majuDJ, Jak masz rachunki to może Rzecznik praw konsumenta coś pomoże :?: Nie korzystałem z tej usługi a słyszałem że są dobrzy,przynajmniej w Zabrzu
Zgrzyt przy zmianie biegu [O1]
Zwiń
X
-
Zgrzyt przy zmianie biegu [O1]
Witam,
od dłuższego czasu (od zakupu auta-2 lata) podczas zmiany biegu / zarówno w górę jak i przy redukcji / słychać niepokojący zgrzyt - jakby 2 elementy o siebie ocierały - slyszalne przez ułamek sekundy.
Dzieje sie to zarówno na biegu 2,3,4 jak i 5.
jest to BARDZO nieregularne - bywa że przy każdej zmianie biegu można zaobserwowac ten problem a czasami zapominam o sprawie na tydzień.
w zeszłym roku miałem wymieniany olej w skrzyni (niestety nie wiem jaki, zaufałem zaprzyjaznionemu mechanikowi) - nie pomogło
Co może być przyczyna problemu ?
Jak zawsze liczę na Waszą pomoc.2.0 TDI L&K
1.9 TDI ASV 110 @137/301
-
-
alxxx, poduchy podobno są ok- opinia mechanika przy wymianie oleju w skrzyni,
jak ocenić sprzęgło i koło zamachowe ?
Sprzęgło 'bierze' z dołu, nie ślizga się, przy delikatnym wciśnieciu sprzęgła odczuwalne delikatne wibracje - tyle z moich obserwacji odnośnie sprzęgła.2.0 TDI L&K
1.9 TDI ASV 110 @137/301
Komentarz
-
-
Ja b ym zaczal od zmiany oliwki.
Bez wzgledu na wiek auta, na 99% jest fabryczny.
U mnie po zlaniu mialo to gestosc silnikowego syntetyka.
Po zalaniu porzadnym olejem na pewno zmniejszy sie tarcie i zgrzyty mozliwe ze ustapia.Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Ma byc 75W90 GL4, ja mam Amsoil.
Jesli byl wlany o tych parametrach i jakis z drozszych, nie widze sensu zmienac raz jeszcze.
Tymbardziej ze Ams kosztuje 70zl/l motul czy lm niewiele tansze.
Jest mozliwosc regulacji skrzyni za pomoca pręta :P jest w ksiazce naprawczej,na necie tez jest gdzies toturial.
Moznaby ewentualnie zastosowac dodatek z MoS2 lub WS2.Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Dopytam mechanika jaki olej zalał...jak nie bedzie wiedzial zakupie nowy - ile oleju potrzebuje ?
co do regulacji ? na czym to polega ?
czytałem jakies tematy w sieci - regulacja wybieraka itp - o to chodzi ?
moze masz jakies sprawdzone linki/instrukcje ?2.0 TDI L&K
1.9 TDI ASV 110 @137/301
Komentarz
-
-
Proponuje wyregulowac ciegna+ wymiana oleju. mialem tak ze zgrzytala mi skrzynia tuz po wymianie oleju.A zmienilem na olej oryginalny zakupiony w ASO. Wylalem olej kupilem nowy-Millersa i jak reka odjal a chcialem juz sprzeglo zmieniac i synchronizatory w skrzyni ;-).OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
alxx, zgrzyt słychać jak puszczam sprzęgło - sam bieg wchodzi gładko.
