piasta znów bicie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • husky
    Drive
    • 2010
    • 41

    piasta znów bicie

    Na zimę do Imprezy wybrałem Motul X-MAX 8100 0W40.
  • lookashECL
    Rider
    • 2009
    • 416
    • Rapid (NH3)

    #2
    [O1] Problem z zawieszeniem? Co jest grane?

    Witam wszystkich,

    Od kilu miesięcy ma spory problem.
    Przy hamowaniu lekko buja i lekko drga kierownica.
    Po wrzuceniu na luz i wolnym toczeniu się mam wrażenie ze jadę na jajowatych felgach (buja góra dół oraz na boki)
    Dodatkowo zaobserwowałem ze przy szybkiej jeździe na wprost jest ok - kiera nie bije. Natomiast jadąc wolniej i skręcając - bije i drga kiera.

    Pojechałem na diagnostykę, "standardowa ścieżka zdrowia" - diagnosta zauważył że w kiepskim stanie są tylne tuleje wahaczy - przód. Zostały wymienione. Mechanik u którego zostawiam auto zauważył ponadto wybite górne gumy amorów z przodu. Zostały wymienione na Lemforder.

    Dodatkowo wymieniłem:
    - komplet tarcz na ATE wraz z klockami
    - łożyska L+P
    - piasty L+P
    - zregenerowane zaciski zestawem naprawczym Seinsa Autofren D4849C

    Sprawdziłem felgi, opony, zamieniałam tył z przodem - bez rezultatu.
    Zauważyłem że szarpiąc przednimi kołami na godzinie 3 i 9 mają lekki luz tzn. lekko poruszają się w poziomie.

    Co jeszcze sprawdzić? Co wymienić? Doradźcie :?
    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Sprawdź drążki kierownicze, końcówki d.k. oraz sworznie zwrotnic- właściwie to tyle zostało. Obstawiam drążek .
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • lookashECL
        Rider
        • 2009
        • 416
        • Rapid (NH3)

        #4
        robekcool końcówki drążków wymienione 6 mc temu.
        Mechanior sprawdził zero luzów wszystko dokręcone.

        A mogą mieć coś z tym wspólnego amory?
        Zworzeń zwrotnicy to to samo co sworzeń wachacza?
        Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          To te same sworznie. Napisałeś, że końcówki drążków wymienione - a same drążki?
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • lookashECL
            Rider
            • 2009
            • 416
            • Rapid (NH3)

            #6
            Zamieszczone przez robekcool
            To te same sworznie. Napisałeś, że końcówki drążków wymienione - a same drążki?
            Tak końcówki wymienione, same drążki nie ruszane.
            Drążki będą odpowiedzialne za problemy z hamowaniem i drganiem kiery?
            Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

            Komentarz

            • wojteko
              Ambiente
              • 2012
              • 128

              #7
              Zamieszczone przez lookashECL
              Zamieszczone przez robekcool
              To te same sworznie. Napisałeś, że końcówki drążków wymienione - a same drążki?
              Tak końcówki wymienione, same drążki nie ruszane.
              Drążki będą odpowiedzialne za problemy z hamowaniem i drganiem kiery?
              Niedawno mialem taki przypadek na warsztacie, ale w Skodzie Fabii 1.4 TDI z 2004r.

              Kierownica drgala przy hamowaniu, 2x wymieniane tarcze i klocki, sprawdzane piasty i dalej to samo. Niefart chcial, ze klient najechal na podstawe pachołka, ktory stawiaja drogowcy przy remontach, wygielo prawy drazek kierowniczy.
              Wymienilismy oba - odziwo po tym zabiegu BRAK bicia kierownica przy hamowaniu.
              Jak reka odjął!!!
              O1 z 1.8T AGU na K03-052 = 242KM i 333Nm

              Komentarz

              • robekcool
                RS
                • 2009
                • 2041
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez lookashECL
                Zamieszczone przez robekcool
                To te same sworznie. Napisałeś, że końcówki drążków wymienione - a same drążki?
                Tak końcówki wymienione, same drążki nie ruszane.
                Drążki będą odpowiedzialne za problemy z hamowaniem i drganiem kiery?
                Tak, luz może powodować drgania.
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz

                • lookashECL
                  Rider
                  • 2009
                  • 416
                  • Rapid (NH3)

                  #9
                  Zamieszczone przez robekcool
                  Zamieszczone przez lookashECL
                  Zamieszczone przez robekcool
                  To te same sworznie. Napisałeś, że końcówki drążków wymienione - a same drążki?
                  Tak końcówki wymienione, same drążki nie ruszane.
                  Drążki będą odpowiedzialne za problemy z hamowaniem i drganiem kiery?
                  Tak, luz może powodować drgania.
                  Dobra zamówie nowe drażki wraz z końcówkami i do tego sworznie wachaczy na lewą i prawą stronę.
                  Robek, a powiedz mi z doświadczenia czy jeszcze amory mogą być też przyczyną tych drgań przy hamowaniu?
                  Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                  Komentarz

