich obserwacji odnośnie sprzęgła.
Ja b ym zaczal od zmiany oliwki.
Bez wzgledu na wiek auta, na 99% jest fabryczny.
U mnie po zlaniu mialo to gestosc silnikowego syntetyka.
Po zalaniu porzadnym olejem na pewno zmniejszy sie tarcie i zgrzyty mozliwe ze ustapia.
Proponuje wyregulowac ciegna+ wymiana oleju. mialem tak ze zgrzytala mi skrzynia tuz po wymianie oleju.A zmienilem na olej oryginalny zakupiony w ASO. Wylalem olej kupilem nowy-Millersa i jak reka odjal a chcialem juz sprzeglo zmieniac i synchronizatory w skrzyni ;-).
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
alxx, zgrzyt słychać jak puszczam sprzęgło - sam bieg wchodzi gładko.
rOBERTO795, pierwsza diagnoza była żeby wymienić synchronizatory itp...mam nadzieje że to tylko olej i regulacja, dodam że u mnie ten zgrzy był zarówno przed wymianą jak i po wymianie oleju - tyle że nie wiem co dokładnie zostało zalane - napewno nie olej z ASO
rOBERTO795, ciężko mi uwierzyć że padł jcharewicz, docisk.. przy dwumasie to raczej rzadkość, mam bardzo podobnie. Wyeliminowałem poduszki, zawieszenie itd i dalej stuka tylko przy puszczaniu sprzęgła i wciskaniu szczególnie na początku jazdy - lub jak wrzucę np 1 lub 2 i dodaje i lekko puszczam gaz to tak zgrzyta.. Mechanik wsadził śrubokręt w rewizję między silnikiem a skrzynią i stwierdził że dwumasa już pada... :?
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Wczoraj wieczorem zrobiłem ok. 60 km - ani razu nie było zgrzytu - tak jak pisałem jest to baardzo nieregularne.
alxxx, 'przy puszczaniu sprzęgła i wciskaniu' - u mnie objawia się tylko przy puszczaniu (tylko przez ułamek sekundy, w dolnej części - przy podłodze), biegi wchodzą lekko - zarówno przy redukcji jak i zmianie na wyższy bieg.
zastanawiam się nad wymianą oleju na MILLERS, rOBERTO795, jaki dokładnie powinienem kupić, i ile tego potrzebuje ?
Wczoraj wieczorem zrobiłem ok. 60 km - ani razu nie było zgrzytu - tak jak pisałem jest to baardzo nieregularne.
alxxx, 'przy puszczaniu sprzęgła i wciskaniu' - u mnie objawia się tylko przy puszczaniu (tylko przez ułamek sekundy, w dolnej części - przy podłodze), biegi wchodzą lekko - zarówno przy redukcji jak i zmianie na wyższy bieg.
zastanawiam się nad wymianą oleju na MILLERS, rOBERTO795, jaki dokładnie powinienem kupić, i ile tego potrzebuje ?
Witam
Reaktywuje temat z podobnego powodu.
Auto Skod Octav 2010 rok 1,9TDi 105km (było ale przyjmij że jest)
7 dni temu wymieniłem koło dwu masowe wraz z sprzęgłem, wczoraj pojawił się dziwny zgrzyt przy wrzucaniu 2 i 4 przy włączonym silniku przy wyłączonym to samo jak i przy wciśniętym sprzęgle i bez. Nic innego się nie dzieje, tylko zgrzyta jak w starym golfie II.
Co to może być ?
a ja mam z kolei zgrzyt tylko na wyskoich obrotach przy zmianie 2 na 3 i z redukcji 3na 2 Pokombinuje z tym olejem poniewaz od nowsci nie byl wymieniany. Mechanik mi powiedzial ze nie trzeba wymieniac oleju w skrzyni chyba ze sa wycieki to nalezy uzupelnic. Tak wiec juz nie wiem .... :evil:
bartas_22, a u ciebie regulacja cięgien tak na pierwszy rzut okiem na tekst :diabelski_usmiech
A odnośnie wymiany oliwy w skrzyni, to u mnie większość zgrzytów ze skrzyni została wyeliminowana właśnie po zmianie oleum :wink:
To co z niej spuszczałem, ciężko było nazwać olejem :shock:
Komentarz