rOBERTO795, pierwsza diagnoza była żeby wymienić synchronizatory itp...mam nadzieje że to tylko olej i regulacja, dodam że u mnie ten zgrzy był zarówno przed wymianą jak i po wymianie oleju - tyle że nie wiem co dokładnie zostało zalane - napewno nie olej z ASO2.0 TDI L&K
1.9 TDI ASV 110 @137/301
Komentarz
-
-
wiec jeśli bieg wchodzi gladko a zgrzyt slychać gdy puszczasz sprzęgło to wiesz co należy zmienić :P DOCISK się kłaniaOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
rOBERTO795, ciężko mi uwierzyć że padł jcharewicz, docisk.. przy dwumasie to raczej rzadkość, mam bardzo podobnie. Wyeliminowałem poduszki, zawieszenie itd i dalej stuka tylko przy puszczaniu sprzęgła i wciskaniu szczególnie na początku jazdy - lub jak wrzucę np 1 lub 2 i dodaje i lekko puszczam gaz to tak zgrzyta.. Mechanik wsadził śrubokręt w rewizję między silnikiem a skrzynią i stwierdził że dwumasa już pada... :?VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
jak nie scigniecie skrzyni to sie nie dowiecie. Moze sprezyny w docisku sa twarde stad taki objaw. Byc moze to dwumasa "wyrobiona". Wrozenie z fusow.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Wczoraj wieczorem zrobiłem ok. 60 km - ani razu nie było zgrzytu - tak jak pisałem jest to baardzo nieregularne.
alxxx, 'przy puszczaniu sprzęgła i wciskaniu' - u mnie objawia się tylko przy puszczaniu (tylko przez ułamek sekundy, w dolnej części - przy podłodze), biegi wchodzą lekko - zarówno przy redukcji jak i zmianie na wyższy bieg.
zastanawiam się nad wymianą oleju na MILLERS,
rOBERTO795, jaki dokładnie powinienem kupić, i ile tego potrzebuje ?2.0 TDI L&K
1.9 TDI ASV 110 @137/301
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jcharewiczWczoraj wieczorem zrobiłem ok. 60 km - ani razu nie było zgrzytu - tak jak pisałem jest to baardzo nieregularne.
alxxx, 'przy puszczaniu sprzęgła i wciskaniu' - u mnie objawia się tylko przy puszczaniu (tylko przez ułamek sekundy, w dolnej części - przy podłodze), biegi wchodzą lekko - zarówno przy redukcji jak i zmianie na wyższy bieg.
zastanawiam się nad wymianą oleju na MILLERS,
rOBERTO795, jaki dokładnie powinienem kupić, i ile tego potrzebuje ?Millers Oils has an extensive range of Oils, Additives and Treatments for all types of Passenger Cars & Light Commercial Vehicle.
2L starczy.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Witam
Reaktywuje temat z podobnego powodu.
Auto Skod Octav 2010 rok 1,9TDi 105km (było ale przyjmij że jest)
7 dni temu wymieniłem koło dwu masowe wraz z sprzęgłem, wczoraj pojawił się dziwny zgrzyt przy wrzucaniu 2 i 4 przy włączonym silniku przy wyłączonym to samo jak i przy wciśniętym sprzęgle i bez. Nic innego się nie dzieje, tylko zgrzyta jak w starym golfie II.
Co to może być ?
Komentarz
-
-
a ja mam z kolei zgrzyt tylko na wyskoich obrotach przy zmianie 2 na 3 i z redukcji 3na 2 Pokombinuje z tym olejem poniewaz od nowsci nie byl wymieniany. Mechanik mi powiedzial ze nie trzeba wymieniac oleju w skrzyni chyba ze sa wycieki to nalezy uzupelnic. Tak wiec juz nie wiem .... :evil:
Komentarz
-
-
Jak bedziesz wymienial to porownaj to co spuscisz z zawartoscia butelki.
Odpowiesz sobie sam na pytanie czy nie trzeba wymieniac. :twisted:Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
bartas_22, a u ciebie regulacja cięgien tak na pierwszy rzut okiem na tekst :diabelski_usmiech
A odnośnie wymiany oliwy w skrzyni, to u mnie większość zgrzytów ze skrzyni została wyeliminowana właśnie po zmianie oleum :wink:
To co z niej spuszczałem, ciężko było nazwać olejem :shock:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
Komentarz