                  • krisoctav
                    Rider
                    • 2008
                    • 417

                    #10
                    zawiecha

                    Drąki łatwo sprawdzić podnieś auto i poruszaj kołem góra dół lewo prawo drążek jest wkręcany w przekładnię i łączony przegubem na drążku tam powstaje luz
                    tu masz przykład
                    organoleptycznie

                    a tak ogólnie mechanik do duszy podnosisz auto i breszka w rękę i wszystkie luzy sprawdzisz

                    Komentarz

                    • lookashECL
                      Rider
                      • 2009
                      • 416
                      • Rapid (NH3)

                      #11
                      Dobra jutro z z rana sam sprawdzę te drążki

                      [ Dodano: Nie 23 Gru, 12 11:08 ]
                      Koła ściągnięte ....... szrpałęm w jedna i w drugą stronę luzu praktycznie nie ma :shock:
                      Na drążkach też minimum (ale tak chyba powinno być)
                      Obejżałem sworznie wachacza gumki całe breszka tez nic nie wykazła.
                      Założyłem z powrotem koła na miejsce.
                      Ruszajac nimi jest lekki luz. "Kopiąc w nie" mocniej na godzinie 3 i 9 koła lekko sie przesuwają i wracają na miejsce. Chyba tak powinno być?
                      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                      Komentarz

                      • robekcool
                        RS
                        • 2009
                        • 2041
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Luz drążków sprawdzisz na zamontowanych kołach ruszając 9-15, ewentualnie na wypiętych końcówkach ze zwrotnic poruszając nimi wzdłuż osi magla. Trzeba też odróżnić luz na drążku od tego w samej przekładni bez ciśnienia oleju.
                        www.k-mot.pl
                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                        Autoholowanie.
                        Robert Kulma

                        Komentarz

                        • ziutsane
                          RS
                          • 2007
                          • 2376

                          #13
                          hmmmm... Ostatnio znajomy opowiadał mi, że miał podczas jazdy drgania i czuł się jakby jechał na jajkach. Miał rozwalony przegub wewnętrzny. Może u Ciebie jest taki sam problem? Może warto zdiagnozować?

                          Pozdr.
                          Bartek
                          Radio: C90r+XDP210EQ
                          Kable:Opt,Skyline,50 mm
                          Wzm:XES M1+FP 1.800
                          Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                          Komentarz

                          • krisoctav
                            Rider
                            • 2008
                            • 417

                            #14
                            zawiecha

                            jeżeli tak jest to pozostaje jeszcze podjechać na stację diagnostyczną gdzie na płytach szarpiąc w lewo w prawo przód tył powiedzą ci czy wszystko oki ja tak podjechałem i nic nie znaleźli ale ściągając koło okazało się że śruby poluzowane więc nie są wyrocznią a upewnią cię że zawiecha jest oki ja nic nie płaciłem dobra gadka a nawet jak co to chyba wiele nie wezmą coś musi szwankować jak piszesz więc lepiej szukać dalej obalając teorię że coś co jest nowe nie musi być do końca sprawne

                            Komentarz

                            • lookashECL
                              Rider
                              • 2009
                              • 416
                              • Rapid (NH3)

                              #15
                              Już głupieje do reszty :?
                              Jutro pojade do innej SKP i jeszcze raz wszystko sprawdzę.
                              Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                #16
                                coś gdzieś słyszałem że jak się da jakieś tuleje prawe na lewo i odwrotnie to tez jakieś cuda ale to może robertcool sie wypowie czy to możliwe wogóle..
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                • robekcool
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2041
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez leszekmw
                                  coś gdzieś słyszałem że jak się da jakieś tuleje prawe na lewo i odwrotnie to tez jakieś cuda ale to może robertcool sie wypowie czy to możliwe wogóle..
                                  Leszek , nick mi przekręcasz :P Zamienione tuleje ? Nie. Wjazd na stację diagnostyczna nie zaszkodzi. Tylko niech sie przyłożą.
                                  www.k-mot.pl
                                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                  Autoholowanie.
                                  Robert Kulma

                                  Komentarz

                                  • lookashECL
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 416
                                    • Rapid (NH3)

                                    #18
                                    Panowie ale jakby był to przegub wew. to by strzelało i rzęziło przy przyspieszaniu i skręcaniu.
                                    U mnie tego nie ma.
                                    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                    Komentarz

                                    • leszekmw
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5356

                                      #19
                                      Zamieszczone przez lookashECL
                                      Panowie ale jakby był to przegub wew. to by strzelało i rzęziło przy przyspieszaniu i skręcaniu.
                                      chyba Ci chodzi o zewnętrzny..
                                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                      GVI 1.4TSI
                                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                      Komentarz

                                      • lookashECL
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 416
                                        • Rapid (NH3)

                                        #20
                                        No fakt. To co opisałem to objawy przegubu zewnetrznego.

                                        [ Dodano: Pon 24 Gru, 12 14:26 ]
                                        Dobra dziś na OSKP poprosiłem gościa żeby sprawdził wszystko co się da.
                                        Amory przód:
                                        L-71%
                                        P-69%
                                        Tył:
                                        L-71%
                                        P-72%
                                        Zawiecha bez zastrzeżeń, żadnych luzów.
                                        Drążki kierownicze i końcówki ok.
                                        Tył sprawdzony wszystko ok.

                                        A teraz najlepsze:
                                        Koleś podniósł przód i kazał wrzucić 2 ..... po chwili poprosił mnie do kanału.
                                        Kazał przyglądać się przednim oponom.
                                        Zarówna lewa jak i prawa mają lekkie bicie na boki !!!! nosz kurwa !!!! jak się zdenerwowałem; oponiarze stwierdzili ze wszystko z nimi ok a tu !!!!
                                        Dodatkowo koleś zauważył, że cieknie mi płyn hamulcowy z wężyka zaraz przy zacisku po stronie kierownika.
                                        Powiedział że to chyba podkładki miedziane są zrąbane i trzeba ja wymienić i dokręcić śrubę.
                                        Ten wyciek chyba nie jest przyczyna moich problemów ale te opony bądź felgi to chyba tak. Mam racje?

                                        Przy małej prędkości (toczenie się auta i hamowanie z lekko skleconą kierownicą) drga kierownica i wrażenie jakbym zamiast kół miał jajka?

                                        Jeszce jedna prośba da się namierzyć co to za podkładki do tego zacisku?
                                        Nie mam numeru z Etki, a chciałbym to tez wymienić.

                                        [ Dodano: Sro 23 Sty, 13 08:15 ]
                                        No i się wkurw... i przetoczyłem nowe tarcze ATE. Zrobiłem to bo jak zwykle małżonka zgubiła paragon i z reklamacji nici.
                                        Na tokarce wyszło bicie 0,3 mm i 0,25 mm.
                                        Zrobiłem na razie 200km i jest ok...... zobaczymy jak długo :roll:

                                        [ Dodano: Czw 07 Lut, 13 12:06 ]
                                        No i temat znów powraca............
                                        Zrobiłem 1500 km i znów zaczyna sie bicie kiery i to dziwne hamowanie (łapie, puszcza, łapie, puszcza) już mi kur.. ręce opadają.

                                        [ Dodano: Wto 26 Lut, 13 12:49 ]
                                        Mały edit:

                                        Podłubałem trochę sam. Zauważyłem dziwne obcieranie klocka o tarcze.
                                        Kupiłem nowe reperaturki i rozebrałem zaciski.
                                        No i się wkur.... :evil:
                                        Wcześniej zleciałem mechanikowi regeneracje zacisków, nasmarowanie tłoczków, wymiany gumek itp.
                                        Zakupiłem mu wszystkie potrzebne do tego rzeczy.
                                        Oczywiście chu... jeden wziął części, skasował za robotę .... a gówno zrobił.
                                        Nie wiedząc co jest grane myślałem że zakupiony u kolegi elemenateur zestaw klocków i tarcz ATE okazał się niewypałem (myślałem, że trafiłem na bubel) a problemem okazał się zapieczony zacisk, który powodował przegrzanie i krzywienie tarcz.
                                        W związku z tym polecam kolegę elemenateur jak i również oferowane przez niego części.
                                        elemenateur .... serdeczne dzięki za fachowe doradztwo i wielką pomoc :-)
                                        Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                        Komentarz

                                        • lookashECL
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 416
                                          • Rapid (NH3)

                                          #21
                                          piasta znów bicie

                                          Panowie kontynuacja tematu


                                          Kupiłem czujnik, pomierzyłem bicie piast. Strona pasażera miała bicie 0,05. Szczęśliwy, że znalazłem przyczynę kupiłem nową piastę i łożysko.
                                          Dziś byłem na wymienię.
                                          Wieczorem szczęśliwy, że jest wszechno ok postanowiłem założyć nowe klocki ATE.
                                          Zmierzyłem bicie piasty czujnikiem i co........
                                          Kurw... mać bicie 2 razy większe (było 0,05 a jest 0,1) no chu.. jasny !!!

                                          Wcześniej omówiłem się z mechasem na wymianę (opowiedziałem mu całą moja historię z tego linku: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...023087#1023087 pytając go czy się podejmie wymiany łożyska i piasty odparł oczywiście TAK)
                                          Części nowe ze skodaczesci.pl dostarczone do jego warsztatu przeze mnie. Wszystko robione na prasie, a bije 2 x bardziej niż wcześniej ..... kurw... co jest?
                                          Mechas zasugerował uszkodzoną zwrotnice. A może coś spier... przy montażu?


                                          Ma to jakieś pokrycie?
                                          Zwrotnica może być przyczyną? ...... prosze poradzcie bo juz się wypalam
                                          Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                          Komentarz

                                          • piotrek_os
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 8160
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez lookashECL
                                            nasmarowanie tłoczków
                                            mam wrażenie, ze u mnie po nasmarowaniu tłoczków ABS za bardzo działa.....i jak ślizko to droga hamowania się wydłuża
                                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                            Komentarz

                                            • kapi
                                              L&K
                                              • 2009
                                              • 1174
                                              • Fabia combi

                                              #23
                                              Zamieszczone przez TRW
                                              Po zamontowaniu tarczy, należy sprawdzić bicie za pomocą czujnika zegarowego i odpowiedniego wspornika. Przed mierzeniem bicia należy upewnić się, że tarcza została poprawnie zamontowana i nie brakuje żadnych śrub. Bicie nie powinno przekraczać 0,1 mm. W przypadku nadmiernego odchyłu, usuń tarczę i sprawdź, czy nie ma uszkodzeń i/lub bicia. Maksymalne dopuszczalne bicie na piaście nie powinno przekraczać 0,02 mm.
                                              Kolejną częstą przyczyną jest nałożenie na piastę nadmiernej ilości smaru po jej czyszczeniu, co może spowodować, że tarcza nie będzie w pełni stykać się z piastą. To może doprowadzić do nadmiernego bicia, lub, co gorsze, wypaczenia tarczy podczas hamowania.
                                              ten tekst pochodzi ze strony TRW.
                                              oczywiście ważne jest jak przeprowadziłeś pomiar, czy przed i po montażu tarcz czujnik był tak samo przykładany ? - odległość od osi obrotu.

                                              a EBC ma taki zapis:
                                              Zamieszczone przez EBC
                                              Uwaga! Po montazu fabrycznie nowych tarcz na piasty, nalezy dokonac pomiaru bicia tarcz. Zaznaczajac punkty maxymalne, nastepnie obrócic tarcze w stosunku do piasty dokonujac podobnych pomiarów. Tym sposobem nalezy wybrac optymalne polozenie tarcz, które wystapi tylko w przypadku kiedy bicie tarczy i piasty sie odejmie. Wartosci uzyskanego bicia powinny wynoscic mniej niz 0,05mm. Nalezy te wartosci zapisac na karcie gwarancyjnej tarcz, podpisac i podbic pieczatka serwisu.
                                              jak widać wszystko zależy od dokładności wykonania samej tarczy i sposobu jej montażu.
                                              osadzenie piasty w zwrotnicy raczej nie powoduje tak dużego przekoszenia osi. chyba że tarcza piasty jest "uwalona" w co wątpie.
                                              OII sprzedana


                                              Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                              Komentarz

                                              • lookashECL
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 416
                                                • Rapid (NH3)

                                                #24
                                                Czyli wychodzi na to, ze kolejny mechanik partacz......
                                                Spierd... osadzenie piasty.

                                                A zwrotnica nie będzie miała tu nic do gadania?
                                                Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                                Komentarz

                                                • mariush19
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 634
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #25
                                                  Zwrotnica raczej na pewno nie, jakiej firmy łożysko zamontowałeś? obstawiałbym tutaj dokładność wykonania łożyska.. Pierścien zewnętrzny łożyska siedzi w zwrotnicy, w wewnętrzny wciśnięta jest piasta. Nie ma możliwości wprasować "krzywo" łożyska w zwrotnicę i potem "krzywo piastę wcisnąć.

                                                  Chodź jakby się zastanowić z drugiej strony, nieumiejętne obchodzenie się z prasą, niedopasowanie tulejek do średnic łożyska może spowodować jego "mikro" uszkodzenie i wtedy pierścień wewnętrzny w stosunku do zewnętrznego może "złapać" jakieś bicie rzędu np. 0,05
                                                  Podsumowując ja tu bym obstawiał wadę łożyska, bo piasta jest pancerna i skrzywić się jej raczej nie da, chyba że źle odlana w fabryce.

                                                  Ze swojej strony dodam że mam takie same objawy, hamowanie z biciem kiery, i takie spowalnianie i przyspieszanie przy hamowaniu, bardzo denerwujące, ale u mnie tarcze są w opłakanym stanie. Czeka na montaż już nowy kpl tarcz klocków, zregenerowane zaciski do stanu fabrycznego, czekają tylko aż właściciel zdecyduje sie na kolor bo tak pedantycznie podszedł do sprawy.
                                                  Sory za ot na końcu.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...